OΠΩΣ ΟΙ προηγούμενες γενεές ταυτίστηκαν με τον αγώνα ενάντια στον σεξισμό και στην πατριαρχική καταπίεση, αντιστοίχως οι millennials – ειδικά οι νεότεροι εξ αυτών που γεννήθηκαν γύρω στο 1990, τον ίδιο καιρό με τους δύο πρωταγωνιστές των ταινιών Χάρι Πότερ, Ντάνιελ Ράντκλιφ και Έμμα Γουότσον – στηρίζουν με το ίδιο πάθος τα δικαιώματα των transgender. Για πολλούς από αυτούς, αυτό είναι το μέγα ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης του καιρού μας, αυτή είναι η επαναστατική ιδέα της δικής τους γενιάς και ελάχιστες διαφορές βλέπουν ανάμεσα σε κάποιες απόψεις των αριστερών φεμινιστριών παλαιότερης κοπής (που δεν συμφωνούν απαραίτητα ότι κάθε άτομο μπορεί να προσδιορίζει μόνο του το φύλο στο οποίο επιθυμεί να ανήκει) και σ΄αυτές των συντηρητικών: στα μάτια τους και οι δύο αυτές ομάδες είναι εξίσου αντιδραστικές, παγιδευμένες σε παρωχημένες ιδέες σχετικά με το τι σημαίνει να είσαι άντρας ή γυναίκα.

 

Αυτή η γενιά είναι που αποτελεί τον κυρίαρχο όγκο των οπαδών του Χάρι Πότερ, αυτοί είναι οι νέοι που ως παιδιά γαλουχήθηκαν με τις περιπέτειες του – μια κοινότητα τεράστια που έχει δημιουργήσει τη δική της κουλτούρα μέσα από χιλιάδες κείμενα που έχουν δημοσιευτεί στις αμέτρητες ιστοσελίδες που είναι αφιερωμένες στα βιβλία της Ρόουλινγκ. Και μάλλον δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι δύο από τα πιο επιφανή και ισχυρά fan sites του είδους, το The Leaky Cauldron και το MuggleNet, χάραξαν γραμμή πλήρους αποστασιοποίησης από την συγγραφέα μετά τα πρόσφατα «τρανσοφοβικά» σχόλιά της (ουσιαστικά έλεγε ότι δεν είναι δυνατό να καταργηθεί η «γυναίκα» ως βιολογική κατηγορία) τα οποία ακολούθως επιχείρησε να δικαιολογήσει, γράφοντας στο Twitter: «Εάν το φύλο δεν είναι πραγματικό, δεν υπάρχει έλξη για το ίδιο φύλο. Εάν το φύλο δεν είναι πραγματικό, η πραγματικότητα των γυναικών παγκοσμίως διαγράφεται. Γνωρίζω και αγαπώ τους τρανς ανθρώπους, αλλά η διαγραφή της έννοιας του φύλου καταργεί την ικανότητα πολλών να συζητούν ουσιαστικά τη ζωή τους. Δεν είναι μίσος να λέμε την αλήθεια ».

 

Οι απόψεις της Ρόουλινγκ περί φύλου, παρότι δεν στερούνται ενσυναίσθησης και συμπόνιας (ίσα-ίσα), προκαλούν τις πεποιθήσεις των millennial οπαδών του έργου της
Οι απόψεις της Ρόουλινγκ περί φύλου, παρότι δεν στερούνται ενσυναίσθησης και συμπόνιας (ίσα-ίσα), προκαλούν τις πεποιθήσεις των millennial οπαδών του έργου της

 

Οι δύο ιστοσελίδες φανατικών οπαδών του Χάρι Πότερ ανακοίνωσαν ότι απομακρύνουν την φωτογραφία της Ρόουλινγκ από το περιεχόμενό τους, σταματούν να παρέχουν links για την δική της ιστοσελίδα και στο εξής θα συνοδεύουν τις αναρτήσεις στο Twitter που αφορούν νέα της με το hashtag #JKR έτσι ώστε να μπορούν οι χρήστες να μπορούν να φιλτράρουν τυχόν «προβληματικό» περιεχόμενο από τη ροή τους στα social media.

 

Οι δύο αυτές ιστοσελίδες φανατικών οπαδών του σύμπαντος του Χάρι Πότερ ανακοίνωσαν την προηγούμενη εβδομάδα ότι απομακρύνουν την φωτογραφία της από το περιεχόμενό τους, σταματούν να παρέχουν links για την δική της ιστοσελίδα και να γράφουν για τις δραστηριότητές της και στο εξής θα συνοδεύουν τις αναρτήσεις στο Twitter που αφορούν νέα της με το hashtag #JKR έτσι ώστε να μπορούν οι χρήστες να μπορούν να φιλτράρουν τυχόν «προβληματικό» περιεχόμενο από τη ροή τους στα social media. Για να διατηρήσουν την αγάπη τους στον Χάρι Πότερ, οι πιστοί του πρέπει να διαγράψουν την συγγραφέα του. Η Ρόουλινγκ, σαν τον Λόρδο Βόλντεμορτ, ανέλαβε την εκπροσώπηση του κακού και έγινε η Ακατανόμαστη. (Ο Ντάμπλντορ δεν θα ενέκρινε αυτή την πρακτική. Όπως λέει στον Χάρι στο βιβλίο 'Ο Χάρι Πότερ και η φιλοσοφική λίθος', «να λες πάντα τα πράγματα με το όνομά τους. Ο φόβος του ονόματος μεγαλώνει τον φόβο για το ίδιο το πράγμα».

 

Η γενιά του Χάρι Πότερ αποτελείται κυρίως από παιδιά της μεσαίας τάξης που γεννήθηκαν μετά το 1990 – παιδιά που τους αγόρασαν τα βιβλία και τα πήγαν στις ταινίες οι γονείς τους, παιδιά που εντάχτηκαν στο εργατικό δυναμικό μετά την οικονομική κρίση και ενώ μια άνετη ενήλικη ζωή έμοιαζε ήδη με μακρινό, άπιαστο όνειρο. Αυτή η γενιά μεγάλωσε μαζί με τον Χάρι Πότερ και πολλοί εκπρόσωποί της δεν τον έβγαλαν από το μυαλό τους και μετά την ενηλικίωση. Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ ήταν εκείνη που πρόσφερε σ' αυτά τα παιδιά τα πρώτα τους εργαλεία αντίληψης του κόσμου. Και τώρα πρέπει να απαγκιστρωθούν από το σύμπαν που δημιούργησε, και να ανακαλύψουν μόνοι τους πού τελειώνει ο Χάρι Πότερ και πού ξεκινούν εκείνα.

 

Για να διατηρήσουν την αγάπη τους στον Χάρι Πότερ, οι πιστοί του πρέπει να διαγράψουν την συγγραφέα του. Η Ρόουλινγκ, σαν τον Λόρδο Βόλντεμορτ (που τον υποδύθηκε στις ταινίες ο Ρέιφ Φάινς)  ανέλαβε την εκπροσώπηση του κακού και έγινε η Ακατανόμαστη
Για να διατηρήσουν την αγάπη τους στον Χάρι Πότερ, οι πιστοί του πρέπει να διαγράψουν την συγγραφέα του. Η Ρόουλινγκ, σαν τον Λόρδο Βόλντεμορτ (που τον υποδύθηκε στις ταινίες ο Ρέιφ Φάινς) ανέλαβε την εκπροσώπηση του κακού και έγινε η Ακατανόμαστη

 

Στην πραγματικότητα πολλοί από αυτή την γενιά περιφρονούν την συγγραφέα εδώ και χρόνια για την διαρκή ανάμιξη της Ρόουλινγκ στο «ποτερικό» σύμπαν, ανάμιξη που είναι σα να μολύνει τις άσπιλες παιδικές τους αναμνήσεις από τα βιβλία και τις ταινίες. Υπήρξαν εκδηλώσεις σαρκασμού όταν εκ των υστέρων επιχείρησε να εκσυγχρονίσει τα ήθη και την αντίληψη των πρωτότυπων βιβλίων, ανακοινώνοντας ότι ο Ντάμπλντορ είναι γκέι ή κάνοντας αναφορά σε «Γηγενείς Αμερικανούς μάγους» στην επίσημη ιστοσελίδα της, Pottermore. Τα δύο αυτά περιστατικά υποχρέωσαν τους φανς να αναμετρηθούν με το γεγονός ότι η σειρά αποτελεί σε σημαντικό βαθμό προϊόν της Βρετανίας στη δεκαετία του '90, ένα χωροχρονικό πλαίσιο πολύ διαφορετικό από το σημερινό. Εκείνα τα χρόνια τα βιβλία του Χάρι Πότερ – με τους ολοκληρωμένους γυναικείους χαρακτήρες και την απόρριψη της ιδέας της αριστοκρατίας – έμοιαζαν προοδευτικά. Τώρα, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ιστορικά.

 

Οι απόψεις της Ρόουλινγκ περί φύλου, παρότι δεν στερούνται ενσυναίσθησης και συμπόνιας (ίσα-ίσα), προκαλούν τις πεποιθήσεις των millennial οπαδών του έργου της. Στις αναρτήσεις της τόνιζε ότι η προσωπική της εμπειρία οικιακής βίας ήταν αυτή που της έμαθε την αξία των μονοφυλικών χώρων. Δεν παρέλειψε επίσης να εκδηλώσει την αμέριστη συμπαράσταση της στα διεμφυλικά θύματα βίας. Τίποτα όμως δεν ήταν αρκετό για να αλλάξει γνώμη στους επικριτές της.

 

Θα μπορούσαν ίσως οι φανατικοί οπαδοί του Χάρι Πότερ να αναζητήσουν έμπνευση στον χαρακτήρα που αποτελεί ίσως την πραγματική ηθική πυξίδα του «ποτερικού» σύμπαντος, τον Σέβερους Σνέιπ (με τον αείμνηστο Άλαν Ρίκμαν στον κινηματογραφικό ρόλο)
Θα μπορούσαν ίσως οι φανατικοί οπαδοί του Χάρι Πότερ να αναζητήσουν έμπνευση στον χαρακτήρα που αποτελεί ίσως την πραγματική ηθική πυξίδα του «ποτερικού» σύμπαντος, τον Σέβερους Σνέιπ (με τον αείμνηστο Άλαν Ρίκμαν στον κινηματογραφικό ρόλο)

 

Μπορεί όμως να διαφωνεί κανείς με τις απόψεις της σχετικά με την έμφυλη ταυτότητα, δεν παύει όμως να είναι μια από τις υπερσπάνιες περιπτώσεις πολυεκατομμυριούχου που πληρώνει τον φόρο που της αναλογεί όπως εσείς κι εγώ, ενώ επίσης έχει διοργανώσει πολλές καμπάνιες υπέρ των single γονέων, έχει ιδρύσει φιλανθρωπικό οργανισμό για να μη ζουν σε ορφανοτροφεία όσα περισσότερα παιδιά γίνεται. Η πρώτη της αντίδραση με την εμφάνιση της πανδημίας ήταν να δωρίσει το ποσό του ενός εκατομμυρίου λιρών.

 

Θα μπορούσαν ίσως οι φανατικοί οπαδοί του Χάρι Πότερ που νιώθουν προδομένοι και αποπροσανατολισμένοι να αναζητήσουν έμπνευση στον χαρακτήρα που αποτελεί ίσως την πραγματική ηθική πυξίδα του «ποτερικού» σύμπαντος. Δεν είναι ο Χάρι, ποτέ δεν ήταν. Είναι ο Σέβερους Σνέιπ, ο οποίος δυστύχησε εξαιτίας του πατέρα του Χάρι (και ανάγκασε τον Χάρι να πληρώσει τα σπασμένα), αγάπησε την μητέρα του Χάρι, πρόδωσε τους φίλους της, για να εξιλεωθεί με μια ηθικά απεχθή πράξη. Νταής, θύμα, θύτης, κακός, ήρωας: με άλλα λόγια, άνθρωπος.

 

Με στοιχεία από το άρθρο της Helen Lewis, "How J. K. Rowling Became Voldemort" που δημοσιέυτηκε στο Atlantic