Back to Black: Η Amy Winehouse ξανασταυρώνεται

Back to Black: Η Amy Winehouse ξανασταυρώνεται Facebook Twitter
Η Μαρίζα Αμπέλα ως Amy Winehouse στα γυρίσματα της ταινίας που ξεκίνησαν πριν από μια εβδομάδα
0

Mόλις μια εβδομάδα έχει περάσει από την έναρξη των γυρισμάτων της βιογραφικής ταινίας της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον για την Έιμι Γουάινχαουζ στο Λονδίνο, ήδη όμως οι αντιδράσεις για το "Back to Black" είναι πολύ έντονες. Κατά τη διάρκεια του περασμένου Σαββατοκύριακου, έκαναν το γύρο του διαδικτύου οι φωτογραφίες της Μαρίζα Αμπέλα και του Έντι Μάρσαν στο ρόλο της Έιμι και του πατέρα της, Μιτς Γουάινχαουζ, και η ανταπόκριση υπήρξε βιτριολική. Ένα χαρακτηριστικό tweet που έγινε viral περιγράφει την εικόνα της πρωταγωνίστριας της ταινίας στο γύρισμα ως «γαμημένα αποκρουστική»: 34.000 likes και 3.500 κοινοποιήσεις φάνηκε να συμφωνούν με τον χαρακτηρισμό.

Είναι δύσκολο να κρίνουμε μια ταινία πριν καν κυκλοφορήσει επίσημα έστω και ένα καρέ της, είναι φανερό όμως ότι οι φωτογραφίες από το πλατό του “Back to Black” άγγιξαν ένα ευαίσθητο νεύρο. Τα τελευταία χρόνια, η πολυτάραχη ζωή και ο τραγικός θάνατος της Γουάινχαουζ (που μόνο αναπόφευκτος δεν ήταν) μοιάζουν να συμβολίζουν τους τρόπους με τους οποίους οι βιομηχανίες της ψυχαγωγίας και των μέσων ενημέρωσης δυναμιτίζουν την πορεία των νεαρών αστέρων.

 Η Γουάινχαουζ ήταν μια εξαιρετικά ταλαντούχα μουσικός που όπως φάνηκε όμως περιβαλλόταν από ανθρώπους οι οποίοι ήταν περισσότερο αποφασισμένοι να της αποσπάσουν χρήματα παρά να προστατεύσουν την ψυχική ή σωματική της υγεία. Τον προσεχή Ιούλιο συμπληρώνονται 12 χρόνια από τον θάνατό της, και ουδείς θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι μέσα σ’ αυτό το διάστημα η μουσική βιομηχανία έχει γίνει ένα πιο φιλόξενο μέρος για τις γυναίκες μουσικούς. Τα τελευταία χρόνια, δεν είναι λίγοι οι αστέρες του βεληνεκούς της Γουάινχαουζ που έχουν αποκαλύψει αντίστοιχες μάχες με τον εθισμό και τις διαταραχές διατροφής με αυτές που βίωσε η τραγουδίστρια κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής της.

Μεγάλο μέρος της καριέρας της έμοιαζε να διεξάγεται σε ένα ατέλειωτο μιντιακό τσίρκο, με τα ταμπλόιντ και τους πάσης φύσεως σχολιαστές να ασχολούνται εμμονικά με το βάρος της, τις καταχρήσεις ουσιών και τα περιστατικά κατάρρευσής της σε κοινή θέα. Οι «σκληρές» εικόνες από τα γυρίσματα στο πλατό μοιάζουν να τσιγκλάνε τα ίδια ηδονοβλεπτικά ένστικτα που οδήγησαν στην πτώση της. (Ανησυχητικά είναι επίσης τα σχόλια που έκανε η Αμπέλα για την «πραγματικά θετική» όπως την χαρακτήρισε εμπειρία της να χάσει βάρος για να υποδυθεί την Γουάινχαουζ, τα οποία δεν περιλαμβάνουν καμία αναφορά στη βουλιμία της τραγουδίστριας).

Back to Black: Η Amy Winehouse ξανασταυρώνεται Facebook Twitter
H Μαρίζα Αμπέλα και o Έντι Μάρσαν στους ρόλους της Έιμι και του πατέρα της, Μιτς Γουάινχαουζ.

Όσον αφορά στη σύγκριση με πρόσφατες κινηματογραφικές βιογραφίες επιφανών αστέρων της ποπ και ροκ μουσικής όπως του Έλβις Πρίσλεϊ ή του Φρέντι Μέρκιουρι, η διαφορά είναι ότι ο Έλβις πέθανε πριν από 45 περίπου χρόνια έχοντας προλάβει να απολαύσει μια μακρά, και επιτυχημένη καριέρα πριν από τον θάνατό του, όπως και ο Μέρκιουρι, η επιτυχία της ταινίας με βάση την ζωή του οποίου (το Bohemian Rhapsody του 2018) ήταν εκείνη που αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον του Χόλιγουντ για παρόμοια εγχειρήματα. Αντιθέτως, είναι πιθανό να υπάρχουν ακόμη και κάποιοι που είναι ακόμα έφηβοι σήμερα για τους οποίους ο θάνατος της Γουάινχαουζ είναι νωπός στο μυαλό. Η καριέρα της διήρκεσε ουσιαστικά μόλις έξι ή επτά χρόνια και πολλά από αυτά τα πέρασε αντιμετωπίζοντας το κανιβαλικό ενδιαφέρον του κοινού, τις συκοφαντίες του Τύπου αλλά και τους προσωπικούς της δαίμονες.

Η ταινία της Τέιλορ-Τζόνσον δεν μπορεί παρά να αναπαράγει τις οδυνηρές και ανεξίτηλες εικόνες που χαρακτήρισαν την πορεία της Γουάινχαουζ, όπως αυτές που την απεικονίζουν να παλεύει με τους παπαράτσι ή να εμφανίζεται διαλυμένη στη σκηνή σε εκείνη την απόπειρα “comeback” που είχε κάνει σε μια συναυλία της στη Σερβία. Οι βιογραφικές ταινίες υψηλού προϋπολογισμού συνήθως τα θέλουν όλα δικά τους επιχειρώντας να αναδείξουν την επιτυχία και την τραγωδία συγχρόνως. Το πρόσφατο “I Wanna Dance With Somebody” για την ζωή της Γουίτνι Χιούστον, τελειώνει με την εκλιπούσα να γεμίζει την μπανιέρα όπου θα άφηνε την τελευταία πνοή και αμέσως μετά βλέπουμε ένα φλασμπάκ μιας από τις θριαμβευτικές της εμφανίσεις – μια χλωμή και άκομψη τελευταία νότα.

Δεν είναι υποχρεωμένες φυσικά οι κινηματογραφικές βιογραφίες να περιορίζονται σε μια θετική και αποστειρωμένη αφήγηση. Κάθε άλλο, και το θλιβερά αγιογραφικό “Bohemian Rhapsody” αποτελεί ίσως το πιο ισχυρό αντεπιχείρημα. Μια ταινία βιογραφικής μυθοπλασίας όμως με θέμα την σύντομη και ταραχώδη ύπαρξη της Έιμι Γουάινχαουζ μοιάζει εκ προοιμίου να πλέει στα θολά νερά της εκμετάλλευσης. Αν προσθέσει κανείς και το γεγονός ότι η ταινία έχει την υποστήριξη του πατέρα της – ο οποίος στο ντοκιμαντέρ “Amy” του 2015, που ο ίδιος είχε απαξιώσει, εμφανίζεται ως μια από τις σκιώδεις και χειριστικές φιγούρες στη ζωή της –  είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τι μπορεί να προσφέρει το “Back to Black” πέρα από ένα «πορνό τραυμάτων» που επιχειρεί να κολακέψει όσους παρακολουθούσαν την πτώση της κόρης του και δεν έκαναν τίποτα για να την αποτρέψουν.

Πηγή: The Guardian

Θέματα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο «δράκος της Θράκης»: Mια υπόθεση που έμεινε στο σκοτάδι

Αληθινά εγκλήματα / Ο «δράκος της Θράκης»: Mια υπόθεση που έμεινε για πάντα στο σκοτάδι

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ιστορία του ανθρώπου που για τουλάχιστον δύο χρόνια, στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και αρχές του ’90, σκόρπιζε τον τρόμο και τον θάνατο στη βόρεια Ελλάδα, κατά μήκος του οδικού άξονα Καβάλα–Έβρος. Του ψυχρού δολοφόνου που, παρά το ανθρωποκυνηγητό από όλες τις αστυνομικές υπηρεσίες, παρέμεινε ασύλληπτος.
«Αν δεν υπήρχε η Σελίν Ντιόν, κανείς δεν θα είχε καταλάβει την πάθησή μου»

Lifo Videos / «Αν δεν υπήρχε η Σελίν Ντιόν, κανείς δεν θα είχε καταλάβει την πάθησή μου»

Υιοθετήθηκε στα 5 της χρόνια, διαγνώστηκε με το σπάνιο σύνδρομο stiff person και κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Η Αλεξάνδρα Σταματοπούλου, χρυσή παραολυμπιονίκης στο Παρίσι, μιλά για την έλλειψη αναγνώρισης και την απογοητευτική υποδοχή μετά το μετάλλιο: «Κανείς δεν ήταν εκεί να με χειροκροτήσει».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Πώς η ΔΕΠΥ με βοήθησε να λύσω ένα άλυτο μυστήριο ενός αιώνα σε αγγλικό μουσείο»

Ζούμε, ρε! / «Πώς η ΔΕΠΥ με βοήθησε να λύσω το μυστήριο των εικόνων του Μπράιτον»

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με την ηθοποιό και σεναριογράφο Ανδριανή Ρέλλου, η νευροδιαφορετικότητα της οποίας υπήρξε καθοριστικής σημασίας στην επίλυση ενός μυστηρίου που παρέμενε άλυτο επί εκατό περίπου χρόνια.
THE LIFO TEAM
Ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τα μάτια ενός στενού του συνεργάτη

LiFO politics / Ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τα μάτια ενός στενού του συνεργάτη

O Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης του περιοδικού «Πτήση» και για 28 χρόνια συνεργάτης του Κώστα Καββαθά, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για έναν από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους του σύγχρονου ελληνικού Τύπου που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιώργος Χρονάς: «Για χρόνια θεωρούσα τον έρωτα ντροπή»

Lifo Videos / Γιώργος Χρονάς: «Για χρόνια θεωρούσα τον έρωτα ντροπή»

Η αυτοβιογραφία του είναι γεμάτη από ιστορίες με τον Τσαρούχη, τον Χατζιδάκι και άλλες εμβληματικές μορφές της εποχής, τις οποίες είχε την τύχη να γνωρίσει και να μπολιαστεί από τη ματιά και τη στάση τους. Η Τζούλη Αγοράκη συναντά τον ποιητή και εκδότη της Οδού Πανός σε μια χειμαρρώδη συζήτηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα»

Lifo Videos / «Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα»

Η Έφη Καλογεροπούλου διηγείται ιστορίες από την Ανάφη: από τις θρυλικές «Μάντρες», το μπαρ που δημιούργησε ο πατέρας της, μέχρι το εστιατόριό της, τη «Μαργαρίτα», σε ένα νησί που διαρκώς αλλάζει χρώματα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πόσο βρόμικοι ήταν οι άνθρωποι τον Μεσαίωνα;

Ηχητικά Άρθρα / Πόσο βρόμικοι ήταν οι άνθρωποι κατά τον Μεσαίωνα;

Η ζωή σε μια μεγαλούπολη του Μεσαίωνα δεν είχε καμία σχέση με τη ρομαντική εικόνα που συχνά παρουσιάζουν οι ταινίες εποχής. Στους στενούς δρόμους της, μέσα στη ζέστη, οι άνθρωποι ζούσαν κυριολεκτικά μέσα στη βρομιά –χωρίς αποχέτευση, χωρίς βασικές συνθήκες υγιεινής, και σχεδόν χωρίς μπάνιο.
M. HULOT
Η εφιαλτική ιστορία του δράκου της Βάρκιζας

Αληθινά εγκλήματα / Το θρίλερ με το απανθρακωμένο ζευγάρι στη Βάρκιζα

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τη διπλή δολοφονία που, ένα βροχερό ξημέρωμα του Μαρτίου του 1988, σκόρπισε τον πανικό στους κατοίκους της περιοχής και απασχόλησε τις αστυνομικές αρχές για μήνες.
THE LIFO TEAM
Η σκληρή αλήθεια για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το «Παρασκήνιο»

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το «Παρασκήνιο»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για μια συναρπαστική, μεταβατική στιγμή στη ζωή της Εθνικής Σταρ και το παρασκήνιο πίσω απ' την αποκαλυπτική, τηλεοπτική εκπομπή που την κατέγραψε
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Idra Kayne, τι φάση με τις μπότες σου;

Lifo Videos / Idra Kayne, τι φάση με τις μπότες σου;

Αν η ζωή της γινόταν ντοκιμαντέρ, ποιος θα ήταν ο τίτλος του; Ποιο είναι το πιο iconic μήνυμα που έχει λάβει από φαν; Και τι της έχει μάθει η ψυχοθεραπεία; Η Idra Kayne απαντά στην Στεφανία Παπαδημητρίου και τον Γιώργο Τσαγκόζη, που της θέτουν τις ερωτήσεις του κοινού.
THE LIFO TEAM
«Στη διαστημική αποστολή βλέπεις 16 ανατολές και δύσεις ηλίου σε μία μέρα»

Αδριανός Γολέμης / «Στο διάστημα βλέπεις 16 ανατολές και δύσεις ηλίου σε μία μέρα»

Τι συμβαίνει με το σώμα ενός αστροναύτη; Πώς κοιμάται; Με τι τρέφεται; Έχει ορμές; Και πόσο διαφέρει η ιατρική φροντίδα στο διάστημα απ’ αυτή στη Γη; Ο επικεφαλής ιατρός αποστολών στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Αστροναυτών, Αδριανός Γολέμης, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πάρις Ρούπος: «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Lifo Videos / «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Ο Πάρις Ρούπος παρουσιάζει τη νέα του σόλο παράσταση «Κυριλέ» και μιλά στα βίντεο της LiFO για το χιούμορ και τα όριά του, το αν το stand up αποτελεί «αριστερή τέχνη» και το κατά πόσο μπορεί κανείς να βιοποριστεί από αυτό στην Ελλάδα σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ποιος υπερασπίζεται τη συμπερίληψη στην εποχή Τραμπ;

Ζούμε, ρε! / Ποιος υπερασπίζεται τη συμπερίληψη στην εποχή Τραμπ;

Πόσο απειλούνται τα προγράμματα συμπερίληψης από τις πολιτικές αποκλεισμού του προέδρου Τραμπ; Ποια είναι η στάση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις; Και τι μπορεί να κάνει ο απλός πολίτης για να αντιδράσει και να συμβάλει σε μια πιο δίκαιη κοινωνία; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον δημοσιογράφο και ερευνητή του Ινστιτούτου Reuters, Νίκο Ευσταθίου.