Το πιο μοιρασμένο τραγούδι των ημερών κάνει κάτι σωστά

Το πιο μοιρασμένο τραγούδι των ημερών κάνει κάτι σωστά Facebook Twitter
35

Οι Λεωνίδας Μπαλάφας και Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης έφτιαξαν έναν κρητικό ύμνο ενάντια στην κρίση. Το βίντεοκλίπ τους το πετυχαίνω παντού τις 3 μέρες (μέσα στις οποίες κατόρθωσε να φτάσει ήδη τα 800.000 views) και το απέφευγα αρχικά, μετά όμως είπα να το δω για να καταλάβω προς τι ο ντόρος.

Περιείχε όλα αυτά που σιχαίνομαι.

1) Την επονομαζόμενη κρητική λεβεντιά. 

Ειδικά αυτή που παρουσιάζεται στερεοτυπικά με μαυροφορεμένους μουντρούχους (και κάποιες φορές, όχι εδώ, ρίχνουν μπαλωθιές και είναι λίγο λεβεντομαλάκες, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους Κρήτες).

2) Εντεχνίλα

Το έντεχνο για να σωθεί απομυζά ό,τι μπορεί απ' την κρητική κουλτούρα και με αφορμή το «φαινόμενο» Γιάννης Χαρούλης. Δε μ' αρέσει ούτε το ένα ούτε το άλλο. 

3) Μούσια

Ειδικά αυτή η μεταμόρφωση του Λεωνίδα Μπαλάφα σε αντάρτη/παπά στο λαιμό μου έχει καθίσει. 

4) Απλοϊκό λαϊκισμό

Οι κακοί πολιτικοί (στα όρια της καρικατούρας), οι καλοί αγνοί άνθρωποι άνθρωποι που δεν φταίνε σε τίποτα, που τους παραπλανά η κακή τηλεόραση. 

5) Διδακτισμό στα όρια της προπαγάνδας. 

Όλοι μαζί να βαρέσουμε (μεταφορικά) το χέρι στο τραπέζι και τα πόδια στο πάτωμα, να χορέψουμε ξεκάρφωτοι δυο δυο σε κάτι βουνά κι οι πολιτικοί θα πάρουν αυτό που τους αξίζει, επειδή οι Έλληνες μεγαλουργούμε όταν το θέλουμε και πάμε κόντρα στους δυνάστες μας κλπ κλπ

Το περίεργο είναι πως παρότι το βίντεοκλιπ είχε όλα αυτά τα επιμέρους κομμάτια που σιχαίνομαι, έμεινε στο μυαλό μου για ώρες αφού το είδα. Κοιμήθηκα, ξύπνησα και συνέχιζα να σκεφτόμαι πόσο πετυχημένο και αποτελεσματικό, και καλογυρισμένο ήταν.

Περιέργως, με κέρδισε. 

Στα 5 χρόνια κρίσης και μνημονίων, αρκετά πολιτικά τραγούδια γράφτηκαν, όμως κανένα δεν έμεινε στη μαζική συνείδηση των Ελλήνων. (Κακώς, το Κάτι Ελλάδες πρέπει να ακουστεί περισσότερο.) Τα περισσότερα άλλα δεν έκαναν καν σουξέ. Ούτε οι Κατσαρόλες, ούτε του Πορτοκάλογλου κι ας υπογράφονταν από μεγάλα ονόματα. Ίσως έμοιαζαν κατασκευασμένα για σουξέ; Ανειλικρινή; Δεν ξέρω.

Πάντως μετά από μια πενταετία που η τέχνη της ελληνική μουσικής δεν έβγαλε κανένα Μεγάλο Πολιτικό Σουξέ, αυτό φαίνεται να αλλάζει, και δικαίως. 

Το «Να σταθώ στα πόδια μου» ήρθε στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή. 

  

35

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Μοιάζω με βομβαρδισμένο τοπίομε ένα στιχάκι που είναι μουτζουρωμένοστης ζωής το τελευταίο θρανίο και με πουλί ξενιτεμένο...Έχω πείσμα και γερό το στομάχισαν το Παύλο με την κάλπικη λύρατην αγάπη που έχω δώσει δε πήραέτσι το θέλησε η μοίρα....Άντε να σταθώ στα πόδια μουμετά από τόσα χτυπήματαέχω ξεχάσει τα βήματαμα δε με παίρνει να πώ δε μπορώπρέπει να μπώ στο χορό...Μες τον κόσμο μεγαλώνω τον άπονοποιός στ΄αλήθεια πέρνει αυτό που του αξίζειδε το θέλω μα μου βγαίνει παράπονογιατι η ρόδα δε γυρίζει...''Αυτος ειναι ο στιχος του πολιτικου σουξε btw. Αμα βγαλεις το βιντεο δεν ξερω τι μενει.
Ποσο κομπλεξ??Μονο αυτο εχω να πω...εχετε παει σε ενα βιντεο το οποιο πραγματικα αποτελει προιον πολλης καλης δουλειας και ο καθενας βγαζει τα απωθημενα του...απο το οτι δεν εχει γυναικες,απο τις επιδοτησεις που εχουν φαγωθει μεχρι την ψευτομαγκια και το πως ειναι ο μπαλαφας...ειμαι σιγουρος οτι μπορουσατε να βρειτε ακομα πολυ περισσοτερα λιγο να σας αφηναν...εμενα παλι μου βγαζει μεγαλο κομπλεξ και ζηλια απο κατι ψευτοκουλτουριαρηδες αθηναιους που το μονο που εχουν μαθει ειναι να κραζουν...
Αν κ η αληθεια ειναι οτι συνήθως συμφωνώ μαζι σου, μάλλον για τα σχόλια 1-3 φαίνεται να εχεις μερική άγνοια.. Βλεπεις, αν εχεις ζήσει στην Κρήτη( και πηγες σαν επισκέπτης ή για διακοπες, για λίγο) θα ήξερες οτι οι Κρήτες που ζουν σε ολα τα υπόλοιπα μέρη περα απο τα αστικά κέντρα του νησιού ειναι έτσι. Φοράνε μαύρα πουκαμιςα Και χρυσές αλυσίδες. Δεν το παίζουν μαυροφορεμένοι λεβέντες. Επίσης, αν είχες παρακολουθήσει τη πορεία του Λεωνίδα Μπαλάφα θα γνώριζες οτι το παραδοσιακό στοιχείο ειναι έκδηλο σε πολλα απο τα τραγούδια του, με στοιχεία απο τη μουςικη απο διαφορά μέρη της Ελλάδας. Και τρίτον, αυτο το λουκ του Μπαλάφα που λες ( μακριά μαλλιά κ μούσια) λυπάμαι που θα σε στενοχωρήσω αλλα το εχει εδω και 6-7 χρονια και δε μπορω να φανταστώ γιατι θα έπρεπε να το αλλάξει για να μη θεωρειται οτι το παίζει κουκτουριαρης και επαναστάτης, τωρα που ξαφνικά μάθατε το όνομα του ολοι εσείς.
"Βλεπεις, αν εχεις ζήσει στην Κρήτη... θα ήξερες οτι οι Κρήτες που ζουν σε ολα τα υπόλοιπα μέρη περα απο τα αστικά κέντρα του νησιού ειναι έτσι. Φοράνε μαύρα πουκαμιςα Και χρυσές αλυσίδες."Σε ποιά δεκαετία πήγες εσύ στην Κρήτη, μάνα μου?
Οντας Κρητικια, μαλιστα κ μικρη σε ηλικια. Ηθελα να σου πω οτι ναι, εκτοσ αστικων κεντρων οι ανθρωποι ειναι ετσι. Κ οχι δεν φορανε μαυρο πουκαμισο λογω ψευτολεβεντιας κ αντριλας αλλα λογω παραδοσης, επισης στα χωρια τους βλεπεις δεν μπορουν να προμηθευτουν πουα κ ριγε, της μοδος τα ρουχα! Στα χωρια επισης οπως διαβασα σε σχολια πραραπανω, ναι στο καφενειο πινουν απ το πρωι-μεσημερι κρασι κ τσικουδια οχι γιατι ειναι χασομεριδες αλλα γιατι ειναι αγροτες στην πλειοψηφια τους κ ειναι απ τισ 5-6 στο ποδι.
Απορία: Κρίνατε τους στίχους του τραγουδιού ανεξάρτητα από το video clip, εγκλωβιστήκατε στην εικόνα του η οποία πιθανώς «φίμωσε» τους στίχους ή κρίνατε με συνδυασμό και των δύο; Ποιό από τα δύο υπερέχει ή προηγείται, οι στίχοι της εικόνας ή η εικόνα των στίχων; Ο Θοδωρής Παπαδουλάκης, σκηνοθέτης του σίριαλ "Το Νησί", είναι ο σκηνοθέτης του video clip. Τελικά που είναι το νόημα (αν υπάρχει); Στην εικόνα του Θ. Παπαδουλάκη ή στους στίχους του Λ. Μπαλάφα η μήπως καταλήγουμε να μιλάμε για μία πεντάλεπτη ταινία μικρού μήκους και το soundtrack της;;;
Το πιο εύστοχο σχόλιο που διάβασα για το συγκεκριμένο τραγούδι. Ξεκινώντας το τραγούδι, ασυναίσθητα επικεντρώθηκα μόνο στους στίχους. Θα μπορούσαν να έχουν γραφτεί για τον οποιοδήποτε, για κάθε έναν από εμάς που προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του. Για κάποιον που έχει πρόβλημα υγείας, για κάποιον που έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια, για κάποιον που έχει δεχτεί απανωτά χτυπήματα, που η κάθε μέρα του είναι ένας Γολγοθάς.Δεν στρέφεται η ζωή όλων των ανθρώπων γύρω από την πολιτική. Είδατε το video clip και χάσατε το τραγούδι.
ωραία τα βαριά παλληκάρια στο καφενείον, και κατανοητή η νοσταλγία για έναν κόσμο που δεν υπήρξε ποτέ, με λεβέντες που δε σηκώνουν αερολογίες και πολιτικάντηδες, αλλά - φίλε - 21ος αιώνας και μια γυναίκα έτσι για δείγμα, μια γιαγιά έστω να περνάει απ' έξω, να μην δείξουν στο πολλά βαρύ και όχι κλιπ. θα κόψει η τεστοστερόνη.
εσυ σε λιγο θα πας να κανεις και καμια φεμινιστικη διαδηλωση εξω απο το καφενειο!!!παντως σοβαρα τωρα,ειδες αυτο το βιντεο και βρηκες να ασχοληθεις με το οτι δεν ειδες γυναικες???ποσο κομπλεξ μπορεις να εχεις??δηλαδη αμα εβλεπες την γιαγια που λες και συ να περναει απ εξω θα ησουν ευχαριστημενη???
*αν* διεκδικεί δάφνες πολιτικού σχολίου το άσμα, καλό θα ήταν στην οπτικοποίησή του να χρησιμοποιεί για συμβολικούς λόγους και γυναίκες, ναι. δεν πρόκειται περί κόμπλεξ, αγαπητέ, ούτε περί ποσοστώσεως. απλώς, πολίτες δεν είναι μόνο οι άντρες. η οπισθοδρόμηση στο αρρενοκρατούμενο φαντασιακό δεν είναι λύση
Όντως, το βίντεο είναι πολύ αντιπροσωπευτικό της ελληνικής πραγματικότητας. Μερικοί τεμπελχανάδες που κάθονται μέρα μεσημέρι και πίνουν αντί να δουλεύουν κα τα ρίχνουν μονίμως σε κάποιους άλλους τους οποίους δεν αποκλείεται να ψήφιζαν κιόλας πριν λίγο καιρό. Ο λογαριαμσμός υποθέτω θα πληρωθεί από τις αγροτικές επιδοτήσεις της ευρωπαικής ένωσης την οποία φυσικά θα σκυλοβρίζουν. Τζάμπα μαγκιά, τζάμπα οργή και από ουσία και λογική μηδέν. Το πρόβλημα αυτής της χώρας, είναι ότι αυτοί που "εξοργίζονται", αποδεικνύονται πάντοτε ακόμα πιο σκατά από εκείνους που δέχονται την οργή τους. Και έτσι διαιωνίζεται ένα φαύλος κύκλος αυτοεκτόνωσης που οδηγεί όλο και πιο κοντά στον πάτο. Πούλα στον ελληνάρα χαζοσυναίσθημα, ψευτομαγκιά και οργή και τον κάνεις ό,τι θέλεις την ώρα που αυτός φαντασιώνεται ότι είναι ο Καραισκάκης, ο Τσε γκεβάρα (με το iphone στο χέρι φυσικά) κλπ κλπ. Μη του ζητήσεις μόνο να σκεφτεί λογικά, να κάνει αυτοκριτική, να βάλει το ατομικό του συμφέρον λίγο στην άκρη ώστε να δημιουργηθούν οι συναινέσεις που είναι απαραίτητες για να βγει μια χώρα από μια τόσο μεγάλη κρίση. Είπαμε, για όλα φταίει κάποιος τρίτος: οι πολιτικοί, οι αμερικάνοι, οι εβραίοι, οι γερμανοί, οι μετανάστες, οι εξωγήινοι....Ο ίδιος ο ελληναρας δεν φταίει ποτέ!
τωρα που το βλεπω μου θυμισε τον ταριφα στο Ηρακλειο που μου ειχε πει "30 χρονια οι αλλοι μας ληστεψαν (sic) και μας εξαπατησαν. Τωρα αυτοι που ψηφισα θα τους βαλουν ολους φυλακη και θα δουμε και εμεις ασπρη μερα" - αυτα τον Ιουνιο. Φανταζομαι στις επιομενες θα ψηφισει χρυση αυγη ή την εξισου ολοκληρωτικη λα.ε για να βαλει και τους προηγουμενους στην φυλακη.
δεν το εχω δει αλλα μου ερχεται συνειρμικα ο στιχος ",η βροντοχτυπάς τις χάντρες η δουλειά κάνει τους άντρες το γιαπί" κλπ κλπ.κατι μου λεει οτι εχουμε μια ακομα επαναληψη τζαμπα μαγκιας, προωρων συνταξιοδοτησεων, παρανομων επιδοτησεων, μαυρης εργασίας κλπ κλπ.
Αγαπητέ Άρη πολύ ωραίο το βίντεο που μοιράστηκες μαζί μας... κάναμε κι εμείς ένα για τις ορδές των νέων που φεύγουν με τα ελάχιστα και αφήνουν τα περισσότερα. Δείτε το εδώ: https://youtu.be/6UYe66tKoWM
Το' στειλα στα πρώτα 30 δευτερόλεπτα. Αυτή η επιτειδευμένη ψευτομαγκιά και βαριά αγανάκτηση πού θα γίνει λεβεντοτσουνάμι να σαρώσει τούς κακούς δεν μού κάνει.Διότι οι κακοί είμαστε εμείς οι ίδιοι.Nice try no cigar.
Όλα τα κλισέ που ανέφερες , ακόμα και αν τα δεχτούμε ότι ισχύουν ( που δεν ισχύουν) στο συγκεκριμμένο τραγούδι ελπίζω να σε έπεισαν ότι δεν το άγγιξαν καν. Παρεπιπτόντως Άρη οι πολιτικοί δεν ξέρω γιατί τους βλέπεις καρικατούρες καθώς το 2015 έχουμε χειρότερες πολιτικές προσωπικότητες από τους ρόλους στο βίντεο. Και ο Μπαλάφας με γένια και μακρια μαλλιά στα μάτια σου είναι Αντάρτης - Παππάς(;) ενώ στην ουσια είναι ...ένας με γένια και Μαλλιά. So simple! Η οπτική σου έχει θέμα, όχι τα κλισε του βίντεο.