ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Pulp: Μία ταινία για τη ζωή, τον θάνατο και τα σούπερ - μάρκετ στις Νύχτες Πρεμιέρας

Pulp: Μία ταινία για τη ζωή, τον θάνατο και τα σούπερ - μάρκετ στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Oι Pulp βγαίνουν ως Beatles και οι θαυμαστές τους ως εκπρόσωποι μιας νέας Beatle - mania...
3


Οι δημοσιογραφικές προβολές των φετινών Νυχτών Πρεμιέρας τερματίστηκαν σήμερα με ένα υπέροχο μουσικό ντοκιμαντέρ για τους Pulp και τον leader τους, Jarvis Cocker.

Βασισμένο σε ένα project του ίδιου του Jarvis Cocker - απ' ότι είδαμε στους τίτλους τέλους - το ντοκιμαντέρ του Φλόριαν Χάμπιχτ παρακολουθεί τον ίδιο και το συγκρότημα του, τους Pulp, πριν και κατά τη διάρκεια της οριστικά αποχαιρετιστήριας συναυλίας τους στο Sheffield, την πόλη απ' όπου ξεκίνησαν.

Καταγράφονται έτσι οι αντιδράσεις των φαν τους, από ηλικιωμένους Βρετανούς μέχρι μία κοπέλα που ήρθε από τις ΗΠΑ ειδικά για την εν λόγω συναυλία, κάτι που όμως προσδίδει στο ντοκιμαντέρ μία διάθεση/ τάση αγιογραφίας: Με λίγα λόγια, οι Pulp βγαίνουν ως Beatles και οι θαυμαστές τους ως εκπρόσωποι μιας νέας Beatle - mania. Σίγουρα δεν ισχύει όλο αυτό συγκριτικά με την προσφορά των Σκαθαριών στην pop μουσική εξέλιξη διεθνώς, όπως και με την παρουσία των Pulp στο χώρο της alternative rock σκηνής.

Η ταινία μας αποζημιώνει πάντως στο τέλος με τη μεγαλειώδη κινηματογράφηση της συναυλίας των Pulp.

Ενδεχομένως να γνώριζαν τι σκόπελο είχαν να περάσουν από κινηματογραφικής άποψης τόσο ο σκηνοθέτης, όσο και ο Jarvis. Και γι' αυτό το ντοκιμαντέρ είναι διανθισμένο με έξυπνο χιούμορ, όπως εκεί που η κάμερα πηγαίνει στην ψαραγορά, στην οποία εργαζόταν κάποτε ο Jarvis προτού μπλεχτεί με τη μουσική βιομηχανία, ή εκεί που η ίδια η μητέρα του καταθέτει τη μαρτυρία της.

Pulp: Μία ταινία για τη ζωή, τον θάνατο και τα σούπερ - μάρκετ στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
H ταινία είναι βασισμένη σε ένα project του ίδιου του Jarvis Cocker...

Μας αποζημιώνει πάντως στο τέλος με τη μεγαλειώδη κινηματογράφηση της συναυλίας των Pulp, κάνοντας το θεατή να συμμετέχει σχεδόν σε ένα ψυχεδελικό trip, πότε με χορευτική και πότε με πιο χαμηλότονη διάθεση.

Info:

Το Pulp: A film about life, death and super markets προβάλλεται σήμερα στις 19.30 στην αίθουσα Δαναός 1, παρουσία του σκηνοθέτη Φλόριαν Χάμπιχτ και του drummer των Pulp, Νικ Μπανκς. Επαναπροβάλλεται αύριο, Σάββατο 27/9, στις 19.30, στην αίθουσα Δαναός 2.

Οθόνες
3

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Εμένα προσωπικά μου άρεσε παρα πολυ.Η οπτική μέσα απο τη ματια κυρίως των κατοίκων του sheffield ηταν ενδιαφέρουσα προσέγγιση (not bad όπως θα λέγανε και οι ίδιοι).Και τελικά αναμεσα στους oasis και τους blur η καλύτερη μπάντα με σιγουριά είναι οι Pulp
Ωραία περιγραφή. Θα διαφωνήσω, βέβαια, σε αυτό το σημείο:"Με λίγα λόγια, οι Pulp βγαίνουν ως Beatles και οι θαυμαστές τους ως εκπρόσωποι μιας νέας Beatle - mania. Σίγουρα δεν ισχύει όλο αυτό συγκριτικά με την προσφορά των Σκαθαριών στην pop μουσική εξέλιξη διεθνώς, όπως και με την παρουσία των Pulp στο χώρο της alternative rock σκηνής."Δε συμφώνω με αυτό καθώς δεν πιστεύω οτι η ταινία τους παρουσίασε ως τους Beatles της alternative rock σκηνής. Ήταν ξεκάθαρο οτι αυτοί που ρωτήθηκαν ήταν fan, άρα μίλησαν με μεγάλη (έως υπερβολική) αγάπη για το συγκρότημα. Νομίζω οτι μέσα από τους διαφορετικούς χαρακτήρες των fans και την διαφορετική έκφραση της αγάπης τους προς αυτούς ήθελε να δείξει οτι η μουσική τους απευθύνεται σε common people.Πάντως ήταν ένα καλό ντοκιμαντερ που, όπως αναφέρατε, έχει και έξυπνο χιούμορ.
Το ότι αναφερόταν σε common people το ντοκιμαντέρ είναι κάτι που αναγράφεται και στο τυπωμένο πρόγραμμα του φεστιβάλ. Αυτή την αίσθηση είχα εγώ βλέποντας το και με έψησε ακόμη περισσότερο όταν στα ζενερίκ αποκαλύφθηκε ο Jarvis Cocker ως συνδημιουργός σχεδόν του project. Κατά τα άλλα, όμως, η ταινία είναι εξαιρετική!