Κοίτα να δεις.Για κάποιο περίεργο λόγο, μόνο Ρουμανία/Βουλγαρία έχουν χειρότερη βαθμολογία -από την Ελλάδα- σε κλίμακα αξιολόγησης ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ* δημοσίου τομέα.* πίνακας στην Σελ 51: "Οι χώρες με τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τείνουν να επιτυγχάνουν υψηλότερα επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης, καλύτερη ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών (πιοαποδοτικό υγειονομικό και εκπαιδευτικό σύστημα), ευνοώντας παράλληλα τη συσσώρευση ανθρωπίνου κεφαλαίου και την τεχνολογική αλλαγή (Πετράκης Π. καιΝ. Δανιηλοπούλου, 2013). Με μέγιστη τιμή το 2.5, που υποδεικνύει την υψηλότερηαποτελεσματικότητα, και χαμηλότερη το -2.5, που συνεπάγεται το αντίστροφο, είναιεμφανές από τα στοιχεία του Πίνακα 15 ότι οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης(Φινλανδία, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία, και Ολλανδία) εμφανίζουν πολύ υψηλό βαθμόαποτελεσματικότητας παρότι το μέγεθος του δημοσίου τομέα τους είναι από ταμεγαλύτερα στην ΕΕ. Σημειωτέον ότι οι χώρες αυτές διαθέτουν πολύ υψηλό κατάκεφαλήν ΑΕΠ. Αντίθετα, ο δείκτης για την Ελλάδα λαμβάνει αρκετά χαμηλή τιμή (0,31έως 0,61 στην περίοδο 2008-2012), η οποία με εξαίρεση την Ιταλία για κάποια έτηκαι κυρίως την Βουλγαρία και την Ρουμανία, είναι η χαμηλότερη συγκριτικά με τιςυπόλοιπες χώρες της ΕΕ που παρουσιάζονται στον Πίνακα 15, αποτυπώνοντας τιςαδυναμίες και ευπάθειες του ελληνικού δημοσίου τομέα.21 Ανάλογα είναι τα ευρήματακαι σε όρους εκατοστημορίου κατάταξης της χώρας μας ως προς τηναποτελεσματικότητα του Δημόσιου τομέα σε σχέση με τις άλλες χώρες. Πράγματι, μεβάση τα στοιχεία του Πίνακα 16 η Ελλάδα κατατάσσεται στο 62ο εκατοστημόριο τηςπαγκόσμιας κατάταξης (κυμαίνεται από 0 για την ελάχιστη έως το 100 για τηνυψηλότερη), δηλαδή πολύ χαμηλά σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες μεεξαίρεση και πάλι μόνο την Βουλγαρία και την Ρουμανία. Είναι κρίσιμο, επομένως,να δοθεί έμφαση στη βελτίωση των παραγόντων εκείνων που δυσχεραίνουν την αποτελεσματικότητα του δημοσίου τομέα (π.χ. παραοικονομία, διαφθορά)και όχι στον απλό περιορισμό του μεγέθους του. Εκείνο που έχει επίσης ενδιαφέρον να τονισθεί είναι ότι η χαμηλή αποτελεσματικότητα του Δημόσιου τομέα στην Ελλάδα όχι μόνο δεν βελτιώθηκε από τις μνημονιακές παρεμβάσεις που έγιναν τα τελευταία έτη αλλά χειροτέρευσε σημαντικά. Πράγματι, με βάση τα στοιχεία του Διαγράμματος 13, τόσο ο Δείκτης αποτελεσματικότητας του Δημοσίου όσο και η σχετική παγκόσμια κατάταξη της Ελλάδας ως προς τον δείκτη αυτό στην περίοδο 2008-2012 μειώθηκαν από 0,59 και 72 αντίστοιχα το 2008, σε 0,31 και 62 το 2012. Ιδιαίτερα δραματική ήταν η χειροτέρευση αυτή στα έτη εφαρμογής των οριζόντιων μνημονιακών μέτρων και παρεμβάσεων στο Δημόσιο τομέα, και κυρίως το 2012 (μεγαλύτερη «ωρίμανση» μέτρων). "http://www.coocknow.com/kpolykentro/wp-content/uploads/2014/06/%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%80%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B3%CE%B1%CE%B8%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82.pdf