Όλο και συχνότερα, σε όλη την Ευρώπη, σε διαφορετικές γλώσσες και με διαφορετικές εκφράσεις ακούγεται η διαπίστωση, συνήθως προς κυρίες: «μικροδείχνεις», «δεν σου φαίνεται ότι είσαι 40 (ή 50) χρονών» και πάει λέγοντας. Εδώ και καιρό δεν πρόκειται απλώς για φιλοφρόνηση ούτε μόνο για διαπίστωση, αλλά για φαινόμενο, που συναντά κανείς σε όλες τις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες και όχι μόνο και δεν έχει να κάνει σχεδόν καθόλου με τις χειρουργικές επεμβάσεις ή τις βεβιασμένες κινήσεις αναχαίτισης των σημαδιών του χρόνου. 

 

Οι perennials, όπως πλέον ονομάζονται από την επιστημονική κοινότητα είναι οι γυναίκες που σχηματίζουν μία νέα, φαινομενικά αγέραστη γενιά, που τα έχει καταφέρει αρκετά καλά με τον χρόνο και οφείλει τη νεανική -σχεδόν παραπλανητική αναφορικά με την ηλικία- εμφάνισή της στον τρόπο ζωής και την εν γένει φιλοσοφία της. 

 

Η Πόλι, για παράδειγμα, είναι δασκάλα γιόγκα, είναι 51 ετών και έχει μία κόρη, την 19χρονη Ίγκι, η οποία εργάζεται ως μοντέλο στο Λονδίνο. Στον δρόμο, στα ψώνια, στις συναναστροφές τους ο κόσμος δεν τις μπερδεύει, όμως, συνήθως δυσκολεύεται να πιστέψει ότι η Πόλι είναι μητέρα της 19χρονης. 

 

Πολλές από τις perennials μετά βίας εμπιστεύονται την υδατική τους, δεν βάφουν τα μαλλιά τους, ωστόσο προσέχουν τη διατροφή, τις ώρες ύπνου και τον ποιοτικό χρόνο που κρατούν για τον εαυτό τους.

 

«Ξέρω ότι ζω πολύ διαφορετικά από τον τρόπο που έζησαν η μητέρα και η γιαγιά μου. Και ξέρω ότι το παιδί μου μπορεί να δανείζεται ρούχα από 'μένα -αν και ντυνόμαστε με τελείως διαφορετικό τρόπο-, βλέπουμε, όμως, τα ίδια τηλεοπτικά προγράμματα, μιλάμε την ίδια γλώσσα, ψωνίζουμε από τα ίδια μαγαζιά, ακολουθούμε τον ίδιο τρόπο διατροφής και εκγύμνασης. Όταν κάποιος γύρω μου μιλάει για μεσήλικες, μετά από λίγο μπαίνω στη διαδικασία να σκεφτώ αν με αυτή την ταξινόμηση εννοούν και εμένα. Όμως, μετά σκέφτομαι ότι εγώ δεν είμαι τυπική νοικοκυρά, δεν θα αγχωθώ αν δεν γυαλιστούν τα ασημικά, είμαι ακόμη αυθόρμητη και σίγουρα ούτε σκέφτομαι ούτε ζω όπως ένας μεσήλικας», εξηγεί η Πόλι.  

 

Perennials: Γυναίκες απροσδιόριστης ηλικίας που δεν φοβούνται τα 40, τα 50, τα 60
H 51 ετών Πόλι με την 19χρονη κόρη της Ίγκι

 

Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ, η συγκεκριμένη γυναίκα είναι ένα τυπικό δείγμα perennial: όντως ζει, σκέφτεται και τρέφεται διαφορετικά, όντως δεν έχασε ποτέ τον ρυθμό της εποχής της, χωρίς να κάνει ακρότητες και επίσης δεν μπήκε ποτέ στη διαδικασία να θυμώσει με τον χρόνο, να καταφύγει σε πλαστικές επεμβάσεις ή διορθωτικές κινήσεις. Πολλές από τις perennials μετά βίας εμπιστεύονται την υδατική τους, δεν βάφουν τα μαλλιά τους - κάποιες δεν το χρειάζονται-, ωστόσο προσέχουν τη διατροφή, τις ώρες ύπνου και τον ποιοτικό χρόνο που κρατούν για τον εαυτό τους και πράγματα που αληθινά γεμίζουν τη μέρα τους με θετική ενέργεια και θετικά συναισθήματα. 

 

Κατά τους ειδικούς, βρίσκονται σε μία κατάσταση σταθερής, αν όχι μόνιμης άνθισης, μένοντας συνειδητά μακριά από αρνητικά στερεότυπα μόδας και ομορφιάς, επικεντρωμένες στους στόχους εργασίας, οικογένειας, κοινωνικού περίγυρου και λοιπών ενδιαφερόντων, κρατώντας ταυτόχρονα επαφή με ό,τι συμβαίνει στον κόσμο τώρα. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που εκπονήθηκε πάνω στο συγκεκριμένο φαινόμενο από την εταιρεία SuperHuman και με επικεφαλής την Rebecca Rhodes, πολύ σύντομα και συγκεκριμένα έως το 2020, το 1/3 του γυναικείου εργατικού δυναμικού στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αποτελείται από γυναίκες ηλικίας 50-55 ετών, οι οποίες θα έχουν τον έλεγχο του 80% του χρήματος που διακινείται στη χώρα.  (Αν αυτό φαντάζει παράλογο για κάποιους, ας επανεξετάσουν το θέμα που έχει προκύψει με την προσωπικότητα που λέγεται Μπριζίτ Τρονιέ...) 

 

 

Η ίδια φροντίζει να επισημάνει ότι ανάμεσα στα άλλα ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έρευνάς της, προκύπτει ότι πλέον οι γυναίκες άνω των 40 είναι απολύτως αδύνατον να χειραγωγηθούν από διαφημιστικές εταιρείες, προϊόντα και άλλου είδους διαφημιστικά μηνύματα, καθώς θεωρούν ότι όλα όσα τους προτείνονται αδυνατούν να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες, με τρόπο ουσιαστικό και αποτελεσματικό. Όπως λέει, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να προβληματίζει διαφημιστές και εταιρείες, καθώς αν οι perennials συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό, πολλοί σύντομα θα χαθεί από τη mainstream αγορά το σημαντικότερο ποσοστό ανθρώπων που την τροφοδοτεί. 

 

 

Τι άλλο, όμως, προκύπτει -σε αριθμούς πια- από αυτή την έρευνα, εκτός από τις φιλοφρονήσεις για μια στρατιά από κυρίες που δείχνουν μικρότερες από την ηλικία τους, αλλά απείρως πιο σοφές ώστε να επηρεάζουν δραστικά τις προτιμήσεις γύρω τους; Ας δούμε λίγο τα ενδιαφέροντα ποσοστά που προκύπτουν από την έρευνα για τις «αγέραστες». 

 

- Ένα 96% των γυναικών με αυτά τα χαρακτηριστικά που είναι άνω των 40 ετών δεν αισθάνεται «μεσήλικας»

- Ένα 80% φρονεί ότι τα κοινωνικά στερεότυπα που αφορούν τις μεσήλικες γυναίκες δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα 

- Ένα 67% θεωρεί ότι βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ζωής του 

- Ένα 84% θεωρεί ότι η ηλικία δεν είναι κάτι που καθορίζει τη ζωή και την καθημερινότητά του 

-... και ένα συντριπτικό 91% θεωρεί ότι οι διαφημιστές και οι μεγάλες εταιρείες δεν κατανοούν τις ανάγκες τους 

 

 

 

Με στοιχεία από την Telegraph