" Απαλλάσσει τις οικογένειες των νεκρών από το θλιβερό γεγονός της υποχρεωτικής εκταφής της σωρού στα 3 χρόνια, καθώς και από τα αρνητικά συναισθήματα που σου προκαλεί η μακάβρια θέα των οστών και σε πολλές περιπτώσεις η ατελής αποσύνθεση της. "Που είναι και ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι έλληνες "καίγονται" τόσο πολύ για το θέμα (δεν άντεξα να μην κάνω λογοπαίγνιο). Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι για κάποια άλλα θέματα για τα οποία αντιδρά η εκκλησία και τα οποία αφορούν τα δικαιώματα των ζωντανών και όχι των νεκρών (π.χ. ο πολιτικός γάμος για τα ζευγάρια ίδιου φύλου) οι περισσότεροι είναι εχθρικοί ή αδιάφοροι. "Αποφεύγεται η επιβάρυνση του περιβάλλοντος (γης, και υδροφόρου ορίζοντα) των νεκροταφείων" Αυτό είναι αλήθεια, αλλά πρόκειται μόνο για επιβάρυνση του τοπικού περιβάλλοντος. Από την άλλη η καύση απελευθερώνει διοξείδιο του άνθρακα συμβάλλοντας έτσι στο φαινόμενο του θερμοκηπίου που είναι παγκόσμιο περιβαλλοντικό πρόβλημα."Θρησκευτική τελετή πριν την αποτέφρωση, εφόσον υπάρχει σχετική επιθυμία"Αυτό είναι που λέμε "και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο". Η εκκλησία έχει κάθε δικαίωμα να αρνείται να "διαβάσει" έναν νεκρό εφόσον διαφωνεί με τη διαδικασία της αποτέφρωσης. Επίσης δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο να θέλει θρησκευτική κηδεία κάποιος/α που προτιμά να αποτεφρωθεί και άρα λογικά δεν δίνει και τόσο σημασία στη ορθόδοξη χριστιανική έννοια της "σωτηρίας της ψυχής". Η θρησκεία δεν είναι "α λα καρτ" και -τουλάχιστον στην ορθοδοξία- η εκκλησιαστική παράδοση είναι εξίσου σημαντική με το δόγμα.Από την άλλη κανείς δεν απαγορεύει στους φωτισμένους δημάρχους μας να αναλάβουν πρωτοβουλία ώστε οι πολιτικές κηδείες (όπως και οι πολιτικοί γάμοι) να μην γίνονται "ξεροσφύρι" (υπογράψαμε, φύγαμε) αλλά να προβλέπεται κάποιο στοιχειώδες τελετουργικό.Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο στην Ελλάδα μας είναι τόσο δύσκολο να φανταστούμε τελετές με καθαρά κοσμικό χαρακτήρα απαλλαγμένες από το θρησκευτικό στοιχείο.
Σχολιάζει ο/η