Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter
2

Οι αναγνώστες του LiFO.gr αποφάνθηκαν: Η πιο αγαπημένη τους ταινία από όσες έχουν κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης ταινίας, από το 1927 μέχρι πέρσι, είναι το Όλα Για Την Εύα!

Η ψηφοφορία είχε τεράστια ανταπόκριση και μέσα στις 5 μέρες της διάρκειάς της το αποτέλεσμα άλλαξε πολλές φορές. Αρχικά φαινόταν ότι θα γίνει μάχη μεταξύ του Νονού και του τρίτου μέρους του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, ταινίες που τερμάτισαν τελικά στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, αφού τα τελευταία εικοσιτετράωρα η δημιουργία του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς κέρδισε προβάδισμα.

Στο σημείο αυτό αξίζει να γίνει μια σημαντική διευκρίνιση. Γράφτηκαν πολλά σχόλια για απουσίες από τη λίστα, αλλά και για την αξία μιας τέτοιας ψηφοφορίας. Είναι προφανές ότι σε μια λίστα που δεν περιλαμβάνει καμία ταινία από σκηνοθέτες όπως ο Κιούμπρικ, ο Ταρκόφσκι, ο Μπέργκμαν, ο Φελίνι, ο Γουελς, ο Φίντσερ και τόσοι άλλοι (τυχαία αναφέρθηκαν οι παραπάνω), δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για την καλύτερη ταινία όλων των εποχών. Τα Όσκαρ είναι ένας κινηματογραφικός θεσμός, έγκριτος και αποδεκτός παγκοσμίως μεν, περιβόητος για τις τεράστιες αδικίες και παραλήψεις του στα 85 χρόνια ζωής του δε. Η αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών εστιάζει πάντα σε πιο «ασφαλείς» επιλογές, σπάνια καινοτομεί, βραβεύει ως επί το πλείστον το αμερικανικό (ή αγγλόφωνο εν γένει) σινεμά -αφού για όλους τους υπόλοιπους υπάρχει η ειδική κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας-, ενώ θρυλικές και εκ των υστέρων αναγνωρισμένες ταινίες δεν υπήρξαν καν υποψήφιες. Πιθανότατα, λοιπόν, αν διεξαγόταν μια παρόμοια ψηφοφορία με ελευθερία στις επιλογές, το αποτέλεσμα να ήταν εντελώς διαφορετικό, αφού οι λίστες με τα αγαπημένα πολλών αναγνωστών μπορεί να μην περιλαμβάνουν καν κάποια από τις 84 βραβευθείσες ταινίες. 

Η ψηφοφορία όμως αφορούσε αποκλειστικά και μόνο όσες ταινίες έχουν λάβει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Άνιση μάχη, αφού συμπεριλήφθηκαν όλες οι ταινίες από την αρχή του θεσμού το 1927, οπότε ίσως πολλοί αναγνώστες να μην τις έχουν δει όλες για να έχουν πλήρη εικόνα. Όπως και να'χει, παρά τις όποιες αδικίες, τα Όσκαρ είναι ένας θεσμός που οι κινηματογραφόφιλοι αγαπούν και το poll αφορούσε την πιο αγαπημένη ταινία, οπότε το τελικό αποτέλεσμα παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον:

TOP 11 (λόγω ισοβαθμίας)

1. Όλα για την Εύα (All About Eve, 1950) του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς - 10,48%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

2. Ο Νονός (The Godfather, 1972) του Φράνσις Φορντ Κόπολα - 9.15%  

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

3. Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά (The Lord of the Rings: The Return of the King, 2003) του Πίτερ Τζάκσον - 8.13%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

4. Καζαμπλάνκα (Casablanca, 1943) του Μάικλ Κέρτιζ - 5.78%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

5. Όσα παίρνει ο Άνεμος (Gone with the Wind, 1939) του Βίκτορ Φλέμινγκ - 4.69%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

6. Φόρεστ Γκαμπ (Forrest Gump, 1994) του Ρόμπερτ Ζεμέκις - 4.63%  

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

7. Στη Φωλιά του Κούκου (One Flew Over the Cuckoo's Nest, 1975) του Μίλος Φόρμαν - 3.43%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

8. Slumdog Millionaire (2008) του Ντάνι Μπόιλ - 3.13%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

9. Ο Άγγλος Ασθενής (The English Patient, 1996) του Άντονι Μινγκέλα - 3%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

9. American Beauty (1999) του Σαμ Μέντες - 3%  

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

9. The Artist (2011) του Μισέλ Χαζαναβίσιους - 3%

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

Με μια ματιά στις δημοφιλέστερες επιλογές των αναγνωστών μπορούν να εξαχθούν κάποια πρόχειρα συμπεράσματα. 6 στις 11 ταινίες είναι από τη δεκαετία του 90 και έπειτα (οι ταινίες από τα 90s και μετά συγκεντρώνουν αθροιστικά το 42,64% των προτιμήσεων, τεράστιο ποσοστό δεδομένης της de facto διάσπασης των ψήφων, εξαιτίας των πολλών επιλογών), όμως 3 ταινίες των top 5 επιλογών προέρχονται από το «παλιό» Χόλιγουντ. Οι υπόλοιπες 2 ταινίες είναι της δεκαετίας του 70.

Το Όλα για την Εύα κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων υποψηφιοτήτων (μαζί με τον Τιτανικό, 14), ενώ το τρίτο μέρος του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων κερδισμένων Όσκαρ (μαζί με τον Μπεν Χουρ και τον Τιτανικό, 11).

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ!

 

Η ταινία του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς βγήκε στους κινηματογράφους το 1950 και αποτελεί μια εξαιρετική ειρωνική ματιά στον κόσμο του χολιγουντιανού σταρ σίστεμ αλλά και ένα καυστικό σχόλιο για την ανθρώπινη ματαιοδοξία γενικότερα. Η ερμηνεία της Μπέτι Ντέιβις έχει μείνει στην ιστορία, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (AFI) την έχει κατατάξει στην 28η θέση των καλύτερων ταινιών όλων των εποχών, ενώ η ατάκα «Fasten your seatbelts. It's going to be a bumpy night» είναι από τις πιο χαρακτηριστικές ατάκες σε ταινία. Το 1999, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ απέτισε φόρο τιμής στην ταινία του Μάνκιεβιτς με το Όλα για τη Μητέρα μου, καθώς ο Ισπανός σκηνοθέτης δανείστηκε αρκετά στοιχεία, ακόμα και τον ίδιο τον τίτλο.

Αποτελέσματα: Η αγαπημένη ταινία των αναγνωστών του LiFO.gr Facebook Twitter

Στην 23η τελετή απονομής των Όσκαρ, το 1951, το Όλα για την Εύα κέρδισε 6 βραβεία (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Β' Ανδρικού Ρόλου για τον Τζορτζ Σάντερς, Ήχου και Κοστουμιών) ενώ ήταν υποψήφιο για άλλα 8 (Α' Γυναικείου Ρόλου για τις Μπέτι Ντέιβις και Αν Μπάξτερ, Β' Γυναικείου Ρόλου για τις Σελέστ Χολμ και Θέλμα Ρίτερ, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Φωτογραφίας, Μοντάζ και Μουσικής). Εισέπραξε 8,4 εκατομμύρια δολάρια στο αμερικανικό box office.

Αναλυτικά, τα ποσοστά που έλαβε κάθε ταινία βρίσκονται εδώ.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ