Η μακροζωία υπήρξε ανέκαθεν το Άγιο Δισκοπότηρο της ιατρικής έρευνας, καθώς οι άνθρωποι επιθυμούν να ζήσουν, αν όχι για πάντα, τουλάχιστον πολλά χρόνια, διατηρώντας την υγεία και την ευεξία τους.

 

Σήμερα, πλέον, μετά από πολυετείς έρευνες που στην πατρίδα μας υλοποιήθηκαν από τον διαπρεπή καθηγητή Ιατρικής δρα Γιώργο Χρούσο και την ομάδα του, γνωρίζουμε πως η βιολογική ηλικία του ανθρώπου έχει ημερομηνία λήξης περίπου στα 150 χρόνια και πως με τη βοήθεια των προηγμένων τεχνικών της αναγεννητικής ιατρικής (δηλαδή τις θεραπείες με βλαστοκύτταρα και την τεχνολογία των τελομερών) θα μπορούσαμε να φτάσουμε τα 180 χρόνια και να γίνουμε σύγχρονοι Μαθουσάλες.

 

Γιατί, όμως, ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο ξεπερνούν τα 100; «Επειδή το χρόνιο, αδιάλειπτο, οξειδωτικό στρες, στο οποίο εκτιθέμεθα καθημερινά, προκαλεί εκτεταμένη φλεγμονή σε όλους τους ιστούς του σώματος, που εκδηλώνεται με τη μορφή των πιο γνωστών εκφυλιστικών παθήσεων, όπως οι καρδιοπάθειες, ο καρκίνος και η άνοια, που μας σκοτώνουν πρόωρα» απαντά στην ερώτηση του ενός εκατομμυρίου ο δρ. Χρούσος.

 

Συνεπώς, αν μπορούσαμε να περιορίσουμε τη χρόνια φλεγμονή, θα ζούσαμε περισσότερο και καλύτερα, όπως ακριβώς στα παραμύθια.

 

Κρατήστε μακριά τους τοξικούς ανθρώπους, ζήστε κοντά στην ύπαιθρο και φροντίστε τα απογεύματα να παίρνετε πού και πού κανέναν υπνάκο.

 

Σε αυτήν τη γωνιά του κόσμου τα αληθινά μυστικά για τη μακροζωία, που προστατεύουν από το οξειδωτικό στρες και τη χρόνια φλεγμονή, μας έρχονται ζεστά-ζεστά από το νησί της Ικαρίας, όπου η Καρδιολογική Κλινική του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Αθηνών πραγματοποίησε μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη.

 

Τα αποτελέσματά της έγιναν πρωτοσέλιδο στο περιοδικό «New York Times» και ανέδειξαν το μικρό και απομονωμένο νησί του ανατολικού Αιγαίου σε μία από τις πέντε μπλε ζώνες (περιοχές μακροζωίας) του πλανήτη.

 

Αποκωδικοποιώντας όσα έμαθαν οι γιατροί του Ιπποκράτειου από τις καθημερινές συνήθειες των Ικαριωτών, συντάσσουμε για τους αναγνώστες της LiFO τον καθημερινό οδηγό μακροζωίας με quick fixes για καλύτερη ζωή.

 

Να πίνετε καφέ, ελληνικό κατά προτίμηση, γιατί βρέθηκε πως μαλακώνει το ενδοθήλιο των αγγείων και προστατεύει από την αθηροσκλήρωση. Μαζί με τον καφέ, να απολαμβάνετε αψεφήματα βοτάνων (τσάι, δίκταμο, φασκόμηλο, χαμομήλι, τίλιο, μέντα κ.λπ.), γιατί είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Να τρώτε λίγο, το πολύ φαγητό βλάπτει. Προτιμήστε τα ψάρια, τα λαχανικά και τα όσπρια και μειώστε το κόκκινο κρέας, τα λιπαρά τυριά, το πλήρες γάλα και γιαούρτι.

 

Προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης, αποφύγετε το επιτραπέζιο αλάτι και την επιτραπέζια ζάχαρη και φροντίστε να ξεδιψάτε με νερό. Στο μαγείρεμα, χρησιμοποιήστε γάστρα, σχάρα, κατσαρόλα και αποφύγετε το τηγάνι. Τα τηγανητά είναι «βόμβες» ελεύθερων ριζών που προκαλούν οξειδωτικό στρες.

 

Περπατήστε όσο περισσότερο μπορείτε, τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα, και ξεκολλήστε από τον καναπέ, το κομπιούτερ, το tablet. Αποκτήστε ένα κατοικίδιο, γιατί όλες οι μελέτες δείχνουν πως οι άνθρωποι που μεγαλώνουν παρέα με ζώα έχουν ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα και δεν παθαίνουν αλλεργίες.

 

Αν σας αρέσει το κολύμπι, γίνετε χειμερινοί κολυμβητές, δεν θα αρρωσταίνετε ποτέ. Επίσης, βάλτε στη ζωή σας το γέλιο και αντιμετωπίστε με θετική ενέργεια τα προβλήματα.

 

Κρατήστε μακριά τους τοξικούς ανθρώπους, ζήστε κοντά στην ύπαιθρο και φροντίστε τα απογεύματα να παίρνετε πού και πού κανέναν υπνάκο. Η σιέστα επιμηκύνει τη ζωή, το ίδιο και το σεξ. Και αν είστε εργένηδες/εργένισσες, παντρευτείτε. Οι παντρεμένοι ζουν περισσότερο!

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO