Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter

Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές.

0

Από τη στιγμή που εφευρέθηκαν οι φωτογραφικές μηχανές, περίπου πριν από διακόσια χρόνια, είναι γεγονός ότι οι αλλαγές που έχουν υποστεί τόσο σε επίπεδο ντιζάιν όσο και σε τεχνικές προδιαγραφές είναι σαρωτικές. Ως πρώτη φωτογραφική «μηχανή» μπορεί να θεωρηθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί (camera obscura) που στη μία άκρη διέθετε μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή.

Αν και οι πρώτες μηχανές ήταν ουσιαστικά μεγάλα ξύλινα κουτιά με «πρωτόγονους» φακούς κι ένα κάλυμμα από πάνω για τον έλεγχο του φωτός, σήμερα έχουν εξελιχθεί σε πραγματικά κομψοτεχνήματα, με τις δυνατότητές τους ασφαλώς να μην έχουν καμία σχέση συγκριτικά με αυτές του προηγούμενου αιώνα. Ωστόσο, οι τελευταίες είναι αυτές που βασικά πρωταγωνιστούν στην έκθεση «In Focus: The Camera», μια έκθεση με πραγματικά ιστορικές φωτογραφικές μηχανές που γίνεται στο J. Paul Getty Museum. 

Πέρα από τις θρυλικές μηχανές, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και μοναδικές λήψεις (πορτρέτα και αυτοπροσωπογραφίες) εξαιρετικά σημαντικών φωτογράφων.

Βέβαια, πέρα από τις θρυλικές μηχανές, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και μοναδικές λήψεις (πορτρέτα και αυτοπροσωπογραφίες) εξαιρετικά σημαντικών φωτογράφων, όπως οι Imogen Cunningham, Dorothea Lange, Lisette Model, Helmut Newton, Edward Steichen, Andy Warhol και Edward Weston. 

Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Camera obscura (ξύλο, μπρούτζος και γυαλί περ. 1750-1800) Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Daguerreotype/Wet-plate Camera (ξύλο, μπρούτζος και γυαλί, περ. 1851). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Camera box (ξύλο, γυαλί και μέταλλο 1860). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
August Semmendinger - Mammoth Plate Wet-Collodion Camera (ξύλο, μέταλλο, ύφασμα και γυαλί, 1874-1885). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, gift in memory of Beaumont Newhall
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Η πρώτη φωτογραφική μηχανή Kodak - The Kodak (ξύλο, δέρμα, μπρούτζος και γυαλί, 1888). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
John F. Collins - Kodak Ektra Camera (περ. 1930). Φωτο: J. Paul Getty Museum Gift of Nina and Leo Pircher
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Eastman Kodak Company - Kodak Bantam Special (1936). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Eastman Kodak Company - World War II “Matchbox” Spy Camera (μέταλλο και γυαλί, 1944). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Polaroid Corporation - Polaroid Land Camera Model 95 (δέρμα και ατσάλι, περ. 1948-1949). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Steineck Kamerawerk - Steineck ABC Wristwatch Camera (1949). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Hasselblad AB - Hasselblad wide angle camera (μέταλλο, τεχνητό δέρμα και γυαλί, 1954-1959). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Nippon Kogaku K.K. - Nikon “Reporter” large load 35mm camera (μετά το 1959). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Canon Inc. - Canon S 35mm camera with rare F2 lens (μέταλλο και γυαλί, 1946). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Polaroid Corporation - Polaroid SX-70 (μέταλλο, πλαστικό, δέρμα και γυαλί, 1972). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Capt. Horatio Ross [αυτοπορτρέτο] (1856-1859). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Underwood & Underwood - Φωτογραφίζοντας τη Νέα Υόρκη. Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Edward Weston - Αυτοπορτρέτο (1908). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
George Watson - Κάμερα σε τρίποδο (1920s). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Man Ray [Αυτοπορτρέτο] (1932). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Alma Lavenson [Αυτοπορτρέτο] (1932). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Πορτρέτο της Dorothea Lange (1937). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Walker Evans (1941). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Weegee (Arthur Fellig) (1940-1945). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Weegee, New York, 1945, Lisette Model (Αμερικανίδα φωτογράφος, γεννημένη στην Αυστρία, 1901-1983). Φωτο: J. Paul Getty Museum © Estate of Lisette Model, courtesy Baudoin Lebon/Keitelman
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Andreas Feininger - Ο φωτορεπόρτερ (1951), Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Imogen Cunningham - Αυτοπορτρέτο με τα εγγόνια (1955), Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Anthony Friedkin (1996), Φωτο: J. Paul Getty Museum

Info

Η έκθεση θα βρίσκεται στο J. Paul Getty Museum μέχρι και τις 5 Ιανουαρίου του 2020. 

Με πληροφορίες από Art Blart 

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Juergen Teller: «Παίρνω το χιούμορ πολύ στα σοβαρά»

Φωτογραφία / Juergen Teller: «Παίρνω το χιούμορ πολύ στα σοβαρά»

Παρακολουθώντας τη συζήτηση μεταξύ του φωτογράφου Juergen Teller και της καλλιτεχνικής διευθύντριας της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτης Παναγιωτάκου, στο πλαίσιο της έκθεσης «you are invited» στο Onassis Ready, μας αποκαλύφθηκε πού συναντιέται ο Πάπας Φραγκίσκος με τον O.J. Simpson και η Linda Evangelista με τον Καραβάτζιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Φωτογραφία / Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, είδωλο των ’90s, πρότυπο των ’00s, ένας τύπος που φορά γυαλιστερά σορτσάκια σε φλούο χρώματα, σύζυγος και πατέρας, ντροπαλός ονειροπόλος ή Γερμανός παραμυθάς της εικόνας; Με αφορμή την έκθεσή του που ξεκινά σήμερα στο Onassis Ready ανατρέχουμε στο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Χους εις τέφραν, εις ύδωρ. Στα νερά του Γάγγη κλείνει ο κύκλος

Φωτογραφία / Άλλη μια μέρα στον Γάγγη που καίνε νεκρούς

Μια φωτογραφική περιπλάνηση στο Βαρανάσι και στον κόσμο του, με τελικό προορισμό τον Γάγγη, όπου η καύση νεκρών, παρότι ενέχει το στοιχείο του μεταφυσικού, μοιάζει με μία ακόμα καθημερινή δραστηριότητα.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ
Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Φωτογραφία / Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Οι φωτογραφίες της Sophy Rickett με τις νεαρές γυναίκες που το 1995 ουρούσαν δημοσίως στις ζώνες εξουσίας του Λονδίνου φορώντας εταιρική ενδυμασία, εκτίθενται αυτές τις μέρες στην βρετανική μητρόπολη.
THE LIFO TEAM
Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Φωτογραφία / Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Με αφορμή την έκθεση που φιλοξενείται στο Nationalmuseum της Στοκχόλμης και τη μεγάλη ρετροσπεκτίβα που ετοιμάζεται να παρουσιαστεί στο Liljevalchs, ανατρέχουμε στην καλλιτεχνική φιλοσοφία του κορυφαίου Ευρωπαίου φωτογράφου, η οποία συνοψίζεται σε μία φράση: Νιώσε – δεν χρειάζεται να προσπαθείς ιδιαίτερα.
THE LIFO TEAM
Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποθέωσε την ατέλεια 

Φωτογραφία / Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποδόμησε το glamour έρχεται στην Αθήνα

Στις εικόνες του ξεδιπλώνει με θάρρος, ωμότητα και χιούμορ την ανθρώπινη ιστορία. Διέλυσε τη γυαλιστερή όψη των περιοδικών και έβαλε, μέσω αυτών, σε κάθε σπίτι τις αντιθέσεις ενός ολόκληρου κόσμου. Σύντομα θα εγκαινιάσει το Onassis Ready με την έκθεση «you are invited».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT