ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

...Δύο cent κι από μέναΤο “gender wage gap” παρότι πολυπαραγοντικής προελεύσεως -προφανώς- δεν είναι αποκύημα της φαντασίας.Ένα ποσοστό αυτής της διαφοράς εξηγείται -θεωρητικά- από τις "προσωπικές επιλογές" που κάνουν οι γυναίκες (αν θεωρήσουμε ότι δεν υπάρχουν κοινωνικές πιέσεις και εκεί, που υπάρχουν φυσικά, αλλά αυτό είναι άλλο στόρυ) το έτερο ποσοστό όμως αφορά σε διακρίσεις.Παραπάνω πληροφορίες:http://ec.europa.eu/justice/gender-equality/gender-pay-gap/situation-europe/index_en.htmhttp://www.oecd.org/gender/data/genderwagegap.htmhttp://www.aauw.org/research/the-simple-truth-about-the-gender-pay-gap/http://time.com/14153/global-gender-pay-gap-map/[Πάντοτε, επίσης, μού κάνει εντύπωση το πόσο, ελαφρά τη καρδία, οι απλήρωτες εργατοώρες των γυναικών (σπίτι, παιδιά, γέροντες, ασθενείς κ.λπ.) είναι ένα θέμα το οποίο προσπερνάται ...ως διά μαγείας. Τελοσπάντων]._____________Μπορεί, πράγματι, να μην είναι ορθό να μιλάμε εις το όνομα των γυναικών που υφίστανται μεγάλες έως και κατάφωρες διακρίσεις/έμφυλη βία (*) αλλά ούτε και να μιλάμε λες και η λευκή, σπουδαγμένη, αστή, Ελληνίδα, εν έτη 2015 είναι η πυξίδα της παγκόσμιας πραγματικότητας, όσον αφορά τις έμφυλες διακρίσεις.Απ’ την άλλη το γεγονός των καταστάσεων που υφίσταται ο π.χ. τρίτος κόσμος, δεν μπορεί να δίνει το άλλοθι να περνούν στο ντούκου θέματα που αφορούν στο Δυτικό, γιατί -προφανώς- δεν είναι όλα τα θέματα λυμένα και -προφανώς- η επανάπαυση κάποιες φορές έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.(*) ...και όχι μόνο στις ισλαμικές χώρες. Η Ινδία από μόνη της έχει 1.2 δις πληθυσμού, στην Αφρική υπάρχουν χριστιανικά κράτη και στην Λ. Αμερική τα κράτη είναι χριστιανικά. Εξυπακούεται πως οι θρησκείες δεν είναι το μόνο πράγμα που χαρακτηρίζει αυτές τις χώρες και το στάτους διαβίωσης των ανθρώπων)...και όχι μόνο στις ισλαμικές χώρες. Η Ινδία από μόνη της έχει 1.2 δις πληθυσμού, στην Αφρική υπάρχουν χριστιανικά κράτη και στην Λ. Αμερική τα κράτη είναι χριστιανικά. Εξυπακούεται πως οι θρησκείες δεν είναι το μόνο πράγμα που χαρακτηρίζει αυτές τις χώρες και το στάτους διαβίωσης των ανθρώπων._____________Στην μία πλευρά του νομίσματος έχουμε τα "σεξιστικά" αστεία κατά των γυναικών ή τους ισχυρισμούς που αφορούν στα στερεότυπα/ έμφυλο ρόλο τους και στην άλλη πλευρά του νομίσματος έχουμε τα αντίστοιχα που αφορούν στους άνδρες. Αυτές οι δύο πλευρές έχουν μία άρρηκτη σχέση μεταξύ τους. Συνήθως τα άτομα που υποστηρίζουν με ζέση τις σαφείς διαχωριστικές γραμμές στα φύλα, το κάνουν για το "αντίθετο" φύλο μεν, αλλά και για το φύλο στο οποίο ανήκουν, με αποτέλεσμα την αυτο-καταπίεση, αλλά και την έμμεση καταπίεση των ομόφυλών τους. Νομίζω ότι η αντίδραση εμπρός στα "αστεία" έχει να κάνει με την ένταση και την συχνότητά τους. Όχι, δεν παθαίνει παροξυσμό μία γυναίκα που κάποια στιγμή αγανακτεί με το επαναλαμβανόμενο τσουβάλιασμα των χαρακτηριστικών της και επειδή μία έτερη γυναίκα μπορεί και να μην ενοχλείται με τα αστεία που αφορούν στις «κλώσες» ή ακόμη και να τα βρίσει χαριτωμένα, αυτό δεν είναι γνώμονας για το πώς θα έπρεπε να αισθάνονται όλες οι γυναίκες. ...Όμως η απάντηση σε ένα «κλωσο-αστείο» δεν είναι ένα σεξιστικό αστείο, κατά του άνδρα που το εκφέρει, διότι οι σεξισμοί το μόνο που κάνουν είναι να ενισχύουν ο ένας το άλλον.
Σχολιάζει ο/η