@VladNirki είναι πολύ σωστά αυτά που λες, δεν θεωρείς όμως προβληματικό το γεγονός ότι το επιχείρημα που χρησιμοποιείς για τις βουλευτικές εκλογές, όταν χρησιμοποιείται πχ. από "βολεμένους/ανεξάρτητους" για τις φοιτητικές εκλογές ή τις γενικές συνελεύσεις, βρίσκει την απάντηση "ελάτε να ψηφίσετε άμα δε γουστάρετε αυτό το αποτέλεσμα"; Ξέρω προφανώς ότι η βαρύτητα των αποφάσεων στις δύο περιπτώσεις δεν είναι συγκρίσιμη αλλά συγκρίνω τη συλλογιστική.Σε ένα μόνο σημείο διαφωνώ σε αυτά που λες: Δεν είναι η ηθική η ρίζα των νόμων-όχι μόνο η ηθική τέλος πάντων. Έχω την εντύπωση ότι κοινωνίες λειτουργούσαν με νόμους και κανόνες πριν υπάρξει η έννοια της ηθικής, τουλάχιστον με την έννοια που την έχουμε στο μυαλό μας σήμερα. Άλλωστε η ίδια η έννοια και το τι περικλείει αλλάζει συχνά μέσα στην πορεία της ιστορίας. Η ρίζα των νόμων είναι το γεγονός ότι τα ανθρώπινα όντα πετυχαίνουν περισσότερα λειτουργώντας σε σύνολα και για να συνυπάρξουν ομαλά μεγάλα σύνολα, πρέπει να λειτουργούν με βάση κάποιους κανόνες. Το ότι το να μην κλέβεις είναι ανήθικο είναι ένα αυθαίρετο αξίωμα, το οποίο έχει προκύψει επειδή κανείς μας δεν θέλει να παραχωρεί κεκτημένα υλικά ή άυλα αγαθά. Αν όλοι αρχίζαμε να κλέβουμε ο ένας από τον άλλον, τότε θα ήμασταν σε ένα διαρκή πόλεμο. Εξ' ου και ορίστηκε ότι η κλοπή είναι παράνομη (= είναι αντίθετη στην ομαλή συνύπαρξη πολλών ανθρώπων στο ίδιο σύνολο).
Σχολιάζει ο/η