Καταρχάς για αυτούς που δεν έχουν αυτοκίνητο (όπως εμένα) υπάρχουν λεωφορεία και τρένα. Να επιδοτούνται συγκοινωνίες από το κεντρικό ταμείο έχει νόημα σε δύο περιπτώσεις:-Όταν δεν μπορεί διαφορετικά να εξασφαλιστεί συγκοινωνία (πχ χειμερινά δρομολόγια σε Ηρακλειά που δεν έχει καν αεροδρόμιο)-Όταν υπάρχουν σημαντικά ευρύτερα κοινωνικά οφέλη, πχ η επιδότηση των ΜΜΜ στις μεγάλες πόλεις η οποία μειώνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την επακόλουθη μόλυνση.Σε κάθε περίπτωση όμως λαμβάνουμε υπ’όψη τη σχέση του κόστους με την ωφέλεια. Γι’αυτό δεν υπάρχει καθημερινό High Speed στην Ηρακλειά το Δεκέμβρη και δεν έχει κάθε 3 λεπτά συρμό το μετρό Κυριακή απόγευμα.Στα Κύθηρα λοιπόν, υπάρχει ήδη επιδοτούμενη αεροπορική σύνδεση με Αθήνα (ετήσια επιδότηση 5,6 εκατομμύρια Ευρώ) και με Κέρκυρα-Άκτιο-Κεφαλονιά-Ζάκυνθο (9,9 εκατομμύρια Ευρώ) και βέβαια το πλοίο το οποίο επιδοτείται με 5,6 εκατομμύρια Ευρώ. Δηλαδή για το Κύθηρα-Αθήνα δαπανούμε 11 εκατομμύρια το χρόνο. Συγκριτικά, η κρατική επιδότηση για όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι 50 εκ. το χρόνο και δρομολόγια σε πόλεις όπως το Άργος και το Ναύπλιο έχουν κοπεί.Δείτε το διαφορετικά. Με τα χρήματα της επιδότησης του πλοίου μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά το οδικό δίκτυο Σπάρτη-Νεάπολη και να επωφεληθεί όλη η νοτιοανατολική Λακωνία. Με πολύ χαμηλότερη επιδότηση μπορεί να υπάρχει τακτική σύνδεση με το Γύθειο και στη συνέχεια διαδρομή σε σύγχρονη εθνική οδό από Σπάρτη (από τέλος 2014) μέχρι Αθήνα. Θα εξασφαλίζεται γρηγορότερη πρόσβαση στην πρωτεύουσα καθώς και με μεγάλες πόλεις και θα πληρώνουμε ως κράτος λιγότερο.