myDATA: Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα των ελεύθερων επαγγελματιών

myDATA: Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα των ελεύθερων επαγγελματιών Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Από 1/1/2021, με απόφαση της κυβέρνησης, όλες οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να υποβάλλουν τα δεδομένα εσόδων και εξόδων τους στο «myDATA», την ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Αυτό έχει σίγουρα προκαλέσει απορίες και ερωτήματα σε πολλούς ελεύθερους επαγγελματίες. Στην πραγματικότητα όμως θα λύσει τα χέρια των επιχειρηματιών, θα μειώσει το φόρτο εργασίας τους και θα διασφαλίσει την ασφάλεια των συναλλαγών. Ο Βαγγέλης Γράσσος από το Oxygen Pelatologio του Papaki, την εύχρηστη εφαρμογή, 100% συμβατή με το myDATA, μας λύνει κάποιες βασικές απορίες.


Τι είναι η πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ;
Το myDATA της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων είναι μία καινοτόμος πλατφόρμα η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά από 1η Οκτωβρίου 2020, ενώ αρχής γενομένης από 1/1/2021 θα είναι υποχρεωτική η χρήση της από όλες τις επιχειρήσεις. Επί της ουσίας, στους κεντρικούς server της ΑΑΔΕ θα συγκεντρώνονται όλες οι συναλλαγές που γίνονται στη χώρα μας σε πραγματικό χρόνο. Αυτό θα φέρει πολλά οφέλη, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για το κράτος, ενισχύοντας έτσι τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών.


Ποια είναι τα οφέλη για τις επιχειρήσεις;
Το πιο βασικό είναι ότι πλέον καταργούνται όλα τα χειρόγραφα βιβλία και τιμολόγια. Αυτοματοποιούνται πολλές διαδικασίες που μέχρι πρότινος ήταν χρονοβόρες κι αυτό γλιτώνει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από πολλά κόστη και φόρτο εργασίας. Ανάμεσα στα οφέλη που θα αποκομίσουν οι επιχειρηματίες είναι η μείωση αποπληρωμής των τιμολογίων, ενισχύοντας έτσι τις χρηματικές ροές. Έτσι, η χρήση φορολογικού μηχανισμού και οι ταμειακές μηχανές πλέον δε θα είναι απαραίτητες για πωλήσεις λιανικής, ενώ οι συνεπείς επιχειρήσεις θα μπορούν άμεσα να λαμβάνουν την επιστροφή φόρου που δικαιούνται.


Τι κερδίζουν οι καταναλωτές από το myDATA;
Τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις προστατεύονται από διάφορες φορολογικές απάτες καθώς κάθε παραστατικό θα έχει ένα Μοναδικό Αριθμό Καταχώρησης (Μ.ΑΡ.Κ). Αυτός ο αριθμός μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελεγχθεί στους κεντρικούς server της ΑΑΔΕ αυτόματα ώστε να εξακριβωθεί η ορθότητά του. Επίσης, θα υπάρχει ένα barcode που ο καταναλωτής θα μπορεί να το σαρώσει με μια εφαρμογή και να δει αν το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι αυθεντικό ή απάτη.


Μπορεί δηλαδή το νέο σύστημα της ΑΑΔΕ να μηδενίσει τις διάφορες απάτες στο e-commerce;
Σαφώς και δε μπορεί να εξαλείψει τελείως τα διάφορα τεχνάσματα που σκέφτονται επιτήδειοι στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά μπορεί να δώσει μία επιπλέον δικλείδα ασφαλείας προστατεύοντας τους καταναλωτές. Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι υποψιασμένοι για κάποια απάτη, όπως για παράδειγμα όταν η τιμή του προϊόντος είναι πολύ χαμηλή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το κατάστημα δέχεται μόνο τραπεζική πληρωμή ή μεταφορά χρημάτων και αρνείται να εκδώσει απόδειξη ή τιμολόγιο. Φυσικά, μία ένδειξη που θα πρέπει να ανησυχεί τον καταναλωτή είναι ένα πρόχειρα στημένο φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα.


Με ποιον τρόπο οι επιχειρηματίες θα στέλνουν τα ηλεκτρονικά τους τιμολόγια στην πλατφόρμα myDATA;
Για να μπορούν οι επιχειρηματίες να ανεβάζουν τα ηλεκτρονικά τους τιμολόγια στο myDATA, θα πρέπει πρώτα η επιχείρηση να διαθέτει ένα ειδικό λογισμικό, το οποίο θα είναι πιστοποιημένο και συμβατό με την ΑΑΔΕ. Το Papaki, στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής του ως συνοδοιπόρος των ελληνικών επιχειρήσεων στο ταξίδι τους προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, συνεργάζεται με την υπηρεσία Oxygen Pelatologio για να εξασφαλίσει την ομαλή μετάβαση των επιχειρηματιών στις νέες αυτές αλλαγές.


Τι είναι λοιπόν το Oxygen Pelatologio και πώς βοηθά τις επιχειρήσεις;
Το Oxygen Pelatologio είναι μια πλατφόρμα όπου ένας επιχειρηματίας μπορεί μόνο με το ΑΦΜ και το όνομά του να ξεκινήσει να εκδίδει ηλεκτρονικά τιμολόγια, εντελώς δωρεάν, μέσα σε μόλις 2'. Η πλατφόρμα ξεχωρίζει για την ευκολία στη χρήση και την αξιοπιστία της. Επίσης, δεν χρειάζεται εγκατάσταση και αυτό καθιστά το Oxygen Pelatologio διαθέσιμο σε οποιαδήποτε συσκευή. Ταυτόχρονα, διαθέτει ένα πλήρες και εύχρηστο ελληνικό μενού, ενώ είναι πιστοποιημένο με ISO 27001:2013 για τη μεταβίβαση δεδομένων στην ΑΑΔΕ. Φυσικά, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εντάσσοντας το Oxygen Petalogio στις διαδικασίες τους, μπορούν να αυτοματοποιήσουν κι άλλες λειτουργίες, αφού προσφέρονται εργαλεία που κάνουν την επιχειρηματική καθημερινότητα ευκολότερη.


Τι εργαλεία είναι αυτά και πως επωφελούνται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις;
Μερικά από τα πιο σημαντικά εργαλεία είναι η λειτουργία Εσόδων/Εξόδων η οποία δίνει την ολοκληρωμένη εικόνα των οικονομικών της επιχειρήσεις σε πραγματικό χρόνο. Υπάρχει επίσης η οργάνωση αποθήκης για επιχειρήσεις που διαθέτουν υποκαταστήματα και αποθήκες προϊόντων και προσφέρει εύκολη και γρήγορη διαχείριση, τιμολόγηση, οργάνωση ακόμη και δημιουργία προσφορών σε συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Επιπλέον, το Oxygen Pelatologio προσφέρει εύκολη οργάνωση του χρόνου για την ομάδα της επιχείρησης και διάφορα στατιστικά στοιχεία που βοηθούν στην λήψη των βέλτιστων αποφάσεων. Τέλος, σε όλα τα συνδρομητικά πακέτα ο λογιστής μπορεί να έχει εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία εκείνα που χρειάζεται.


Γιατί μία μικρομεσαία επιχείρηση θα πρέπει να αποκτήσει πρόσβαση στο Oxygen Pelatologio;
Αν κάποιος διαθέτει μία μικρομεσαία επιχείρηση, τότε το Oxygen Pelatologio είναι η εφαρμογή που θα την εφοδιάσει με όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να μεταβεί στη νέα εποχή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αφού μειώνει τα κόστη και το φόρτο εργασίας μέσα στην επιχείρηση και ταυτόχρονα βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία και τον καλύτερο έλεγχό της.


Ανακάλυψε περισσότερα για την ηλεκτρονική τιμολόγηση στην ιστοσελίδα papaki.com/oxygen

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ