Στα 97 του χρόνια, ο Pierre Cardin, ο πιο εμβληματικός επιζών εκπρόσωπος της κλασικής υψηλής ραπτικής, ακόμα δημιουργεί σχέδια στο γραφείο του όπου πηγαίνει καθημερινά και ανελλιπώς.

 

Από την αρχή ήδη της καριέρας του, όταν εργαζόταν σε επιφανείς παρισινούς οίκους μόδας όπως του Maison Paquin, της Elsa Schiaparelli και του Christian Dior στη δεκαετία του '40, επέκτεινε το έργο του πέρα από τη φινέτσα επίσημων ενδυμάτων –όπως εκείνο το μνημειώδες κόκκινο σύνολο που φόρεσε η Τζάκλιν Κένεντι το 1961– δημιουργώντας απόκοσμες σιλουέτες με ασυνήθιστα υλικά.

 

Η έκθεση αποτελεί μια εξερεύνηση μιας καριέρας που έχει διανύσει επτά δεκαετίες, παρουσιάζοντας το πολυεπίπεδο σύμπαν του Cardin σε όλο του το μεγαλείο.

 

Το 1964, ο εμμονικός σχεδόν με την φουτουριστική και διαστημική αισθητική, σχεδιαστής παρουσίασε την συλλογή του με τίτλο Cosmocorps που αποτέλεσε το αποκορύφωμα του mod στυλ με τις μίνι φούστες και φορέματα, τις γεωμετρικές λεπτομέρειες και τα μονοκόμματα jumpsuit σχέδια που λάνσαρε.

 

Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Μοντέλα με φουτουριστικά "Pagoda" τζάκετ στην Κίνα το 1979.

 

Επτά χρόνια αργότερα, ο Cardin έγινε ο πρώτος «πολίτης» που φόρεσε τη διαστημική στολή του Μπαζ Όλντριν στην αποστολή προσσελήνωσης του Apollo 11 τον Ιούλιο του 1969, εντείνοντας ακόμα περισσότερο την μανία του με οτιδήποτε διαστημικό και εξωγήινο.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι τα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης με τίτλο "Pierre Cardin: Future Fashion" που ξεκίνησε πριν από μερικές μέρες στο Brooklyn Museum και θα διαρκέσει ως τις 5 Ιανουαρίου 2020, συνέπεσαν με την 50ή επέτειο από τη μέρα που ο άνθρωπος πάτησε για πρώτη φορά στη Σελήνη.

 

Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Ο Cardin έγινε ο πρώτος «πολίτης» που φόρεσε τη διαστημική στολή του Μπαζ Όλντριν στην αποστολή προσσελήνωσης του Apollo 11 τον Ιούλιο του 1969. © Archives Pierre Cardin
Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Η Ράκελ Γουέλς φορά δημιουργία του Cardin σε πλεξιγκλάς και βινύλιο το 1970. © Terry O’Neill / Iconic Images / Courtesy of Iconic Images

 

Η έκθεση αποτελεί την εξερεύνηση μιας καριέρας που έχει διανύσει επτά δεκαετίες, παρουσιάζοντας το πολυεπίπεδο σύμπαν του Cardin σε όλο του το μεγαλείο: μόδα που αντανακλά τα παράξενα συχνά οράματα της διαστημικής εποχής, πρωτοποριακά υφάσματα και απόκοσμες εμπνεύσεις που πάντως κατέληξαν να φοριούνται παντού ανά τον πλανήτη.

 

Ο ίδιος όχι μόνο συνεχίζει ακάθεκτος το 2019 αλλά κάνει και προβλέψεις για ένα κοντινό μέλλον όπου όλοι θα είμαστε δυνάμει διαστημάνθρωποι και τα σχέδιά του θα λειτουργούν ως καθημερινές στολές:

 

«Το 2069, όλοι θα κάνουμε βόλτες στη Σελήνη φορώντας τα σύνολα που είχα δημιουργήσει για τη συλλογή Cosmocorps. Οι γυναίκες θα φοράνε πλεξιγκλάς cloche καπέλα και σωληνωτά ρούχα και οι άντρες ελλειπτικά παντελόνια και "κινητικούς" χιτώνες [τουνίκ]».

 

Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Η Λορέν Μπακόλ, η κόρη της από τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Λέσλι, και ο Αλέν Ντελόν παρακολουθούν τη φθινοπωρινή κολεξιόν του Pierre Cardin το 1968. © Archives Pierre Cardin

 

Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Φόρεμα που σχεδίασε ο Cardin το 1970. © Yoshi Takata
Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
O Cardin στο salon του το 1952

 

Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Λινά αντρικά παντελόνια Pierre Cardin, 1972. © Archives Pierre Cardin

 

Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Από τη συλλογή του 1969. © Archives Pierre Cardin

 

Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Ρούχα από την πρωτοποριακή συλλογή Cosmocorps του 1964. © Archives Pierre Cardin

 

Στα 97 του, ο Pierre Cardin είναι ακόμα εδώ και εξακολουθεί να ονειρεύεται το μέλλον
Ο σχεδιαστής σε πορτρέτο του 1974. © Estate of Eddie Adams.