Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια

Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Βήμα-βήμα, όλα τα πράγματα που έκαναν το γράψιμο στους Times να αξίζει τον κόπο για μένα, αφαιρέθηκαν, ξεκινώντας από την κατάργηση του blog μου στα τέλη του 2017.
0


ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ
αυτό το κείμενο γνωρίζουν, τον περασμένο μήνα αποσύρθηκα από τη θέση μου ως αρθρογράφος γνώμης στους New York Times - μια δουλειά που έκανα για 25 χρόνια. Παρά τα εγκώμια που γράφτηκαν εκ μέρους της Times, δεν ήταν μια χαρούμενη αποχώρηση. Από τη δική μου οπτική γωνία, η φύση της σχέσης μου με τους Times είχε εκφυλιστεί σε σημείο που δεν μπορούσα να παραμείνω… Η κατάστασή είχε γίνει ανυπόφορη, και δεν έχω νιώσει ούτε στιγμή λύπη για την απόφαση που πήρα και την ανάκτηση της ελευθερίας μου. Πιστεύω όμως ότι η ιστορία της αποχώρησής μου λέει κάτι σημαντικό για την τρέχουσα κατάσταση της παραδοσιακής δημοσιογραφίας.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων 24 χρόνων μου στους Times, από το 2000 έως το 2024, αντιμετώπισα πολύ λίγους περιορισμούς σχετικά με το πώς και τι έγραφα. Αυτή η ήπια επιμέλεια στα κείμενά μου επικρατούσε ακόμη και όταν έπαιρνα θέσεις που έκαναν την ηγεσία των Times πολύ νευρική. Οι πρώιμες και επανειλημμένες επικρίσεις μου για την καμπάνια του Μπους να εισβάλει στο Ιράκ οδήγησαν σε αρκετές τεταμένες συναντήσεις με τη διοίκηση της εφημερίδας. Σε αυτές τις συναντήσεις, με παρότρυναν να ρίξω τους τόνους. Ωστόσο, οι στήλες μου δημοσιεύονταν όπως τις έγραψα. Και στο τέλος, πιστεύω ότι οι Times –  οι οποίοι τελικά ζήτησαν συγγνώμη για τον ρόλο τους στην προώθηση του πολέμου –  χάρηκαν που είχα πάρει θέση κατά της εισβολής. Πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη ώρα μου.

Είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι κατέβαλλα περισσότερη προσπάθεια – και συναισθηματική ενέργεια – για να διορθώνω τις αλλεπάλληλες «διορθώσεις» στα κείμενα μου από ό,τι για να γράψω τα πρωτότυπα άρθρα.

Έτσι, με έκπληξη διαπίστωσα το περασμένο έτος, όταν η τρέχουσα αρχισυνταξία των Times και εγώ αρχίσαμε να συζητάμε τις διαφορές μας, ότι η σημερινή διοίκηση και οι κορυφαίοι αρχισυντάκτες φαίνονταν να αγνοούν εντελώς αυτό το σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της εφημερίδας και τον ρόλο μου σε αυτό. Η προηγούμενη διοίκηση μου είχε επιτρέψει να συμμετάσχω ενεργά στη συζήτηση για τα κρίσιμα οικονομικά ζητήματα των καιρών μας. Τα επακόλουθα της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008 οδήγησαν σε μια μεγάλη άνθηση των οικονομικών ιστολογίων. Είχα τη δυνατότητα να συμμετέχω ενεργά σε αυτές τις συζητήσεις, επειδή είχα ένα δικό μου οικονομικό blog, υπό την ομπρέλα των Times, αλλά ξεχωριστά από τη στήλη μου. Τα κείμενα που έγραφα στο blog ήταν πιο πολύ πιο «τεχνικά» αλλά και πιο χαλαρά στη δομή τους από τη στήλη. Στη συνέχεια όμως, βήμα-βήμα, όλα τα πράγματα που έκαναν το γράψιμο στους Times να αξίζει τον κόπο για μένα, αφαιρέθηκαν, ξεκινώντας από την κατάργηση του blog μου στα τέλη του 2017.

Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Πολ Κρούγκμαν: "Αυτό που ένιωσα κατά τη διάρκεια της τελευταίας μου χρονιάς στους Times ήταν μια ροπή προς το άνοστο, το στεγνό, το ουδέτερο"

Έτσι, το 2021 άνοιξα τελικά έναν λογαριασμό στο Substack, ως ένα μέρος για να βάζω το «τεχνικό» υλικό που δεν μπορούσα να δημοσιεύσω στους Times. Η διοίκηση της εφημερίδας αναστατώθηκε πολύ. Όταν τους εξήγησα ότι πραγματικά χρειαζόμουν μια διέξοδο όπου θα μπορούσα να δημοσιεύω πιο αναλυτικά κείμενα με διαγράμματα κ.λπ. συμφώνησαν να μου επιτρέψουν να έχω ένα newsletter στους Times (δύο φορές την εβδομάδα), όπου θα μπορούσα να δημοσιεύω το είδος των αναλυτικών κειμένων που προηγουμένως έβαζα στο ιστολόγιό μου.

Τον Σεπτέμβριο του 2024 όμως, το newsletter μου διακόπηκε ξαφνικά από τους Times. Ο μόνος λόγος που μου δόθηκε ήταν «ένα πρόβλημα ρυθμού»: σύμφωνα με την εφημερίδα, έγραφα πολύ συχνά. Δεν ξέρω γιατί αυτό θεωρήθηκε πρόβλημα, δεδομένου ότι το ενημερωτικό μου δελτίο δεν προοριζόταν ποτέ να δημοσιευτεί ως μέρος της κανονικής ύλης της εφημερίδας. Επιπλέον, είχε αποδειχθεί δημοφιλές σε αρκετούς αναγνώστες. Επίσης, το 2024, η επιμέλεια των τακτικών στηλών μου άλλαξε από ήπια σε εξαιρετικά παρεμβατική. Είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι κατέβαλλα περισσότερη προσπάθεια – και συναισθηματική ενέργεια – για να διορθώνω τις αλλεπάλληλες «διορθώσεις» στα κείμενα μου από ό,τι για να γράψω τα πρωτότυπα άρθρα. Και το τελικό αποτέλεσμα όλο αυτού του μπρος-πίσω από αρχισυντάκτη σε αρχισυντάκτη έκανε το τελικό κείμενο να μοιάζει συχνά επίπεδο και άχρωμο.

Αυτό που ένιωσα κατά τη διάρκεια της τελευταίας μου χρονιάς στους Times ήταν μια ροπή προς το άνοστο, το στεγνό, το ουδέτερο, μια αναστολή του να λέμε κάτι πολύ άμεσα και με τρόπο που θα μπορούσε να εκνευρίσει κάποιους (ιδιαίτερα στη Δεξιά). Υποθέτω ότι το ερώτημα μου εν τέλει είναι το εξής: Αν αυτή είναι πλέον η επίσημη γραμμή της, ποιο το νόημα να συνεχίζει να συντηρεί η εφημερίδα ολόκληρο τμήμα με άρθρα γνώμης;  

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γερνώντας με αναπηρία: Όλα όσα δεν συζητάμε

Ζούμε, ρε! / Γερνώντας με αναπηρία: Όλα όσα δεν συζητάμε

Γιατί δεν γνωρίζουμε αρκετά πράγματα για τις αναπηρίες σε μεγαλύτερες ηλικίες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος αναζητούν απαντήσεις παρέα με την ψυχολόγο και εκπαιδευόμενη συστημική θεραπεύτρια Μαρία Φώτεινα Χατζή.
ΧΡΥΣΕΛΛΑ ΛΑΓΑΡΙΑ - ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΣ
Έγκλημα στο Κολωνάκι: Ποιος σκότωσε την 68χρονη πωλήτρια στη Βουκουρεστίου;

Αληθινά εγκλήματα / Έγκλημα στο Κολωνάκι: Ποιος σκότωσε την 68χρονη πωλήτρια στη Βουκουρεστίου;

Ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τη δολοφονία μιας 68χρονης πωλήτριας που αναστάτωσε, το καλοκαίρι του 1978, τους καταστηματάρχες στο κέντρο της Αθήνας.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Χώρα, Γρόττα, Μητρόπολη: Πώς ένα λιμάνι έγραψε την ιστορία της Νάξου

Ιστορία μιας πόλης / Η Νάξος ήταν πάντα εκεί, από την αρχή της Ιστορίας

Τι αποκαλύπτουν τα εργαστήρια κεραμικής, τα αρχαία λιμάνια, οι τόποι λατρείας και οι ταφές για μια κοινότητα που εξελισσόταν καθώς έβλεπε τον κόσμο να ανοίγεται γύρω της; Η αρχαιολόγος Ξένια Χαραλαμπίδου «διαβάζει» τα υλικά ίχνη που εξηγούν πώς διαμορφώθηκε η ταυτότητα της αρχαίας Νάξου μέσα από πίθους, αγγεία, χώρους συμποσίων και ταφές, ξεδιπλώνοντας την πορεία μιας κοινότητας μέσα από τη λατρεία, την καθημερινότητα και τις σχέσεις της με τον υπόλοιπο κόσμο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η νοηματική γλώσσα μπαίνει στην εξυπηρέτηση των πολιτών

Ζούμε, ρε! / Η νοηματική γλώσσα μπαίνει στην εξυπηρέτηση των πολιτών

Μια νέα δυνατότητα στο 1555.gov.gr επιτρέπει σε κωφούς και βαρήκοους πολίτες να εξυπηρετούνται μέσω βιντεοκλήσης στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα — κάνοντας την επικοινωνία με τις δημόσιες υπηρεσίες πιο ανθρώπινη και πιο προσβάσιμη.
ΧΡΥΣΕΛΛΑ ΛΑΓΑΡΙΑ - ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΣ
Θάλεια Ματίκα: «Η τηλεόραση έχει αλλάξει πολύ προς το χειρότερο σήμερα»

ΟΙ ΑΛΛΟΙ / Θάλεια Ματίκα: «Παίζω σχεδόν πάντα μια δυναμική γυναίκα που αγαπά έναν άντρα ολοκληρωτικά»

Η Θάλεια Ματίκα μιλά για τη διαδρομή της σε θέατρο και τηλεόραση, την εξέλιξη του χώρου, τις δυσκολίες, το #MeToo, τη συνεργασία με τον σύζυγό της Τάσο Ιορδανίδη και το άγχος του επόμενου βήματος.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μπορεί το ΑΙ να αναστήσει τους νεκρούς μας;

Άκου την επιστήμη / Μπορεί το ΑΙ να αναστήσει τους νεκρούς μας;

Υπάρχει, τελικά, δικαίωμα σε έναν αξιοπρεπή θάνατο; Μπορούμε να δημιουργήσουμε «ψηφιακούς κλώνους» ανθρώπων που δεν βρίσκονται πια στη ζωή; Και πόσο έτοιμη είναι η κοινωνία να διαχειριστεί τις τεράστιες τεχνολογικές και ηθικές προκλήσεις που ανοίγονται μπροστά μας; Ο καθηγητής Εφαρμοσμένης Ηθικής και Βιοηθικής στο ΕΚΠΑ, Ευάγγελος Πρωτοπαπαδάκης, δίνει τις απαντήσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περνάνε οι COP, αλλά οι πάγοι συνεχίζουν να λιώνουν

H κατάσταση των πραγμάτων / Περνάνε οι COP, αλλά οι πάγοι συνεχίζουν να λιώνουν

Η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP30) ολοκληρώθηκε χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, αφήνοντας για άλλη μια φορά κρίσιμα ζητήματα ανοιχτά. Τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα και τη διεθνή στρατηγική απέναντι στην κλιματική κρίση; Η Εμμανουέλα Δούση, καθηγήτρια Διεθνών Θεσμών στο ΕΚΠΑ και κάτοχος της Έδρας UNESCO για την Κλιματική Διπλωματία, αναλύει όσα πέτυχε –και όσα δεν κατάφερε– η φετινή διάσκεψη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απαγωγή Κυπριωτάκη: Αδίστακτοι για 154.000 ευρώ

Αληθινά εγκλήματα / Απαγωγή Κυπριωτάκη: Αδίστακτοι για 154.000 ευρώ

Ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την απαγωγή του 50χρονου επιχειρηματία Γιάννη Κυπριωτάκη, που προκάλεσε οργή στην κοινωνία της Κρήτης εξαιτίας της αγριότητας των δραστών.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Η Λουκία Μιχαλοπούλου διαβάζει το ποίημα «Daddy» της Σίλβια Πλαθ

Lifo Videos / «Daddy»: Η Λουκία Μιχαλοπούλου διαβάζει το ποίημα της Σίλβια Πλαθ

Γράφτηκε το 1962 και θεωρείται έκτοτε, ορόσημο της εξομολογητικής ποίησης. Στο ποίημα, η Πλαθ παρουσιάζεται να «σκοτώνει» τον πατέρα της, για να μπορέσει να απελευθερωθεί και να προχωρήσει στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς με διέλυσαν στο squash και η υπαρξιακή κρίση του 2025

LiFO Vidcasts / Πώς με διέλυσαν στο squash και η υπαρξιακή κρίση του 2025

«Άλλο ένα podcast 3.0», άλλο ένα επεισόδιο όπου ο Θωμάς Ζάμπρας χάνει ντροπιαστικά σε ένα άθλημα που δεν ξέρει καν αν θεωρείται άθλημα, εξηγεί γιατί το 2025 δεν γίνεται να μην έχεις υπαρξιακό meltdown και βρίσκει το θετικό μέσα στο απόλυτο σκοτάδι μαζί με το καλύτερο τυρί στον κόσμο.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
«Όταν κέρδισα το “Voice” μού είπαν ότι είμαι πολύ χοντρός για την ηλικία μου»

ΟΙ ΑΛΛΟΙ / «Όταν κέρδισα το “Voice” μού έλεγαν ότι είμαι πολύ χοντρός»

Ξεκίνησε από ένα μικρό χωριό της Κύπρου και δεν άφησε τίποτα να σταθεί εμπόδιο στο δρόμο του. Ο τραγουδιστής Γιάννης Μαργάρης μιλά για το bullying, τη σεξουαλικότητα, την απώλεια, την αποδοχή και το «δώρο» που έκανε στον εαυτό του να χάσει 70 κιλά.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τι τραβάει μια μεσίτρια για να σου βρει το σπίτι που θες στην πόλη που δεν έμεινε τίποτα

Ψυχή & Σώμα / Τι τραβάει μια μεσίτρια για να σου βρει σπίτι σε μια πόλη που δεν έμεινε τίποτα

Από μαγικά διαμερίσματα που δεν θέλεις να εγκαταλείψεις ποτέ, μέχρι σπίτια που… καλύτερα να μη μάθεις τι κρύβουν. Όλα τα έχει δει η Αρετή Zώρου, ή αλλιώς το «Κορίτσι για σπίτι», όπως συστήνεται στο Instagram.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ