Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια

Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Βήμα-βήμα, όλα τα πράγματα που έκαναν το γράψιμο στους Times να αξίζει τον κόπο για μένα, αφαιρέθηκαν, ξεκινώντας από την κατάργηση του blog μου στα τέλη του 2017.
0


ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ
αυτό το κείμενο γνωρίζουν, τον περασμένο μήνα αποσύρθηκα από τη θέση μου ως αρθρογράφος γνώμης στους New York Times - μια δουλειά που έκανα για 25 χρόνια. Παρά τα εγκώμια που γράφτηκαν εκ μέρους της Times, δεν ήταν μια χαρούμενη αποχώρηση. Από τη δική μου οπτική γωνία, η φύση της σχέσης μου με τους Times είχε εκφυλιστεί σε σημείο που δεν μπορούσα να παραμείνω… Η κατάστασή είχε γίνει ανυπόφορη, και δεν έχω νιώσει ούτε στιγμή λύπη για την απόφαση που πήρα και την ανάκτηση της ελευθερίας μου. Πιστεύω όμως ότι η ιστορία της αποχώρησής μου λέει κάτι σημαντικό για την τρέχουσα κατάσταση της παραδοσιακής δημοσιογραφίας.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων 24 χρόνων μου στους Times, από το 2000 έως το 2024, αντιμετώπισα πολύ λίγους περιορισμούς σχετικά με το πώς και τι έγραφα. Αυτή η ήπια επιμέλεια στα κείμενά μου επικρατούσε ακόμη και όταν έπαιρνα θέσεις που έκαναν την ηγεσία των Times πολύ νευρική. Οι πρώιμες και επανειλημμένες επικρίσεις μου για την καμπάνια του Μπους να εισβάλει στο Ιράκ οδήγησαν σε αρκετές τεταμένες συναντήσεις με τη διοίκηση της εφημερίδας. Σε αυτές τις συναντήσεις, με παρότρυναν να ρίξω τους τόνους. Ωστόσο, οι στήλες μου δημοσιεύονταν όπως τις έγραψα. Και στο τέλος, πιστεύω ότι οι Times –  οι οποίοι τελικά ζήτησαν συγγνώμη για τον ρόλο τους στην προώθηση του πολέμου –  χάρηκαν που είχα πάρει θέση κατά της εισβολής. Πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη ώρα μου.

Είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι κατέβαλλα περισσότερη προσπάθεια – και συναισθηματική ενέργεια – για να διορθώνω τις αλλεπάλληλες «διορθώσεις» στα κείμενα μου από ό,τι για να γράψω τα πρωτότυπα άρθρα.

Έτσι, με έκπληξη διαπίστωσα το περασμένο έτος, όταν η τρέχουσα αρχισυνταξία των Times και εγώ αρχίσαμε να συζητάμε τις διαφορές μας, ότι η σημερινή διοίκηση και οι κορυφαίοι αρχισυντάκτες φαίνονταν να αγνοούν εντελώς αυτό το σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της εφημερίδας και τον ρόλο μου σε αυτό. Η προηγούμενη διοίκηση μου είχε επιτρέψει να συμμετάσχω ενεργά στη συζήτηση για τα κρίσιμα οικονομικά ζητήματα των καιρών μας. Τα επακόλουθα της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008 οδήγησαν σε μια μεγάλη άνθηση των οικονομικών ιστολογίων. Είχα τη δυνατότητα να συμμετέχω ενεργά σε αυτές τις συζητήσεις, επειδή είχα ένα δικό μου οικονομικό blog, υπό την ομπρέλα των Times, αλλά ξεχωριστά από τη στήλη μου. Τα κείμενα που έγραφα στο blog ήταν πιο πολύ πιο «τεχνικά» αλλά και πιο χαλαρά στη δομή τους από τη στήλη. Στη συνέχεια όμως, βήμα-βήμα, όλα τα πράγματα που έκαναν το γράψιμο στους Times να αξίζει τον κόπο για μένα, αφαιρέθηκαν, ξεκινώντας από την κατάργηση του blog μου στα τέλη του 2017.

Πολ Κρούγκμαν: Γιατί έφυγα από τους New York Times μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Πολ Κρούγκμαν: "Αυτό που ένιωσα κατά τη διάρκεια της τελευταίας μου χρονιάς στους Times ήταν μια ροπή προς το άνοστο, το στεγνό, το ουδέτερο"

Έτσι, το 2021 άνοιξα τελικά έναν λογαριασμό στο Substack, ως ένα μέρος για να βάζω το «τεχνικό» υλικό που δεν μπορούσα να δημοσιεύσω στους Times. Η διοίκηση της εφημερίδας αναστατώθηκε πολύ. Όταν τους εξήγησα ότι πραγματικά χρειαζόμουν μια διέξοδο όπου θα μπορούσα να δημοσιεύω πιο αναλυτικά κείμενα με διαγράμματα κ.λπ. συμφώνησαν να μου επιτρέψουν να έχω ένα newsletter στους Times (δύο φορές την εβδομάδα), όπου θα μπορούσα να δημοσιεύω το είδος των αναλυτικών κειμένων που προηγουμένως έβαζα στο ιστολόγιό μου.

Τον Σεπτέμβριο του 2024 όμως, το newsletter μου διακόπηκε ξαφνικά από τους Times. Ο μόνος λόγος που μου δόθηκε ήταν «ένα πρόβλημα ρυθμού»: σύμφωνα με την εφημερίδα, έγραφα πολύ συχνά. Δεν ξέρω γιατί αυτό θεωρήθηκε πρόβλημα, δεδομένου ότι το ενημερωτικό μου δελτίο δεν προοριζόταν ποτέ να δημοσιευτεί ως μέρος της κανονικής ύλης της εφημερίδας. Επιπλέον, είχε αποδειχθεί δημοφιλές σε αρκετούς αναγνώστες. Επίσης, το 2024, η επιμέλεια των τακτικών στηλών μου άλλαξε από ήπια σε εξαιρετικά παρεμβατική. Είχα αρχίσει να αισθάνομαι ότι κατέβαλλα περισσότερη προσπάθεια – και συναισθηματική ενέργεια – για να διορθώνω τις αλλεπάλληλες «διορθώσεις» στα κείμενα μου από ό,τι για να γράψω τα πρωτότυπα άρθρα. Και το τελικό αποτέλεσμα όλο αυτού του μπρος-πίσω από αρχισυντάκτη σε αρχισυντάκτη έκανε το τελικό κείμενο να μοιάζει συχνά επίπεδο και άχρωμο.

Αυτό που ένιωσα κατά τη διάρκεια της τελευταίας μου χρονιάς στους Times ήταν μια ροπή προς το άνοστο, το στεγνό, το ουδέτερο, μια αναστολή του να λέμε κάτι πολύ άμεσα και με τρόπο που θα μπορούσε να εκνευρίσει κάποιους (ιδιαίτερα στη Δεξιά). Υποθέτω ότι το ερώτημα μου εν τέλει είναι το εξής: Αν αυτή είναι πλέον η επίσημη γραμμή της, ποιο το νόημα να συνεχίζει να συντηρεί η εφημερίδα ολόκληρο τμήμα με άρθρα γνώμης;  

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Flotilla και πώς να κάνεις σωστό hate comment

LifO Vidcasts / Flotilla και πώς να κάνεις σωστό hate comment

Άλλο ένα επεισόδιο του «Άλλο ένα podcast 3.0» όπου τίποτα δεν έχει λογική σειρά — αλλά όλα βγάζουν νόημα με τον τρόπο του Θωμά Ζάμπρα. Από παιδικές αναμνήσεις και τουρκικά τρακαρίσματα μέχρι μαθήματα σωστού hate commenting και ρομπότ που μαθαίνουν kung fu.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
Θεοδώρα Ψαλτοπούλου: Γιατί oι νέοι νοσούν ολοένα περισσότερο από καρκίνο;

Άκου την επιστήμη / Γιατί αυξάνονται οι νέοι που νοσούν από καρκίνο; H Θ. Ψαλτοπούλου εξηγεί

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου; Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν καθοριστικά τη μακροζωία; Και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η διατροφή στην πρόληψη των χρόνιων ασθενειών; Η παθολόγος και καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι τα κλειστά ρέματα που πλημμυρίζουν την Αθήνα

Radio Lifo / Ποια είναι τα κλειστά ρέματα που πλημμυρίζουν την Αθήνα

Γιατί πλημμυρίζουν οι δρόμοι με την πρώτη νεροποντή; Και πώς αυτό συνδέεται με τον φυσικό χώρο που έχουμε κλέψει από τα ρέματα και τα ποτάμια της πόλης; Ο Δημήτρης Θεοδοσόπουλος, Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός που έχει εξερευνήσει και μελετήσει διεξοδικά το ιστορικό δίκτυο των ρεμάτων της Αττικής, συζητά με την Ντίνα Καράτζιου τα πώς και τα γιατί.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θανάσης Φωκάς: «Μπορείς να απελευθερωθείς από την πίεση των social media και να στραφείς στον εαυτό σου;»

Θανάσης Φωκάς / Θανάσης Φωκάς: «Μπορείς να απελευθερωθείς από τα social media και να στραφείς στον εαυτό σου;»

Μπορεί το ασυνείδητο να καθορίζει τις αποφάσεις μας; Είναι η ευτυχία θέμα κατανάλωσης ή εσωτερικής ολοκλήρωσης; Πώς η τεχνολογία μεταμορφώνει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και ζούμε; Ο διακεκριμένος μαθηματικός και ακαδημαϊκός μοιράζεται σκέψεις που ξεκινούν από την επιστήμη και φτάνουν μέχρι τα μεγάλα υπαρξιακά ερωτήματα της εποχής μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόθεση Γραικού: Η εξαφάνιση που ξεσκέπασε ένα θαμμένο μυστικό

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Γραικού: Η εξαφάνιση που ξεσκέπασε ένα θαμμένο μυστικό

Ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την εξαφάνιση του 59χρονου κτηνοτρόφου Δημήτρη Γραικού που για δυόμισι χρόνια αποτελούσε άλυτο γρίφο για τους αστυνομικούς της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Tο σκοτεινό φινάλε

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Tο σκοτεινό φινάλε

Ένα αποκαλυπτικό ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για τον αμφιλεγόμενο ποινικολόγο. Το τελευταίο μέρος της τριλογίας: Μια μυστική συμφωνία, οι άγνωστοι μάρτυρες, υποθέσεις Λιγνάδη και Πισπιρίγκου, όσα έγιναν μετά το θάνατό του κ.α
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
«Ο κόσμος νομίζει ότι είσαι ο ρόλος σου»

Lifo Videos / «Ο κόσμος νομίζει ότι είσαι ο ρόλος σου»

Η Ιωάννα Ασημακοπούλου μιλά για τη διαδρομή της στο θέατρο, την τηλεόραση και τη ζωή, εξηγεί γιατί το «Είμαι η Τζο» είναι το πιο προσωπικό της έργο και επιμένει ότι μόνο η τέχνη μπορεί να μας δώσει διέξοδο και ελπίδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Η Δύση κέρδισε τον Ψυχρό Πόλεμο, αλλά δεν κέρδισε την ειρήνη»

LiFO politics / «Η Δύση κέρδισε τον Ψυχρό Πόλεμο, αλλά δεν κέρδισε την ειρήνη»

Ο πρόεδρος του ΕΛΙΑΜΕΠ, Λουκάς Τσούκαλης, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για το τέλος της αμερικανικής ηγεμονίας και της φιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και προειδοποιεί ότι η Ευρώπη κινδυνεύει με παρακμή αν δεν λειτουργήσει ως ενιαία πολιτική οντότητα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τι τρώμε στ’ αλήθεια; Έλεγχοι, ετικέτες και η αθέατη πλευρά της διατροφής

Radio Lifo / Aν ξέραμε τι τρώμε...

Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Αντώνη Ζαμπέλα, πρόεδρο του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων, για την ασφάλεια των τροφίμων στην Ελλάδα σήμερα. Ο κ. Ζαμπέλας αναλύει κάθε στάδιο της πορείας που ακολουθεί ένα τρόφιμο μέχρι να φτάσει στο τραπέζι μας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Οι ματωμένες κόντρες

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Οι ματωμένες κόντρες

Ένα αποκαλυπτικό ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για τον αμφιλεγόμενο ποινικολόγο. Το δεύτερο μέρος της τριλογίας: Το outing από τον Βαλλιανάτο, ένα αιματηρό διαζύγιο, η διαμάχη με τον Λαζόπουλο κ.α.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
«Η Ελλάδα έχει αργήσει τραγικά να αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης»

Lifo Videos / «Η Ελλάδα έχει αργήσει τραγικά να αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης»

Τι σηματοδοτεί η αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους; Πόσο επικίνδυνη είναι η «εργαλειοποίηση του αντισημιτισμού»; Μπορεί η Γάζα να γίνει η «παγκόσμια μνήμη» που θα σημαδέψει τις επόμενες δεκαετίες; Ο ιστορικός Πολυμέρης Βόγλης φωτίζει τις ρίζες της σύγκρουσης, τις διεθνείς αντιδράσεις και τις προοπτικές για ειρήνη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Tις περισσότερες φορές ο εχθρός σου δεν είναι αυτός που πιστεύεις»

Οι Άλλοι / «Tις περισσότερες φορές ο εχθρός σου δεν είναι αυτός που πιστεύεις»

46 λεπτά συνέντευξης δεν είναι αρκετά για να χωρέσουν το χιούμορ, την ενέργεια και τη βαθιά ψυχή του Ζερόμ Καλούτα. Αρκούν όμως για να καταλάβει κανείς ότι πρόκειται για έναν καλλιτέχνη που δεν σταματά να ανακαλύπτει τον εαυτό του και να προχωρά με τόλμη.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Τα social media μάς έχουν κάνει κυνικούς και αδιάφορους»

Άκου την επιστήμη / «Τα social media μάς έχουν κάνει κυνικούς και αδιάφορους»

Η Gen Z ρίχνει κυβερνήσεις με ένα hashtag, την ίδια στιγμή που οι αλγόριθμοι περιορίζουν τον δημόσιο διάλογο σε likes και φίλτρα. Τα social media έδωσαν φωνή σε εκατομμύρια πολίτες, αλλά μήπως τελικά μας έκαναν πιο αδιάφορους και λιγότερο δημοκρατικούς; Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρίνα Ρήγου, απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Όταν πέθανε ο πρώτος μου σύζυγος, σκέφτηκα να βάλω τέλος στη ζωή μου»

Lifo Videos / Νένα Μεντή: «Όταν πέθανε ο πρώτος μου σύζυγος, σκέφτηκα να βάλω τέλος στη ζωή μου»

Μία από τις πιο σπουδαίες παρουσίες του ελληνικού θεάτρου γιορτάζει φέτος 60 χρόνια αδιάλειπτης πορείας στη σκηνή και μιλά με αφοπλιστική ειλικρίνεια για την κοινωνία, την τηλεόραση, το θέατρο αλλά και τις προσωπικές της πληγές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Χαώδης πολυνομία και συμπληγάδες συμφερόντων: Ποιος ελέγχει τη δόμηση σήμερα;

Radio Lifo / Ποιος ελέγχει τι χτίζεται και πού στην Ελλάδα;

Χαώδης πολυνομία και συμπληγάδες συμφερόντων: Η Ντίνα Καράτζιου συζητάει με τον Δημήτρη Πετρόπουλο, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Μηχανικών του Δημοσίου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για το πώς ελέγχεται το δομημένο περιβάλλον στη χώρα, από την έκδοση των οικοδομικών αδειών έως τον έλεγχο της αυθαίρετης δόμησης και τη διαχείριση των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Το φλεγόμενο μυστήριο 

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Το φλεγόμενο μυστήριο 

Ένα αποκαλυπτικό ηχητικό ντοκιμαντέρ για τον αμφιλεγόμενο ποινικολόγο. Το πρώτο μέρος της τριλογίας: Ένας μυστηριώδης γάμος, ένας ανεξιχνίαστος φόνος, η δίκη των Σατανιστών, η μάντρα του Alter κ.α.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ