Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter

Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας

1

Soft Cell, Eurythmics, Everything But The Girl, Visage, Blancmange, The The, Frankie Goes to Hollywood, Adam Ant, Julian Cope, The Clash... Με τις λαμπερά στυλάτες φωτογραφίες που τράβηξε από τους πρωταγωνιστές της βρετανικής κυρίως ποπ σκηνής, με όλη την πολύχρωμη πανσπερμία ειδών και φυλών (pop, blitz/new romantics, post-punk, new wave) που την χαρακτήριζε στο πρώτο μισό ειδικά της δεκαετίας του '80, ο Peter Ashworth δημιούργησε εμβληματικές εικόνες των ειδώλων της εποχής.

Εικόνες που κατέληγαν στα εξώφυλλα περιοδικών και δίσκων σε μια περίοδο που ακόμα το περιοδικό και πολύ περισσότερο ο δίσκος γινόταν αντικείμενο – φετίχ που το «μελετούσε» και το θαύμαζε ξανά και ξανά ο κάτοχός του. Ήταν ίσως το πιο κρίσιμο στοιχείο στον τρόπο πρόσληψης του γκρουπ ή του καλλιτέχνη από το κοινό (του). Ήταν συνώνυμο του "image". Τυπικό παράδειγμα η φωτογραφία που τράβηξε στην Annie Lennox ο Ashworth για το εξώφυλλο του άλμπουμ "Touch' των Eurythmics.

O Ashworth κατάφερνε να συλλάβει τον χαρακτήρα και την περσόνα των μουσικών που φωτογράφιζε ασχέτως –ή ίσως εξαιτίας– των πλούσιων, πολύχρωμων, φλουό, νέον, ελεκτρίκ σκηνικών στα οποία τους φωτογράφιζε. Ήταν όμως το ιδανικό αισθητικό background εκείνης της στιγμής, και ο ίδιος το γνώριζε καλά αφού βρισκόταν στο κέντρο της σκηνής της ποπ κουλτούρας αλλά και της μόδας στο Λονδίνο.

O Ashworth κατάφερνε να συλλάβει τον χαρακτήρα και την περσόνα των μουσικών που φωτογράφιζε ασχέτως –ή ίσως εξαιτίας– των πλούσιων, πολύχρωμων, φλουό, νέον, ελεκτρίκ σκηνικών στα οποία τους φωτογράφιζε. Ήταν όμως το ιδανικό αισθητικό background εκείνης της στιγμής, και ο ίδιος το γνώριζε καλά αφού βρισκόταν στο κέντρο της σκηνής της ποπ κουλτούρας αλλά και της μόδας στο Λονδίνο.

«Το Λονδίνο στις αρχές της δεκαετίας του '80 ήταν το τέλειο μέρος για κάποιον σαν κι εμένα» θυμάται σήμερα ο φωτογράφος. «Ήταν ένα τεράστιο και πολυποίκιλο δημιουργικό background σε καθημερινή βάση. Υπήρχαν άδεια σπίτια για να ζήσεις και πλήθος μεγάλες, ερειπωμένες παλιές αποθήκες που μπορούσες να μετατρέψεις σε ό,τι είδους σκηνικό ήθελες. Μπορούσα να καταφέρω τα πάντα αρκεί να μην με απασχολούσε το γεγονός ότι σπαταλούσα τα μισά μου λεφτά στις φωτογραφήσεις».

Τις περισσότερες από τις φωτογραφίες του Ashworth από τη χρυσή (και με μπόλικο γκλίτερ) εποχή της φαντεζί βρετανικής ποπ (και ροκ) της δεκαετίας του '80 μπορεί κανείς να τις δει στην έκθεση "Mavericks - a photographic show by Peter Ashworth" που θα είναι ανοιχτή μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου στην Lever Gallery του Λονδίνου.

Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter
Οι Frankie Goes to Hollywood φωτογραφημένοι από τον Peter Ashworth.
Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter
Η φωτογραφία των Associates που κατέληξε στο εξώφυλλο του σπουδαίου άλμπουμ τους "Sulk" (1982)
Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter
Οι Everything But The Girl το 1984.
Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter
Ο Joe Strummer και ο Paul Simonon στις τελευταίες μέρες των Clash
Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter
Η Annie Lennox στο εξώφυλλο του άλμπουμ "Touch" των Eurythmics.
Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter
Οι Soft Cell το 1983.
Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter
Ο Bryan Ferry προερχόταν από τα '70s αλλά ταίριαζε απόλυτα στο κομψό νουάρ ελεκτρίκ ύφος της "νέας δεκαετίας"
Πιο ‘80s, πεθαίνεις : Η πλούσια ποπ εικονογραφία της πιο παρεξηγημένης δεκαετίας Facebook Twitter
Οι Cult to 1983 πριν το hard rock ίματζ που καλλιέργησαν αργότερα

Με στοιχεία από τον Guardian

Φωτογραφία
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
Soft Cell...γκρουπάρα. Δυστυχώς όμως έμειναν στην ιστορία ως One Hit Wonders με το Tainted Love, ενώ έχουν κομματάρες όπως το Sex Dwarf και το Heat. Αυτή η φωτογραφία είναι από το Single τους Bedsitter πάντως.Κατά τα άλλα οι Clash μου φαίνονται λίγο ξεκάρφωτοι στο θέμα...μιας και ήταν πιο Ροκάδες (έστω με Ρέγκε επιρροές).