Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η μικρή Αμερική του Stephen Shore

Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση του φωτογράφου που ανέδειξε την μεγαλοπρέπεια των μικρών τετριμμένων πραγμάτων

Ο 70χρονος σήμερα Αμερικάνος φωτογράφος Stephen Shore έχει ίσως μία από τις πιο ενδιαφέρουσες φωτογραφιές πορείες. Είχε σκοτεινό θάλαμο στα έξι του, φωτογραφική μηχανή στα δέκα του και τρεις φωτογραφίες του κοσμούσαν τη μόνιμη συλλονή του MoMA όταν ήταν δεκατεσσάρων ετών, καθώς ο  Edward Steichen, ο τότε διευθυντής του φωτογραφικού τμήματος στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης θαύμαζε τη δουλειά του.

 

Η συνέχεια της καλλιτεχνικής του πορείας ήταν εξίσου εντυπωσιακή. Μαθήτευσε για δύο χρόνια -ήταν μόλις 17 - στο Factory του Άντι Γουώρχολ συναναστρεφόμενος με την καλλιτεχνική αφρόκρεμα της εποχής ενώ στα 24 του έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη φωτογραφία.

 

Δουλεύοντας με το χρώμα- δύσκολο να το φανταστεί κανείς σήμερα αλλά τότε ήταν πραγματικά ριζοσπαστική κίνηση- χρησιμοποίησε διαφορετικά φωτογραφικά φορμάτ και μέσα καταγράφοντας μνημειακές σκηνές της καθημερινής ζωής. Η Αμερική του Shore είναι ένα πορτρέτο της μεγαλοπρέπειας που βρίσκεται κρυμμένη στις πιο τετριμμένες στιγμές. Και αυτός είναι ο πυρήνας της δουλειάς του.

 

Δουλεύοντας με το χρώμα- δύσκολο να το φανταστεί κανείς σήμερα αλλά τότε ήταν πραγματικά ριζοσπαστική κίνηση- χρησιμοποίησε  διαφορετικά φωτογραφικά φορμάτ και μέσα καταγράφοντας μνημειακές σκηνές της καθημερινής ζωής. Η Αμερική του Shore είναι ένα πορτρέτο της μεγαλοπρέπειας που βρίσκεται κρυμμένη στις πιο τετριμμένες στιγμές. Και αυτός είναι ο πυρήνας της δουλειάς του.

 

Πέρασε τα επόμενα χρόνια της ζωής του σαν οπτικός εξερευνητής. Κατέγραφε οπτικά ημερολόγια με μικρές, θαμπές λεπτομέρειες της καθημερινότητας, τα γεύματα που έτρωγε, τα πρόσωπα που συναντούσε, το κρεβάτι όπου κοιμόταν.

 

«Δεν σκεφτόμουν την ομορφιά πολύ. Είδα τον εαυτό μου ως έναν εξερευνητή. Ήθελα να κάνω τις εικόνες να φαίνονται φυσικές, τόσο φυσικές όσο η αίσθηση της όρασης, να μην είναι μια απόπειρα να πάρουμε κάτι από τον έξω κόσμο και να το μετατρέψουμε σε έργο τέχνης», είχε πει ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξη του.

 

Στο MoMA φιλοξενείται μέχρι τις 28 Μαίου η μεγάλη αναδρομική έκθεση του φωτογράφου.

 

 

 

Ashland, Ουισκόνσιν, Ιούλιος 1973. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore
Ashland, Ουισκόνσιν, Ιούλιος 1973. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore

 

Ποταμός Merced, Yosemite National Park, Καλιφόρνια, 13 Αυγούστου 1979. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. Δωρεά του καλλιτέχνη. © 2017 Stephen Shore
Ποταμός Merced, Yosemite National Park, Καλιφόρνια, 13 Αυγούστου 1979. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. Δωρεά του καλλιτέχνη. © 2017 Stephen Shore

 

1:35 μ.μ., σε εστιατόριο της Chinatown, Νέα Υόρκη, 1965–67. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore
1:35 μ.μ., σε εστιατόριο της Chinatown, Νέα Υόρκη, 1965–67. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore

 

Γιούτα, Ιούνιος 1972. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore
Γιούτα, Ιούνιος 1972. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore

 

Επαρχία του Sutherland, Σκωτία, 1988. The Museum of Modern Art, New York.Δωρεά των Susan και Arthur Fleischer, Jr. © 2017 Stephen Shore
Επαρχία του Sutherland, Σκωτία, 1988. The Museum of Modern Art, New York.Δωρεά των Susan και Arthur Fleischer, Jr. © 2017 Stephen Shore

 

Τέξας, Ιούλιος 1972, 1972. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore
Τέξας, Ιούλιος 1972, 1972. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore

 

Πρωινό, εστιατόριο Trail’s End, Kanab, Γιούτα, 10 Αυγούστου 1973. The
Museum of Modern Art, New York. © 2017 Stephen Shore
Πρωινό, εστιατόριο Trail’s End, Kanab, Γιούτα, 10 Αυγούστου 1973. The Museum of Modern Art, New York. © 2017 Stephen Shore

 

Αμαρίλο, Τέξας, Οκτώβριος 1974. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά ενός γενναιόδωρου ανώνυμου δωρητή. © 2017 Stephen Shore
Αμαρίλο, Τέξας, Οκτώβριος 1974. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά ενός γενναιόδωρου ανώνυμου δωρητή. © 2017 Stephen Shore

 

Ισραήλ, 14 Σεπτεμβρίου 2009. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. Δωρεά του καλλιτέχνη. © 2017 Stephen Shore
Ισραήλ, 14 Σεπτεμβρίου 2009. The Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη. Δωρεά του καλλιτέχνη. © 2017 Stephen Shore

 

Νότια από τους καταρράκτες Klamath, Όρεγκον, Ιούλιος 1973. The Museum of Modern Art, New York. The Photography Council Fund. © 2017 Stephen Shore
Νότια από τους καταρράκτες Klamath, Όρεγκον, Ιούλιος 1973. The Museum of Modern Art, New York. The Photography Council Fund. © 2017 Stephen Shore

 

Νέα Υόρκη, 1964. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore
Νέα Υόρκη, 1964. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore

 

Ουάσινγκτον, Νοέμβριος 1972.  Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore
Ουάσινγκτον, Νοέμβριος 1972. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore

 

Δυτική Βιρτζίνια, 16 Μαίου 1974. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore
Δυτική Βιρτζίνια, 16 Μαίου 1974. Courtesy the artist. © 2017 Stephen Shore

 

Lookout Hotel, Ogunquit, Μέιν, 16 Ιούλιος 1974. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά ενός γενναιόδωρου ανώνυμου δωρητή. © 2017 Stephen Shore
Lookout Hotel, Ogunquit, Μέιν, 16 Ιούλιος 1974. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά ενός γενναιόδωρου ανώνυμου δωρητή. © 2017 Stephen Shore

 

Λος Άντζελες, Καλιφόρνια, 21 Ιουλίου 1975. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά ενός γενναιόδωρου ανώνυμου δωρητή. © 2017 Stephen Shore
Λος Άντζελες, Καλιφόρνια, 21 Ιουλίου 1975. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά ενός γενναιόδωρου ανώνυμου δωρητή. © 2017 Stephen Shore

 

Γαλλία, 1977. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά του Ιδρύματος Lila Acheson Wallace. © 2017 Stephen Shore
Γαλλία, 1977. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά του Ιδρύματος Lila Acheson Wallace. © 2017 Stephen Shore

 

Graig Nettles, Φλόριντα, 1 Μαρτίου 1978. The Museum of Modern Art, New York
© 2017 Stephen Shore
Graig Nettles, Φλόριντα, 1 Μαρτίου 1978. The Museum of Modern Art, New York © 2017 Stephen Shore

 

Peqi’in, Ισραήλ, Σεπτέμβρης 2009. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά του καλλιτέχνη. 
© 2017 Stephen Shore
Peqi’in, Ισραήλ, Σεπτέμβρης 2009. The Museum of Modern Art, New York. Δωρεά του καλλιτέχνη. © 2017 Stephen Shore

 

Επαρχία Cherkaska, Ουκρανία,Ιούλιος 2012. Courtesy the artist
© 2017 Stephen Shore
Επαρχία Cherkaska, Ουκρανία,Ιούλιος 2012. Courtesy the artist © 2017 Stephen Shore

 

 Courtesy the artist
© 2017 Stephen Shore
Courtesy the artist © 2017 Stephen Shore

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η ιστορία της Polaroid μέσα από μια συναρπαστική έκθεση στο Αμβούργο
Το 1947 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό το φιλμ αυτόματης εκτύπωσης που άλλαξε για πάντα την τέχνη της φωτογραφίας
Υπέρυθρος, μαγευτικός σουρεαλισμός στο Palm Springs
Η φωτογράφος Kate Ballis επαναπροσδιορίζει το εικονικό τοπίο του Palm Springs, δημιουργώντας υπέρ-κορεσμένες εικόνες που εκπέμπουν σε έναν άλλο κόσμο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νάνος Βαλαωρίτης: Στο σπίτι του δύο φορές
Ενα εμπνευσμένο και εμπνευστικό κείμενο του Νάνου Βαλαωρίτη (+ ανέκδοτες φωτογραφίες)
Διεθνές Φωτογραφικό Βραβείο MedPhoto 2019
Προθεσμία υποβολής συμμετοχών: 10 Οκτωβρίου 2019
Όλοι οι νικητές του διαγωνισμού ταξιδιωτικής φωτογραφίας National Geographic 2019
Οι υπέροχες εικόνες που μάγεψαν τους κριτές του διαγωνισμού
Τύφλα νά'χει ο Snoop Doggy Dogg: Σκύλοι φωγραφίζονται σαν ράπερς (και νοικοκυρές και αγρότες)
Το Being Human είναι ένα φωτογραφικό πρότζεκτ του William Wegman ― ίσως το κορυφαίο αρρωστάκι της κυνοφιλίας.
Robert Frank: "Δεν θέλω να εμπορευτούν το έργο μου μετά τον θανατό μου"
Μία σπάνια συνέντευξη που είναι και ένα πλήρες μάθημα φωτογραφίας
Ανάμεσα σε χάρτινους διαδρόμους που σχηματίζουν ένα πολύχρωμο "σύμπαν λέξεων"
To installation της Emmanuelle Moureaux με τα Ιαπωνικά σύμβολα που χαλαρώνουν τους επισκέπτες μέσα από τις χρωματικές κλίμακες
Ρόμπερτ Φρανκ: Ο μέγας ποιητής και μέγας δημοκράτης του φακού
«Ο Ρόμπερτ Φρανκ φωτογράφησε σκηνές που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ σε φιλμ…» είχε γράψει ο Τζακ Κέρουακ στην εισαγωγή του για το λεύκωμα «The Americans», το κορυφαίο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους όλων των εποχών που πέθανε χθες στα 94 του
Τρολάροντας την πόλη με φαντασία και στιλ
Ο Rich McMor βλέπει τα μνημεία που επισκέπτεται από μια δική του διαφορετική ματιά
Σπιάτζα
Δέκα λεπτά με τ' αμάξι μας περιμένει μια Νάπολη του '50 με έγχρωμες τηλεοράσεις!
 Πορτρέτα ενδόμυχης έντασης μιας γυναίκας στη μέση ηλικία
H εξαιρετική σειρά φωτογραφιών της Elinor Carucci με τίτλο “Midlife” θέμα την ίδια και τον οικογενειακό της περίγυρο
Η Αγγλία και ο Κολοκοτρώνης
Πύργος. Οι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων θαυμάζουν τα αξιοθέατα της πόλης.
Πίτερ Λίντμπεργκ (1944-2019): «Ο τρόπος που βλέπω και φωτογραφίζω είναι κατεξοχήν ευρωπαϊκός»
Όταν ο σπουδαίος φωτογράφος που πέθανε σήμερα είχε μιλήσει στη LiFO με αφορμή μια έκθεση της δουλειάς του στην Gallery Gagosian
Πως θα ήταν ο κόσμος αν οι γάτες ήταν πολύ - αλλά πολύ - μεγαλύτερες;
Ο Ρώσος καλλιτέχνης Andrey Scherbak οραματίζεται έναν διαφορετικό κόσμο με τα αγαπημένα μας κατοικίδια
Όλοι οι νικητές των Bird Photographer Awards 2019
Ανάμεσά τους και η πανέμορφη φωτογραφία του Πελεκάνου στη Λίμνη Κερκίνη
Οι αυθόρμητες οικογενειακές Polaroids της Linda McCartney
Ένα νέο βιβλίο που θα περιλαμβάνει τις καλύτερες Polaroids της Linda McCartney πρόκειται να κυκλοφορήσεις τον Σεπτέμβριο από τις εκδόσεις Taschen.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή