10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
0


Όπως το συνηθίζουμε, προτείνουμε και φέτος 10 ταινίες (και μία μπόνους) για το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που ξεκινάει την Παρασκευή και ολοκληρώνεται την επόμενη Κυριακή. Η ταινία έναρξης είναι το «Βικτόρια» του Σεμπάστιαν Σίπερ, που διακρίθηκε με πολλά εθνικά βραβεία καθώς και για τη φωτογραφία του στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βερολίνου. Μια μεγάλη ταινία για απαιτητικούς θεατές, ο «Γιος του Σαούλ», ξεχωρίζει μακράν, αλλά οι επιλογές μας καλύπτουν μια ευρεία γκάμα του εγχώριου και διεθνούς σινεμά, από όλα τα τμήματα, με ενδιαφέρουσα στάση στον παραγνωρισμένο στην Ελλάδα Γάλλο σκηνοθέτη Αρνό Ντεπλεσέν.


1.

«Ο γιος του Σαούλ»

του Λάζλο Νέμες (Ειδικές Προβολές)

Το Ολοκαύτωμα σε «close up»

Το εξαιρετικό ντεμπούτο-φιλμ «Ο γιος του Σαούλ» του πρωτοεμφανιζόμενου Ούγγρου σκηνοθέτη Λάζλο Νέμες τιμήθηκε στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και το Βραβείο Fipresci. Η ταινία αποτυπώνει όλη τη φρίκη του Ολοκαυτώματος, με ήρωα έναν Εβραίο κρατούμενο που εξαναγκάζεται από τους ναζί να εξολοθρεύει τους ανθρώπους που συρρέουν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Με το συνεχές κοντινό πλάνο στον απελπισμένο «πτωματοκαθαριστή», ο «Γιος του Σαούλ» δίνει σε ένα από τα πολλά θύματα της θηριωδίας των ναζί την ευκαιρία να εξαγνιστεί, όταν βρίσκει ένα παιδί που αργοπεθαίνει και, θεωρώντας πως είναι ο γιος του, θέλει να το σώσει, θάβοντάς το με τη θρησκευτική τιμή που του αρμόζει, πριν σταλεί στο νεκροτομείο. Μια εντελώς διαφορετική οπτική, με τη δράση στο φόντο και το περιθώριο και την κάμερα σχεδόν φοδραρισμένη στον Σαούλ, τον οποίο υποδύεται ένας Ούγγρος ποιητής. Μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, και σίγουρα η πιο συγκλονιστική φιλμική εμπειρία εδώ και χρόνια. Το φιλμ είναι η επίσημη υποψηφιότητα της Ουγγαρίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.


2.

«Το ξύπνημα της άνοιξης»

του Κωνσταντίνου Γιάνναρη (ελληνικό τμήμα)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης επιστρέφει με μία από τις πιο αναμενόμενες ελληνικές ταινίες της σεζόν.

Το «Ξύπνημα της Άνοιξης» είναι η ιστορία πέντε εφήβων που στήνουν μια ένοπλη συμμορία, ένα μωσαϊκό έρωτα, χαμένων σχέσεων, προδοσίας και μηδενισμού που διαδραματίζεται σε μια φθίνουσα πόλη, όπου τα πάντα καταρρέουν μέσα στην οικονομική και κοινωνική κρίση.

3.

«Rams»

του Γκριμούρ Χακόναρσον (Διεθνές Διαγωνιστικό)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
O Γκριμούρ Χακόναρσον σκηνοθετεί μια σπουδαία ταινία-έκπληξη, φτιαγμένη με τα απολύτως μίνιμαλ «συστατικά»... Φωτο: Courtesy of Cohen Media Group

Με τα πιο απλά υλικά, ο Γκριμούρ Χακόναρσον δημιουργεί μια υπέροχη ταινία με σκανδιναβική ψυχή. Δύο αδέρφια που από πείσμα έχουν να μιλήσουν περισσότερο από σαράντα χρόνια ζουν σε διπλανές φάρμες, σε μια απομακρυσμένη κοιλάδα της Ισλανδίας. Ο κόσμος τους στρέφεται γύρω από τα πρόβατά τους. Όταν μια ασθένεια προσβάλλει ένα κριάρι, φόβος απλώνεται σε όλη την περιοχή. Μαύρο χιούμορ και δράμα εναλλάσσονται σε μια ταινία που ο ρυθμός της συμβαδίζει με τον ρυθμό της φύσης, δίνοντας χώρο στους ήρωες να αναπνεύσουν. Το φιλμ υμνεί τους δεσμούς του ανθρώπου με τα ζώα, ειδικά σε απομονωμένες περιοχές, ενώ προβάλλει με αυθεντικότητα και τις σχέσεις που αναπτύσσονται σε μικρές κοινότητες, στις οποίες το περιβάλλον προσδιορίζει καταλυτικά τον παράγοντα «ζωή».


4.

«Iacob»

του Μίρτσεα Ντανελιούκ (Αφιέρωμα Μίρτσεα Ντανελιούκ, Ματιές στα Βαλκάνια)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Η ωραιότερη ταινία του Μίρτσεα Ντανελιούκ, του βετεράνου Ρουμάνου σκηνοθέτη με το άγνωστο έργο, το οποίο θα έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει το κοινό του 56ου Φεστιβάλ.

Στο «Ιάκομπ»/«Iacob» (1988), o ήρωας του τίτλου εργάζεται σε χρυσωρυχείο, τον κατηγορούν για κλοπή χρυσού και ως τιμωρία τον στέλνουν σε ένα μακρινό ορυχείο. Τα Χριστούγεννα, απ' τη λαχτάρα του να επιστρέψει στο σπίτι του νωρίτερα, καταδικάζεται από τη μοίρα σε ένα τραγικό τέλος. Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι στην πραγματικότητα ο αγώνας για αξιοπρέπεια σε συνθήκες εξευτελισμού. Μέσα απ' την πάλη του Ιάκομπ η πλοκή ισορροπεί σε ένα εύθραυστο σκοινί χωρίς δίχτυ ασφαλείας, καθηλώνοντας με τον άγριο ρεαλισμό της τον θεατή μέχρι το τελευταίο λεπτό.


5.

«The diary of a teenage girl»

της Μαριέλ Χέλερ (Ανοιχτοί Ορίζοντες)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Όταν η εφηβεία χτυπά κόκκινο.

Οι Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ και Κρίστεν Γουίγκ πρωταγωνιστούν στο πνευματώδες «The diary of a teenage girl» της Μαριέλ Χέλερ (βραβείο Generation 14plus στο Φεστιβάλ Βερολίνου) που βασίζεται στη ομώνυμη νουβέλα της Φίμπι Γκλέκνερ, με οδηγό μια έφηβη κοπέλα που βιώνει τη σεξουαλική της αφύπνιση με τον σύντροφο της μητέρας της. Με φόντο το Σαν Φρανσίσκο του 1976, όταν το χίπικο κίνημα έπνεε τα λοίσθια και η πανκ βρισκόταν προ των πυλών.

6.

«Queen of Εarth»

του Άλεξ Ρος Πέρι (Ανοιχτοί Ορίζοντες), παραγωγή της Faliro House

Η ευθραυστότητα σε μια ταινία που παίζει με ημιτόνια. Η Ελίζαμπεθ Μος σε μια εξαιρετική ερμηνεία.

Μία από τις πιο χαρισματικές νέες Αμερικανίδες ηθοποιούς, η Ελίζαμπεθ Μος, πρωταγωνιστεί στο «Queen of Earth» (ΗΠΑ) του Άλεξ Ρος Πέρι, το οποίο εξερευνά τα όρια της λογικής, της ψυχικής υγείας και της φιλίας μέσα από δύο γυναίκες που περνούν μια εβδομάδα αποκλεισμένες σε ένα εξοχικό σπίτι.

7.

«Arabian Nights»

του Μιγκέλ Γκόμες (Ανοιχτοί Ορίζοντες)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Οι «Χίλιες και μία νύχτες», η οικονομική κρίση και μια ταινία-πρόκληση, για «μυημένους» σινεφίλ.


Στο φεστιβάλ θα προβληθεί και μία από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες –σε τρία μέρη– του πρόσφατου Φεστιβάλ Καννών. Το «Arabian Nights» του Πορτογάλου Μιγκέλ Γκόμες είναι ένα φιλόδοξο εγχείρημα χωρισμένο σε τρεις ταινίες, που με αφετηρία τις «Χίλιες και μία νύχτες» απεικονίζει τη σύγχρονη κοινωνική κατάσταση στην Πορτογαλία, και ιδιαίτερα την οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της. Το 2ο μέρος του «Arabian Nights» είναι η επίσημη υποψηφιότητα της Πορτογαλίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

8.

«Cemetery of Splendour»

του Απιτσατπόνγκ Βιρασεττάκουλ (Ειδικές Προβολές)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Φτιαγμένη από όνειρα κι εφιάλτες: η νέα ταινία του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα Ταϊλανδού σκηνοθέτη


Η νέα ταινία του Απιτσατπόνγκ Βιρασεττάκουλ με τίτλο «Cemetery of Splendour» είναι μια αλληγορική, ονειρική ιστορία στο γνώριμο, σουρεαλιστικό ύφος του δημιουργού που διαδραματίζεται σε μια κλινική για στρατιώτες, οι οποίοι βυθίζονται σε κώμα εξαιτίας μιας μυστηριώδους ασθένειας.

9.

«My Golden Days»

του Αρνό Ντεπλεσέν (Αφιέρωμα Ντεπλεσέν & Ταινία Λήξης του 56ου Φεστιβάλ)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Χαμένη νιότη: μια ταινία για όλα όσα μας σημαδεύουν όταν είμαστε νέοι και τα «κουβαλάμε» για πάντα.

Η διοργάνωση πραγματοποιεί αφιέρωμα στο έργο του Γάλλου σκηνοθέτη Αρνό Ντεπλεσέν και αποκαλύπτει στο ελληνικό κοινό έναν οραματιστή και ιδιαίτερο δημιουργό, πιστό σε ένα προσωπικό σινεμά, με χαρακτήρες, σύμβολα και έννοιες που επιστρέφουν στις ταινίες του σε έναν αέναο κύκλο καλλιτεχνικής εξέλιξης. H πιο πρόσφατη ταινία του, «My Golden Days» (2015), με τον πρωτότυπο γαλλικό τίτλο να σημαίνει «Τρεις αναμνήσεις από τη νεότητα μου, μια ελεγεία για τη νεότητα», που απέσπασε το βραβείο SACD στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών, θα κλείσει την αυλαία του φετινού Φεστιβάλ. Εδώ, ο Ντεπλεσέν συναντά ξανά έναν παλιό του ήρωα, τον καθηγητή Πολ Ντενταλούς, ο οποίος, φεύγοντας από το Τατζικιστάν, θυμάται ανθρώπους και εικόνες που τον στιγμάτισαν. Από την παιδική του ηλικία και τη μητέρα του, την εφηβεία και τον απαρηγόρητο χήρο πατέρα του, ως τους φίλους, το μέντορά του και, φυσικά, τον μεγάλο έρωτα της ζωής του. Η ενηλικίωση καταγράφεται με τον μοναδικό τρόπο του Ντεπλεσέν, μέσα από όλα τα στάδια που μένουν χαραγμένα στη μνήμη. Η απώλεια και οι απογοητεύσεις δίνουν τη σκυτάλη στο ξύπνημα νέων συναισθημάτων και την ανακάλυψη του εαυτού μας.

 

10.

«Mustang»

της Ντενίζ Γιαμζέ Εργουβέν (Ματιές στα Βαλκάνια)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Οι «Αυτόχειρες Παρθένοι» της Σοφία Κόπολα στην Ανατολία.

Το εξαιρετικό ντεμπούτο-φιλμ «Ατίθασες»/»Mustang» της Ντενίζ Γιαμζέ Εργουβέν που κέρδισε το Europa Cinemas Label Award στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών και ξεκίνησε την πορεία του απ' το Crossroards του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει εκλεκτικές συγγένειες με τις «Αυτόχειρες Παρθένους» της Σοφία Κόπολα. Οι ηρωίδες της Εργουβέν, πέντε αδελφές που ζουν με τη γιαγιά και τον θείο τους, βιώνουν την καταπίεση και τα ασφυκτικά ήθη που θέλουν τη γυναίκα υποταγμένη σ' έναν ανδροκρατούμενο κόσμο. Υπέροχα πρόσωπα και φρέσκια σκηνοθετική ματιά σε μια ταινία που μοιάζει άλλοτε με χάδι κι άλλοτε με γροθιά στο στομάχι.


11.

«Sam Klemke's time machine»

του Μάθιου Μπέιτ (Ρεύματα)

10+1 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter


Με υπότιτλο «Portrait of an extraordinary nobody», το φιλμ παρουσιάζει 30 χρόνια από τη ζωή του Σαμ Κλέμκε, ενός Aμερικανού που κινηματογραφούσε εμμονικά τη ζωή του από 19 ετών, με όλες τις χαρές, τις απογοητεύσεις (κυρίως αυτές), το χιούμορ και τον ρεαλισμό της.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ