Επειδή μιλάς για τη νομική που τυχαίνει να γνωρίζω απ' όσο πιο μέσα γίνεται, σε πληροφορώ ότι στην εξεταστική οι χώροι κι οι επιτηρητές καθορίζονται εμπειρικά και κατά προσέγγιση(πόσο μάλλον οι αίθουσες διδασκαλίας, οι άνθρωποι στοχεύουν στο ότι δε θα πατήσεις κι έτσι καθήσαμε πρώτο έτος στα μάρμαρα). Γιατί αν υπολογίσουμε τον αριθμό των εγγεγραμμένων υποθετικά, δεν υπάρχουν μαθηματικά για να δικαιολογήσουν τις αίθουσες που δίνονταν σε κάθε μάθημα(γράφονται στο πρόγραμμα-οι μικρές μια 200αρα οι μεγάλες διπλάσιο, δίναν 6-8, μέτρα και το θέση παρά θέση, με 600+εισακτέους ανά έτος με τις ειδικές κατηγορίες). Οι άνθρωποι λοιπόν λαμβάνουν υπόψη έναν αριθμό που πρακτικά δεν έρχεται(καλώς κακώς δε μας ενδιαφέρει), πλέον μπορούν να το υπολογίσουν με σχετική ακρίβεια αφού γράφεσαι ανά εξάμηνο και ο απόλυτα αδρανής βγαίνει απέξω. Και σίγουρα αν είχαν τέτοιο χοντρό πρόβλημα θέσεων και ανθρώπων κτλ μπορούν και απ' αυτούς που γράφονται αλλά δεν πατάνε να βλέπουν την κίνηση στις εξεταστικές απ' τη σελίδα του καθενός στο unistudent(έχει ένα δείκτη προόδου στη σελίδα αυτή και αν κατατάσσονται τα ονόματα συγκεντρωτικά προφανώς θα βγάζει πολλούς μηδενικούς). Ωραίες οι θεωρίες υγιούς λειτουργίας στο κεφάλι σου αλλά οι πόροι για τους οποίους μιλάς για παράδειγμα, δεν κατανέμονται με αποκλειστικό κριτήριο τους εγγεγραμμένους, άσε που αυτό κοντεύει να είναι το τελευταίο που τους απασχολεί(μπαίνει μέσα η έρευνα, ακόμα και οι διδακτορικοί-γκούγκλαρε). Για τους διοικητικούς που "φωνάζουν" δεν το συζητώ, λαϊκίζουν αυτοί, λαϊκίζεις κι εσύ. Δεν έχουν άδικο προφανώς αλλά τι σκατά, αποφάσισαν να μιλήσουν μόνο όταν έτριξε η καρέκλα τους; Όταν ο ίδιος ο φοιτητής αγανακτούσε με μια γραμματεία αναποτελεσματική, οι ίδιοι απαντούσαν με κυνισμό. Αν ο κυνισμός ήταν αποτέλεσμα μιας εργασιακής κατάστασης τραγικής που οι ίδιοι βίωναν, προτιμότερο θα ήταν ο κυνισμός να απευθυνόταν στους αποπάνω κι όχι στους αποκάτω. Με λίγα λόγια, προσπαθώ να πω σε όσα σχόλια έχω γράψει, αλλά κανείς δε θέλει να αντιμετωπίσει μερικές θλιβερές αλήθειες χωρίς πολλά μα και μου, ότι τα πανεπιστήμια είναι ένα πολύ μεγαλύτερο μπουρδέλο απ' όσο φαντάζεται οποιοσδήποτε το παίζει ορθόδοξος εδώ μέσα(για να είμαστε δίκαιοι υπάρχουν τμήματα πανεπιστημίων ανά την Ελλάδα, με λειτουργία αρκετά ανεκτή και αποτελεσματική και σίγουρα υπάρχει διαβάθμιση και στις συνθήκες των υπόλοιπων μπουρδέλων). Και κυρίως έχουν γίνει ένα πολύ μεγαλύτερο μπουρδέλο από τότε που αρκετοί από σας βρεθήκατε σε αυτά και σκέφτεστε ότι και τότε τα πράγματα ήταν έτσι και μιλάτε για τα δικά σας μεγέθη. Αν καταλαβαίνετε τους στοιχειώδεις κανόνες της διάβρωσης και της διαπλοκής, αν μπορείτε να φέρετε στο μυαλό σας την εικόνα ενός λαβυρίνθου, σκεφτείτε ακριβώς αυτό. Και η ένστασή μου για το μέτρο των αιωνίων είναι κυρίως η τοποθέτησή του ιεραρχικά μέσα στην αναμόρφωση(τ' ότι το βάζουν στα σημαντικά και σε προτεραιότητα), γιατί το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι και δεν πείθεται κανείς ότι το κεφάλι είναι οι αιώνιοι. Η κατακλείδα εγγεγραμμένοι-άπειροι απ' τη στιγμή που μιλάμε για ενεργούς και ανενεργούς είναι ανοησία, ή είσαι τελείως ανενημέρωτος ή εξυπνάκιας. Άσε που οι αριθμοί των εισακτέων δεν καθορίζονται ή επηρεάζονται απ' τους εγγεγραμμένους, έχουν την εντύπωση μερικοί ότι οι ακαμάτες οι προηγούμενοι μπλοκάρουν τους καημένους τους νεοσσούς. Μην είστε τόσο πρόβατα στις κινδυνολογίες, ναι μεν τα ιδρύματα υπολειτουργούν για ένα σωρό λόγους και σε ένα σωρό τομείς, μακάρι να ήταν πιο προσφιλή, λειτουργικά ή αποτελεσματικά και να τα' χαμε πετύχει κι εμείς έτσι, αλλά χρόνος μπαίνει χρόνος βγαίνει το λιγότερο που κάνουν είναι να εκκαθαρίζονται από αιώνιους. Ειδικά μετά τα καινούρια μέτρα με αλυσίδες μαθημάτων, εγγραφές στα εξάμηνα και αυτόματη διαγραφή, όσοι θέλουν να βγουν το επισπεύδουν κι όσοι είναι πια τόσο τουρίστες χάνουν τις εγγραφές και διαγράφονται(αλλά και να εγγράφονται πραγματικά ΚΑΝΕΙΣ δεν τους λαμβάνει υπόψη ως νούμερα). Οπότε ουσιαστικά, σε μία τετραετία με αυτοεκκαθάριση κάθε ίδρυμα θα έφτανε σε λογικά νούμερα κι από 'κει κι έπειτα αν τους ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα μαθηματικά, ας διέγραφαν ό,τι περίσσευε. Γιατί με ποια λογική στην τελική έβαλαν έναν έναν τους περιορισμούς και πριν δουν τα αποτελέσματά τους πατάνε και τον κάθετο; Είναι σαν να βάζεις αναισθητικό και χωρίς να περιμένεις να ενεργήσει αρχίζεις να κόβεις. Ή είσαι τελείως ηλίθιος ή ένα αναίσθητο μοσχάρι. Είναι κυνικό τελοσπάντων να θες να μορφώσεις αλλά να κάνεις διακρίσεις σ' αυτούς που τα παίρνουν και σ' αυτούς που δεν τα παίρνουν, να προτάσσεις τις αριστείες και τις παγκόσμιες κατατάξεις, να "τιμωρείς" όσους δε λειτουργούν ορθόδοξα και μετά να μιλάς για την Παιδεία με κεφαλαίο που χωρίς αυτή είμαστε κούτσουρα απελέκητα. Για να είναι η εκπαίδευση κοινωνική πρέπει να ανοίγεις το δρόμο προς αυτή, να προσπαθείς να τραβήξεις κι άλλους στο επόμενο σκαλί κι ας μην αριστεύσουν. Δε σε μπλοκάρει κανείς απ' το να αριστεύεις, έχουμε χάσει το σκοπό μ' αυτή την ιστορία με τις κατατάξεις και τις συγκρίσεις(ανόμοιων μεγεθών σε όλα τα επίπεδα). Την έχουμε ψωνίσει, και είναι πραγματικά λυπηρό να παρατηρείς ότι κανείς δεν έχει τη διάθεση ξεκαβαλήματος.
Σχολιάζει ο/η