Είναι στ' αλήθεια γεγονός ότι οι φιλελεύθεροι παίρνουν μεγαλύτερη βαθμολογία από ό,τι οι συντηρητικοί σε ένα κύριο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας που ονομάζεται δεκτικότητα στις νέες εμπειρίες Οι άνθρωποι που παίρνουν μεγάλη βαθμολογία στη δεκτικότητα στις νέες εμπειρίες αποζητούν την νεωτερικότητα, την ποικιλομορφία, τη διαφορετικότητα, τις νέες ιδέες. Οι άνθρωποι με χαμηλή βαθμολογία λατρεύουν πράγματα που είναι οικεία, ασφαλή και αξιόπιστα.Ερευνητές, όπως ο Ρόμπερτ ΜακΚρέι λέει ότι "Τα δεκτικά άτομα έχουν μια συγγένεια με τις φιλελεύθερες, προοδευτικές, αριστερές πολιτικές απόψεις" -- τους αρέσει μια κοινωνία που είναι ανοικτή και εξελισσόμενη -- "ενώ τα κλειστά άτομα προτιμούν συντηρητικές, παραδοσιακές, δεξιές απόψεις."Αυτά τα στερετυπα μάς λέει πολλά σχετικά με τα είδη των ομάδων που συμμετέχουν οι άνθρωποι. Αν αυτά τα στερεότυπα αντιστοιχούν στην πραγματικότητα ή όχι λίγη σημασία έχει.Πόσοι από εμας δεν πιστεύουμε ότιοι καλλιτέχνες είναι τόσο διαφορετικοί από τους λογιστές. Αυτοι μάλιστα που ασχολούντε με το μαρκετινγκ θα μπορούσαν να προβλέψουν τι βιβλία τους αρέσει να διαβάζουν, σε τι είδους μέρη τους αρέσει να ταξιδεύουν και τι είδους φαγητά τους αρέσει να τρώνε.Μπορούμε να πούμε, ΟΚ, υπάρχουν αυτές οι διαφορές μεταξύ φιλελεύθερων και συντηρητικών, αλλά είναι αυτές οι διαφορές απλά τα θεμέλια της ξενοφοβίας και της απολυταρχίας και του πουριτανισμού, που περιμένουμε ότι θα βρούμε στις ομάδες των συντηρητικών και όχι στους φιλελεύθερους; Και τώρα ερχόμαστε στο κέντρο της διαφωνίας μεταξύ των φιλελεύθερων και των συντηρητικών. Επειδή οι φιλελεύθεροι λένε, «ας γιορτάσουμε την ποικιλομορφία», «Ας αμφισβητήσουμε την εξουσία», «Κράτα τους νόμους σου μακριά από το σώμα μου».Οι φιλελεύθεροι έχουν πολύ ευγενή κίνητρα που το κάνουν αυτό. Η παραδοσιακή εξουσία, η παραδοσιακή ηθική μπορούν να είναι αρκετά καταπιεστικές και περιοριστικές σε αυτούς στον πάτο της πυραμίδας, στις γυναίκες, σε ανθρώπους που δεν ταιριάζουν. Επομένως οι φιλελεύθεροι μιλάνε εξ ονόματος των αδύναμων και των καταπιεσμένων. Θέλουν αλλαγή και δικαιοσύνη, ακόμα και με το ρίσκο του χάους. Φιλελεύθερες ιδέες του τύπου: «Σταματήστε να τσακώνεστε, αρχίστε μια επανάσταση» είναι αρκετά διαδεδομένη στις μέρες μας. Εάν παίρνετε υψηλή βαθμολογία στην δεκτικότητα στις νέες εμπειρίες, η επανάσταση είναι κάτι καλό, είναι αλλαγή, έχει πλάκα. Οι συντηρητικοί, από την άλλη μεριά, μιλάνε για θεσμούς και παραδόσεις. Θέλουν τάξη, ακόμα και με κάποιο κόστος για αυτούς στη βάση της πυραμίδας. Η κύρια ιδέα των συντηρητικών είναι ότι η τάξη είναι κάτι που είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Είναι πάρα πολύ πολύτιμη και είναι πολύ εύκολο να χαθεί. Επομένως όπως είπε ο Έντμουντ Μπερκ: «Οι περιορισμοί στους ανθρώπους, όπως και οι ελευθερίες τους, θα πρέπει να θεωρούνται ως δικαιώματά τους». Αυτό ήταν ύστερα από το χάος της Γαλλικής Επανάστασης. Έχουμε κάποιες προκατασκευασμένες απόψεις για την πίστη, αλλά είτε είστε ορθολογιστής, είτε μυστικιστής, είτε φιλελεύθερος είτε συντηριτηκός, η ουσία της υπόθεσης είναι ότιόταν είμαστε σίγουροι πως κατέχουμε την αλήθεια και αυτή η βεβαιότητα μετατρέπεται σύντομα σε κάτι δογματικό και ενάρετο, και μ' αυτό εννοώ μια δεικτική και υπερφίαλη περηφάνια που έχει πάντα δίκιο, εν συντομία, την αλαζονεία του συντηρητισμού, τότε γινόμαστε φανατικοί και παγιδευμένοι σε ένα ηθικό καλούπι, σε ένα συγκεκριμένο ηθικό καλούπι. Ο Δαλαι Λαμα συχνά λέει πως η συμπόνια είναι ο καλύτερος του φίλος. Τον βοηθά όταν τον έχει κατακλύσει η απόγνωση και η λύπη. Η συμπόνια τον αποσπά από την αίσθηση του δικού του πόνου, σαν το πιο απόλυτο, το πιο απαίσιο συναίσθημα που κάποιος θα μπορούσε να έχει, και του ευρύνει την αντίληψη για τον πόνο των άλλων, ακόμη και για τους υπευθύνους της δικής του μιζέριας, και όλων των ανθρώπων. Παρόμοιες ιδέες έχουν εκφράσει και ο πάτερ Παίσιο και αρκετοί άλλοι μυστικιστές. Ανάλογα όμως με το ηθικό μας καλούπι όμως θα δεχτούμε τον ένα και θα απορρίψουμε τον άλλο.Ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ έγραψε, "δε θα μπορέσω ποτέ να γίνω αυτό που οφείλω να είμαι αν εσύ δεν γίνεις αυτό που οφείλεις να είσαι". Επίσης η Μητέρα Τερέζα, είπε "το πρόβλημα με μας τους ανθρώπους είναι ότι τον κύκλο που περικλείει την οικογένειά μας τον σχεδιάζουμε πολύ μικρό." Και ο Νέλσον Μαντέλα, που ζούσε σύμφωνα με την αφρικανική νοοτροπία του ουμπούντου, που σημαίνει ότι εγώ χρειάζομαι έσενα για να είμαι εγώ, και εσύ χρειάζεσαι εμένα για να είσαι εσύ, τους πιστεύουμε μυστικιστές - πολεμιστές λες και είχαν γεννηθεί άγιοι.Όσο λογικοί κι αν είμαστε, η δημιουργικότητα, η ανάπτυξη δεν προέρχονται μόνο απ' τις ιδέες που έχουμε στο μυαλό μας. Προέρχονται απ' τις ιδέες που έχουμε στο μυαλό μας που τροφοδοτούνται επιπλέον από κάποια πεποίθηση που υπάρχει στην καρδιά μας.Από την άλλη παρ' όλο που πιστεύουμε ότι αν "Αλλάζεις τη σκέψη σου και αλλάζεις συμπεριφορά", αλλά συχνά γίνεται αντίστροφα. Αλλάζεις συμπεριφορά και αλλάζεις τη σκέψη σου. Αν θέλεις να γίνεις πιο συμπονετικός, επισκέπτεσαι αρρώστους στο νοσοκομείο, και θα γίνεις πιο συμπονετικός. Δωρίζεις χρήματα σ' έναν σκοπό, και εμπλέκεσαι συναισθηματικά σ' αυτόν. Mr.ARToholic πιστεύω ότι η οικονομικη κατάσταση που περνά η χώρα μας, που έχει αναγκαστικά αλλάξει την συμπεριφορά μας, θα αλλάξει σταδιακά και την σκέψη μας,
Σχολιάζει ο/η