Audi Q4 e-tron
Το Audi Q4 e-tron ξεκινά την καριέρα του στη χώρα μας με τιμές εκκίνησης από 44.900 ευρώ ή 39.469 ευρώ με τη σχετική επιδότηση.

Γιατί μας ενθουσίασε το νέο Audi Q4 e-tron

Πρώτες εντυπώσεις από το ηλεκτρικό SUV της Audi με την εντυπωσιακή ευρυχωρία, τις τεχνολογίες αιχμής και τη δυναμική αίσθηση στον δρόμο.

 

H AUDI ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΖΕΤΑΙ με ραγδαίους ρυθμούς. Η εταιρεία με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια θα λανσάρει έως το 2025 είκοσι νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, αρχής γενομένης με το Audi e-tron quattro, την Coupe/SUV εκδοχή του e-tron quattro Sportback και το supercar e-tron GT.

 

Εδώ και λίγες ημέρες προστέθηκε στην γκάμα των ηλεκτρικών Audi άλλο ένα μοντέλο και πιο συγκεκριμένα το κόμπακτ SUV Q4 e-tron και η Coupe/SUV (CUV) παραλλαγή του Q4 Sportback e-tron, που αναμένεται ωστόσο στα τέλη της χρονιάς.

 

Με μήκος 4,59 μέτρα πλασάρεται το Q4 e-tron μεταξύ των –συμβατικής τεχνολογίας– Audi Q3 (4,48 μ. μήκος) και Q5 (4,66 μ.), ενώ το πλάτος του ανέρχεται σε 1,87 μ. και το ύψος του σε 1,63 μ. Επί της ουσίας, το Q4 e-tron αποτελεί αδελφό μοντέλο των –επίσης ηλεκτροκίνητων– VW ID.4 και Skoda Enyaq, αλλά με ένα κλικ υψηλότερα ποιοτικά στάνταρ και δυναμικότερο προσανατολισμό, όσον αφορά στο οδηγικό του σκέλος.

 

Γιατί μας ηλέκτρισε το νέο Audi Q4 e-tron
Το ηλεκτρικό SUV ενθουσιάζει στον δρόμο με τη δυναμική αίσθηση οδήγησης.

 

Μπαίνοντας μέσα στο γερμανικό SUV σε υποδέχεται ένα οδηγοκεντρικό περιβάλλον με την κεντρική κονσόλα στραμμένη προς τον οδηγό, αλλά και με δύο σχεδόν εξίσου μεγάλες οθόνες, η μία στη θέση του πίνακα οργάνων με 10,25 ίντσες και η δεύτερη στο κέντρο του κόκπιτ με 10,1 ή –προαιρετικά– με 11,6 ίντσες. Ακριβώς κάτω από την τελευταία υπάρχει μία οριζόντια νησίδα με τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

 

Ένα σημαντικό μέρος των ποιοτικών υλικών στο εσωτερικό του Q4 e-tron προέρχεται από την ανακύκλωση πλαστικών, ενώ προβλέπονται πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα (σε κάθε πόρτα υπάρχει και από μία θήκη για μπουκάλι ενός λίτρου).

 

Κατά την πρώτη σύντομη οδηγική επαφή μας με το νέο μοντέλο της Audi εκτιμήσαμε την άνεση των καθισμάτων και τους απίστευτα μεγάλους χώρους επιπέδου Αudi Q7.

 

Γιατί μας ηλέκτρισε το νέο Audi Q4 e-tron
Στο κόκπιτ ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλες οθόνες, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό.

 

Στα χάιλαϊτ του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται και η οθόνη προβολής Head-up-Display, χάρη στην οποία έχεις την αίσθηση ότι σε καθοδηγεί ένα drone, όταν ενεργοποιείς το σύστημα πλοήγησης. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε και το σπορ τιμόνι με κλαπέτα για τη ρύθμιση της έντασης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας σε τρία διαφορετικά επίπεδα.

 

Εξαιρετικών προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο που κυμαίνεται μεταξύ 520 και 1.490 λίτρων, αλλά και έναν πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

 

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας και τριών ηλεκτροκινητήρων. Στη βασική έκδοση Q4 35 e-tron με μπαταρία 55 κιλοβατώρων προσφέρει το αεροδυναμικά σχεδιασμένο SUV έως 350 χιλιόμετρα αυτονομία, ενώ ο –πίσω τοποθετημένος– ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 170 ίππους ισχύ και 310 Nm μέγιστη ροπή στρέψης.

 

Γιατί μας ηλέκτρισε το νέο Audi Q4 e-tron
Το μήκους 4,59 μ. αμάξωμα ξεχωρίζει για τις αεροδυναμικές γραμμές του.

 

Εμείς οδηγήσαμε τη μεσαία έκδοση Q4 40 e-tron, που θεωρούμε ότι θα έχει και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Στη συγκεκριμένη εκδοχή το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με μπαταρία 82 kWh και η αυτονομία του ανέρχεται σε περίπου 520 χιλιόμετρα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους.

 

Οι πρώτες μας εντυπώσεις ήταν θετικότατες. Το Q4 40 e-tron επιτάχυνε δυνατά και γραμμικά αποφεύγοντας απότομες ωθήσεις προς τα εμπρός (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5’’, τελική 160 χλμ./ώρα), το τιμόνι του ήταν άμεσο και με τη σωστή αίσθηση, ενώ τα φρένα του απαιτούν ένα μικρό διάστημα προσαρμογής από τον οδηγό λόγω της ιδιαίτερης αίσθησης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, από εκεί και μετά όμως απέδωσαν τέλεια.

 

Στα υπέρ του αυτοκινήτου καταγράψαμε τη μικρή διάμετρο στροφής, αλλά και το σίγουρο «πάτημα» στον δρόμο χάρη στις καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις και στο χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας στο πάτωμα. Φυσικά υπάρχουν δυνατότητες επιλογής μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης (Comfort, Eco, Dynamic, Individual) ανάλογα με τα κέφια του οδηγού και τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας.

 

Γιατί μας ηλέκτρισε το νέο Audi Q4 e-tron
Ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίων προδιαγραφών και διαθέτει 520 λίτρα όγκο.

 

Κορυφαία έκδοση είναι το Q4 50 e-tron με μπαταρία 82 kWh, ηλεκτρική τετρακίνηση χάρη στην τοποθέτηση ενός ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα και με συνολική ισχύ 299 ίππους. Στη συγκεκριμένη εκδοχή το γερμανικό SUV πραγματοποιεί το κλασικό σπριντ των 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,3’’, ενώ η ανώτατη ταχύτητα ανέρχεται σε 180 χλμ./ώρα. Να πούμε επίσης, ότι η μπαταρία φορτίζεται είτε με συνεχές είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα.

 

Στη δεύτερη περίπτωση όμως η βασική έκδοσηQ4 35 e-tron δέχεται μόνον φορτιστές έως 7kW, που καθυστερούν προφανώς τη διαδικασία φόρτισης, ενώ οι άλλες εκδόσεις μπορούν να φορτιστούν και με εναλλασσόμενο ρεύμα 11kW. Βεβαίως στους ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος τα νέα Audi Q4 e-tron μπορούν να φορτιστούν πολύ γρηγορότερα με έως 125kW.

 

Οι τιμές είναι μεν απαγορευτικές για ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού αγοραστικού κοινού, ωστόσο κρίνονται εξαιρετικά ανταγωνιστικές για ένα –έτσι και αλλιώς ακριβό– ηλεκτροκίνητο SUV με τις προδιαγραφές του Q4 e-tron. Έτσι ξεκινούν στη βασική πισωκίνητη έκδοση 35 των 170 ίππων από 44.900 ευρώ και με την επιδότηση από 39.469 ευρώ. Το Audi Q4 e-tron 40 των 204 ίππων με τη μεγάλη μπαταρία των 77 kWh και την αυτονομία των 520 χιλιομέτρων κοστίζει 52.100 ευρώ και με επιδότηση 46.100 ευρώ, ενώ το τετρακίνητο Q4 e-tron 50 quattro με 300 άλογα και αυτονομία 485 χιλιομέτρων πωλείται στην τιμή των 58.450 ευρώ (52.450 ευρώ με την επιδότηση).

 

Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία παρέχει εργοστασιακή εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για την μπαταρία, που αποτελεί μακράν το ακριβότερο εξάρτημα του αυτοκινήτου.

 

Γιατί μας ηλέκτρισε το νέο Audi Q4 e-tron
Το γερμανικό SUV διατίθεται με δύο διαφορετικές μπαταρίες και τρεις διαφορετικούς ηλεκτροκινητήρες.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ