Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια

Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Βήμα-βήμα, όλα τα πράγματα που έκαναν το γράψιμο στους Times να αξίζει τον κόπο για μένα, αφαιρέθηκαν, ξεκινώντας από την κατάργηση του blog μου στα τέλη του 2017.
0


ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ
αυτό το κείμενο γνωρίζουν, τον περασμένο μήνα αποσύρθηκα από τη θέση μου ως αρθρογράφος γνώμης στους New York Times - μια δουλειά που έκανα για 25 χρόνια. Παρά τα εγκώμια που γράφτηκαν εκ μέρους της Times, δεν ήταν μια χαρούμενη αποχώρηση. Από τη δική μου οπτική γωνία, η φύση της σχέσης μου με τους Times είχε εκφυλιστεί σε σημείο που δεν μπορούσα να παραμείνω… Η κατάστασή είχε γίνει ανυπόφορη, και δεν έχω νιώσει ούτε στιγμή λύπη για την απόφαση που πήρα και την ανάκτηση της ελευθερίας μου. Πιστεύω όμως ότι η ιστορία της αποχώρησής μου λέει κάτι σημαντικό για την τρέχουσα κατάσταση της παραδοσιακής δημοσιογραφίας.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων 24 χρόνων μου στους Times, από το 2000 έως το 2024, αντιμετώπισα πολύ λίγους περιορισμούς σχετικά με το πώς και τι έγραφα. Αυτή η ήπια επιμέλεια στα κείμενά μου επικρατούσε ακόμη και όταν έπαιρνα θέσεις που έκαναν την ηγεσία των Times πολύ νευρική. Οι πρώιμες και επανειλημμένες επικρίσεις μου για την καμπάνια του Μπους να εισβάλει στο Ιράκ οδήγησαν σε αρκετές τεταμένες συναντήσεις με τη διοίκηση της εφημερίδας. Σε αυτές τις συναντήσεις, με παρότρυναν να ρίξω τους τόνους. Ωστόσο, οι στήλες μου δημοσιεύονταν όπως τις έγραψα. Και στο τέλος, πιστεύω ότι οι Times –  οι οποίοι τελικά ζήτησαν συγγνώμη για τον ρόλο τους στην προώθηση του πολέμου –  χάρηκαν που είχα πάρει θέση κατά της εισβολής. Πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη ώρα μου.

Είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι κατέβαλλα περισσότερη προσπάθεια – και συναισθηματική ενέργεια – για να διορθώνω τις αλλεπάλληλες «διορθώσεις» στα κείμενα μου από ό,τι για να γράψω τα πρωτότυπα άρθρα.

Έτσι, με έκπληξη διαπίστωσα το περασμένο έτος, όταν η τρέχουσα αρχισυνταξία των Times και εγώ αρχίσαμε να συζητάμε τις διαφορές μας, ότι η σημερινή διοίκηση και οι κορυφαίοι αρχισυντάκτες φαίνονταν να αγνοούν εντελώς αυτό το σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της εφημερίδας και τον ρόλο μου σε αυτό. Η προηγούμενη διοίκηση μου είχε επιτρέψει να συμμετάσχω ενεργά στη συζήτηση για τα κρίσιμα οικονομικά ζητήματα των καιρών μας. Τα επακόλουθα της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008 οδήγησαν σε μια μεγάλη άνθηση των οικονομικών ιστολογίων. Είχα τη δυνατότητα να συμμετέχω ενεργά σε αυτές τις συζητήσεις, επειδή είχα ένα δικό μου οικονομικό blog, υπό την ομπρέλα των Times, αλλά ξεχωριστά από τη στήλη μου. Τα κείμενα που έγραφα στο blog ήταν πιο πολύ πιο «τεχνικά» αλλά και πιο χαλαρά στη δομή τους από τη στήλη. Στη συνέχεια όμως, βήμα-βήμα, όλα τα πράγματα που έκαναν το γράψιμο στους Times να αξίζει τον κόπο για μένα, αφαιρέθηκαν, ξεκινώντας από την κατάργηση του blog μου στα τέλη του 2017.

Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Πολ Κρούγκμαν: "Αυτό που ένιωσα κατά τη διάρκεια της τελευταίας μου χρονιάς στους Times ήταν μια ροπή προς το άνοστο, το στεγνό, το ουδέτερο"

Έτσι, το 2021 άνοιξα τελικά έναν λογαριασμό στο Substack, ως ένα μέρος για να βάζω το «τεχνικό» υλικό που δεν μπορούσα να δημοσιεύσω στους Times. Η διοίκηση της εφημερίδας αναστατώθηκε πολύ. Όταν τους εξήγησα ότι πραγματικά χρειαζόμουν μια διέξοδο όπου θα μπορούσα να δημοσιεύω πιο αναλυτικά κείμενα με διαγράμματα κ.λπ. συμφώνησαν να μου επιτρέψουν να έχω ένα newsletter στους Times (δύο φορές την εβδομάδα), όπου θα μπορούσα να δημοσιεύω το είδος των αναλυτικών κειμένων που προηγουμένως έβαζα στο ιστολόγιό μου.

Τον Σεπτέμβριο του 2024 όμως, το newsletter μου διακόπηκε ξαφνικά από τους Times. Ο μόνος λόγος που μου δόθηκε ήταν «ένα πρόβλημα ρυθμού»: σύμφωνα με την εφημερίδα, έγραφα πολύ συχνά. Δεν ξέρω γιατί αυτό θεωρήθηκε πρόβλημα, δεδομένου ότι το ενημερωτικό μου δελτίο δεν προοριζόταν ποτέ να δημοσιευτεί ως μέρος της κανονικής ύλης της εφημερίδας. Επιπλέον, είχε αποδειχθεί δημοφιλές σε αρκετούς αναγνώστες. Επίσης, το 2024, η επιμέλεια των τακτικών στηλών μου άλλαξε από ήπια σε εξαιρετικά παρεμβατική. Είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι κατέβαλλα περισσότερη προσπάθεια – και συναισθηματική ενέργεια – για να διορθώνω τις αλλεπάλληλες «διορθώσεις» στα κείμενα μου από ό,τι για να γράψω τα πρωτότυπα άρθρα. Και το τελικό αποτέλεσμα όλο αυτού του μπρος-πίσω από αρχισυντάκτη σε αρχισυντάκτη έκανε το τελικό κείμενο να μοιάζει συχνά επίπεδο και άχρωμο.

Αυτό που ένιωσα κατά τη διάρκεια της τελευταίας μου χρονιάς στους Times ήταν μια ροπή προς το άνοστο, το στεγνό, το ουδέτερο, μια αναστολή του να λέμε κάτι πολύ άμεσα και με τρόπο που θα μπορούσε να εκνευρίσει κάποιους (ιδιαίτερα στη Δεξιά). Υποθέτω ότι το ερώτημα μου εν τέλει είναι το εξής: Αν αυτή είναι πλέον η επίσημη γραμμή της, ποιο το νόημα να συνεχίζει να συντηρεί η εφημερίδα ολόκληρο τμήμα με άρθρα γνώμης;  

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που διδάσκονται οι εθνικοί μύθοι»

Κώστας Κωστής / «Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που διδάσκονται οι εθνικοί μύθοι»

Οι μύθοι και οι αλήθειες για την Επανάσταση του 1821. Από που ξεκίνησε, τελικά, και γιατί τη γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Υπήρξε «κρυφό σχολειό» και τι σχέσεις είχαν πολλοί από τους οπλαρχηγούς με τους Οθωμανούς πριν από την εξέγερση; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον ομότιμο καθηγητή του ΕΚΠΑ και διευθυντή του ΜΙΕΤ, Κώστα Κωστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόθεση Ζουγανέλη: Ποιοι σκότωσαν τον μπον βιβέρ της Μυκόνου;

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Ζουγανέλη: Ποιοι σκότωσαν τον μπον βιβέρ της Μυκόνου;

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τη δολοφονία του 73χρονου μπον βιβέρ, μέσα στο σπίτι του στο Γλυφάδι, που βύθισε στη θλίψη το κοσμοπολίτικο νησί των Κυκλάδων, το φθινόπωρο του 2010.
THE LIFO TEAM
Κομματικοί μηχανισμοί, πολιτική τοξικότητα και αδιέξοδα

LiFO politics / Κομματικοί μηχανισμοί, πολιτική τοξικότητα και αδιέξοδα

«Τα κόμματα αρνούνται να δουν τα λάθη τους και διαιωνίζουν τις ίδιες κακές πρακτικές που μας οδηγούν πάλι σε αδιέξοδα» - Ο σύμβουλος στρατηγικής επικοινωνίας Γρηγόρης Τσιμογιάννης συζητά με τη Βασιλική Σιούτη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Δρ. Ανεζίνα Σολωμονίδου: «Το Σαρακήνικο μας βοηθά να εξερευνήσουμε το διάστημα και η Πολιτεία το αντιμετώπισε ως οικόπεδο»

Radio Lifo / «Το Σαρακήνικο μας βοηθά να εξερευνήσουμε το διάστημα, ενώ η Πολιτεία το είδε ως οικόπεδο»

Το γεωλογικό γλυπτό στο Σαρακήνικο της Μήλου έχει χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά της Σελήνης, του Άρη και του Τιτάνα, και είναι μοναδικό στον κόσμο. Η Δρ. Ανεζίνα Σολομωνίδου, πλανητολόγος με θητεία στη NASA και τον ESA, συζητά με τη Ντίνα Καράτζιου για τη μοναδικότητά του και τη χρήση του στη διαστημική έρευνα.
THE LIFO TEAM
«Αυτός δεν ντράπηκε να το πει, αλλά αν το ’κανε μια γυναίκα θα ’ταν πουτάνα»/ «Η ελπίδα είναι κάτι που φτιάχνεις»

Θέματα / «Όταν οι γυναίκες καλλιτέχνιδες πεθαίνουν, το όνομά τους παραμερίζεται»

Μια συζήτηση με την Ευγενία Τζιρτζιλάκη για τη φεμινιστική ιστορία της τέχνης, τα double standards του καλλιτεχνικού χώρου και το γιατί το θέατρο χρειάζεται περισσότερες 50άρες. 
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Γιατί έφυγα από την Ουάσιγκτον Ποστ

Τι διαβάζουμε σήμερα / Γιατί έφυγα από την Ουάσιγκτον Ποστ

Μετά από σαράντα χρόνια στην εφημερίδα, η αρθρογράφος γνώμης της Washington Post Ρουθ Μάρκους υπέβαλλε προχθές την παραίτησή της και εξηγεί στο κείμενο που δημοσιεύεται στο New Yorker γιατί δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς.
THE LIFO TEAM
Πώς η METLEN χτίζει γέφυρες προσφοράς και δημιουργεί δεσμούς με τις τοπικές κοινωνίες

Θέματα / Πώς η METLEN χτίζει γέφυρες προσφοράς και δημιουργεί δεσμούς με τις τοπικές κοινωνίες

Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, ελάχιστες εταιρείες ή επιχειρηματικοί όμιλοι καταφέρνουν να ισορροπήσουν μεταξύ της οικονομικής ανάπτυξης και της βαθιάς σύνδεσης με τις τοπικές κοινωνίες. Η METLEN το πετυχαίνει επενδύοντας στην κοινωνική συνοχή, τη βιωσιμότητα και την ανθρώπινη εμπειρία.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Γυναικείο μέταλλο: Οι γυναίκες της METLEN αλλάζουν τη στερεοτυπική εικόνα της βαριάς βιομηχανίας

Θέματα / Γυναικείο μέταλλο: Οι γυναίκες της METLEN αλλάζουν τη στερεοτυπική εικόνα της βαριάς βιομηχανίας

Τέσσερις γυναίκες της εταιρείας μιλούν για τη σημασία της ενδυνάμωσης, την κατάργηση των στερεοτύπων αλλά και το πώς είναι να ξεχωρίζεις και να προοδεύεις σε έναν ανδροκρατούμενο τομέα.
ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ