Μακελάρηδες, τρομοκράτες και φονταμενταλιστές

Μακελάρηδες, τρομοκράτες και φονταμενταλιστές Facebook Twitter
Οι αποκαλούμενοι φονταμενταλιστές –είτε πρόκειται για χριστιανούς είτε για μουσουλμάνους – πιστεύουν πραγματικά; Μπα!
6

Ακόμα και σε ένα τόσο έντονα «παγκοσμιοποιημένο» και «συνδεδεμένο» περιβάλλον σαν αυτό που ζούμε, με πάνω από 4 δισεκατομμύρια ανθρώπους να έχουν πρόσβαση στο Ίντερνετ, πολλοί δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι συνέβη μια τέτοια σφαγή αθώων σε ένα μέρος σαν τη Νέα Ζηλανδία – που, σύμφωνα με μια γενική κι αόριστη εντύπωση, αποτελεί μια ηπιότερη και λιγότερο μάτσο Αυστραλία ή μια εκδοχή του Καναδά στους Αντίποδες της υφηλίου, όπου ζουν αρμονικά άνθρωποι και πρόβατα με μόνιμο φόντο το σκηνικό του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.


Πολλοί δεν θέλουν να πιστέψουν επίσης ότι τα κίνητρα και η μεθοδολογία του χριστιανοφασίστα τρομοκράτη (ή «μακελάρη», όπως τον λέμε διακριτικά) είχαν να κάνουν και με τον τρόπο που μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να μεταδοθεί ζωντανά και να εξαπλωθεί στα πέρατα του ψηφιακού σύμπαντος ακόμα και η πιο ειδεχθής φονική τελετουργία.


Κάποιοι άνθρωποι ζορίζονται ιδιαιτέρως με τη σύγχρονη πραγματικότητα, αλλά αυτός δεν είναι λόγος για να επιμένουν να ζουν στο 1999, τότε που στη Δύση είχαμε, υποτίθεται, βρει το ελιξίριο μιας αιώνιας φιλελεύθερης ευημερίας και δεν θέλαμε να ξέρουμε τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο, ούτε και περιμέναμε ότι αυτός θα έρθει κάποτε να μας χτυπήσει την πόρτα.

Οι φανατισμένοι ψευτο-φονταμενταλιστές ενοχλούνται βαθιά από τις ζωές των Άλλων και σε κάποιες περιπτώσεις παίρνουν την απόφαση να τις "διορθώσουν" διά της βίας  ―Σλάβοϊ Ζίζεκ


Κάποιοι άνθρωποι, αγαθών ενδεχομένως προθέσεων και κλονισμένης ευαισθησίας, πιστεύουν ότι η πατριδοκαπηλία, ο αγοραίος εθνικισμός και το «Μακεδονία ξακουστή» αφορούν περιθωριακά στοιχεία που συνωστίζονται στις τάξεις της Χρυσής Αυγής (που έτσι κι αλλιώς τα ποσοστά της κάθε άλλο παρά «περιθωριακά» είναι), ενώ πρόκειται για έναν μέσο τύπο Έλληνα, ο οποίος επιλέγει με κλειστά μάτια την υποχώρηση στα πιο εσωστρεφή και συντηρητικά ένστικτα.

Και ακούει σαν οικείο σκοπό και αγαπημένη μελωδία τις ελληνικές βερσιόν της ρητορικής μίσους τύπων σαν τον Ορμπάν, φέρ' ειπείν, που τόσες φορές έχει κραυγάσει ότι «η φιλελεύθερη δημοκρατία έχει αποδειχτεί εντελώς ανίκανη να προστατέψει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, να εγγυηθεί τη σωματική ακεραιότητα και να συντηρήσει τη χριστιανική κουλτούρα».

Η απάντηση σ' αυτήν τη ρητορική, που μοιάζει να εξαπλώνεται σαν τον καρκίνο, δεν μπορεί να είναι ούτε ένας αφηρημένος οικουμενισμός φορτωμένος με ενοχές και αλαζονεία ούτε ο νωχελικός στιγματισμός του λαϊκισμού και του φονταμενταλισμού αλλά και των θρησκειών εν γένει.


Στο φινάλε, όπως τονίζει και ο Ζίζεκ (ναι, ο Ζίζεκ, που θα πάθει κανένα εγκεφαλικό κάποια μέρα από την έντονη διέγερση και μετά θα το μετανιώσουν όσοι τον παίρνουν στην πλάκα) σε ένα πρόσφατο άρθρο του για τα «προβλήματα ταυτότητας», οι πιο αδίστακτοι φορείς τρόμου και πανικού δεν είναι πραγματικοί «φονταμενταλιστές»:


«Οι αποκαλούμενοι φονταμενταλιστές –είτε πρόκειται για χριστιανούς είτε για μουσουλμάνους – πιστεύουν πραγματικά; Μπα! Τους λείπουν τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν τους αυθεντικούς φονταμενταλιστές, από τους Θιβετιανούς μοναχούς ως τους Άμις στις ΗΠΑ: η απουσία μισαλλοδοξίας και φθόνου και η απάθεια προς τον τρόπο ζωής όσων δεν πιστεύουν. Αν πίστευαν ότι είχαν βρει την Αλήθεια, δεν θα ένιωθαν απειλή από τους άπιστους και τους αλλόθρησκους. Όταν ένας στεγνός βουδιστής συναντά έναν ηδονιστή Δυτικό, δεν τον οικτίρει, απλώς μπορεί να του υπενθυμίσει διακριτικά ότι η διαρκής αναζήτηση της ευζωίας γίνεται αυτοκαταστροφική. Οι φανατισμένοι ψευτο-φονταμενταλιστές ενοχλούνται βαθιά από τις ζωές των Άλλων και σε κάποιες περιπτώσεις παίρνουν την απόφαση να τις "διορθώσουν" διά της βίας».

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

 

Στήλες
6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
«Οι αποκαλούμενοι φονταμενταλιστές –είτε πρόκειται για χριστιανούς είτε για μουσουλμάνους – πιστεύουν πραγματικά; Μπα! "Πράγματι, στη Γαλλία τουλάχιστον, αυτό επιβεβαιώνεται στην πλειονότητα των περιπτώσεων από ισλαμιστές δράστες. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία πρόκειται για άτομα από τις υποβαθμισμένες συνοικίες, χωρίς κανένα μέλλον, που έχουν ήδη εμπλακεί στον υπόκοσμο ή στην βίαιη ζωή του περιθωρίου, μερικοί από αυτούς μάλιστα με πολυσέλιδο ποινικό μητρώο. Ξέρουν δε πολύ καλά ότι το μέλλον τους προβλέπει δύο εναλλακτικές λύσεις: θάνατο σε ξεκαθάρισμα λογαριασμών ή πολυετή ή ισόβια κάθειρξη. Κάποια στιγμή, στη φυλακή συνήθως, ανακαλύπτουν ότι υπάρχουν άτομα με ιδανικά (παρανοϊκά μεν, αλλά για τα οποία όντως αυτοί ζουν), προσηλυτίζονται, ριζοσπαστικοποιούνται, τους τάζουν και τον παράδεισο, ξέρουν και ότι θα γίνουν παγκοσμίως διάσημοι (ποιοι, αυτοί οι περιφρονημένοι και άσημοι), αισθάνονται ότι εκδικούνται την κοινωνία που τους έχει απορρίψει, και περνάνε στη δράση.Μάλιστα, έχει συμβεί συχνά να πρόκειται για χριστιανικής καταγωγής Γάλλους χωρίς την παραμικρή καταγωγή από μετανάστευση, οι οποίοι ασπάζονται το Ισλάμ καθώς αναζητούν κάποιο απόλυτο ιδανικό και αποδεικνύονται χειρότεροι και από πολλούς ορίτζιναλ μουσουλμάνους. Ένας από αυτούς ήταν - ο εξαιρετικά βάρβαρος- αρχηγός ομάδων ξένων εθελοντών ισλαμιστών στη Συρία. Συνήθως, οι θρησκευτικές γνώσεις τους και η θεολογική τους κατάρτιση είναι κάτι λιγότερο από στοιχειώδης. Τους αρκούν μερικές κραυγές-τσιτάτα που καλύπτουν το μίσος τους για την κοινωνία όπου ζουν.
Πρωτου βρουμε την «απάντηση σ' αυτήν τη ρητορική, που μοιάζει να εξαπλώνεται σαν τον καρκίνο» πρεπει να ειμαστε σε θεση να μπορουμε να κατανοησουμε (και αρα να μιλησουμε ανοιχτα για) το μεγεθος και τα αιτια της τρομοκρατιας. Και απ’οσο τουλαχιστον εγω βλεπω ειμαστε αρκετα τιμιοι με την ακροδεξια τρομοκρατια και καθολου μα καθολου με την μουσουλμανικη τρομοκρατια. Ετσι η ακροδεξια τρομοκρατια ειναι ακραια εκφανση της εγγενους σαπιλας της λαικιστικης δεξιας. Αντιθετα η μουσουλμανικη τρομοκρατια δεν ειναι ποτε μια ακραια εκφανση μιας εγγενους σαπιλας του ισλαμισμου. Ειναι παντα κατι αλλο (αντιδραση, παρερμηνεια κτλ κτλ). Για να μην αναφερθουμε στο ποσο δραματικα διαφερουν οι αριθμοι των θυματων. Καλη ωρα αυτο το αρθρο: Ο τρομοκρατης στη ΝΖ ειναι χριστιανοφασιστας και η πραξη του συνδεεται με την ρητορική μίσους (Ορμπαν κτλ) και τον casual εθνικισμο (Μακεδονια ξακουστη κτλ). Δεν θυμαμαι πολλα αρθα στην Λαιφο να αναφερονται στον χ μουσουλμανο τρομοκρατη ως Ισλαμοφασιστα, και τα αιτια της πραξης του να ειναι η ρητορικη μισους του μεσου Ιμαμη και ο casual ρατσισμος της μεσης Σουρα και Χαντιθ.
Αν μου επιτρέπεις άρθρα αυτού του βεληνεκούς κάνουν και μια ακόμη θεμελιώδη παρερμηνεία.Βάζουν την Ελλάδα στο διεθνές γίγνεσθαι αποκόπτοντάς τη από τη δική της ιστορία.Λες και εδώ δεν έχει υπάρχει ένα σεβαστό ποσοστό πολιτών, αυτοπροσδιοριζόμενων ως μη ακραίων, που υποστηρίζουν τις θέσεις και τις πράξεις ΣΠΦ, 17Ν, ΕΛΑ, 1η Μάη κτλ κτλ. Που πάντα είναι "αλληλεγγυοι" με κάποια "δικαιωματική" διεκδίκηση των καταδικασμένων μελών τους. Σήμερα, τώρα. Σα να μην κάνει το νυν κυβερνόν κόμμα ρουσφέτια σε αναρχοφασίστες αυτού βεληνεκούς (πχ νόμος Παρασκευόπουλου) ή ο Λάμπρου ως μάρτυρας υπεράσπισης του εκτελεστή της 17Ν Κωστάρη.Σα να μην υπάρχει ένα τεράστιο ποσοστό εξ ημών που τραγουδάει κάνοντας χαβαλέ:"Μαμά, μπαμπά, είμαι κουκουλοφόρος [...] στην τσάντα έχω μπουκάλια, στην τσάντα έχω στουπί" (Σπ. Γραμμένος)Σα να μην υπάρχουν βουλευτές που "δεν θυμούνται" νεκρούς από μολότωφ.Σα να μην είναι mainstream η Μποφίλιου που θέλει να βγει στο βουνό.Στην Ελλάδα έχουμε και τους αναρχοφασίστες που όποτε κάνουμε κάποια ανάλυση τους αφήνουμε απόξω. Σα να είναι "δικά μας παιδιά" που είναι απλά λίγο πιο ζωηρά...Ξέρω ότι αυτά που λέω ενοχλούν διότι είναι "κατ'επίφαση" αντικειμενικά ή ειλικρινή. Αλλά αυτά τα λένε κατ'επίφαση δημοκράτες που κατά βάθος γουστάρουν τη βία των ομοϊδεατών τους.Τόσο απλά. Το δε γεγονός ότι λειτουργούν ομαδόν απλά λειτουργεί προς επίρρωση του ανωτέρω ισχυρισμού μου.
Ένα πολύ βασικό κλειδί, φρονώ ότι, είναι η κουλτούρα της μη βίας.Δεν αναφέρομαι σε κάτι βαθύ, επιπέδου Γκάντι ή ΜΛΚ. Αναφέρομαι σε απλά πράγματα. Τη βία, όπου και να την συναντάμε, πρέπει να την θεωρούμε εκτός πολιτισμού. Εκτός διαλόγου. Μη-επιλογή. Τη φυσική βία ή την απειλή αυτής. Όχι τις πολιτικές απόψεις. Οι πολιτικές απόψεις, για όσους το αγνοούν, αναφέρονται στο πως κάθε κυρίαρχη και αυτεξούσια οργανωμένη κοινωνία (σ.σ. κράτος) θέλει να οργανώσει τη ζωή των μελών της, να την θεσμίσει.Οι άνθρωποι ας έχουν τις απόψεις που έχουν. Ας εκτονώνονται λεκτικά, αποκηρύσσοντας, πάντα, τη βία. Υπάρχει ένα σαφές όριο: άλλο πράγμα οι πολιτικές απόψεις (όσο και αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε) και άλλο οι απόψεις που προτρέπουν σε φυσική βία.Όποιος τα τσουβαλιάζει όλα τροφοδοτεί τους (εκάστοτε) απέναντι.Αλλά πολλών αυτός ακριβώς είναι ο στόχος. Η πόλωση. Πώς, αν είμαστε ήδη στο ένα άκρο, θα έχουμε εμείς ταυτότητα; Αν δεν φτιάξουμε κι άλλους απέναντι; Το μεγαλύτερο κόστος σε μια δημοκρατία είναι η αποδοχή της ύπαρξης διαφορετικών απόψεων. Της σύνθεσης αυτών. Αλλά φαίνεται ότι οι νεοέλληνες είναι απευθείας απόγονοι των αρχαιοελλήνων. Εξοστρακίζουν όποιον έχει άλλη άποψη (διότι αυτή ήταν η έννοια του εξοστρακισμού).Δημοκρατία δεν σημαίνει να ανεχόμαστε ανθρώπους άλλων φυλών, θρησκειών ή σεξουαλικού προσανατολισμού (αυτό είναι αποτέλεσμά της). Δημοκρατία είναι να ανεχόμαστε ανθρώπους άλλων απόψεων. Η δημοκρατική διαδικασία προϋποθέτει διαφορετικές απόψεις.Άλλο το το 2019 άλλο το 1999 κι άλλο το 1984.
"Μπα! Τους λείπουν τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν τους αυθεντικούς φονταμενταλιστές, από τους Θιβετιανούς μοναχούς ως τους Άμις στις ΗΠΑ: η απουσία μισαλλοδοξίας και φθόνου και η απάθεια προς τον τρόπο ζωής όσων δεν πιστεύουν."Mόνο που αυτός είναι ένας αυθαίρετος ορισμός του φονταμεταλισμού από τον Ζιζεκ που απλώς δεν στέκει. Φονταμεταλισμός σημαίνει ακραία προσήλωση σε κάποιο θρησκευτικό δόγμα. Καμμία σχέση δεν έχει ούτε με απουσία μισαλλοδοξίας ούτε με απαθή στάση. Ο Ζίζεκ προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια κατά το δοκούν και ταυτόχρονα πέφτει σε ένα αστείο λογικό σφάλμα (No true Scotsman) εκεί που μιλάει για "αυθεντικούς" φονταμεταλιστές εννοώντας αυτούς που ταιριάζουν στον δικό του ορισμό της λέξης.