Όταν το Κράτος σε φυλακίζει αναλαμβάνει μια μεγάλη ευθύνη, αναλαμβάνει την προστασία σου.Από την στιγμή που χάνεις την δυνατότητά να κινείσαι ελεύθερα, να αμύνεσαι, να διαφεύγεις, να κρύβεσαι ή ακόμα και να οπλοφορείς (όπου επιτρέπεται) το κράτος οφείλει να σε προστατεύει. Μάλιστα, όσο μεγαλύτερος στόχος είσαι στην φυλακή (λ.χ. παιδεραστές , καρφιά κλπ), τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η προστασία σου.Πολλές φορές έχουμε δει όμως ότι αυτό δεν συμβαίνει και κρατούμενοι δολοφονούνται άγρια. Και όταν συμβεί μια τέτοια δολοφονία, οι ίδιες κοινωνίες που αγανακτούν με την θανατική ποινή στην καλύτερη των περιπτώσεων αδιαφορούν, στην χειρότερη κλείνουν το μάτι πονηρά.Κατά την γνώμη μου, μια κοινωνία και ένα κράτος πρέπει να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και γι' αυτό είμαι υπέρ της θανατικής ποινής. Όχι της θανατικής ποινής για ψύλλου πήδημα, αλλά σε περιπτώσεις ιδιαιτέρως ειδεχθών εγκλημάτων για τις οποίες δεν χωρεί καμία αμφιβολία για την τέλεσή τους.Όσοι αντιμάχονται την θανατική ποινή προβάλλουν επιχειρήματα όπως :1) Τι θα γίνει σε περίπτωση λάθους;2) Δεν είναι πολιτισμένο/ανθρωπιστικό3) Αποκλείει τον σωφρονισμό.Η πιθανότητα λάθους αντιμετωπίζεται με την νομοθετική ρύθμιση, η θανατική ποινή να επιβάλλεται μόνο σε περιπτώσεις που δεν χωρεί καμία αμφιβολία για την τέλεση του εγκλήματος. Στην προκειμένη περίπτωση δηλαδή, που βρήκαν τόνους πορνογραφικού υλικού με τον ίδιο, για τι λάθος μπορεί να μιλάμε;Το ζήτημα του πολιτισμού/ανθρωπισμού είναι σχετικό. Σε χώρες που στοιβάζουν τους φυλακισμένους σαν ζώα, ή όταν μέσα στις φυλακές υπάρχουν βιασμοί, εμπόριο ναρκωτικών, δολοφονίες κρατουμένων από άλλους κρατουμένους ή κακομεταχείριση κρατουμένων από τους δεσμοφύλακες είναι τουλάχιστον υποκριτικό να επικαλούμαστε τον πολιτισμό ή τον ανθρωπισμό για το ζήτημα της θανατικής ποινής.Κακά τα ψέμματα. Αν οι κοινωνίες ενδιαφέρονταν πραγματικά, θα ξόδευαν ένα μεγάλο μέρος του ΑΕΠ τους για φυλακές ποιότητας που θα πληρούσαν πράγματι τα ανθρωπιστικά/πολιτισμένα στάνταρ. Δεν το κάνουν όμως, γιατί δεν είναι διατεθειμένες να προβούν στις θυσίες που απαιτούνται για κάτι τέτοιο. Το πρόβλημα των δυτικών κοινωνιών είναι ότι θεωρούμε τους εαυτούς μας περισσότερο πολιτισμένους από όσο πραγματικά είμαστε. Ό,τι χαλάει την εικόνα μας και δεν μπορεί να κρυφτεί (βλ. θανατική ποινή ως θεσμός) καταργείται. Ό,τι μπορεί να κρυφτεί (συνθήκες κράτησης) το παραχώνουμε κάτι από το χαλί και κάνουμε τα στραβά μάτια.Προφανώς, το ζήτημα της θανατικής ποινής είναι ένα τεράστιο ζήτημα που δεν μπορεί να λυθεί με λίγα post σε ένα blog, ούτε η λύση είναι τόσο εύκολη όπως να πει κάποιος απλά ότι πρέπει να υπάρχει θανατική ποινή (για ποια εγκλήματα, υπό ποιες προϋποθέσεις, για ποιους εγκληματίες;).Το νόημα της ανάρτησής μου είναι ότι, κατά την γνώμη μου, ο μόνος λόγος που η θανατική ποινή έχει καταργηθεί είναι όχι επειδή είναι άδικη ή απάνθρωπη, αλλά επειδή η κατάργησή της μας κάνει να αισθανόμαστε πιο καλά με τον εαυτό μας.
Σχολιάζει ο/η