Oι γκέι είναι δικτάτορες κι ο Σατανάς, γυναίκα

Oι γκέι είναι δικτάτορες κι ο Σατανάς, γυναίκα Facebook Twitter
Ατελιέ LIFO
15

 

Η δήλωση του Αύγουστου Κορτώ ότι δεν προτίθεται να πολιτευτεί με το «Ποτάμι», μιας και είναι αφοσιωμένος «στα βιβλία και τον άντρα του», κουβεντιάστηκε πολύ σε ΜΜΕ, κοινωνικά δίκτυα, καφέ και μπαρ ακόμη, ενώ προκάλεσε μια καραμπινάτη κρίση ομοφοβικής υστερίας στον Δήμο Βερύκιο. Από το ραδιόφωνο του Alpha, ο γνωστός δημοσιογράφος στόλισε τον Θεσσαλονικιό συγγραφέα με διάφορα κοσμητικά επίθετα που κοινό παρονομαστή είχαν την υποτιθέμενη θηλυκή του υπόσταση. Δεν είναι, φυσικά, η πρώτη φορά που ένα δημόσιο πρόσωπο εκφράζεται με εμπάθεια, ρατσισμό και μισαλλοδοξία κατά των ομοφυλόφιλων δίχως ενδοιασμούς, εφόσον το επιτρέπουν τόσο τα χοντροκομμένα ήθη της κοινωνίας μας όσο και η ελλιπής αντιρατσιστική νομοθεσία.


Είναι όμως τραγικό να συμβαίνει αυτό από ανθρώπους που ενημερώνουν και διαμορφώνουν την κοινή γνώμη. Τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, τις θηλυκές προσφωνήσεις και τα περί «γκέι δικτατορίας» τα έχουμε ξανακούσει συχνά στο παρελθόν, από τα ρεπορτάζ του Τσαρουχά και τους τηλεοπτικούς «Ρεπόρτερ» τη δεκαετία του '80 μέχρι τον Γρηγόρη Ψαριανό, τον Γιώργο Γεωργίου αλλά και τον πρωθυπουργικό μυστικοσύμβουλο Φαήλο Κρανιδιώτη πιο πρόσφατα – για να μην ανατρέξουμε σε δημοσιεύματα παλιότερων εποχών περί «ανωμάλων», «πισωγλέντηδων» και «τρίτου φύλου» από εφημερίδες όπως η Αυριανή, η Απογευματινή αλλά και τα Νέα, που ούτε δολοφονημένους ανθρώπους δεν είχαν σεβαστεί.


Η ειδοποιός διαφορά είναι πως σήμερα πια τέτοιες χυδαίες προκλήσεις δεν μένουν αναπάντητες. Οι καιροί, βλέπετε, έχουν αλλάξει. Εφόσον άκουσε τα σχωριανά του, ο Δήμος Βερύκιος υποχρεώθηκε - από την ίδια την εργοδοσία του, ενδεχομένως - να προβεί σε μια εξευτελιστική δημόσια απολογία, η ίδια η ΕΣΗΕΑ τον επέπληξε αυστηρά (σε αντίθεση με το αρτηριοσκληρωτικό ΕΣΡ, που μόνο για τα γκέι φιλιά έχει «μάτια»), ενώ ο θιγόμενος συγγραφέας καταθέτει αυτές τις μέρες αγωγή εναντίον τόσο του ίδιου όσο και του ραδιοφωνικού σταθμού. Μέχρι κι ο πρώην, πλέον, συνεργάτης του στην εκπομπή Δημήτρης Σταυρόπουλος στράβωσε μαζί του κι ας συμφώνησε κι εκείνος για την «γκέι δικτατορία», που συνιστά ένα από τα παραδοσιακά και πλέον ηλίθια ομοφοβικά επιχειρήματα: Οι γκέι παρουσιάζονται σαν μια «εκφυλισμένη» πλην πανίσχυρη, μαφιόζικη κλίκα που ελέγχει περίπου τα πάντα και που για να κερδίσεις την εύνοιά της πρέπει είτε να την πηδήξεις είτε να της στήσεις κώλο. Κάτι σαν «αιώνιοι Εβραίοι» του σεξ, κοντολογίς. Πώς, τώρα, με τόση εξουσία στα αμαρτωλά τους χέρια δεν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν μήτε καν ένα στοιχειώδες σύμφωνο συμβίωσης ή κάποια άλλη νομοθετική προστασία, παραμένει μυστήριο!

Η «γκέι κλίκα» και οι «σύμμαχοί» της πράγματι ξεσηκώθηκαν, όπως έδειξαν οι αντιδράσεις, τα δημοσιεύματα και το ευρύ κύμα συμπαράστασης στον συγγραφέα, πράγμα που αποτέλεσε το πιο αισιόδοξο μήνυμα αυτού του επεισοδίου. Στη δικτυωμένη εποχή μας, τίποτε δεν αφήνεται να πέσει χάμω. Ακόμα κι όσοι βρήκαν τη δήλωση αφοσίωσης του Κορτώ στον άντρα του επιτηδευμένη, παλιομοδίτικη ή «μελό» - έξυπνη πάντως εντέλει, εφόσον κάποια προβληματικά μυαλά ενοχλεί περισσότερο ένα καθ' όλα συμβατικό γκέι ζευγάρι παρά ο διεστραμμένος βιτσιόζος που έχουν στο μυαλό τους -, συμφωνούν στο ότι είναι καιρός ο κάθε Βερύκιος να καταλάβει τι εστί.. βερίκοκο.

 

Και η ελευθερία του λόγου; θα πουν ορισμένοι. Δεν έχει δικαίωμα κάποιος να διαφωνεί με τους γκέι ή απλά να μην τους γουστάρει; Φυσικά και το έχει - εδώ ούτε οι ίδιοι οι γκέι δεν «γουσταρόμαστε» πάντα αναμεταξύ μας αφού – ω, τι έκπληξη – δεν είμαστε καθόλου μια «ενιαία», ομογενής κοινωνική κάστα, όπως μας αντιλαμβάνονται κάποιοι, αλλά μας χαρακτηρίζουν επίσης κοινωνικές, ταξικές, πολιτικές, πολιτισμικές κ.λπ. διαφορές, αρκετές για να καθιστούν de facto αδύνατη τη δημιουργία μιας «κλίκας» σαν αυτή που φαντασιώνονται οι συνομωσιολόγοι. Κανείς, όμως, και για κανέναν λόγο δεν δικαιούται να προσβάλει αξιοπρέπειες και υπολήψεις, να πυροδοτεί μίση και επιθετικές συμπεριφορές. Και αυτό ακριβώς είναι που ελέγχεται.

 

Εμένα, ωστόσο, περισσότερο απ' όλα με ενόχλησε η εκκωφαντική σιωπή των γυναικών, παρότι εκείνες προσέβαλε περισσότερο μέσω των γκέι ο δημοσιογράφος: «Αυτοί (οι ομοφυλόφιλοι) δεν έχουν μόνο θηλυκό κορμί αλλά και θηλυκό μυαλό. Γεννάει Σατανάδες!», είπε μεταξύ άλλων στην επίμαχη ραδιοφωνική εκπομπή, προσβάλλοντας το μισό πληθυσμό της χώρας και του πλανήτη ολόκληρου παραμονές, μάλιστα, της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας. Κακό ίσον θηλυκότητα, Γυναίκα ίσον Σατανάς με πρώτη διδάξασα την Εύα που δάγκωσε το Απαγορευμένο Μήλο. Ζήτω ο ταλιμπανικός ιουδαιοχριστιανισμός!

 

Καμία ένσταση, καταγγελία ή απολογία δεν άκουσα σχετικά, λες κι είπε το φυσικότερο πράγμα του κόσμου. Και το πρόβλημα δεν είναι ο Βερύκιος συγκεκριμένα αλλά η πατριαρχική, ανδροκρατούμενη, σεξιστική, "macho" νοοτροπία που διαπνέει την ελληνική κοινωνία σε βάρος των γκέι, των λεσβιών, των γυναικών, των διαφορετικών εφήβων, όλων όσοι δεν ανταποκρίνονται στο πρότυπά της. Νοοτροπία που έχουν υιοθετήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό οι ίδιες οι Ελληνίδες, ακόμα κι όταν εκείνες είναι που κάνουν το «κουμάντο». Όσο εξακολουθεί αυτό, θεαματικές αλλαγές σε δημόσιο αλλά και ιδιωτικό λόγο και βίο ας μην περιμένουμε.

 

15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

6 σχόλια
Σε τι να πρωτοαντιδράσουμε δε μας λέτε:Στα σεξιστικά αστεία εις βάρος μας που πληθαίνουν ώρα με την ώρα;Στις διαφημίσεις που δείχνουν δίμετρες γκόμενες να τρίβονται πάνω σε ψυγεία και κουζίνες,σχεδόν σε όλες τις εταιρείες ηλεκτρικών ειδών;Στα πρόστυχα σχόλια που διατυπώνονται διαρκώς για τις γυναίκες πολιτικούς;Τα μέτωπα είναι πολλά και οι σύμμαχοί μας λίγοι. Μακάρι,η ένταση και το πλήθος των αντιδράσεων εις βάρος του Βερύκιου να υπήρχαν και εις βάρος πχ του διαφημιστή που σκέφτηκε τους άγγελους του Κωτσόβολου,της Media Markt κλπ κλπ. Η μήπως αυτό είναι πλέον κάτι που συνηθίζεται και δε μας σοκάρει;
Αυτό που με λύπησε περισσότερο σε όλη αυτή την ιστορία ήταν η εμμονή κάποιων gay να διαφωροποιήσουν τη θέση τους απ' αυτούς που θέλουν μια "κανονικότητα" στη ζωή τους με έναν σύντροφο κλπ. Κουκλίτσα μου, δεν είσαι το κέντρο του κόσμου, για άλλο πράγμα μιλάμε σήμερα και, πίστεψέ με, θα έπρεπε να σε αφορά και να συμμετέχεις με συμπαράσταση.
Συμφωνώ μαζί σου αλλά με στενοχωρεί που το "κουκλίτσα μου" (στο θηλυκό), και κατ' αυτήν την έννοια, αναφέρεται σε ανθρώπους (ή στάσεις ανθρώπων) που δεν εκτιμάμε ιδιαίτερα. :-P (...ακούς εκεί ο Σεραφείμ και ο Κασιδιαραίος κουκλίτσες, μπρρρρρρρ!)
Επίσης δυστυχως ειναι παρα πολλοι οι γκέι αντρες που οταν γινεται επιθεση εναντιον των γκέι με κατηγορια τη θηλυπρεπεια, πιστευουν οτι δεν τους αφορα, χωρια που η γνωμη τους για το "θηλυκο" στοιχειο δεν ειναι και η καλυτερη.Κακώς βεβαια, γιατι στην ελληνικη κοινωνια αυτες οι "κατηγοριες" απευθυνονται προς ολους τους γκέι...ειτε οι ιδιοι το καταλαβαινουν ειτε οχι.
κι όμως, αντιδράσαμε οι γυναίκες. Εκφράζοντας την αγάπη μας στη σελίδα του αγαπημένου Κορτώ, με μηνύματα καταδικαστικά και επωνύμως προς τον σταθμό του Αλφα, με έκφραση της γνώμης μας στις παρέες μας κλπ. Εκτός κι αν εννοεί ο αρθρογράφος τις... ''επώνυμες'' (όλοι έχουμε επώνυμο, αλλά χρησιμοποιώ τη λέξη όπως τη χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ σήμερα), στο οποίο φυσικά και θα συμφωνήσω με τον αρθρογράφο.
Το πιο ολοκληρωμένο άρθρο που διάβασα σχετικά με το θέμα. Θέλω επανάλλαβω πως δεν εξαγριώθηκε μόνο η "γκει κλίκα" και οι σύμμαχοί της όπως επιχειρείται να παρουσιαστεί. Διάβασα πολλούς ετεροφυλόφιλους άντρες και γυναίκες να παίρνουν θέση και στη συνέχεια να λοιδωρούνται ή και εμμέσως να απειλούνται με το ΣΔΟΕ κτλ. Ήταν τελικώς μια πρώτη αφορμή για συζήτηση, παρότι -όπως ορθά παρατηρείτε- το μισογυνιστικό της μήνυμα προσπεράστηκε ασχολίαστο. Και είναι πραγματικά αξιοπρόσεκτο πως τέτοια "macho" σχόλια γίνονται αποκλειστικά από τόσο αρχετυπικά "macho" άντρες. Θέλω επίσης να θυμίσω κάτι που γράφτηκε από το "Tweets from God" (Και όχι από τον Morgan Freeman στον οποίο λανθασμένα αποδίδεται): "I hate the word homophobia. It's not a phobia. You are not scared. You are an asshole." Είναι τελικώς φοβία; Σε τι μοιάζει, αλλά και σε τι διαφέρει με τις άλλες φοβίες; Ή μήπως είναι η μόνη "φοβία" που στρέφεται επιθετικά κατά του αντικειμένου της;Μιλάνε οι κλειστοφοβικοί για την κλίκα των ασανσέρ; Έχουμε αγοραφοβικούς που νοσταλγούν τις ωραίες εποχές που υπήρχε η απογόρευση κυκλοφορίας; Υπάρχει άλλη κατηγορία ανθρώπων (εθνική, θρησκευτική, κοινωνική κτλ) στην οποία όποιος επιτίθεται το κάνει με τη δικαιολογία (και την υπερηφάνεια) του υπερβολικού φόβου πως αυτή ομάδα θα καταλύσει οικογένεια, έθνος, θρησκεία, ιδανικά και τελικώς αυτοπροβάλλεται ως θεματοφύλακας; Μήπως να σταματήσουμε να τους λέμε ομοφοβικούς γιατί ο όρος μιας διαταραχής δεν περιγράφει το φάσμα των σκοπών και των κινήτρων τους;Μήπως είναι η στιγμή να βρούμε το νόημα και τη λέξη που το περιγράφει;
"Υπάρχει άλλη κατηγορία ανθρώπων (εθνική, θρησκευτική, κοινωνική κτλ) στην οποία όποιος επιτίθεται το κάνει με τη δικαιολογία (και την υπερηφάνεια) του υπερβολικού φόβου πως αυτή ομάδα θα καταλύσει οικογένεια, έθνος, θρησκεία, ιδανικά και τελικώς αυτοπροβάλλεται ως θεματοφύλακας;"Ξενοφοβία;Επίσης:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_phobias"Prejudices and discrimination" (φοβίες δεν είναι μόνο στην πρώτη κατηγορία obs).Προσωπικά πιστεύω ότι είναι, σαφώς, και φοβία. Φυσικά δεν είναι αποκλειστικά φοβία και ούτε σημαίνει αυτό η λέξη ομο-λεσβο-τρανσφοβία. Λέτε αν αλλάξουμε τη λέξη να πούνε οι ετεροφυλόφιλοι: "α ναι μωρέ! αυτό έχω, ας αλλάξω τη στάση μου τώρα" :-)
Πολύ σωστά, η "Ξενοφοβία", είναι μια "φοβία" ίδιου τύπου. Ίδιας έντασης και συχνότητας και με παρόμοιο το αίτημα της "καθαρότητας". Σχετικά με τη λίστα των διακρίσεων και προκατάληψης του λινκ σας: Διακρίσεις με βάση την εθνικότητα είναι παρακλάδια ή υποσύνολα της Ξενοφοβίας και διακρίσεις με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό είναι η ομο-λεσβο-τρανσφοβία. Είναι σαφές πιστεύω ότι δεν συναντάμε τόσο συχνά στο δημόσιο διάλογο ή στη διάδοση φαινόμενα όπως Παιδοφοβία, ή Εφηβοφοβία που είναι στην ίδια λίστα. Προσωπικά, θα συμφωνήσω μαζί σας πως, τα αίτια μιας τέτοιας επιθετικής συμπεριφοράς μπορεί ναι είναι ΚΑΙ η φοβία. Αλλά όχι μόνον αυτό. Γιατί αν ήταν μόνο αυτό, κάποιοι δεν θα αποδέχονταν το χαρακτηρισμό και ως "τίτλο τιμής". Τέλος, χαίρομαι για την τελευταία παρατήρησή σας, γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να διευκρινίσω πως για μένα το ζητούμενο δεν είναι ο ετεροπροσδιορισμός. Όπως πολύ σωστά επισημαίνει και το άρθρο, έχουμε πολλά παραδείγματα αυτής της ρητορικής μίσους και προκατάληψης ή έστω αντιπαλότητας και ανάμεσα στα μέλη των κοινοτήτων που προαναφέρθηκαν.
χμμ..δεν ξέρω, ομοερωτισμός είναι ένα πράγμα, ομοφυλοφιλία άλλο. Μπορώ να σκεφτώ περιπτώσεις όπου ομοερωτισμός είναι περιρρέοντας (ή λανθάνων), αλλά με σαφή μπροστάντζα την ομοφοβία (και τα αποτελέσματα αυτής). Anyway...
Η ομοφοβία είναι συνυφασμένη με τον σεξισμό και ο σεξισμός με την ομοφοβία. Θεωρητικά η κατακεραύνωση των ομοφοβικών συμπεριφορών θα ...έπρεπε να αποτελεί κατακεραύνωση των σεξιστικών.Η πατριαρχεία βλάπτει και στο στόχαστρο δεν είναι μόνο οι γυναίκες ανεξαρτήτως σεξ. προσανατολισμού, οι gay, τα trans άτομα και όλ@ς όσ@ς δεν ανταποκρίνονται στα πρότυπά της, αλλά και οι "τυπικοί" str8 άντρεςhttp://kamenasoutien.com/2013/02/26/blaptei-i-patriarxia-tous-antres/Δεν ξέρω από πού κρίνετε ότι η σιωπή των γυναικών είναι εκκωφαντική ...εκτός κι αν εννοείτε ότι ήταν εκκωφαντική για το υποτιθέμενα «δικό» τους θέμα (σεξισμός), που μπορεί και να ισχύει. Πάντως για την ομοφοβία, όπου και δόθηκε το βάρος, καθόλου δεν το νομίζω αυτό (σύμφωνα με σχόλια κόσμου, αντιδράσεις από φεμινιστικές ομάδες, lgbt+ οργανώσεις κ.λπ.).Επίσης:«Με επιστολή προς το Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ, οι δημοσιογράφοι και μέλη της διοίκησης, Μαριλένα Κατσίμη, ΓΓ ΕΣΗΕΑ και Δημήτρης Κοτταρίδης, Ταμίας ΕΣΗΕΑ, ζητούν τη λήψη μέτρων για το Δ. Βερύκιο, από το Πειθαρχικό της Ένωσης Συντακτών, μετά τις ρατσιστικές και ομοφοβικές δηλώσεις του τελευταίου κατά τη διάρκεια της ραδιοφωνικής του εκπομπής»Πάντως ο σεξισμός δεν είναι απαραίτητο να επισημαίνεται μόνο από γυναίκες, η ομοφοβία από gay άντρες, η λεσβοφοβία από λεσβίες και η τρανφοβία από τρανς. Είναι πολύ υγειές να επισημαίνεται (και) από άτομα που δεν ανήκουν στις αντίστοιχες «κατηγορίες». Φυσικά το σχόλιό σας έχει μία βάση (Κακό ίσον θηλυκότητα, Γυναίκα ίσον Σατανάς ) και δείχνει πόσο υποδόρια έχει περάσει, ως κάτι που μπορείς να διαφωνείς 100% μεν, αλλά έχει ...χιλιοτριφτεί με το αυτί σου, ακούγεται σαν ρητό, παροιμία κάτι τέτοιο τεσπα (κακώς).Περιέργως έχω την εντύπωση πως με ενόχλησαν περισσότερο αυτοί που έκραξαν τον Κορτώ για το «άντρας μου» [δυσανεξία στην τρυφερότητα ή/και την (σχετική) ευτυχία κάποιου σε κάποιον τομέα] αλλά μετά όταν χόντρυνε πολύ η φάση με τον Βερύκιο «έσπευσαν» να κράξουν τον Βερύκιο. Μαλακίες εις τον κύβο, αυτό έχω να πω εγώ.[Φυσικά να μην ξεχνάμε το «γυναικείο» αντίστοιχο της «μασωνίας των gay» ...άτομα που χαρακτηρίζονται ως: femnazis, υστερικές, μίσανδρες μπλαμπλαμπλα και στην «καλύτερη» ...c paglia, μα τον Τάρανις!].
Εξαιρετικά εύστοχο σχόλιο.Και για να συμπληρώσω: Από τη μία «άκουσε τα σχωριανά του», «αντιδράσεις», «δημοσιεύματα», «ευρύ κύμα συμπαράστασης στον συγγραφέα» και ταυτόχρονα «εκκωφαντική σιωπή των γυναικών»;; Πώς γίνεται αυτό;Δηλαδή οι αντιδράσεις ήταν ανδρικός λόγος ενώ η σιωπή γυναικεία;
Μου αρέσει αυτό σαν statement: "Δηλαδή οι αντιδράσεις ήταν ανδρικός λόγος ενώ η σιωπή γυναικεία;" θεωρώντας, όμως, ότι ο γράφων εννοεί την σιωπή των γυναικών, ως προς το σημείο (καθαρά) του σεξισμού: Ότι δεν δήλωσαν, γενικευμένα: επ! αυτό θίγει και "εμάς". Αλλά όπως είπα και πριν, το βάρος δόθηκε (από γυναίκες και άντρες που αντέδρασαν) στην ομοφοβία και στο πρόσωπο του Κορτώ. Δυστυχώς υπάρχουν και gay που θεωρούν ότι ο σεξισμός είναι κάτι που δεν τους αφορά (καθόλου), ότι είναι ένας "άλλος" αγώνας, ότι αφορά μόνο τις γυναίκες (όχι λέμε!), και ότι αυτοί δεν είναι γυναίκες, άρα δεν τους άφορά. Καμία σχέση!Σεξιστικό σημείο, επίσης, ήταν και η "Αυγουστίνα", διότι -φυσικά- είναι άκρως υποτιμητικό να πεις στο θηλυκό αντίστοιχο του ονόματος ενός άντρα, όταν αναφέρεσαι σ' αυτόν και το "Παρθενόπη" που έχει από μόνο του διάφορες προεκτάσεις, για τις σεμνότυφες (δήθεν) παρθένες (http://www.slang.gr/lemma/show/parthenopi_13528) κ.λπ.. Και επειδή δεν θα τελειώσω μέχρι αύριο αν συνεχίζω, πάνω σε αυτό, βάζω τελεία.
Μα, ακριβώς αυτό. Ενώ ξεκίνησε από μία σωστή παρατήρηση (ότι δηλαδή τα σχόλια του Βερύκιου ήταν ταυτόχρονα σεξιστικά όσο και ομοφοβικά), στη συνέχεια θεωρώντας ότι για την ομοφοβία μιλάνε οι ομοφυλόφιλοι και για τον σεξισμό οι γυναίκες, βγήκαν οι γκέυ (άντρες;) ομιλητικοί και οι γυναίκες σιωπηλές. Ενώ απλώς οι περισσότερες όσο και οι περισσότεροι παρέλειψαν να αναφέρουν τον πολλαπλό ρατσισμό στον λόγο του Βερύκιου.Για αυτό και είναι χρήσιμο κάθε στιγμή να κοιτάμε ταυτόχρονα όλες τις μορφές καταπίεσης και διακρίσεων.Άλλοι βλέπουν μόνο την σεξουαλικότητα και ξεχνάνε να δούνε το φύλο, άλλες βλέπουν μόνο το φύλο και ξεχνάνε να δούνε την κοινωνική τάξη, άλλοι βλέπουν μόνο την τάξη και ξεχνάνε να δούνε το χρώμα και πάει λέγοντας. Για αυτό και οι τρανς, βιώνοντας οι ίδιες/οι αυτό το πολλαπλό intersectionality, έχουν δείξει πολλές φορές πόσο ριζοσπαστική μπορεί να γίνει η όλη συζήτηση.