«Palmer»: Η συγκινητική σχέση ενός πρώην φυλακισμένου με ένα οκτάχρονο αγόρι που δεν μοιάζει με τ’ άλλα

«Palmer»: Η συγκινητική σχέση ενός πρώην φυλακισμένου με ένα οκτάχρονο αγόρι που δεν μοιάζει με τ’ άλλα Facebook Twitter
Στον φερώνυμο ρόλο ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, μία από τις συμπαθέστερες περσόνες στην αμερικανική show business, δείχνει την ευγένεια και τις προθέσεις του.
0



Η ΝΕΑ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΦΙΣΕΡ ΣΤΙΒΕΝΣ,
του σκηνοθέτη και ηθοποιού που, ως παραγωγός, βραβεύτηκε με Όσκαρ για το ντοκιμαντέρ «The Cove» του Λούι Ψυχογιού, χρησιμοποιεί τον Πάλμερ του τίτλου, ένα πρώην αστέρι του αμερικανικού ποδοσφαίρου, που, εξαιτίας μιας αυτοκαταστροφικής κίνησής του, μπήκε φυλακή και επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια στη γενέτειρά του, αλλά ουσιαστικά μιλά για τον Σαμ, τον οκτάχρονο γείτονά του, που φιλοξενεί, καθώς η μητέρα του έχει εξαφανιστεί, εγκαταλείποντάς τον στη μοίρα και στην ελεήμονα καρδιά της Βίβιαν Πάλμερ.

Η γιαγιά του πρωταγωνιστή υποδέχεται τον άσωτο, ήπιων τρόπων εγγονό της ως καλή χριστιανή, σε ένα περιβάλλον όπου η θρησκεία και το football συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των κατοίκων, με μοναδική απόδραση το εμβληματικά ξεχασμένο μπαρ με το μπιλιάρδο και τα βαρετά μπάρμπεκιου της συντηρητικής κοινότητας.

Γεμάτος απωθημένα για μια ποινή που φορτώθηκε γιατί δεν κατέδωσε τους φίλους του την άτυχη βραδιά της σύλληψής του, στο όριο να θρυμματίσει την αναστολή του με έκρηξη οργής, αν και αυτήν τη φορά μόνο αν βρει βαρύνουσα αφορμή, ο (Έντι) Πάλμερ βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια δυσάρεστη έλλειψη επιλογών.

Οι σκηνές όπου ο Τίμπερλεϊκ εκδηλώνει σιωπηλή αμηχανία, καθώς δεν καταλαβαίνει γιατί αποτελεί πατρικό πρότυπο σε ένα άγνωστο αγόρι, αλλά μέσα του ξέρει πως οφείλει να το προστατεύσει γιατί δεν φταίει σε τίποτε, είναι οι καλύτερές του. 

Δεν έχει χρήματα, προσλαμβάνεται με το ζόρι ως βοηθός επιστάτη στο τοπικό σχολείο και, όταν πεθαίνει ξαφνικά η γιαγιά του, δεν έχει άλλη λύση από το να φιλοξενήσει στο σπίτι τον μικρό.

Η μητέρα του Σαμ, η Σέλι (Τζούνο Τεμπλ), είναι ναρκομανής και απρόβλεπτη. Μένει με τον γιο της σε ένα τροχόσπιτο ακριβώς απέναντι από την οικία των Πάλμερ. Έχει ακολουθήσει έναν άνδρα χωρίς να ειδοποιήσει κανέναν κι έτσι το αγνώστου πατρός παιδί μένει ξεκρέμαστο, ένα ορφανό που δείχνει να εμπιστεύεται ενστικτωδώς τον όψιμο, απρόθυμο κηδεμόνα του.

Ποιο είναι το πρόβλημα; Ο Σαμ κάνει παρέα με κορίτσια, παίζει με κούκλες, παρακολουθεί φανατικά τη σειρά κινουμένων σχεδίων «Ιπτάμενες Πριγκίπισσες» στην τηλεόραση ‒ είναι εμφανώς θηλυπρεπής, όπως θα χαρακτηριζόταν σε παλιούς, σαφώς πιο αναίσθητους καιρούς, και μάλιστα σε μια μικρή πόλη όπου τέτοιου είδους συμπεριφορά οδηγεί απαρέγκλιτα σε βίαιο εξοστρακισμό.

«Palmer»: Η συγκινητική σχέση ενός πρώην φυλακισμένου με ένα οκτάχρονο αγόρι που δεν μοιάζει με τ’ άλλα Facebook Twitter
Ο Πάλμερ ταυτίζεται πλαγίως με τον Σαμ και βαθμηδόν ξεδιπλώνει την ψυχή ενός εγκαταλελειμμένου αγοριού.

Το πρωτότυπο σενάριο της Σέριλ Γκεριέρο φέρνει στο προσκήνιο ένα αγόρι που, εκτός από τη διαφορετικότητά του, σβήνει πολλά κλισέ γύρω από τους συνομηλίκους του που έχουμε δει μέχρι τώρα στο σινεμά. Ο Σαμ του πρωτάρη Ράιντερ Άλεν δεν εκλιπαρεί συμπάθεια, δεν προκαλεί χαμόγελα για τις σκανταλιές και τις εξυπνάδες του, δεν εκβιάζει το κλάμα ως παθών. Δεν είναι ο γιος του Champ, ο ηρωικός Χάρι Πότερ, ο φίλος του E.T., ο απρόσεκτος βενιαμίν μιας μεγάλης οικογένειας, όπως ο Κέβιν στο «Μόνος στο σπίτι», ή μέλος μιας παρέας στο στυλ του «Stand by me».

Πολύ έξυπνα, η ταινία τον τοποθετεί στην προεφηβική ηλικία, πριν από την κλασική, ποικιλότροπη θύελλα που φέρνει το coming of age, και ακριβώς πριν ένα αγόρι πονηρευτεί. Με οξυμένη συναισθηματική νοημοσύνη, ώστε να καταλαβαίνει πως οι προτιμήσεις του δεν τυγχάνουν γενικής αποδοχής, και αντίληψη για το πώς τον κοιτάζουν οι άνδρες και οι γιοι τους (δεν εξαιρείται από το επαναλαμβανόμενο bullying), κάνει τη ζωή του, διασκεδάζει ακόμη και σε ένα στάδιο, χαζεύοντας τις μαζορέτες και κοπιάροντας τις κινήσεις του, ενώ τα βλέμματα της συντριπτικά αρσενικής εξέδρας είναι στραμμένα στους αθλητές και στη διακύμανση του σκορ, και προχωρά ακάθεκτος, σαν να μην ιδρώνει από τη γνώμη των άλλων.

Είναι αντίθετος από τις προδιαγραφές, αλλά επ' ουδενί δεν φέρεται ως freak, ούτε βέβαια αισθάνεται να υπολείπεται, αξιοποιώντας ακόμη και το ελάχιστο που του προσφέρεται, έναν καναπέ για τον ύπνο του ή λίγο παιχνίδι στο σπίτι της συμμαθήτριάς του. Διαθέτει προσωπικότητα μπροστά από τα χρόνια του: χωρίς να συμπεριφέρεται ως μικρομέγαλο, έχει μετατρέψει την επίθεση που διαισθάνεται σε στωική άμυνα, γιατί ο χαρακτήρας του, κόντρα στις αντιξοότητες, παραμένει θετικός και χαρωπός.

Ο Φίσερ Στίβενς μεγεθύνει το ρόλο της μητέρας, παρά τη μικρή διάρκεια που κατέχει στην ταινία, και υπερβάλλει μελοδραματικά όσο πλησιάζει ο επίλογος του «Palmer», μειώνοντας σημαντικά τις οξυδερκείς παρατηρήσεις που ψύχραιμα και ευαίσθητα πέτυχε στο μεγαλύτερο μέρος του έργου.

Στον φερώνυμο ρόλο ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, μία από τις συμπαθέστερες περσόνες στην αμερικανική show business, δείχνει την ευγένεια και τις προθέσεις του. Επιλέγοντας να επιστρέψει μπροστά από τις κάμερες μετά το ευχάριστο, ανώδυνο φωνητικό του διάλειμμα στους «Ευχούληδες», με τη σταδιακή αγκίστρωση ενός παραβατικού, περιθωριοποιημένου, και ως έναν βαθμό παρεξηγημένου νέου άνδρα, που είδε τα όνειρα του να γκρεμίζονται και την αξιοπρέπειά του να συντρίβεται εν μια νυκτί, σε ένα αγόρι με το οποίο δεν έχει κανένα σημείο επαφής, στρέφει τον προβολέα στην ειδική περίπτωση του παιδιού που αναλαμβάνει, κλείνοντας το μάτι στη δημόσια ενηλικίωσή του, ως child actor που έγινε ποπ είδωλο και στη συνέχεια διεθνώς αναγνωρισμένος μουσικός, αλλά και ηθοποιός με έμφυτη χάρη, αν και δεν έχει αφοσιωθεί στην υποκριτική όσο έδειχνε να υπόσχεται.

Ο Πάλμερ ταυτίζεται πλαγίως με τον Σαμ και βαθμηδόν ξεδιπλώνει την ψυχή ενός εγκαταλελειμμένου αγοριού. Οι σκηνές όπου ο Τίμπερλεϊκ εκδηλώνει σιωπηλή αμηχανία, καθώς δεν καταλαβαίνει γιατί αποτελεί πατρικό πρότυπο σε ένα άγνωστο αγόρι, αλλά μέσα του ξέρει πως οφείλει να το προστατεύσει γιατί δεν φταίει σε τίποτε, είναι οι καλύτερές του.

Η ταινία του Στίβενς δεν κρίνει και παρουσιάζει ένα παλιό, οικουμενικό θέμα με εκσυγχρονισμένους όρους, αντιγυρίζοντας το πρόβλημα στη θυμωμένη μούρη όσων το κουβαλούν ακόμη.

 

Το Palmer θα προβάλλεται στην Apple Tv + από τις 29 Ιανουαρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

7 ξεχωριστές τηλεοπτικές σειρές που εμφανίστηκαν το 2020 για να μας σώσουν

Ανασκόπηση 2020 / 7 ξεχωριστές τηλεοπτικές σειρές που εμφανίστηκαν το 2020 για να μας σώσουν

Κάποιες εξαιρετικές τηλεοπτικές σειρές ποικίλων ειδών που προβλήθηκαν μέσα στο παραλυτικό χάος του 2020 και έκαναν τη χρονιά αυτή λίγο πιο ευχάριστη, ενδιαφέρουσα και συναρπαστική.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ