Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος, έγραψε ο Καβάφης εννοώντας ότι αυτό που αξίζει στο ταξίδι είναι η διαδρομή. Στη διάρκεια αυτής της διαδρομής, αλλά και της παραμονής στο προορισμό της επιλογής μας, πολλά απρόοπτα μπορούν να συμβούν και δεν εννοούμε ένα σκασμένο λάστιχο στο αυτοκίνητο. Η ναυτία του ταξιδιώτη, μια γαστρεντερίτιδα, μια τροφική δηλητηρίαση, η δυσκοιλιότητα λόγω αλλαγής ρουτίνας, φαγητού ή ποιότητας νερού, αποτελούν συχνούς «πονοκεφάλους».

 

Για την καταπολέμηση της ναυτίας υπάρχουν διάφορες λύσεις, από το να μασήσετε ένα κομμάτι ρίζας τζίντζερ, μέχρι τα ειδικά σκευάσματα – που όμως για να δράσουν πρέπει να τα πάρετε προκαταβολικά. Επίσης βοηθά το αιθέριο έλαιο τειόδεντρου – μπορείτε να στάξετε μερικές σταγόνες σε ένα βαμβάκι η μαντίλι και να παίρνετε βαθιές εισπνοές, όταν νιώθετε ζαλάδα. Αν ζαλίζεστε εύκολα, καθίστε μπροστά στο αυτοκίνητο, λεωφορείο ή πούλμαν κι αν το μεταφορικό μέσο είναι δικό σας, οδηγήστε. Ο οδηγός δεν παθαίνει ποτέ ναυτία, λόγω έκκρισης νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο του, για να είναι σε εγρήγορση.

 

Στη γαστρεντερίτιδα, μισό ποτηράκι αναψυκτικού τύπου κόλα βοηθά να υποχωρήσει ο κοιλιακός πόνος.

 

 

Για τη δυσκοιλιότητα μια φυσική συνταγή είναι δύο ακτινίδια ή δύο δαμάσκηνα κάθε πρωί με μισό ποτήρι χλιαρό νερό και μια κουταλιά του γλυκού μέλι. Επίσης βοηθάει να στάξετε στο νερό μερικές σταγόνες χυμό λεμονιού και να βάλετε περισσότερες ίνες στη διατροφή σας – μην το κάνετε όμως απότομα γιατί αντί να υποχωρήσει η δυσκοιλιότητα, θα επιδεινωθεί.

 

Τέλος για τις τροφικές δηλητηριάσεις και τη δυσπεψία, αποφύγετε ό,τι μοιάζει αλλοιωμένο, τα πιάτα που μαγειρεύονται με ψιλοκομμένο κρέας (μπιφτέκια), μακαρόνια με κιμά, παστίτσιο, μουσακά, και τα τηγανητά που, όπως εξηγεί ο κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος Δημήτρης Γρηγοράκης, μπορεί να έχουν μαγειρευτεί σε πολυχρησιμοποιημένα και βαριά οξειδωμένα λάδια. Ψάρι, θαλασσινά κι οστρακοειδή να τρώτε έξω μόνο εκεί που εμπιστεύεστε τον ιδιοκτήτη της ταβέρνας.