Απεργία την Πρωτομαγιά

Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter

Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου

0

Η Bags: Inside Out είναι η πιο ολοκληρωμένη έκθεση του Ηνωμένου Βασιλείου αφιερωμένη στο απόλυτο αξεσουάρ. Με μια αποκλειστική ματιά στον κόσμο της τσάντας από το εργοστάσιο μέχρι το ατελιέ, αυτή η έκθεση εξερευνά τη μακροχρόνια γοητεία της τσάντας, συμπεριλαμβάνοντας από τσάντες σχεδιαστών έως κουτιά αποστολής και από νεσεσέρ έως στρατιωτικά σακίδια.

H έκθεση, που περιλαμβάνει περίπου 300 αντικείμενα που ποικίλλουν σε κλίμακα από μικροσκοπικά πορτοφόλια που κρατούνται με την άκρη του δαχτύλου έως πολυτελή μπαούλα ταξιδιού, διερευνά τη λειτουργία, την κατάσταση και την τέχνη αυτών των εξαιρετικά πολυπόθητων αντικειμένων από τον 16ο αιώνα έως σήμερα.

Η πρώτη ενότητα της έκθεσης εξετάζει τις τσάντες ως πρακτικά αντικείμενα που έχουν σχεδιαστεί για να κουβαλάμε τα υπάρχοντά μας. Στα σπάνια εκθέματα περιλαμβάνονται μια μεγάλη κεντητή θήκη που χρησιμοποιείται για την προστασία της Μεγάλης Σφραγίδας της Ελισάβετ Α' της Αγγλίας, μια τσάντα μάσκας αερίων που ανήκε στη βασίλισσα Μαίρη του Τεκ κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το κόκκινο κυβερνητικό κουτί του Ουίνστον Τσόρτσιλ και τη βαλίτσα της Βίβιαν Λι, καθώς και ένα εντυπωσιακό μπαούλο Louis Vuitton από τις αρχές του 1900.

Η χρήση της τσάντας ως μέσο διάδοσης συνθημάτων, προσωπικών δηλώσεων και πολιτικών μηνυμάτων και ο ρόλος τους ως δημόσια πλατφόρμα για την ανταλλαγή πεποιθήσεων και αντιλήψεων εκπροσωπείται μέσω εκθεμάτων, όπως μια τσάντα-πουγκί κατά της δουλείας από το 1825. 

Με τίτλο Status and Identity, το δεύτερο τμήμα της έκθεσης εξετάζει τον κεντρικό ρόλο της τσάντας στην κουλτούρα των διασημοτήτων καθώς και τη φήμη της ανάμεσα στην πολιτική και κοινωνική ελίτ. Περιλαμβάνει μια τσάντα Hermès «Kelly» που πήρε το όνομα της από την Γκρέις Κέλι, μια τσάντα «Lady Dior» που πήρε το όνομά της από την πριγκίπισσα Νταϊάνα, την τσάντα Fendi «Baguette» που έκλεψαν από την Σάρα Τζέσικα Πάρκερ σε μία από τις πιο διάσημες σκηνές του "Sex and the City" και μια χρυσή Louis Vuitton «Monogram Miroir» τσάντα του Marc Jacobs που έκαναν γνωστή η Πάρις Χίλτον και η Κιμ Καρντάσιαν. Η πρώτη τσάντα Hermès Birkin, που ανήκει στην Τζέιν Μπίρκιν, και οι τσάντες Mulberry που κρατούσαν η Kέιτ Μος και η Αλέξα Τσανγκ βρίσκονται επίσης στην έκθεση. 

Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Anya Hindmarch, "I am NOT a Plastic Bag", 2007, Λονδίνο. © Victoria and Albert Museum

Η χρήση της τσάντας ως μέσο διάδοσης συνθημάτων, προσωπικών δηλώσεων και πολιτικών μηνυμάτων και ο ρόλος τους ως δημόσια πλατφόρμα για την ανταλλαγή πεποιθήσεων και αντιλήψεων εκπροσωπείται μέσω εκθεμάτων, όπως μια τσάντα-πουγκί κατά της δουλείας από το 1825, την "I am NOT a Plastic Bag" τσάντα της Anya Hindmarch και μια τσάντα με το σύνθημα "My Body My Business" από τον καλλιτέχνη και ακτιβιστή Michele Pred.

Το τελευταίο τμήμα της έκθεσης εξετάζει τη διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής από το σκίτσο σε δείγμα κι από το ράψιμο έως την πώληση. Σκίτσα, δείγματα και πρωτότυπα από διεθνής οίκους μόδας και τη βρετανική μάρκα πολυτελείας Mulberry θα παρουσιάσουν τα πρώτα στάδια της διαδικασίας σχεδιασμού. 

Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
H Fendi Baguette που κρατούσε η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ στο "Sex and the City", 2000, Ιταλία. Image courtesy of Fendi

Μια τσάντα επίσης προσφέρει την ευκαιρία για πειραματισμούς. Ένα πορτοφόλι του 17ου αιώνα σε σχήμα βατράχου, η τσάντα του Thom Browne με τη μορφή του σκύλου του Hector και μια τσάντα Chanel που μοιάζει με κουτί για γάλα θα εξερευνήσουν τον σουρεαλισμό και το χιούμορ που προβάλλεται μέσω των αξεσουάρ.

Η έκθεση ολοκληρώνεται με σχεδιαστές που πειραματίζονται με καινοτόμα και βιώσιμα υλικά, όπως ένα σακίδιο Stella McCartney κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα θαλάσσια πλαστικά απόβλητα και μια τσάντα κατασκευασμένη από σωλήνες πυρόσβεσης από τους Elvis και Kresse.

Η έκθεση "Bags: Inside Out" στο V&A του Λονδίνου θα διαρκέσει έως τις 21 Σεπτεμβρίου 2021. 

Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Τσάντα βάτραχος, 1600s ©Ashmolean Museum, University of Oxford
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
To Louis Vuitton μπαούλο από το 1900, Παρίσι. © Victoria and Albert Museum
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Σακίδιο Stella McCartney x Parley for the Oceans "Ocean Legend", Άνοιξη-Καλοκαίρι 2018, Λονδίνο. © Victoria and Albert Museum
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Πορτοφόλι προίκας, μέσα του 20ου αιώνα. © Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Τσάντα, Lemiere, περ. 1910, Γαλλία. © Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
'Lait de Coco', βραδινή τσάντα, Karl Lagerfeld, 2014. © Jason Lloyd Evans
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Chatelaine (διακοσμητικό ζώνης ή κούμπωμα που φοριέται στη μέση με μια σειρά από αλυσίδες που κρέμονται από αυτό. Από κάθε αλυσίδα κρέμεται κάποιο χρήσιμο αντικείμενο όπως ψαλίδι, ρολόι, κλειδιά, κτλ), 1863 – 1885, πιθανότατα Αγγλία. © Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Tracey Emin for Longchamp, βαλίτσα, 2004. © Victoria and Albert Museum, London.
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Θήκη, 1558 – 1603, Αγγλία. © Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Το κόκκινο κυβερνητικό κουτί που ανήκε στον Ουίνστον Τσόρτσιλ, John Peck & Son, περ. 1921, Λονδίνο. © Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Οι τσάντες Mulberry 'Bayswater' και 'Alexa' από τις προσωπικές συλλογές της Κέιτ Μος και της Αλέξα Τσανγκ, 2003 και 2010, Αγγλία. © Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Τσάντα και πορτοφόλι, από την Emily Jo Gibbs, 1996, Ηνωμένο Βασίλειο. © Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
'Αυγό Φαμπερζέ', βραδινή τσάντα, από την Judith Leiber, 1983, Ηνωμένες Πολιτείες. © Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. @ Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. @ Victoria and Albert Museum, London
Oι 300 πιο ιδιαίτερες τσάντες του κόσμου εκτίθενται στο Μουσείο V&A του Λονδίνου Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. @ Victoria and Albert Museum, London
Μόδα & Στυλ
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ