Ο Raf Simons μεγαλουργεί ως νέος σχεδιαστής του οίκου Calvin Klein Facebook Twitter

Ο Raf Simons μεγαλουργεί ως νέος σχεδιαστής του οίκου Calvin Klein

0

Φανταστείτε αυτό το πείραμα. Είσαι ο Calvin Klein. Είσαι η εταιρεία με τις περισσότερες ίσως φωτογραφίες νεαρών με εσώρουχα στο Internet. Πριν από 24 χρόνια, ένας τεράστιος (μεταφορικά και κυριολεκτικά) Marky Mark πόζαρε με το boxer του σε γιγαντοαφίσα σε Νέα Υόρκη και Λος Άντζελες, σηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων. Πριν από ακόμα περισσότερα χρόνια, έβγαλες, στην ίδια αφίσα, τη νεαρή και πανέμορφη Brooke Shields να δηλώνει πως δεν τη χωρίζει τίποτα από το Calvin Klein τζιν της. Τον προηγούμενο χρόνο έβαλες σε αντίστοιχου μεγέθους γιγαντοαφίσα τον Justin Bieber. H πολιτική σου παραμένει να γεμίζεις συχνότατα τον τόπο μαυρόασπρες φωτογραφίες μεγάλων φωτογράφων (Herb Ritts, Steven Meisel) με νέους και διάσημους, γυμνούς, με τα εσώρουχά τους. Την ίδια στιγμή, οι πασαρέλα σου είναι γεμάτη χαρακτηριστική αμερικανική μινιμαλιά. Τίποτα πολύ, τίποτα κραυγαλέο. Έτσι ολοκληρώνεται το αμερικάνικο κομφόρ και όραμα, γεμάτο εφηβικό, φρέσκο σεξ, χωρίς υπόγεια δράματα, εύκολο, καθόλου όμως απλοϊκό, με αυτή την αβάσταχτη ελαφρότητα που χρησιμοποιούν ενίοτε οι Ευρωπαίοι ως εξωτικό αξεσουάρ.


Αλλά δεν είναι αυτή η Αμερική πια. Προσλαμβάνεις, λοιπόν, τον Βέλγο σχεδιαστή που πριν από εσένα είχε αναλάβει ένα μεγαθήριο, τον Christian Dior. Στην παρθενική του επίδειξη γι' αυτόν γέμισε τοίχους δωματίων με λουλούδια, το μεθυστικό άρωμα των οποίων έκανε τους παρευρισκόμενους να κοιτάζουν μαγεμένοι την πρώτη του συλλογή για τον Dior, που επαναπροσδιόριζε τις αρχές του Οίκου. Γιατί o Raf Simons ξέρει να το κάνει πολύ καλά αυτό, δηλαδή να μπαίνει στην Ιστορία, να κοιτάζει τους κώδικες, να τους ανασύρει και μετά να τους κάνει να μιλάνε στο σήμερα.

Ο Raf Simons μεγαλουργεί ως νέος σχεδιαστής του οίκου Calvin Klein Facebook Twitter
Φωτογραφία του Willy Vanderperre για την καμπάνια του Calvin Klein. Tα μοντέλα στέκονται μπροστά στο έργο του Ruby Sterling με τίτλο Flag, 2014.

 Ο Raf Simmons μπορεί να μην είναι ο σπουδαιότερος, αλλά σίγουρα είναι ο πιο πολύτιμος σχεδιαστής μόδας που έχουμε σήμερα.


Στη συνέντευξη που δίνει ο Simons στο Αμερικάνικο GQ λίγους μήνες μετά τη μετακόμισή του στη Νέα Υόρκη και μια εβδομάδα πριν από την παρουσίαση της πρώτης του συλλογής, ως καλλιτεχνικού διευθυντή πια του Calvin Klein, μιλά με τη χαρακτηριστική του ευγένεια για τους «δύο κόσμους». Ο ένας είναι ο «παλιός», όσοι βρίσκονταν πάντα σε αυτό που λέμε «υψηλή μόδα», που ξέρουν αυτή την πίστα χρόνια τώρα και πιστεύουν πως το κλαμπ είναι κλειστό, μια (ουπς!) μπουρζουαζία που αγαπά να νιώθει πάνω της τον ογκόλιθο της αυθεντίας. Ο άλλος είναι ο «νέος», όσοι πλέον μπορούν να κοιτάζουν τη μόδα μέσα κι έξω από τις πασαρέλες, αποφασίζουν να κάνουν διάλογο και να παίξουν μαζί της, να την αποδυναμώσουν ή να πουν τη γνώμη τους. Η μόδα, από τη στιγμή που έγινε τόσο ανοιχτή, δεν είναι πια υψηλή. Είναι κάτι άλλο, είναι απλώς ρούχα, οι σχεδιαστές είναι έξω από τον χορό και ο Raf Simons αναρωτιέται πώς θα αποκατασταθεί η επικοινωνία μεταξύ τους.

Ο Raf Simons μεγαλουργεί ως νέος σχεδιαστής του οίκου Calvin Klein Facebook Twitter
Ο Raf Simons ξέρει πολύ καλά να μπαίνει στην Ιστορία, να κοιτάζει τους κώδικες, να τους ανασύρει και μετά να τους κάνει να μιλάνε στο σήμερα.

Λίγες μέρες μετά, βγαίνουν οι πρώτες φωτογραφίες από την καινούργια καμπάνια του Calvin Klein. Το logo, επανασχεδιασμένο από τον Peter Saville (υπεύθυνο για εξώφυλλα των New Order και Joy Division), με φωτογράφο τον επί χρόνια συνεργάτη του Simons, Willy Vanderperre (που ποτέ δεν θα καταφέρω να προφέρω σωστά το όνομά του), δείχνει αμέσως το νέο όραμα του σχεδιαστή, στη σημερινή Αμερική. Τα μοντέλα, όλων των εθνικοτήτων και καθόλου φουσκωμένοι υπεράνθρωποι, φοράνε πάλι μόνο εσώρουχα και τζιν Calvin Klein, αλλά δεν είναι οι πρωταγωνιστές. Κοιτάζουν ή βρίσκονται μπροστά, συνήθως αγκαλιασμένα με έργα Αμερικανών καλλιτεχνών.


Μια χιονοθύελλα φτάνει στη Νέα Υόρκη τον πρώτο χειμώνα υπό την προεδρία του Τραμπ και την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου η πρώτη συλλογή του Raf Simons για τον Calvin Klein ανοίγει σε on-line streaming. Και εκεί βλέπεις όλα τα στοιχεία της αμερικανικής εφηβείας: μαζορέτες, αθλητές, μπίτνικ, κορασίδες και ομορφονιούς όλων των εθνικοτήτων μέσα σε μια ήπια θλίψη, μια νοσταλγία που γράφεται μέσα από την παλέτα των χρωμάτων. Όμως όλα μαζί τα νιώθεις καινούργια, καθώς ακούγεται το «Τhis is not America» του Bowie, κλείνεις τα μάτια και σκέφτεσαι: «Θεέ μου, θα μπορούσαν όλοι αυτοί να μπαίνουν και να παρελαύνουν έτσι σε όλες τις ταινίες του Λιντς!». Σκέφτεσαι λίγο παραπάνω και καταλαβαίνεις – η αγωνία του Λιντς και η θλίψη για ό,τι αμερικανικό υπάρχει και πεθαίνει ή σκοτώνει τους πρωταγωνιστές, αλλά και αυτό το αγέρωχο, η νεότητα, η αθανασία που χαρακτηρίζουν την «αμερικάνικη νιότη», αυτά είναι τα ρούχα του σήμερα. Ο Raf Simmons μπορεί να μην είναι ο σπουδαιότερος, αλλά σίγουρα είναι ο πιο πολύτιμος σχεδιαστής μόδας που έχουμε σήμερα.

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ