Χοακίν Φίνιξ: Η συναρπαστική ζωή ενός αντιστάρ του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Έχοντας σίγουρη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ για την ερμηνεία του στο «Joker», που κέρδισε ήδη τον Χρυσό Λέοντα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας, ο ταλαντούχος ηθοποιός επιστρέφει δυναμικά.

Χοακίν Φίνιξ: Η συναρπαστική ζωή ενός αντιστάρ του Χόλιγουντ

2

«Όταν ήμουν 15 ή 16 χρονών, ο αδερφός μου Ρίβερ γύρισε σπίτι από τη δουλειά με μια βιντεοκασέτα με τίτλο "Οργισμένο Είδωλο". Με έβαλε να καθίσω και να τη δω. Την επόμενη μέρα με ξύπνησε και με ανάγκασε να τη δω ξανά και μου είπε: "Θα αρχίσεις να παίζεις ξανά, αυτό θα κάνεις". Δεν το ζήτησε. Το απαίτησε. Και θα του χρωστάω πάντα, γιατί η υποκριτική μού χάρισε μια απίστευτη ζωή» δήλωσε πριν από λίγες μέρες ο κορυφαίος ηθοποιός Χοακίν Φίνιξ.


Όχι περισσότερο από πέντε χρόνια μετά, το 1993, συνέβη ένα γεγονός που έμελλε να σημαδέψει για πάντα τη ζωή του. Ένα φθινοπωρινό βράδυ του Οκτωβρίου, έξω από το κλαμπ «The Viper Room» στο Λος Άντζελες, το οποίο ανήκε στον Τζόνι Ντέπ, ο Ρίβερ Φίνιξ πεθαίνει από υπερβολική δόση ναρκωτικών μπροστά στα μάτια του αδερφού του Χοακίν. Η πρόωρη απώλεια του αδερφού του λειτούργησε καταλυτικά στην εντυπωσιακή του πορεία στην έβδομη τέχνη, αφού αποφάσισε να κάνει πράξη αυτό που του είχε ζητήσει ο Ρίβερ: να ασχοληθεί και να αφοσιωθεί στον χώρο της υποκριτικής.


Ο Χοακίν Φίνιξ γεννήθηκε στις 28 Οκτωβρίου του 1974 στο Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο, τέσσερα χρόνια μετά τον αδικοχαμένο αδελφό του Ρίβερ. Τα παιδιά της οικογένειας ήταν πέντε και κύριο χαρακτηριστικό τους τα παράξενα ονόματα: Ρίβερ (ποταμός), οι αδελφές του Σάμερ (καλοκαίρι), Ρέιν (βροχή) και Λίμπερτι (ελευθερία), ενώ ο ίδιος ο Χοακίν άλλαξε το όνομά του σε Λιφ (φτερό), αν και αργότερα επέστρεψε στο αρχικό του.

Αναμφίβολα, θεωρείται ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Αντισυμβατικός, απρόβλεπτος, αιρετικός και εκκεντρικός, καταφέρνει πάντοτε να μαγνητίζει κοινό και κριτικούς, παίζοντας σκοτεινούς, ανορθόδοξους και ανασφαλείς ήρωες.

Οι γονείς του ανήκαν στη θρησκευτική αίρεση «Παιδιά του Θεού» και ήταν χίπηδες. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του ταξίδευαν όλοι μαζί, ζούσαν με ελάχιστα χρήματα, μάζευαν μέντα από φάρμες της περιοχής και μετακινούνταν με οτοστόπ. Όταν η οικογένεια εντάχθηκε στην αίρεση, το έκανε με αγαθές προθέσεις, αφού ακόμη προσέλκυε πλήθη, κηρύττοντας την αγάπη και τον λόγο του Θεού. Ωστόσο, στα τέλη της δεκαετίας του '70 η αίρεση άρχισε να αλλάζει χαρακτήρα. Ο ηγέτης της Ντέιβιντ Μπεργκ εισήγαγε νέες τακτικές για τον προσηλυτισμό μελών, όπως η προσφορά σεξουαλικών υπηρεσιών. Ο Μπεργκ υποστήριζε ότι οι γονείς έπρεπε να έχουν σεξουαλικές σχέσεις με τα παιδιά τους γιατί δεν υπήρχε κανείς άλλος που θα τους φερόταν με τέτοια τρυφερότητα και αγάπη, ενώ πίστευε ότι η σεξουαλική απόλαυση ήταν σταλμένη από τον Θεό. Όργια, σεξ και αιμομιξία ήταν όλα όσα στοίχειωσαν τα πρώτα χρόνια του σπουδαίου ηθοποιού, αν και ο ίδιος στάθηκε τυχερός σε σχέση με το αδερφό του Ρίβερ.

Χοακίν Φίνιξ: Η συναρπαστική ζωή ενός αντιστάρ του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η οικογένεια Φίνιξ την περίοδο που άνηκε στην αίρεση «Παιδιά του Θεού».


Έτσι, όταν οι γονείς του αντιλήφθηκαν τις διεστραμμένες προθέσεις της αίρεσης, απομακρύνθηκαν απ' αυτήν. Όταν ο Χοακίν ήταν τεσσάρων ετών έφυγαν από τη Βενεζουέλα, όπου διέμεναν, και μετακόμισαν στο Λος Άντζελες, ενώ παράλληλα άλλαξαν το επίθετό τους σε Φίνιξ, παραπέμποντας στο μυθικό πουλί που αναγεννιέται από τις στάχτες του. Ουσιαστικά, ήταν μια απόφαση που συμβόλιζε ένα νέο, ελπιδοφόρο ξεκίνημα.


Ο Χοακίν μεγάλωσε ως vegan ‒η διατροφή της οικογένειας ήταν αυστηρά χορτοφαγική‒, μια θέση που εξακολουθεί να πρεσβεύει ακόμη και σήμερα. Από πολύ νωρίς άρχισε να παίζει σε τηλεοπτικά διαφημιστικά και αργότερα ακολούθησαν μικροί ρόλοι σε τηλεταινίες, ενώ στη συνέχεια εξασφάλισε σημαντικούς δεύτερους ρόλους. Ο πρώτος του πρωταγωνιστικός ρόλος ήταν στην ταινία «Russkies» το 1987, ενώ το 1989 συμπρωταγωνίστησε στην ταινία «Δεσμοί Στοργής» σε σκηνοθεσία Ρον Χάουαρντ.


Η παγκόσμια αναγνώριση θα έρθει το 2000, όταν ενσάρκωσε τον παράφρονα Ρωμαίο αυτοκράτορα Κόμμοδο στον «Μονομάχο» του Ρίντλεϊ Σκοτ, που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Όλοι τότε εξεπλάγησαν με το πόσο πολύ είχε μυηθεί στη διαταραγμένη ψυχοσύνθεση του ρόλου του. Άλλη σημαντική στιγμή της καριέρας του ήταν το 2005, όταν υποδύθηκε τον τραγουδιστή Τζόνι Κας στη ταινία «Walk the line». Μάλιστα, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων εθίστηκε στο αλκοόλ. Εισήχθη οικειοθελώς σε κλινική αποτοξίνωσης και αργότερα δήλωσε ότι «εθίστηκε στο αλκοόλ για να νιώθει καλά». Για την ερμηνεία του βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου.

Χοακίν Φίνιξ: Η συναρπαστική ζωή ενός αντιστάρ του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η παγκόσμια αναγνώριση θα έρθει το 2000, όταν ενσάρκωσε τον παράφρονα Ρωμαίο αυτοκράτορα Κόμμοδο στον «Μονομάχο» του Ρίντλεϊ Σκοτ.


Λίγα χρόνια μετά επέστρεψε με την ταινία «The Master» του Πολ Τόμας Άντερσον, όπου συμπρωταγωνίστησε με τον εκπληκτικό Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Το φιλμ αναφέρεται στη σαϊεντολογία, και συγκεκριμένα στον ιδρυτή της Ρον Χάμπαρντ.


Ύστερα από έναν χρόνο πρωταγωνίστησε στην πρωτότυπη ρομαντική ταινία επιστημονικής φαντασίας «Δικός της» («Her»), η οποία εστιάζει σε έναν άνδρα που αναπτύσσει δεσμό με μια θηλυκή φωνή προερχόμενη από το λειτουργικό σύστημα υπολογιστή. Ο Φίνιξ ερμηνεύει τον Θίοντορ, έναν ιδιόμορφο και τρυφερό άντρα που ζει στο Λος Άντζελες και κερδίζει χρήματα γράφοντας συγκινητικές προσωπικές επιστολές για άλλους ανθρώπους. Πληγωμένος από τη λήξη μιας μακροχρόνιας σχέσης του, μπλέκει σε έναν παράδοξο έρωτα με ένα εξελιγμένο λειτουργικό σύστημα που φέρει το όνομα «Σαμάνθα».


Το 2014 ο Πολ Τόμας Άντερσον και ο Χοακίν Φίνιξ συνεργάζονται και πάλι στο «Έμφυτο Ελάττωμα» που στηρίζεται στο μυθιστόρημα του Τόμας Πίντσον, ενώ έναν χρόνο μετά συμμετέχει για πρώτη φορά σε φιλμ του Γούντι Άλεν, στον «Παράλογο Άνθρωπο». Ακολουθούν οι ερμηνείες του στις ταινίες «Δεν ήσουν ποτέ εδώ», «Αδελφοί Σίστερς» και «Μαρία Μαγδαληνή», όπου γνώρισε τη σημερινή του σύντροφο Ρούνεϊ Μάρα, για την οποία δήλωσε στο Φεστιβάλ του Τορόντο: «Kάπου εδώ είναι κι ένας δράκος. Θέλω να του κόψω τα φτερά, να τον τυλίξω σε μια κουβέρτα και να κοιμάμαι μαζί του για πάντα. Σε αγαπώ. Σε ευχαριστώ!».


Φέτος, τα φώτα της δημοσιότητας έχουν στραφεί και πάλι επάνω στον σπουδαίο ηθοποιό, που υποδύεται έναν διαφορετικό «Joker». Συγκεκριμένα, ενσαρκώνει μοναδικά τον Άρθουρ Φλεκ, τον αποτυχημένο και ψυχολογικά διαταραγμένο stand-up comedian που γίνεται ο αιώνιος εχθρός του Μπάτμαν στο σύμπαν της DC.

Χοακίν Φίνιξ: Η συναρπαστική ζωή ενός αντιστάρ του Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φέτος, τα φώτα της δημοσιότητας έχουν στραφεί και πάλι επάνω στον σπουδαίο ηθοποιό, που υποδύεται έναν διαφορετικό «Joker».


Ο Φίνιξ, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε για την ταινία, αποκάλυψε πως «άρχισε να τρελαίνεται» καθώς προετοιμαζόταν να παίξει τον ρόλο του διαβόητου κακού της Γκόθαμ Σίτι. Σε αυτό καθοριστικό ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι έπρεπε να χάσει αρκετά κιλά, πάνω από 23, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. «Το πρώτο πράγμα ήταν η απώλεια βάρους, με αυτό ξεκίνησα. Απ' ό,τι αποδείχτηκε, αυτό επηρεάζει αρκετά την ψυχολογία σου. Αρχίζεις να τρελαίνεσαι καθώς χάνεις τόσα κιλά τόσο γρήγορα» ανέφερε.


Επίσης, παραδέχτηκε πως δεν ήθελε ο δικός του Τζόκερ να έχει ομοιότητες με τους αντίστοιχους του Τζακ Νίκολσον, του Χιθ Λέτζερ και του Τζάρεντ Λίτο και πως στόχευε σε κάτι πιο «μη αναγνωρίσιμο». «Ήθελα την ελευθερία να δημιουργήσω κάτι μη αναγνωρίσιμο. Πρόκειται για έναν φανταστικό χαρακτήρα και δεν ήθελα π.χ. κάποιος ψυχίατρος να μπορεί να αναγνωρίσει τι είδους άνθρωπος είναι. Σκεφτήκαμε μέχρι και τι φάρμακα θα μπορούσε να παίρνει και τι θέματα θα μπορούσε να έχει. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, κάθε μέρα νιώθαμε πως ανακαλύπταμε νέες πτυχές του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς του, μέχρι και την τελευταία στιγμή».

Αναμφίβολα, θεωρείται ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Αντισυμβατικός, απρόβλεπτος, αιρετικός και εκκεντρικός, καταφέρνει πάντοτε να μαγνητίζει κοινό και κριτικούς, παίζοντας σκοτεινούς, ανορθόδοξους και ανασφαλείς ήρωες. Η παράδοξη οπτική του, ο περίπλοκος τρόπος θέασης των πραγμάτων και ο ιδιόρρυθμος χαρακτήρας του πολλές φορές τον έχουν φέρει στο επίκεντρο συζητήσεων. Το πιο πρόσφατο συμβάν σημειώθηκε πριν από λίγες μέρες, όταν αποχώρησε από συνέντευξη Τύπου επειδή ενοχλήθηκε από ερώτηση Βρετανού δημοσιογράφου σχετικά με το αν ορισμένες σκηνές του «Joker» θα μπορούσαν να εμπνεύσουν πράξεις βίας στην πραγματικότητα.


Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που ο διάσημος ηθοποιός απασχολεί με τη συμπεριφορά του τα media. Κάποια χρόνια πριν, καλεσμένος στην εκπομπή του Ντέιβιντ Λέτερμαν, είχε ανακοινώσει την απόφασή του να εγκαταλείψει την υποκριτική. Τότε, έχοντας μακριά μαλλιά, γενειάδα και φορώντας μαύρα γυαλιά, δήλωσε ότι εγκαταλείπει την ηθοποιία για να ξεκινήσει καριέρα στη ραπ μουσική. Όμως, αποδείχτηκε ότι αυτό δεν ήταν παρά ένα κόλπο που έκανε για χάρη του φίλου του και σκηνοθέτη Κέισι Άφλεκ. Έναν χρόνο μετά, παρουσιάστηκε στην ίδια εκπομπή, ξυρισμένος και κουρεμένος, υποστηρίζοντας δημόσια ότι όλα ήταν στημένα. Ζητώντας συγγνώμη από τον ίδιο τον Λέτερμαν, είπε: «Έχεις πάρει συνέντευξη από πάρα πολλούς ανθρώπους, γι' αυτό υπέθεσα ότι θα καταλάβαινες τη διαφορά ανάμεσα σε έναν χαρακτήρα και έναν πραγματικό άνθρωπο, παρ' όλα αυτά σου ζητώ συγγνώμη. Ελπίζω πραγματικά να μην σε προσέβαλα».


Έχοντας σίγουρη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ για την ερμηνεία του στο «Joker», που κέρδισε ήδη τον Χρυσό Λέοντα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βενετίας, ο ταλαντούχος ηθοποιός επιστρέφει δυναμικά. Παίζοντας τον ρόλο του μυστηριώδους κλόουν των δρόμων, εμπλουτίζει την προσωπική του κινηματογραφική συλλογή και αποδεικνύει για άλλη μία φορά γιατί παραμένει το πρότυπο του αντιστάρ ηθοποιού του Χόλιγουντ.

 

Δείτε το τρέιλερ του «Τζόκερ»

 

Info

Η ταινία «Joker» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου (και σε preview screenings από Τετάρτη 2/10).

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Τρομοκρατημένοι» από τον νέο Τζόκερ δηλώνουν συγγενείς των θυμάτων της ένοπλης επίθεσης σε ταινία Μπάτμαν

Διεθνή / «Τρομοκρατημένοι» από τον νέο Τζόκερ δηλώνουν συγγενείς των θυμάτων της ένοπλης επίθεσης σε ταινία Μπάτμαν

Συγγενείς εκείνων που είχαν πεθάνει στους πυροβολισμούς σε κινηματογράφο του Κολοράντο το 2012, ενώ προβαλλόταν η ταινία «The Dark Knight Rises», έστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας στην Warner Bros

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ