«Για αυτοκτόνησε, να το ευχαριστηθούμε...»

«Για αυτοκτόνησε, να το ευχαριστηθούμε...» Facebook Twitter
25

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε για «θετική ψήφο». Γνωρίζαμε επίσης για «αρνητική ψήφο». Για «ψήφο τακτικής». Γνωρίζαμε την «επιλογή ταύτισης», γνωρίζαμε την επιλογή του «μικρότερου κακού». Πράγματα κατανοητά και απολύτως αποδεκτά. Άλλος θεωρεί καλύτερο (ή χειρότερο) το ένα κόμμα, άλλος το άλλο και κανείς μας υποχρεώνει να συμφωνούμε. Αυτό εξάλλου είναι η δημοκρατία.

Τις τελευταίες μέρες, όμως, διακινείται μια νέα – κάπως παράδοξη, είναι η αλήθεια – θεωρία. Η λεγόμενη «αυτοκτονική ψήφος». Σε ένα άρθρο που διακινήθηκε ευρέως, ο συγγραφέας κ. Νίκος Δήμου, αφού περιγράφει ένα συγκεκριμένο κόμμα ως «άκρως επικίνδυνο», καταλήγει λέγοντας «ας βγει να τελειώνουμε». Ισχυριζόμενος ουσιαστικά ότι, αν αυτό το «άκρως επικίνδυνο» κόμμα βγει, η χώρα θα διαλυθεί και έτσι θα τελειώνουμε με τις ψευδαισθήσεις.

Πριν εξηγήσω γιατί θεωρώ την άποψη αυτή εντελώς λανθασμένη, να διευκρινίσω ότι δεν μπαίνω καθόλου στην ουσία των αξιολογήσεων, δεν κρίνω κανένα κόμμα, ούτε υιοθετώ ούτε αντιπαρατίθεμαι στις εκτιμήσεις του άρθρου ως προς το ποιό κόμμα είναι το χειρότερο. Στέκομαι μόνο στη λογική που αυτό εμπεριέχει: την προτροπή, δηλαδή, «να βγει το χειρότερο δυνατό για να πάθουμε και να μάθουμε»!

Καταρχάς, η αντίληψη αυτή πάσχει και ως παιδευτική μέθοδος. Η τιμωρητική φιλοσοφία που δίνει σημασία στην παιδευτική λειτουργία του πόνου ως μορφή εξορθολογισμού συμπεριφορών, θεωρείται ξεπερασμένη. Στο παιδί σου λες να μη βάζει το χέρι του στην πρίζα. Δεν του λες «βάλε το να πάθεις ηλεκτροπληξία και μετά, αν επιζήσεις, να μάθεις να μην το ξανακάνεις». Ο αυτοτραυματισμός ως μέθοδο διαπίστωσης της επικινδυνότητας υπερβαίνει την πολύπαθη κοινή λογική.

Δεύτερον, θυμίζει το ανέκδοτο με τον τύπο που έκοψε τα γεννητικά του όργανα για να τιμωρήσει τη γυναίκα του επειδή τον απατούσε. Αλήθεια, όσοι αποδέχονται ελαφρά τη καρδία το ενδεχόμενο να καταστραφεί η χώρα για να μάθει ο λαός να μην πιστεύει σε μπούρδες, σε ποια χώρα ζουν; Οι ίδιοι δεν θα πληγούν; Αν όχι, πόσο ηθικό είναι εκείνοι που μιλούν από θέση ασφαλείας να νουθετούν αυτούς που ρισκάρουν την ίδια τη ζωή τους; Και τι άραγε πιστεύουν; Ότι την ώρα της διάλυσης αυτοί θα ρεμβάζουν επί των ερειπίων, θα λένε «εγώ σας τα ‘λεγα» και ο κόσμος θα στραφεί σε εκείνους; Πολύ εγωιστικό δεν ακουγεται;

Μπορεί κάποιοι να φαντάζονται ότι όπως ο Τσώρτσιλ (τον οποίο όλοι περιφρονούσαν και ειρωνευόντουσαν όταν προειδοποιούσε για τους κινδύνους της ανόδου του ναζισμού) θα ηγηθούν της χώρας την ώρα της μεγάλη μάχης. Με τη διαφορά ότι ο Τσώρτσιλ δεν ευχήθηκε να φτάσουν οι Ναζί στο... Λίβερπουλ για να αποδειχθεί ότι είχε δίκιο. Ήταν συνεχώς στην πρώτη γραμμή της μάχης και δεν είπε ποτέ «μια ψυχή που είναι να βγει, ας βγει». Ο τελευταίος στον οποίο θα στραφεί η κοινή γνώμη εκείνη την ώρα είναι όσοι είχαν υποτιμήσει τον κίνδυνο ή είχαν προτρέψει σε εκλογική αυτοκτονία.

Πάμε όμως παρακάτω. Ισχυρίζονται όσοι διακινούν αυτή την αντίληψη, ότι «η καταστροφή θα μας συνετίσει». Το συμπέρασμα αυτό είναι εντελώς αυθαίρετο. Τα τελευταία χρόνια που έχουμε βιώσει τις συνέπειες της μεγάλης οικονομικής κρίσης και πολιτικής απαξίωσης, είδαμε κάποια θεαματική στροφή προς τη «λογική»; Είδαμε να αναδεικνύονται νέες δυνάμεις και πρόσωπα που εμπνέουν, είτε γενικότερα είτε εντός των υφιστάμενων κομμάτων; Το αντίθετο έχει συμβεί. Αυτοί που έχουν ενισχυθεί είναι οι ακραίες δυνάμεις, τα πρόσωπα με διχαστική παρουσία, καθώς και διάφορα γραφικά μεγάφωνα της αγανάκτησης. Το να πιστεύει κάποιος ότι ο «πολιτικός ορθολογισμός» διδάσκεται ευκολότερα σε μια απελπισμένη και διαλυμένη κοινωνία, δεν έχει καμία ιστορική βάση.

Ακούγεται επίσης η άποψη, ότι «το κόστος θα είναι βραχυπρόθεσμο, η κοινωνία θα υποστεί ένα σοκ και θα προχωρήσουμε αφού πρώτα έχουμε λογικευτεί». Αυτό κι αν είναι αυθαίρετο! Καταρχάς από πού προκύπτει ότι το κόστος θα είναι βραχυπρόθεσμο; Ήδη εκτιμάται ότι θα χρειαστούν πάνω από 10χρόνια για να επανέλθουμε στα προ 2009 επίπεδα. Πόσα θα χρειαστούν αν πάμε ακόμα πιο πίσω;

Αν η οικονομία και ο παραγωγικός ιστός διαλυθούν περαιτέρω, αν αποκοπούμε από τα όποια στηρίγματά μας με ηρωικά καραμπουζουκλίκια, αν ζήσουμε bank run και κοινωνική έκρηξη, α λα Αργεντινή, κλπ – οι «χειρότερες μέρες», δηλαδή, που το ίδιο το άρθρο προοιωνίζει! – τότε όλο αυτό θα θεωρηθεί «δεν τρέχει τίποτα» και «δεν πειράζει μωρέ, σύντομο θα είναι»;

Και μετά, αλήθεια, τι θα γίνει; Αν οι «κακοί» έχουν καταψηφιστεί και οι «χειρότεροι» έχουν ρίξει το σκάφος στα βράχια, με ποιες πολιτικές και οικονομικές δυνάμεις θα ανασυγκροτηθεί η χώρα; Τη ΧΑ που θα είναι η μόνη αδοκίμαστη τότε; Τίποτα ουρανόσταλτους σωτήρες; Τους «μεταρρυθμιστές» οι οποίοι θα πάνε από το 1,5% στο 40%;

Το χειρότερο όμως σε όλη αυτή τη συλλογιστική, είναι ότι εμπεριέχει ένα τεράστιο ηθικό έλλειμμα. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι η κακοδαιμονία της χώρας είναι οι λαϊκιστές πολιτικοί που μιλάνε για «δεντρόλεφτα» και μαγικές συνταγές και οι ανώριμοι πολίτες που τους πιστεύουν, τι γίνεται με τους υπόλοιπους; Αυτούς που δεν τρέφουν ανάλογες αυταπάτες, άρα δεν χρειάζονται κάποιο «μάθημα για να λογικευτούν». Οι πολίτες αυτοί θέλουν στήριξη και όχι να αντιμετωπιστούν ως παράπλευρες απώλειες ενός αγώνα για πολιτική «δικαίωση» όσων ποντάρουν στην καταστροφή ώστε «για να λογικευτούν οι υπόλοιποι».

Κλείνοντας, επαναλαμβάνω ότι δεν μπαίνω στην ουσία των εκτιμήσεων για το τι θα σήμαινε η εκλογή ενός συγκεκριμένου κόμματος. Στάθηκα μόνο στη λογική που με αφορμή το συγκεκριμένο άρθρο, είδαμε να αναπτύσσεται. Ότι, δηλαδή, μπορεί να ψηφίζεις το αντίθετο από αυτό που επιθυμείς, προσδοκώντας να αποτύχει και έτσι να δικαιωθείς μέσα από τις στάχτες. Η άποψη αυτή είναι αφελής και βαθιά αντιπολιτική.

Ζούμε μη ελεγχόμενες καταστάσεις, σε μια κατακερματισμένη κοινωνία. Με κοινωνικό υπόβαθρο που μυρίζει μπαρούτι και διερρηγμένο κοινωνικό ιστό. Σε τέτοιο περιβάλλον μπορείς να ψηφίζεις όποιον θεωρείς καλύτερο ή λιγότερο κακό. Δεν μπορεί όμως να παίζεις με τη φωτιά και να κάνεις ασκήσεις επί χάρτου. Είναι επικίνδυνα.

[email protected]

25

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

13 σχόλια
Δεκαετίες τώρα το πρόβλημα είναι ένα: Η Μεγαλοαστική Αριστοκρατία της χώρας και τα παρ' αυτή μικρά και μεγάλα λαμόγια που ζουν/φτιαχνουν περιουσίες από το δημόσιο χρημα νομότυπα και παράνομα πρέπει πάντα να κυβερνούν. Και με βασιλιά και χωρίς, Και με πολέμους και χωρίς, και με δικτατορίες και χωρίς, και με εμφυλίους και χωρίς και με βια και φόβο και τρόμο και χωρίς... Με κάθε τρόπο και μέσο αρκεί μην αλλάξει η φυσική ροή των πραγμάτων: εμείς ελέω Θεού θα κυβερνάμε όσο διεφθαρμένοι κι αν είμαστεΓιατί αν έρθουν οι "άλλοι" θα καταστραφεί η χωρα(;;;!!!) η πατρίς το έθνος κι εσείς μαζί...
Συμφωνώ απόλυτα, μόνο που από την σύστασή του το Ελληνικό κράτος δεν είχε ποτέ αριστοκρατία, τουλάχιστον με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Κάτι πεινασμένα λαμόγια είχε που με λαμογιές κατέληξαν να γίνουν μεγαλοαστοί (απο οικονομικής απόψεως και μόνο φυσικά) και από τότε μέχρι και σήμερα μας ταλαιπωρούν αφάνταστα με τον τρόπο που τόσο παραστατικά αναφέρετε πιο πάνω......
Αν διαφωνείς η δεν βρίσκεις κόμμα που δεν σε εκφράζει, γιατί απλά να μην συμμετέχεις? Μπούλο στις εκλογές. Όχι για να πάμε παραλία, αλλά γιατί απλά θα τους αφήσουμε να φαγωθούν μόνοι τους.
Τα λευκά-άκυρα-μη συμμετοχή ευνοούν το πρώτο κόμμα, συνεπώς χωρίς να το θες περίπου 'ψηφίζεις' Σαμαρά ή Τσίπρα, και μάλιστα χωρίς να είσαι βέβαιος ποιον από τους δύο. Προσοχή, λέω ευνοεί. Δεν είναι ισάξιο με το να ψηφίσεις το πρώτο κόμμα, αλλά δεδομένου ότι το πρώτο κόμμα ευνοείται από το εκλογικό σύστημα, είναι αυτό που επωφελείται περισσότερο όσο μεγαλώνει η αποχή-λευκό-άκυρο.Αν το σύστημα ήταν 100% απλή αναλογική τότε όντως θα ήταν σχετικά αδιάφορο καθότι η αποχή θα αύξανε αναλογικά τα ποσοστά όλων. Ακόμα και τότε όμως η πολύ μεγάλη αποχή πριμοδοτεί όλα τα κόμματα με ποσοστά μη αντιπροσωπευτικά της πραγματικής εκλογικής δύναμης. Είμαστε σίγουροι ότι το θέλουμε; Πχ αν η ΧΑ έχει 5% πραγματικές ψήφους επί του εκλογικού σώματος και έχουμε 50% αποχή, τότε ακόμα και με απλή αναλογική θα εκπροσωπηθούν με 10% στη Βουλή. Στην πραγματικότητα λόγω ενισχυμένης αναλογικής θα βγουν με ακόμα περισσότερους βουλευτές.http://www.newsbomb.gr/ekloges-2012/story/130194/na-ti-symvainei-me-leyka--akyra-kai-apohi
Τα γνωρίζω όλα αυτά. Απλά έπαψα να πιστεύω ότι σε ένα στημένο παιχνίδι υπάρχει λόγος να συμμετέχω. Και όσο με παρακαλούν να παίξω τόσο πιο σημαντική θα θεωρώ την αποχή μου.Τουλάχιστον για τις Ευρωεκλογές θα έπρεπε και όσα κόμματα δεν στηρίζουν την ΕΕ να απέχουν από αυτές. Πως γίνεται να θέλεις έξοδο από το ευρώ και να συμμετέχεις στις ευρω-εκλογές? Κατάληψη του κράτους με εκλογές, με σκοπό την κατάλυση του κράτους (?!??!?)Κατάληψη του ευρωκοινοβουλίου με ευρωεκλογές με σκοπό την κατάλυση της ΕΕ( ??@?!?!)Πόσο ακόμα να ανεχτώ αυτή την κοροϊδία?Φιλικά πάντα....
μετα απο πολλες συζητησεις με ψηφοφορους του ΣΥΡΙΖΑ, πιστευω οτι μπορουν να ταξινομηθουν χονδρικα σε 3 κατηγοριες : α. δημ.υπαλληλοι που φοβουνται οτι θα απολυθουν/πρωην δημ.υπαλληλοι (συμβασιουχοι) που ευελπιστουν οτι θα επαναπροσληφθουν/ατομα που ελπιζουν να γινουν καποτε δημ.υπαλληλοι β. αυτοι που ειναι αρκετα αφελεις ωστε να πιστευουν οτι με αλλη κυβερνηση, θα μπορεσουμε να επανελθουμε στο προ υφεσης βιοτικο επιπεδο, χωρις τις αναγκαιες μεταρρυθμισεις - απλα, δανειζομενοι αφειδως, μονο και μονο για να καταναλωνουμε γ. αυτοι που εμφορουμενοι απο την αγανακτηση τους αρνουνται ή αδυνατουν να σκεφτουν ψυχραιμα - το μονο που τους ενδιαφερει, ειναι να εκτονωσουν την οργη τους ψηφιζοντας "τιμωρητικα" και "αντιμνημονιακα" - αν προσπαθησεις να μιλησεις μαζι τους με επιχειρηματα, καταφευγουν απλως σε χαρακτηρισμους.. σε αυτη την κατηγορια εντασσονται και οσοι περιοριζουν τη σκεψη τους στο απλοϊκο μοτιβο "αλλαγη να ναι κι ο,τι να ναι".. κοντολογις, δεν εχω γνωρισει ουτε εναν ψηφοφορο του ΣΥΡΙΖΑ που η ψηφος του να εχει "θετικη" χροια.. κι αν το καλοσκεφτει κανεις, αυτο ειναι και το λογικο, δεδομενου οτι κι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εχει εξηγησει λεπτομερως και με σαφηνεια τι προτιθεται να κανει, επομενως πως να τον επιλεξεις για το προγραμμα του?
> Σε ένα άρθρο που διακινήθηκε ευρέως, ο συγγραφέας κ. Νίκος Δήμου, αφού περιγράφει ένα συγκεκριμένο κόμμα ως «άκρως επικίνδυνο», καταλήγει λέγοντας «ας βγει να τελειώνουμε».Το εν λόγω άρθρο εδώ: [Ας βγει ο Τσίπρας, να τελειώνουμε!](http://bit.ly/1j3O3V2).
Μπορεί να έχετε και οι δύο δίκιο.Εγώ πάντως νομίζω ότι την λογική "να τους δοκιμάσουμε στην πράξη" την συναντάς περισσότερο στους ίδιους τους ψηφοφόρους τους. Σαν επιχείρημα φυσικά δεν έχει την παραμικρή λογική, γιατί να μην δοκιμάσουμε τον Μιχαλολιάκο στην πράξη πρώτα; Αλλά ενώ μπορείς να επιβάλεις στο παιδί σου να μη βάζει στο χέρι στην πρίζα ο ψηφοφόρος δεν είναι παιδί σου, μπορείς μόνο να πεις για τον ηλεκτρισμό, σαν "μνημονιακό παπαγαλάκι".Άλλο ένα που είπε o Τσώρτσιλ: Η δημοκρατία είναι το χειρότερο πολίτευμα, αν εξαιρέσεις όλα τα άλλα.Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να αγοράσεις 1 τόνο popcorn. Η το εν λόγο κόμμα θα κάνει παγκόσμιο ρεκόρ κωλοτούμπας οπότε θα χρειαστεί για την ψυχαγωγία μας (εδώ και καιρό η αντιπολίτευση δίνει δωρεάν παραστάσεις τσίρκου έτσι και αλλιώς), ή αν γίνουμε Αργεντινή (που το εύχονται) θα χρειαστεί και για περισσότερο πρακτικούς λόγους.
Δηλαδή επειδή συγκεκριμένα συμφέροντα-χώρες μας απειλούν ότι αν σταματήσουμε να στηρίζουμε αυτή την ανεκδιήγητη κυβέρνηση, που στην παρούσα φάση τους εξυπηρετεί, και ψηφίσουμε κάτι διαφορετικό, τότε θα γίνει bank run και θα μας συμβούν όλα τα δεινά του κόσμου – κάτι που και τώρα συμβαίνει βέβαια απλά γίνεται με δόσεις για να μη μας κακοφαίνεται τόσο - εμείς πρέπει να κάνουμε ότι μας λένε.... Πολύ ελπιδοφόρα και αξιοπρεπής λογική πράγματι..... Το σχόλιο βέβαια δεν αφορά τόσο αυτό το άρθρο όσο αυτήν την εκφοβιστική και επικίνδυνη κατά τη γνώμη μου άποψη που πλασάρεται ότι αν γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση θα επέλθει το τέλος του κόσμου και θα πέσουν επάνω μας και οι επτά πληγές του φαραώ ταυτόχρονα… Αν και απ’ ότι φαίνεται εμμέσως και το παρόν άρθρο υιοθετεί, εν μέρει τουλάχιστον, αυτή την άποψη.
Αυτό που λέει το άρθρο είναι ότι ο μόνος λογικός τρόπος επιλογής του τι θα ψηφίσεις είναι να βρεις με ποιόν συμφωνείς, να δώσεις δηλαδή θετική ψήφο σε συγκεκριμένες προτάσεις.Ψήφισε Σύριζα αν συμφωνείς με "την κατάργηση του μνημονίου σε ένα νόμο και ένα άρθρο" αλλά ταυτόχρονα με την συνέχιση της χρηματοδότησης. Πως θα γίνει αυτό; Ε οκ, προσεχώς θα μάθουμε, είναι έκπληξη!
Με συγχωρείτε αλλά δεν λέει κάτι τέτοιο το άρθρο, αυτό το λέτε εσείς ή αυτό καταλάβατε εσείς ότι λέει, το άρθρο προσπαθεί να αναδείξει ότι ένας συγκεκριμένος τρόπος επιλογής του τι θα ψηφίσει κανείς είναι αναποτελεσματικός και σε τελική ανάλυση αυτοκτονικός. Δεν υπαγορεύει όμως σε καμιά περίπτωση - και μάλιστα με τέτοια απολυτότητα - το ποιός είναι ο ένας μόνο σωστός τρόπος να ψηφίζουμε.Μα εγώ δεν είπα ότι αυτό που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το σωστό, είπα ότι όπως - πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου - δεν είναι αποτελεσματική λογική η αυτοκτονική ψήφος, έτσι δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική και η λογική του ψηφίζω ένα διεφθαρμένο σύστημα, που παρ όλο που αυτό ευθύνεται κατα κύριο λόγο για την κατάσταση που είμαι τώρα, μου λέει ότι ξέρεις, δεν έχεις άλλη επιλογή μόνο εγώ μπορώ να σε σώσω απ την δεινή θέση που βρίσκεσαι τώρα, αν έρθουν οι άλλοι - όσοι δεν είναι μέρος του συστήματος δηλαδή - θα καταστραφείς, εν το μεταξύ βέβαια με τα μέτρα που παίρνουν οι δήθεν σωτήρες μου εγώ πάλι καταστρέφομαι απλά συμβαίνει σιγά σιγά και όχι μια κι έξω όπως θα συνέβαινε κατ' αυτούς αν ήταν στην εξουσία ένα αντιμνημονιακό κόμμα....
Σωστός. Η αντίδραση αυτή σημαίνει παραίτηση. Δεν μπορώ να προχωρήσω άλλο και αφήνομαι σαν σκουπιδάκι στη θάλασσα. Μια ανάλογη αντίδραση βλέπουμε και σε ανθρώπους που πάσχουν από κάποια ασθένεια. Θα είναι διαφορετικά αν εσύ συνεχίσεις την προσπάθειά σου, όσο δυνατός κι αν είναι ο αντίπαλος, και διαφορετικά αν σταματήσεις. Στην πρώτη περίπτωση αν αποτύχει εκείνος που σε κέρδισε, εσύ θα είσαι εκεί, αναμμένος, ενεργός. Στην δεύτερη, θα έχεις χαθεί στην απέραντη θάλασσα. Και κάποιος τρίτος θα πάρει τη σκυτάλη.
Ο Fillios τί καυτηριάζει; Την άνευ αντεπιχειρήματος δύναμη μιας επιχειρηματολογίας που αποδυκνύει ....κάτι ή, από την άλλη, ότι η επιχειρηματολογία αυτή καταρέει αφού αντιπροτείνει την μη-επιλογή(δηλαδή ακόμα και το να ψηφίσεις και πάλι την παρούσα κυβέρνηση που οδηγει ήδη στην ασφυξία πλήθος κόσμου, το οποίο και καλείται εν τέλει να πάειι να την ψηφίσειι και το οποίο όμως βέβαια, ζητάει βοήθεια);Έχουμε εχθρούς ή πιο αδύναμους;Το κεντρικό μας ζήτημα ποιο είναι; Η επιβίωση ή η πολυτέλεια;.Πρόκειται για εξουδετέρωση, για εξυγίανση ή για σωτηρία;Εσύ φερ' ειπείν, πως θες να γίνει; ΥΓ:συμμερίζομαι ότι η καταστροφή είναι μια λύση, αλλά ούτε δύναμαι να την στρέψω υπέρ μου, ούτε διατίθεμαι να την ενισχύω εις βάρος μου:)
Κε Βαρδουλάκη επειδή είχε αρχίσει κι εμένα να με γοητεύει αυτή η άποψη που εξέφρασε ο κος Δήμου στο άρθρο του (το οποίο διάβασα) να σας πω ότι με πείσατε. Απ' την άλλη όμως αναγνωρίστε κι εσείς την βαθειά απογοήτευση για τα πολιτικά δρώμενα στην Ελλάδα, αυτών που, όπως ο κος Δήμου, εκφράζουν μια τέτοια άποψη. Όταν ακόμα και τώρα, υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν πως για όλα όσα τραβάμε φταίνε "τα μνημόνια" και οι κακοί ξένοι που επιβουλεύονται τον προικισμένο λαό. Ή άλλοι που θεωρούν πως μόνος τρόπος εξόδου απ' τη κρίση είναι η παγκόσμια επανάσταση που θα ξεκινήσει στην Ελλάδα.Ε, δεν θέλει και πολύ ο άνθρωπος...
Κλείνοντας, επαναλαμβάνω ότι δεν μπαίνω στην ουσία των εκτιμήσεων για το τι θα σήμαινε η εκλογή ενός συγκεκριμένου κόμματος. Βέβαια αυτό το κόμμα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και περιγράφω γλαφυρά (με παραδείγματα για αυτοευνουχισμούς και άλλα ωραία) γιατί δεν πρέπει να τον ψηφίσετε!Αλλά κρίνω τον συγκεκριμένο συλλογισμό, και όχι τον ΣΥΡΙΖΑ, που αν βγει θα γίνει bank run, και θα πέσουμε στα βράχια κτλ.
Αν κατάλαβα καλά, δεν σας ενοχλεί η άποψη του κ. Δήμου ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι άκρως επικίνδυνος και θα επιφέρει χειρότερες μέρες, αλλά η δική μου ανάλυση ότι δεν μπορείς να λες "πάθε για να μάθεις", όποιο κόμμα και αν αφορά αυτό. Ενδιαφέρον! Ψήφος να' ναι και ό,τι να' ναι...
Οχι σας κατηγορεί εμμέσως ότι ενώ ασκείτε κριτική στον κ. Δήμου, για την εκδικητική του θέληση να καταστραφεί η χώρα, προσπερνάτε στην ουσία άνευ κριτικής την άποψη ότι σύριζα = καταστροφή της χώρας, σε βαθμό που μοιάζει να συμφωνείτε μαζί της.
Πιστευω οτι σε εναν μεγαλο βαθμο, μπορει να δικαιολογηθει η "προτροπη" του Νικου Δημου αλλα μονο σαν εκφραση υπερβολης. Ο συγγραφεας εχει επανειλημμενως λυδωρηθει για τα γραπτα του και χαρακτηρισθει ως "γερμανοτσολιας", "πουλημενος", "ακροδεξιος", "μνημονιακος" κλπ. Γεγονος ειναι οτι περιπου οποιος προσπαθησε να κρουσει καποτε(και ΔΕΝ ειχαν ΟΛΟΙ το θαρρος να το κανουν αυτο)το κωδωνα του κινδυνου εισεπραξε αναλογες υβρεις. Ναι, εχουν υπαρξει φορες οπου και εγω ο ιδιος διαπιστωσα οτι αυτος ο λαος Δεν σωζεται. Ποτε βεβαια δεν κατεληξα στο συμπερασμα οτι θα πρεπει να ψηφισω την καταστροφη μου. Ομως δικαιολογω απολυτα την "προτροπη" του αρθρου, Μονο ως εκφραση οργης και απεχθειας.