Απεργία την Πρωτομαγιά

Το new entry της εβδομάδας: Daphne

Το new entry της εβδομάδας: Daphne Facebook Twitter
0


Είναι ωραίο να συναντάς νέα παιδιά που κάνουν όνειρα για το μέλλον ακόμη και όταν η πραγματικότητα δεν αφήνει πολλά περιθώρια για φαντασιώσεις. Η Δάφνη, όμως, που σε λίγες μέρες θα κλείσει τα 24 και μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της με το συγκρότημά της, Daphne and the Fuzz, δεν το βάζει κάτω.


«Ονειροπολώ ακόμη» λέει. «Δεν σκέφτομαι ρεαλιστικά και δεν θέλω να σκέφτομαι ρεαλιστικά. Θέλω να σκέφτομαι ότι μπορώ να καταφέρω τα πάντα». Πριν από μερικούς μήνες τελείωσε τις σπουδές της στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Πάντειο, έναν τομέα που δεν θέλει να ακολουθήσει. Ήδη έχει ξεκινήσει μαθήματα σκηνοθεσίας στη Σχολή Σταυράκου. Η δημιουργικότητα φαίνεται ότι τη χαρακτηρίζει γενικά ως άτομο. «Η μουσική ήταν στη ζωή μου από πάντα» αναφέρει. «Η μητέρα μου, αν και δεν ήταν μουσικός, έκανε μουσικοκινητική σε παιδιά και εγώ συμμετείχα. Η μουσικοκινητική είναι σαν ένα θεατρικό παιχνίδι με μουσικά όργανα. Μου είχε μάθει λίγο πιάνο και ταυτόχρονα τραγουδούσα. Όταν ήμουν μικρή, ήθελα να κάνω ακορντεόν, αλλά επειδή ήμουν 8 χρονών, μου έλεγαν ότι δεν θα μπορούσα να το κρατήσω, έτσι άρχισα βιολί. Είναι, όμως, ένα από τα πιο δύσκολα όργανα και σταμάτησα σε ενάμιση χρόνο. Στο γυμνάσιο παράτησα τις κλασικές σπουδές και έκανα τζαζ πιάνο, αλλά και αυτό με κούρασε. Γενικά, δεν έχω πολλή υπομονή ως άνθρωπος. Έγραφα πάντα μουσική και τραγούδια. Όταν τελείωσα το σχολείο, μάζεψα 10 κομμάτια και τα ανέβασα στο YouTube – τότε έπαιζα μόνο για τους φίλους μου. Τα άκουσε ο Αλέξανδρος Βούλγαρης και με κάλεσε να τα παίξω στο φεστιβάλ που έκανε και έτσι σκέφτηκα για πρώτη φορά ότι ήταν ωραίο να παίζω μπροστά σε κοινό τα δικά μου κομμάτια. Την μπάντα την έκανα στο ωδείο. Προσφέρθηκαν κάποια παιδιά να τα παίξουμε μαζί. Τώρα, μόνο εγώ και ο ντράμερ είμαστε από την αρχή. Μου αρέσει να είμαι σε ένα συγκρότημα. Επίσης, τις ενορχηστρώσεις τις κάνουμε όλοι μαζί».

Προσωπικά, έχω μεγάλες προσδοκίες. Θέλω να το προσπαθήσω όσο περισσότερο γίνεται για να φτάσω κάπου με την μπάντα.

Τα 10 κομμάτια του άλμπουμ είναι αρκετά χαρούμενα. Κρύβουν μια φρεσκάδα και ταυτόχρονα μια αθωότητα. Είναι αρκετά ποπ, αν και η ίδια δεν θέλει να με καμία δύναμη χαρακτηρίσει τη μουσική της. Κάθε φορά που τη ρωτάνε τι μουσική παίζει, αρνείται να απαντήσει. Το θεωρεί δύσκολο. Έτσι και τώρα. Αγγλικό στίχο γράφει από 12 χρονών και αυτό το αποδίδει κυρίως στα ακούσματά της.


«Από ελληνική μουσική έχω ακούσει μόνο Χατζηδάκι και ρεμπέτικα. Δεν έχω ένα ευρύ φάσμα επιρροών. Και από ποπ μουσική δεν με έχει εμπνεύσει κάτι, να πω ότι θα γράψω στίχους αντίστοιχους. Ελληνικούς στίχους έγραφα, αλλά ήταν πιο πολύ σαν εφηβικά ποιήματα. Δεν σκέφτηκα όμως ποτέ να τα μελοποιήσω. Μικρή άκουγα ό,τι άκουγαν οι γονείς μου. Όταν μάθαινα τζαζ πιάνο, είχα επηρεαστεί από τον Σινάτρα πάρα πολύ και από τα μιούζικαλ. Τέτοια κομμάτια άρχισα να παίζω στο πιάνο, χωρίς να έχω κάποια ιδιαίτερη επαφή με την τζαζ. Δεν είναι, όμως, τζαζ οι καταβολές μου, πιο πολύ έχω κάποια ποπ στάνταρ σε αυτά που κάνω. Στο γυμνάσιο, βέβαια, ήμουν πωρωμένη με Bon Jovi και Offspring, αλλά αυτά ήταν εφηβικά ξεσπάσματα περισσότερο. Από σύγχρονες μπάντες, μου αρέσουν πάρα πολύ οι Pulp, επειδή έχουν άμεσο στίχο, οι Girls και οι Tame Impala τελευταία». Τη ρωτάω αν την προβληματίζει η κατάσταση που επικρατεί τελευταία στην Ελλάδα σε σχέση με αυτά που κάνει και με τη μουσική γενικότερα.

Το new entry της εβδομάδας: Daphne Facebook Twitter
Δεν σκέφτομαι ρεαλιστικά και δεν θέλω να σκέφτομαι ρεαλιστικά. Θέλω να σκέφτομαι ότι μπορώ να καταφέρω τα πάντα... Φωτό: Freddie F./ LIFO


Είναι πολύ θετικό το ότι συνέχεια εμφανίζονται καινούργιες μπάντες και μουσικοί με πολύ αξιόλογο περιεχόμενο. Το πρόβλημα είναι ότι οι συνθήκες στην Ελλάδα δεν μας επιτρέπουν να ασχολούμαστε αποκλειστικά με τη μουσική, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πάντα χρόνος να συνεχίσουμε με συνέπεια αυτό που κάνουμε. Το άλλο πρόβλημα είναι ότι υπάρχει τεράστια ποικιλομορφία στα μουσικά είδη. Αν και με καλλιτεχνικούς όρους αυτό μόνο θετικό θα μπορούσε να είναι, η έλλειψη οργανωμένης μουσικής σκηνής τελικά δεν βοηθάει στο να επικοινωνήσουν οι μπάντες τη μουσική τους ούτε με μεγάλο μέρος του ελληνικού κοινού αλλά ούτε και με το εξωτερικό. Σίγουρα, είναι λιγότερο μεμονωμένες οι προσπάθειες απ' ό,τι παλιότερα, αλλά ακόμα έχουμε πολύ δρόμο για να βγει προς τα έξω κάτι οργανωμένο και με συνοχή. Προσπαθώ να είμαι αισιόδοξη. Δεν θέλω να βλέπω τι γίνεται γύρω μου. Κλείνω τα μάτια σε ό,τι συμβαίνει. Δεν είμαι περήφανη που το λέω αυτό, βέβαια. Έχω ξεχάσει το γεγονός ότι δεν είναι εύκολο να βρει δουλειά κάποιος αυτήν τη στιγμή. Αισθάνομαι ότι θα πάθω κατάθλιψη. Βασικά, θα έβαζα τα κλάματα συνέχεια με αυτά που γίνονται. Αυτή την εποχή, πρέπει να γίνεσαι όλο και πιο σκληρός για να επιβιώσεις. Προσωπικά, έχω μεγάλες προσδοκίες. Θέλω να το προσπαθήσω όσο περισσότερο γίνεται για να φτάσω κάπου με την μπάντα. Δεν έχω συνειδητοποιήσει ακόμη τις δυνατότητες που μπορεί να έχει μια ελληνική μπάντα και πού μπορεί να φτάσει. Θα ήθελα να γυρίσω κάποια στιγμή τον κόσμο και να παίζω τη μουσική μου. Δεν ξέρω αν είναι εφικτό όλο αυτό. Σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες υπάρχουν πιο πολλές ευκαιρίες όσον αφορά τη μουσική, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα σου χτυπήσουν την πόρτα επειδή έχεις ένα συγκρότημα. Όσο τρέξιμο κι αν χρειάζεται στην Αθήνα για να γίνει κάτι, για να βγάλω π.χ. ένα άλμπουμ, εκεί υποθέτω ότι θα χρειάζεται 15 φορές περισσότερο, αλλά ίσως να έχεις και 15 φορές μεγαλύτερη ανταπόκριση. Θα προσπαθήσω και θα δω μέχρι πού μπορώ να φτάσω. Ακόμη και τα εμπόδια που θα συναντάω, θέλω να βρίσκω τρόπους να τα προσπερνάω. Θέλω να πάω όσο πιο μακριά γίνεται».

Το new entry της εβδομάδας: Daphne Facebook Twitter
Όσο τρέξιμο κι αν χρειάζεται στην Αθήνα για να γίνει κάτι, για να βγάλω π.χ. ένα άλμπουμ, εκεί υποθέτω ότι θα χρειάζεται 15 φορές περισσότερο, αλλά ίσως να έχεις και 15 φορές μεγαλύτερη ανταπόκριση... Φωτό: Freddie F./ LIFO

Info:

Ακούστε το πρώτο άλμπουμ των Daphne and the Fuzz εδώ

0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM