Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι μιλά στο LiFO.gr

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι μιλά στο LiFO.gr Facebook Twitter
Για την παράσταση «Link Link», στην οποία πρωταγωνιστεί μαζί με τον εκπαιδευμένο σκύλο της Pan, η Ροσελίνι μεταμφιέζεται και ερμηνεύει ανθρώπινους χαρακτήρες και παράλληλα διαφορετικά είδη ζώων.
0

Με τα φώτα της δημοσιότητας να πέφτουν πάνω της από γεννησιμιού της ‒υπήρξε ο καρπός ενός διάσημου ζευγαριού (του Ρομπέρτο Ροσελίνι και της Ίνγκριντ Μπέργκμαν) που άκουσε πολλά για τη σχέση του‒ η Ιζαμπέλα Ροσελίνι έγινε μοντέλο, το «πρόσωπο» της Lancôme για 12 χρόνια, σύζυγος του Μάρτιν Σκορσέζε, μούσα του Ντέιβιντ Λιντς και βρέθηκε σε διάσημες ταινίες τη δεκαετία του '90, πριν δοκιμάσει νέες συνεργασίες με την αυγή του 21ου αιώνα.


Η Ροσελίνι ήταν πολλά και διαφορετικά πράγματα στη ζωή της και φαίνεται πως αυτό τη βοήθησε στο κυνήγι μιας νέας ταυτότητας. Με όχημα την αγάπη της για το ζωικό βασίλειο και την περιέργειά της για τους κανόνες λειτουργίας του, ξεκίνησε να δημιουργεί δικό της υλικό μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ «Green Porno» στο κανάλι του Sundance, που παρουσίαζε με έναν άκρως χιουμοριστικό τρόπο τις σεξουαλικές συνήθειες των ζώων.

 «Ξέρεις πόσες φορές έχω πει για μια δουλειά μου πως είναι η τελευταία που κάνω; Ε, κάθε φορά κάνω κάτι καινούργιο τελικά. Είμαι χαρούμενη όμως, ασχολούμαι με διαφορετικούς τρόπους έκφρασης και νομίζω πως εξελίσσομαι. Αυτή είναι η κατάλληλη λέξη».


Η μετεξέλιξη αυτής της σειράς ήταν δύο θεατρικοί μονόλογοι, ο ομώνυμος πρώτος που παρουσίασε στην Αθήνα το 2014 και ο δεύτερος, το «Link Link», που θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής τον επόμενο μήνα.


Ξαφνιασμένη αρχικά από το τηλεφώνημα, καθώς είχε μπερδέψει λίγο τις ημερομηνίες, με δέχεται με μια ζεστή και καλοσυνάτη φωνή, λέγοντας πως μπορούμε να μιλήσουμε κανονικά.


Βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και της θυμίζω τη μαύρη επέτειο της συγκεκριμένης ημέρας (είναι 11 Σεπτεμβρίου). Η φωνή της αλλάζει αμέσως. «Ήμουν εδώ, δυστυχώς. Συνέβη περίπου τώρα, αυτή την ώρα που μιλάμε. Ήταν φρικτό».


Καταλαβαίνοντας πως δεν θέλει να πει κάτι παραπάνω γι' αυτό, ξεκινάω τις ερωτήσεις σχετικά με την παράσταση, θυμίζοντάς της όσα έχει κάνει τα τελευταία χρόνια. Με τη φράση «εφηβική ενέργεια» που χρησιμοποιώ ξεσπά σε γέλια, ανάμεσα στα οποία προσπαθεί να πει μερικά πράγματα.


«Ξέρεις πόσες φορές έχω πει για μια δουλειά μου πως είναι η τελευταία που κάνω; Ε, κάθε φορά κάνω κάτι καινούργιο τελικά. Είμαι χαρούμενη όμως, ασχολούμαι με διαφορετικούς τρόπους έκφρασης και νομίζω πως εξελίσσομαι. Αυτή είναι η κατάλληλη λέξη».

 

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι μιλά στο LiFO.gr Facebook Twitter
Χωρίς να έχει σταματήσει, ουσιαστικά, να δουλεύει ποτέ για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, η Ροσελίνι βρέθηκε στο πανεπιστήμιο, σπουδάζοντας Ηθολογία, την επιστήμη της συμπεριφοράς των ζώων. Στην φωτογραφία η Ροσελίνι στο κοτέτσι της φάρμας της. Φωτο: Patrice Casanova για το βιβλίο της My Chickens and I.


Παύση για μια μικρή αναφορά στη στροφή που πήρε η καριέρα της. Χωρίς να έχει σταματήσει, ουσιαστικά, να δουλεύει ποτέ για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, η Ροσελίνι βρέθηκε στο πανεπιστήμιο, σπουδάζοντας Ηθολογία, την επιστήμη της συμπεριφοράς των ζώων.


Λίγο μετά ήρθε το «Green Porno» στο κανάλι του Sundance και στο YouTube, ένα εικονογραφημένο βιβλίο, οι θεατρικές παραστάσεις, ενώ παράλληλα είδε με έκπληξη τη Lancôme να την επαναπροσεγγίζει και να ξανασυνεργάζεται μαζί της.


«Την προηγούμενη δεκαετία άρχισα να δουλεύω λιγότερο, όχι ακριβώς από επιλογή. Μπήκα σε μια ηλικιακή ζώνη που έκανε την εύρεση ρόλων πολύ πιο δύσκολη για μένα. Παράλληλα, τα παιδιά μου είχαν μεγαλώσει και ξαφνικά βρέθηκα με πολύ ελεύθερο χρόνο. Επέστρεψα στο πανεπιστήμιο για να μελετήσω τη συμπεριφορά των ζώων, κάτι που πάντα ήθελα.


Ως άνθρωπος του χώρου του θεάματος, σκεφτόμουν συχνά την πιθανότητα να μπορέσω κάπως να διηγηθώ αυτά που μάθαινα, δεν είχα όμως κάποιο σχέδιο. Προέκυψε το "Green Porno" και από κει ξεκίνησε η μετάβασή του στο θέατρο».

 

GREEN PORNO: Spider



Σε αυτό το πέρασμα από τις νέες τεχνολογίες και τα online βίντεο στο θέατρο δεν ήταν μόνη: «Δεν μπορούσα να φανταστώ πως θα έγραφα έναν μονόλογο. Υπάρχουν δύο άνθρωποι που πραγματικά με βοήθησαν, καθώς με ενθάρρυναν πολύ να κάνω αυτό το βήμα. Η πρώτη ήταν η Γαλλίδα ηθοποιός Καρόλ Μπουκέ, που προθυμοποιήθηκε να με φέρει σε επαφή με τον συγγραφέα και σεναριογράφο Ζαν-Κλοντ Καριέρ – αυτός ήταν ο δεύτερος.

Όταν ένας άνθρωπος που έχει συνεργαστεί με τον Λουί Μπουνιουέλ, έχει γράψει δεκάδες σενάρια και έχει προσαρμόσει γνωστά βιβλία στο σινεμά (σαν την "Αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι") μου εξήγησε πως είμαι έτοιμη για το επόμενο βήμα, το έκανα. Έτσι προέκυψαν οι δύο θεατρικοί μονόλογοι».


Στέκομαι σε κάτι που είπε, πως δούλευε λιγότερο, αλλά όχι από επιλογή. «Εντάξει, υπάρχει πλέον γενικότερα πρόβλημα για τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας και, φυσικά, είναι πολύ έντονο στον χώρο του θεάματος. Μιλούν πια όλες οι γυναίκες γι' αυτό, καθώς από τα 50 και μετά αδυνατούν να βρουν ρόλους».


Κάπου εκεί μπαίνει στην κουβέντα η εμπειρία της από τη σειρά «Shut Eye» που γυρίστηκε για λογαριασμό της ψηφιακής πλατφόρμας Hulu. «Μπορεί να λέγονται πολλά αρνητικά για τις πλατφόρμες και για το πώς άλλαξαν τον χώρο, όμως θεωρώ ότι ξανάδωσαν μια μεγάλη δυναμική στο μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό που είχε σταματήσει να επισκέπτεται τον κινηματογράφο.

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι μιλά στο LiFO.gr Facebook Twitter
H εμπειρία της από τη σειρά «Shut Eye» που γυρίστηκε για λογαριασμό της ψηφιακής πλατφόρμας Hulu ήταν θετική: «Μπορεί να λέγονται πολλά αρνητικά για τις πλατφόρμες και για το πώς άλλαξαν τον χώρο, όμως θεωρώ ότι ξανάδωσαν μια μεγάλη δυναμική στο μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό που είχε σταματήσει να επισκέπτεται τον κινηματογράφο. Φωτο: Richard Foreman/Hulu


Οι πλατφόρμες είδαν πως έχουν και αυτό το κοινό, που είναι μεγάλο σε αριθμό και πρέπει να ικανοποιήσουν. Κάπως έτσι άρχισαν να αναζητούν περιεχόμενο και ρόλους με τα οποία θα ταυτιζόταν. Με αυτό τον τρόπο είδα πολλές συνομήλικές μου να ξαναβρίσκουν δουλειά. Νομίζω ότι θα συνεχιστεί αυτό έτσι όπως έχει αλλάξει η αγορά».


Για την παράσταση «Link Link», στην οποία πρωταγωνιστεί μαζί με τον εκπαιδευμένο σκύλο της Pan, η Ροσελίνι μεταμφιέζεται και ερμηνεύει ανθρώπινους χαρακτήρες και παράλληλα διαφορετικά είδη ζώων.


Της θυμίζω τη μικρού μήκους ταινία «My dad is 100 years old» με θέμα τον πατέρα της που είχε κάνει το 2005 με τον Καναδό σκηνοθέτη Γκάι Μάντεν, όπου έπαιζε 6 διαφορετικούς ρόλους.


«Εντάξει, και έναν ρόλο να έχω στο έργο, πάλι πρέπει να μεταμορφωθώ σε κάτι που δεν είμαι. Για μένα δεν υπάρχει διαφορά. Τώρα, στην παράσταση, όπως καταλαβαίνετε, επειδή την περισσότερη ώρα είμαι στη σκηνή, χρησιμοποίησα άλλες μεθόδους αφήγησης. Περιέχει πολλά βίντεο και animations στα οποία υποδύομαι χαρακτήρες όπως ο Δαρβίνος, εξηγώντας με κωμικό τρόπο τη συμπεριφορά των ζώων».

 

«My dad is 100 years old»


Κρατάω λίγο την κουβέντα στον Μάντεν, έναν από τους πιο ιδιαίτερους δημιουργούς των τελευταίων 30 χρόνων, του οποίου η τεχνοτροπία παραπέμπει στο βωβό σινεμά. Η πρώτη φορά που συνεργάστηκε με τη Ροσελίνι ήταν στο υπέροχο «The saddest music in the world» το 2003 και από τότε ξαναβρέθηκαν αρκετές φορές.


Αν και έχει δουλέψει με σκηνοθέτες όπως ο Ντέιβιντ Λιντς και ο Πίτερ Γουίαρ, μιλά για το πώς ο Μάντεν της άνοιξε τα μάτια. «Καταρχάς, αρκετοί από τους συνεργάτες μου είναι δικοί του (γελάει). Όταν δούλευα παλιότερα σε μεγάλες παραγωγές, έβλεπα τον σκηνοθέτη να μιλά και να διευθύνει περίπου 80-100 άτομα στο set και σκεφτόμουν πως δεν θα μπορούσα να κάνω ποτέ κάτι τέτοιο.
Ο Γκάι μου έδειξε κάτι το διαφορετικό. Είχε το πολύ 12-15 ανθρώπους στο set και παρατηρούσα πως αυτό λειτουργούσε. Ουσιαστικά, έμαθα από αυτόν την τέχνη τού να έχεις λίγους συνεργάτες και να αυτοσχεδιάζετε. Στις παραστάσεις μου όλοι κάνουμε 2-3 διαφορετικές δουλειές, όμως είναι πιο εύκολο απ' ό,τι ακούγεται».


Λίγο πριν κλείσουμε, τη ρωτάω πως θα περιέγραφε την παράστασή της. «Νομίζω πως είναι μια ευκαιρία για έναν επαναπροσδιορισμό της λέξης "τσίρκο". Ξέρω πως ειδικά στην Ευρώπη έχει αρνητική έννοια, καθώς στο παρελθόν ταυτίστηκε με την αντίληψη πως τα ζώα υπάρχουν για να τα βλέπουμε ως έκθεμα και να διασκεδάζουμε με την ταλαιπωρία τους. Εδώ προσπαθώ να φτιάξω έναν κώδικα επικοινωνίας μεταξύ των ζώων και του ανθρώπου. Πρέπει, άλλωστε, και αυτή η σχέση να εξελιχθεί!».


Info:

«Link Link: Isabella Rosellini live on stage»

20/10, 21:00

Μέγαρο Μουσικής / Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Εισιτήρια και πληροφορίες: www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=4309

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ