Ο μυστηριώδης θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση

 Ο μυστηριώδης θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση Facebook Twitter
Με τον Αριστοτέλη Ωνάση
1

Για το θάνατο του Αλέξανδρου Ωνάση, έχουν γραφτεί δεκάδες θεωρίες. Άλλες θα μπορούσαν δυνητικά να ευσταθούν και άλλες δεν θα τολμούσαμε να τις παρουσιάσουμε αφού αποτελούν αποκύημα ζωηρής φαντασίας. Η δυναμική του Αριστοτέλη Ωνάση άλλωστε εκείνη την εποχή, έδωσε τροφή για πάμπολλες θεωρίες συνομωσίας. Ο ίδιος ο Αριστοτέλης βρισκόταν στη Νέα Υόρκη και γιόρταζε τα γεννέθλιά του την ώρα που δέχθηκε τα τραγικά νέα. Δύο χρόνια αργότερα, θα πέθαινε στο Παρίσι από μυασθένεια.

Η μοιραία απογείωση

Στις 22 Ιανουαρίου του 1973, ο Αλέξανδρος Ωνάσης (μόλις 25 χρονών) θα πετούσε με τον νέο πιλότο του αεροσκάφους του τύπου Piaggio 136, Ντόναλντ Μακ Κάσκερ, ο οποίος είχε φτάσει στην Αθήνα την προηγούμενη, προκειμένου να αντικαταστήσει τον για χρόνια πιλότο του Ωνάση, Ντόνλορ Μακ Γκρέγκορ. Ο Μακ Γκρέγκορ δε μπορούσε για λόγους υγείας να συνεχίσει να πετά.

Λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, ο Αλέξανδρος φτάνει στο αεροδρόμιο. Εκεί βρίσκονται και οι δύο πιλότοι (πρώην και νυν). Οι τρεις άνδρες επιβιβάζονται, ο Αλέξανδρος Ωνάσης στη δεξιά πλευρά ως χειριστής, δίπλα του ο Μακ Γκρέγκορ και στην πίσω θέση ο Μακ Κάστερ. Το αεροπλάνο ήταν έτοιμο για απογείωση. Λίγα δευτερόλεπτα αφού "σηκώθηκε", το Piaggio πήρε κλίση και άρχισε να πέφτει. Με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, "εσκασε" πολύ γρήγορα στο έδαφος και άρχισε να περιστρέφεται χτυπώντας στον διάδρομο. Η άτρακτος είχε μεταμορφωθεί σε μια άμορφη μάζα από σίδερα.

Τρία πορίσματα έχουν εκδοθεί για τους λόγους συντριβής του Piaggio 136 τα οποία όμως, καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Ότι τα συρματόσχοινα των πηδαλίων ήταν δεμένα αντίθετα. 

«Το αεροσκάφος μπήκε στον αεροδιάδρομο, ευθυγραμμίστηκε εν κινήσει αλλά δεν σταμάτησε ως είχεν εντολήν. Με τις κινήσεις του αυτές που έκανε το αεροσκάφος μού έδωσε να καταλάβω ότι ήτο έτοιμος να φύγει και δι' αυτό του έδωσα την άδεια προς απογείωσιν. Το αεροσκάφος απεγειώθη, έφθασε κατά την κρίσιν έξι-επτά μέτρα και αμέσως το είδα να κλίνει προς τα δεξιά, με πλάγια κατακόρυφον φοράν προς τα δεξιά, εις τρόπον ώστε κτύπησεν επί του εδάφους το δεξιό μέρος του αεροσκάφους, χωρίς να δύναμαι να προσδιορίσω εάν κτύπησε η πτέρυξ ή ο δεξιός πλωτήρας. Δεν γνωρίζω, διατί το αεροσκάφος μετά την απογείωσιν έκλινε προς τα δεξιά» Με αυτή του την κατάθεση ο ελεγκτής Παύλος Ζουλάκης περιγράφει πώς αντιλήφθηκε ο ίδιος τη στιγμή της πτώσης και της πρόσκρουσης του Piaggio 136.

Ο Αλέξανδρος Ωνάσης, μεταφέρθηκε αρχικά στο νοσοκομείο της αμερικανικής βάσης του Ελληνικού. Ωστόσο η σοβαρότητα της κατάστασής του, τον έφερε την επόμενη ημέρα στο ΚΑΤ. Οι τίτλοι τέλους της τραγωδίας θα έπεφταν στις 7 το απόγευμα της Τρίτης 23 Ιανουαρίου 1973, όταν θα άφηνε την τελευταία του πνοή. Οι Μακ Κάσκερ και Μακ Φόστερ επέζησαν με μερικά κατάγματα.

 Ο μυστηριώδης θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση Facebook Twitter
Με τη Χριστίνα Ωνάση στο Κάπρι

Η αιτία της πτώσης

Τρία πορίσματα έχουν εκδοθεί για τους λόγους συντριβής του Piaggio 136 τα οποία όμως, καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Ότι τα συρματόσχοινα των πηδαλίων ήταν δεμένα αντίθετα. Αυτό σημαίνει ότι όταν ο Αλέξανδρος Ωνάσης προσπάθησε να κάνει διορθωτική κίνηση, λόγω του ανέμου ­ που χτυπούσε τη δεξιά πλευρά ­ του αεροσκάφους, το Piaggio αντί να στραφεί αριστερά, πήρε ακόμη μεγαλύτερη κλίση στα δεξιά, με αποτέλεσμα την πτώση.

Όπως θα γραφτεί στο πόρισμα: «η αντίθετος της κανονικής λειτουργία των πηδαλίων κλίσεως, οφειλομένη στην αντίστροφον σύνδεσιν των συρματόσχοινων κινήσεως αυτής. Ακόμη συνετελέσασαι αιτίαι είναι η πλημμελής επίβλεψις και έλεγχος των εις το αεροσκάφος εκτελεσθεισών εργασιών, υπό των αρμοδίων τεχνικών υπηρεσιών, όπως και ο μη εντοπισμός υπό του χειριστού της αντιστρόφου ανταποκρίσεως των πηδαλίων κλίσεως, κατά τον προ της πτήσεως έλεγχον»

Τη σύνδεση των συρματόσχοινων είχε κάνει τρεις μήνες νωρίτερα ο ο 46χρονος εμπειρικός μηχανικός της Ολυμπιακής Αεροπορίας Δημήτριος Πιπεράκης, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι όλα είχαν γίνει όπως έπρεπε κι ότι δεν έκανε καμία εσφαλμένη εργασία. Άφησε ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο της δολιοφθοράς.

 Ο μυστηριώδης θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση Facebook Twitter
Στις 22 Ιανουαρίου του 1973, ο Αλέξανδρος Ωνάσης θα πετούσε με τον νέο πιλότο του αεροσκάφους του τύπου Piaggio 136, Ντόναλντ Μακ Κάσκερ

Απάντηση όμως στο ενδεχόμενο του σαμποτάζ έδωσε έδωσε το παραπεμπτικό βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών.

«Επί του ισχυρισμού τούτου παρατηρούμεν ότι ναι μεν το ως άνω αεροσκάφος παρέμεινε εν ακινησία εις το ύπαιθρον επί τρίμηνον περίπου, πλην όμως εκ της γενομένης ανακρίσεως δεν προέκυψε ότι έλαβε χώρα κατά τον άνω χρόνο δολία τις επενέργεια επί του αεροσκάφους. Αν ελάμβανε χώρα πράξις δολιοφθοράς, τούτο θα εγένετο οπωσδήποτε αντιληπτόν υπό των φυλάκων του αεροδρομίου, καθ' όσον για να τεθώσιν τα συρματόσχοινα καθ' ον τρόπον ευρέθησαν θα έπρεπε να αποξηλωθεί ολόκληρος η επιφάνεια η καλύπτουσα τα ως άνω συρματόσχοινα, πράγμα όπερ θα απήτει ολόκληρον συνεργείον και πλήρην άνεσιν χρόνου»

Ασφαλή αποτελέσματα για το ποιος πότε και γιατί αντέστρεψε τα συρματόσχοινα του πηδαλίου, ακόμη και τώρα δεν υπάρχουν. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης θεωρούσε πως κάποιος σκότωσε το γιο του, ωστόσο δε μπόρεσε ή δεν θέλησε ποτέ να το αποδείξει.

 Ο μυστηριώδης θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση Facebook Twitter

___________

Δημοσιεύτηκε το 2014 από την Α. Κολοβού ©LIFO

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Σαν σημερα / Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Μυστικιστής, φιλόσοφος, πνευματικός δάσκαλος, συγγραφέας, μουσικοσυνθέτης, ταξιδευτής, υπήρξε πνεύμα χαρισματικό που επηρέασε κόσμο. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του (29/10/1949) πολλά ερωτήματα γι' αυτό τον «γητευτή ψυχών» παραμένουν άλυτα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Αεροπλάνο Piaggio; οι άνθρωποι δεν μπορούν να φτιάξουν ένα μηχανάκι που να δουλεύει, θα φτιάξουν αεροπλάνο όπου η βλάβη είναι απαγορευτική; Να με πλήρωναν δεν θα ανέβαινα...