ΟΙ ΦΗΜΕΣ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ εδώ και καιρό για την είσοδο της Xiaomi στον κλάδο του αυτοκινήτου επιβεβαιώθηκαν από τον πρόεδρο της εταιρείας Lei Jun. Το μεγάλο αφεντικό του κινέζικου κολοσσού των ηλεκτρονικών ανακοίνωσε πανηγυρικά και επίσημα την ίδρυση μίας θυγατρικής εταιρείας με στόχο την κατασκευή «έξυπνων ηλεκτροκίνητων οχημάτων», στην οποία θα επενδυθούν την επόμενη δεκαετία περίπου 10 δισ. δολάρια.

 

Ο Lei Jun, που δημιούργησε πριν από έντεκα χρόνια την Xiaomi επιθυμεί να αναλάβει ο ίδιος τα ηνία και της νέας επιχείρησης, την οποία χαρακτήρισε ως «το τελευταίο μεγάλο εγχείρημα της ζωής του».

 

Οι προϋποθέσεις για τη νέα εταιρεία κρίνονται άκρως ευνοϊκές. Η Xiaomi διαθέτει φυσικά άφθονους πόρους χρηματοδότησης, αλλά και τεράστια εμπειρία στην προσφορά διαδικτυακών υπηρεσιών και στην ανάπτυξη και ενσωμάτωση κατάλληλων λογισμικών, όπως αυτά που θα χρησιμοποιήσει στα μελλοντικά έξυπνα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της.

 

Xiaopeng Motors
Το μοντέλο της Xiaopeng Motors, που είχε χρηματοδοτήσει η Xiaomi.

 

Ο Jun δεν έμεινε ωστόσο μόνον στη θεωρία, αλλά αποκάλυψε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με την τοποθέτηση της νέας μάρκας στην αγορά του αυτοκινήτου.

 

Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, η θυγατρική της Xiaomi θα είναι ένας κατασκευαστής προσιτών μοντέλων μαζικής παραγωγής, αρχής γενομένης από μία μικρή μπερλίνα ή ένα κόμπακτ SUV με τιμές γύρω στις 12.500 ευρώ. Το συγκεκριμένο όριο δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς στην Κίνα επιδοτούνται γενναία όλα τα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι αυτή την τιμή πώλησης.

 

Xiaopeng Motors inside
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου της Xiaopeng Motors.

 

H Χiaomi είχε χρηματοδοτήσει ήδη το 2017 την κινέζικη νεοφυή επιχείρηση Xiaopeng Motors, η οποία παρουσίασε μάλιστα ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο SUV με μπαταρίες Samsung έως 300 χιλιόμετρα αυτονομία και με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στην Tesla, προφανώς για να αποκτήσει μία πρώτη εμπειρία και από τον κλάδο της αυτοκίνησης.

 

Η εταιρεία που έγινε πασίγνωστη χάρη στα κινητά της τηλέφωνα σχεδιάζει να λανσάρει πλέον τα πρώτα δικά της αυτοκίνητα σε περίπου μία τριετία. Αρχικά θα επικεντρωθεί στην εγχώρια αγορά, η οποία είναι με διαφορά και η μεγαλύτερη στον κόσμο, ενώ σταδιακά σκέπτεται και την εξαγωγή των οχημάτων της εκτός Κίνας.