Απεργία την Πρωτομαγιά

 
 
Πιτσίνης Honda e
Η πρώτη μας επαφή με το Honda e έγινε στο ευρωπαϊκό κέντρο εξέλιξης της ιαπωνικής μάρκας στη Γερμανία.

Honda e: Aθόρυβα ανατρεπτικό

Το Honda e είναι το ακριβότερο ηλεκτρικό μοντέλο πόλης, ωστόσο ενθουσιάζει οδηγικά και ξεχωρίζει με τις πανοραμικές οθόνες και τις τεχνολογίες καινοτομίες του.

 

ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ δεν μπορεί να αγνοήσει πλέον την ηλεκτροκίνηση, αν θέλει να επιβιώσει στο μέλλον. Εξαίρεση δεν αποτελεί φυσικά ούτε η Honda, η οποία παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Να σημειώσουμε βεβαίως ότι οι Ιάπωνες καλλιεργούσαν ήδη το οικολογικό τους προφίλ ποντάροντας, ωστόσο, μέχρι τώρα στην υβριδική τεχνολογία και στην υδρογονοκίνηση, όπου ανήκουν και στους πρωτοπόρους.

 

Το Honda e αποτελεί ένα μοντέλο πόλης με μήκος μόλις 3,92 μ., αλλά τετράθυρο αμάξωμα και έναν πολύ ιδιαίτερο σχεδιασμό με σήμα κατατεθέν τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα LED, που σου τονώνει τη διάθεση. Το μοντελάκι με ρετρό ντιζάιν, εμπνευσμένο από το Honda Civic του 1972, βρίθει ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, καθώς ακολουθεί ξεκάθαρα έναν δικό του δρόμο, ώστε να ξεχωρίσει από το ολοένα μεγαλύτερο πλήθος των ανταγωνιστών του.

 

Honda e
Η οδηγική αίσθηση του πισωκίνητου μοντέλου είναι μοναδική.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η τοποθέτηση της θύρας φόρτισης κάτω από ένα διαφανές κάλυμμα στο μπροστινό καπό, ενώ αντί για κλασικούς εξωτερικούς καθρέπτες η Honda έχει επιλέξει μικροκάμερες που δεν σε μπερδεύουν όσο στην περίπτωση του Audi e-tron και ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

 

Οι εικόνες από τις κάμερες προβάλλονται σε οθόνες στα άκρα του κόκπιτ και είναι υψηλής ανάλυσης, ώστε να ελέγχεις εύκολα και με ακρίβεια το περιβάλλον. Προβλέπονται επίσης ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,8 ιντσών, αλλά και δύο οθόνες 12,3 ιντσών, που διαθέτουν μενού παραμετροποίησης από τον οδηγό και τον συνοδηγό.

 

Ακριβώς κάτω από τις οθόνες σχηματίζεται ένα σκαλοπάτι με στυλιστικά άψογη ξύλινη επένδυση, τέσσερις κλασικού τύπου διακόπτες και έναν περιστροφικό. Ευτυχώς η ρύθμιση του κλιματισμού γίνεται αναλογικά, κάτι που θεωρούμε ότι αποτελεί και τη βέλτιστη επιλογή για το συγκεκριμένο σύστημα.

 

Οι Ιάπωνες εξόπλισαν το ηλεκτρικό τους μοντέλο με τέσσερις θύρες USB, μία για HDMI, αλλά ακόμη και με πρίζα schuko στην αναβαθμισμένη έκδοση Advance.

 

Honda e
Ο σχεδιασμός του αμαξώματος παραπέμπει στο Honda Civic του 1972.

 

Φυσικά οι χώροι είναι περιορισμένοι, όμως αυτό είναι αναμενόμενο για ένα μοντελάκι με πεδίο δράσης την πόλη. Ωστόσο, μας έλειψε ένα κεντρικό υποβραχιόνιο ανάμεσα στον οδηγό και στον συνοδηγό και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου, ενώ ο χώρος αποσκευών των 171 λίτρων σε υποχρεώνει να αναδιπλώνεις ακόμη και για τα βδομαδιάτικα ψώνια του σούπερ μάρκετ τα –μη διαιρούμενα– πίσω καθίσματα.

 

Να πούμε πάντως, ότι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα, όπως π.χ. μία συρταρωτή ποτηροθήκη κ.λπ.

 

Από τις μινιμαλιστικές διαστάσεις του Honda e προκύπτει ως βασικός του αντίπαλος το ηλεκτροκίνητο Ε-Μini, γι' αυτό δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν μπαταρίες παρόμοιας χωρητικότητας (35,5 kWh το Honda e και 32,6 kWh το ηλεκτρικό Mini).

 

Η εργοστασιακή τιμή της αυτονομίας ανέρχεται σε 222 χιλιόμετρα και μπορείς να την πλησιάσεις, αν κινείσαι συγκρατημένα σε αστικό περιβάλλον, ενώ μειώνεται γύρω στα 180 χιλιόμετρα σε μεικτές διαδρομές και πολύ χαμηλότερα στον αυτοκινητόδρομο, όπως συμβαίνει εξάλλου και με τα υπόλοιπα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της αγοράς.

 

Honda e
Οι οθόνες δημιουργούν ένα high tech περιβάλλον και καταλαμβάνουν όλο εσωτερικό πλάτος.

 

Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό Wallbox διαρκεί γύρω στις 4 ώρες, η ταχυφόρτιση ως 80% απαιτεί περίπου μισή ώρα και σε πρίζα schuko αυξάνεται ο χρόνος φόρτισης στις 18,8 ώρες.

 

Η στιγμή της ήρθε όταν αρχίσαμε να γράφουμε τα πρώτα χιλιόμετρα στο τιμόνι του ηλεκτρικού μίνι, στην έκδοση Advance των 154 ίππων (136 ίππους η βασική). Πισωκίνηση ονομάζεται η μαγική λέξη, που καταρρίπτει τον μύθο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρετά στον δρόμο και δικαιώνει σε κάθε επίπεδο την επιλογή της Honda.

 

Το χαμηλό κέντρο βάρους (περίπου 50 εκατοστά από το έδαφος), η ιδανική κατανομή βάρους «fifty-fifty» εμπρός-πίσω και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς αποτρέπουν τα σπιναρίσματα στις εξαιρετικά σβέλτες επιταχύνσεις χάρη στην άμεση διαθεσιμότητα της ροπής των 315 Nm από το πρώτο πάτημα του γκαζιού.

 

Honda e
Το μήκος του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου Honda είναι 3,9 μέτρα.

 

Το κλασικό σπριντ πόλης 0 – 50 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε μόλις 4,5’’, η αίσθηση στις στροφές είναι απλά μοναδική και η μικρή ακτίνα στροφής (άλλο ένα πλεονέκτημα της πισωκίνησης) αναβαθμίζει την ευελιξία του Honda e στην πόλη.

 

Πατώντας έναν διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ενεργοποιείται το σύστημα One-Pedal-Driving, το οποίο λειτουργεί στην περίπτωση του ιαπωνικού μίνι θαυμάσια και επιτρέπει την οδήγησή του αποκλειστικά με το πεντάλ του γκαζιού, καθώς το φρένο χρειάζεται μόνον για την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

 

Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Honda e έρχεται να προστεθεί και ο εφοδιασμός του με έναν ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό αισθητήρων και συστημάτων υποστήριξης του οδηγού για την κατηγορία του. Έτσι εφοδιάζεται, μεταξύ άλλων, με φωνητικό σύστημα εντολών, προηγμένο Cruise Control με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματης πέδησης εμπρός από εμπόδια και πεζούς κ.λπ.

 

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος Honda Parking Pilot στην έκδοση Advance, καθώς είναι το καλύτερο που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα σε αυτοκίνητο και επιτρέπει στο Honda e να στριμωχτεί ακόμη και σε στενούς ελεύθερους χώρους.

 

Honda e
Δύο μικροκάμερες υποκαθιστούν τους κλασικούς εξωτερικούς καθρέπτες.

 

Όλα αυτά έχουν, βεβαίως, και ένα οικονομικό αντίτιμο, το οποίο δεν είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση διόλου ευκαταφρόνητο. Oι τιμές ξεκινούν στη βασική έκδοση από 35.990 ευρώ και στην Advance από 38.990 ευρώ, τοποθετώντας το Honda e ξεκάθαρα στην κατηγορία των αυτοκινήτων lifestyle με τεχνολογίες αιχμής και premium προδιαγραφές για την κατηγορία του.

 

Τα πράγματα γίνονται πάντως συμπαθητικότερα μετά την αφαίρεση της επιδότησης ύψους 5.804 ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οπότε έχουμε ως τιμή εκκίνησης για την απλή έκδοση τα 30.186 ευρώ, ενώ η Advance ξεκινά από 34.274 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης επιδότησης ύψους 4.716 ευρώ.  

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ