Ο Λύκος της Wall Street [Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο]

Ο Λύκος της Wall Street [Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο] Facebook Twitter
2

Οι γκάνγκστερ του Goodfellas και του Casino έγιναν χρηματιστές, αλλά το παρακμιακό τρίπτυχο παραμένει το ίδιο: απληστία, εθισμός, κραιπάλη. Ο Μάρτιν Σκορσέζε τεμαχίζει τη φούσκα της Wall Street και σαγηνεύεται από την ξέφρενη πτώση του Τζόρνταν Μπέλφορντ, ο οποίος εξέτισε ποινή μόλις 20 μηνών για χρηματιστηριακή απάτη κατά συρροήν, αφού πρώτα αρνήθηκε να συνεργαστεί με το FBI. Αντιλαμβανόμαστε πως ο τόνος είναι υπόγεια κωμικός, από την πρώτη σκηνή μύησης στο εστιατόριο, όπου ο Μάθιου Μακόναχι εισάγει τον νεαρό Ντι Κάπριο στα μυστικά της δουλειάς. Ο Σκορσέζε δεν αποφεύγει την ανακύκλωση της θεματολογίας του, τηρώντας τον οικογενειακό χαρακτήρα της παρέας, και βάζοντας τον Τζόουνα Χιλ στο ρόλο του Τζο Πέσι, δηλαδή του παχουλού συνοδοιπόρου, παραπέμποντας ταυτόχρονα στον αντίστοιχο του Μπενίσιο Ντελ Τόρο, ο οποίος ακολουθούσε τον Τζόνι Ντεπ στις φευγάτες περιπέτειες του στο Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας.

Ο Λύκος της Wall Street [Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο] Facebook Twitter

Ο Λύκος της Wall Street βασίζεται στη φιλαργυρία και τα ναρκωτικά, και τρέχει με μανία σε ένα σπιράλ αλαζονείας και αυτοκαταστροφής, με συνεχές φόντο το πράσινο των δολαρίων και το λευκό της κοκαΐνης. Δεν προσθέτει απολύτως τίποτε σε οτιδήποτε έχει κάνει ο σπουδαίος Αμερικανός σκηνοθέτης στο παρελθόν- αγελαίες ατασθαλίες, απιστίες χωρίς αξιοπρέπεια, χορωδιακά κρεσέντι παραστρατημένης φιλοδοξίας, πυκνό soundtrack με τραγούδια που δηλώνουν την εποχή και τη διάθεση της στιγμής- αλλά το κάνει με το σύνηθες νεύρο και τη δεξιοτεχνία του. Ο Λιονάρντο Ντι Κάπριο δεν φοβάται να ξεγυμνώσει την ψυχή του στην πιό ώριμη στιγμή της καριέρας του και θυμίζει έντονα ένα κράμα Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Τζακ Νίκολσον, και ο Χιλ λάμπει.

Ο Λύκος της Wall Street [Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο] Facebook Twitter
Διάφορα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
"Δεν έχουμε δει ποτέ τον Κάρι Γκραντ, τον Γκρέγκορι Πεκ και τον Γκάρι Κούπερ μαζί σε ταινία του παλιού Χόλιγουντ. Στα γεράματα τους, ακολουθούσαν το νόμο της προσφοράς και της ζήτησης (τον σκληρό κανόνα του θεάματος που καθηλώνει με ανασφάλεια ακόμη και τον πιο διάσημο, καλοπληρωμένο, κακομαθημένο ηθοποιό) και τους ρόλους που συμφωνούσαν με την ηλικία τους. Και δεν μιλάμε για τις γυναίκες, τις καπριτσιόζες ντίβες, των οποίων ο εγωισμός δεν θα επέτρεπε εύκολα τη συγκατοίκηση,...".Terrible, and slightlly misogynistic, logic. Male stars were not any less capricious and demanding than female stars. And they did not have to face the enormous (and unfair) odds a female star, of a certain age, had to. Female stars, past the age of 40 (sometimes 35), were never offered parts where they played sexually desirable beings (let alone desired and loved by much younger male co-stars). They played mostly alcoholic has-beens, pitiable spinsters, or deranged old women. Compare this with the parts offered to Cary Grant and Gary Cooper, and you see how thoughtless your comparisons are. Do you know of any film where either Cary Grant or Gary Cooper played old, defeated, disturbed and bitter old men? Playing roles suited to their age, my ass! Do you know of any film where the 55 year old Bette Davis nets her young, hunky co-star, after the latter falls for her, and where an actress only a year older than herself plays her mother? I know of such film, it is called 'North by Northwest' (1959) and stars Cary Grant (born 1904). Or, indeed, 'Charade' (1963), where he plays the sexy agent, suave, elegant and in full active service, with a young Audrey Hepburn falling for him . Imagine a female star of the same age playing a similar role, not then and not now. The same goes for Gary Cooper, in 'Love in the Afternoon' (1957), the 56 year old Cooper is the young A. Hepburn's (she again) object of desire. It is she who pursues his playboy billionaire. By the way, Morgan Freeman (76) and Michael Douglas (an ephebe at 69), are considered 'middle aged'? (!!!). When do we men start to be considered 'old age' in your (and popular culture's) opinion? When we are over 90? Three months into our graves?
I appreciate your answer and enjoyed your sarcastic approach. Even though your erudite commentary appears here, you must be referring to my article-review on Last Vegas and the male fantasy of the final, epic adventure. Now, with your permission, I would prefer to answer in Greek, since, unfortunately, this IS a Greek site, and I am sure you understand, hence your insightful reply.Δεν είμαι προσωπικά υπεύθυνος για την κακομεταχείριση των γυναικών ηθοποιών από τα αμερικανικά στούντιο την εποχή της παντοδυναμίας τους. Σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί κανείς να τους θεωρήσει υπεύθυνους για εκμετάλλευση, όταν επρόκειτο για ανήλικους, όπως με τη σκευωρία εναντίον της ανυπότακτης Φράνσις Φάρμερ, ή την Τζούντι Γκάρλαντ, την οποία κατάντησαν εξαρτημένη για να μπορεί να αποδίδει σε μια σειρά ταινιών και παράλληλα να παρακολουθεί υποτυπωδώς μαθήματα.Οι άλλες ήταν ενήλικες και ήθελαν πολύ να φανούν και να δοξαστούν, πάση θυσία- θυμηθείτε την Ρίτα Χέϊγουορθ, μιας και γνωρίζετε τα περί του κλασσικού Χόλιγουντ, η οποία υπέστη επωδυνότατη μεταμόρφωση για να γίνει εμφανισιακά "λευκότερη" και πιο αποδεκτή.Μιλάτε, ωστόσο για κάτι ελαφρώς διαφορετικό. Όσοι από τους άνδρες ηθοποιούς δεν έχουν το κουράγιο να κρεμάσουν τα γάντια τους, όπως ο Τζιν Χάκμαν και ο Σον Κόνερι, συνήθως ακολουθούν το νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Ο Κάρι Γκραντ δεν έφταιγε που είχε μια χαρά πρόσωπο και σώμα στα γεράματα. Κάποια στιγμή, αποσύρθηκε. Ο Γκάρι Κούπερ δεν πρόλαβε να παίξει σε προσωρημένη ηλικία, γιατί αρρώστησε. Στις τελευταίες του εμφανίσεις, μοιάζει κουρασμένος, εξαιρετικά καταβεβλημένος και δεν το "παίζει" νέος. Ο Γκρέγκορι Πεκ δεν είχε πρόβλημα με την ηλικία: στον Γερο Γκρίνγκο αέδειξε πως δεν ήταν ματαιόδοξος, αλλά απλά υπερεκτιμημένος (αλλά αυτό είναι προσωπική μου εκτίμηση).Οι γυναίκες του ιδίου διαμετρήματος είχαν πρόβλημα να βρουν ρόλους αξίας, πριν έρθει η ποικιλία που προσέφερε η τηλεόραση. Αν έχετε παρατηρήσει, οι άνω των 50 βρίσκουν πλέον ρολάρες στα καλωδιακά κανάλια και ξεχωρίζουν. Γενικά, ακόμη παλεύουν να βελτιώσουν τις ευκαιρίες τους στη βιομηχανία. Παλιότερα, έπαιζαν ότι νάναι, γιατί δεν είχαν τη δύναμη να φτιάξουν τη μοίρα τους, μέσω δικών τους εταιριών ανάπτυξης σεναρίων και παραγωγής. Κανείς δεν το παραγνωρίζει, ειδικά εγώ, που το γνωρίζω, διότι έχω διαβάσει πολλές μαρτυρίες και αναλύσεις επί του θέματος. Κανείς ωστόσο, δεν μπορεί να αγνοήσει τη δύναμη της γυναικείας φιλαρέσκειας. Για παράδειγμα, όταν η Τζόαν Κρόφορντ αντίκρυσε μια φωτογραφία της μαζί με τη φίλη της Ρόζαλιντ Ράσελ σε μια εκδήλωση, κάπου στη δεκαετία του 70, που ομολογουμένως δεν την κολάκευε, αποφάσισε να κόψει τις δημόσιες εμφανίσεις, για να μη γίνει περαιτέρω ρεζίλι. Δεν είμαι αναίσθητος ως προς την ευαισθησία και το τακτ που πρέπει να έχει κάποιος, όταν μιλά για την δημόσια έκθεση σε προχωρημένη ηλικία. Ανέφερα την ανυπαρξία συγκατοίκησης γυναικών με διογκωμένο εγώ στην ίδια ταινία. Τη Μπετ Ντέϊβις την είδαμε στο Τι Απέγινε η Μπέϊμπι Τζέϊν (αν και γκινιόλ, ήταν καταπληκτική), αλλά σπάνια ή ποτέ με άλλες σταρ. Ούτε την Κάθριν Χέμπορν. Δεν συνηθιζόταν; Ή δεν το ήθελαν οι ίδιες;Μετά την πτώση των στούντιο, τα συναδελφικά ήθη χαλάρωσαν και οι γυναίκες συνασπίστηκαν, από το Fisrt Wives' Club μέχρι τον φετινό Αύγουστο.Όσο για το ερωτικό ταίριασμα του μεγάλου άνδρα και της νέας γυναίκας, το σινεμά ακολούθησε την κοινωνική νόρμα. Αναφερόμαστε σε εποχές πριν το φεμινισμό.Υποψιάζομαι όμως, ίσως και λόγω δικής σας διγλωσσίας, σας διέφυγε το ζουμί του άρθρου μου. Μιλάω για τη φανταστική κατάσταση εκείνη, που θέλει τους άνδρες κάποιας ηλικίας να καβαλάνε την περιορισμένη τεστοστερόνη τους για να κάνουν σβούρες σε λούνα παρκ για μεγάλα παιδιά. Αλλά μόνο στο σινεμά. Αν κάποιοι γίνονται ελαφρώς περιγέλαστοι, για καθαρά εμπορικούς λόγους, δεν είναι οι γυναίκες, αλλά τα ηλικιωμένα αγόρια, τα οποία στην πραγματικότητα, είναι κανονικοί άνθρωποι με τρελές στιγμές και μπόλικες μελαγχολίες, κι όχι γαϊδουροέφηβοι σε συνεχές και τόσο φωτογενές hangover