Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους

Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους Facebook Twitter
0

Είναι πολλά αυτά με τα οποία μεγαλώσαμε, θεωρώντας τα αυτονόητα και πλέον αντιλαμβανόμαστε συλλογικά, αφενός την αδικία που εμπεριέχουν και αφετέρου ότι είναι στο χέρι μας να μην αποτελούν πια απαράλλακτα δεδομένα. Από τα έμφυλα πρότυπα μέχρι τον τρόπο με τον οποίο μιλάμε για την LGBTQIA+ κοινότητα, τα παραδείγματα είναι πολλά και μόλις εδώ και λίγα χρόνια αρχίσαμε να τα αμφισβητούμε σοβαρά στο δημόσιο διάλογο. Στον κατάλογο προστίθενται διαρκώς επιπλέον στερεότυπα που καταρρίπτονται, μέχρι κάποια στιγμή η αυτονόητη πραγματικότητα να γίνει η ορατότητα και ο σεβασμός για κάθε κοινωνική ομάδα.

Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους Facebook Twitter

Μια διαφήμιση της μπύρας Μύθος δυναμώνει και διευρύνει ακόμη περισσότερο το μήνυμα (σε περίπτωση που δεν την έχετε δει, ακολουθεί spoiler). Όταν την πρωτοβλέπεις, μπορεί να σε μπερδέψει ή να πιστέψεις πως έχει γίνει κάποιο λάθος. Μια ακουστική περιγραφή αναφέρει τι βλέπεις ενώ παράλληλα υπάρχει νοηματική μετάφραση. Ύστερα από λίγο όμως αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το διαφημιστικό σποτ έχει δημιουργηθεί με στόχο να είναι “προσβάσιμο” -σε κοινό με αναπηρίες όρασης και ακοής.

Πολλές από τις διαφημίσεις (και τελικά όχι μόνο) που παρακολουθούμε καθημερινά, αγνοούν πλήρως τα άτομα με αναπηρία. Κι όμως, οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν ένα πολύ σημαντικό μέρος του πληθυσμού και σε κάθε περίπτωση δεν θα έπρεπε να αγνοούνται από τα brands.

Το μήνυμα του διαφημιστικού σποτ είναι φυσικά αυτό: πλήρης συμπερίληψη. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει ορισμένα παραδείγματα διαφημίσεων, τα οποία επιχειρούν να “σπάσουν” στερεότυπα που αφορούν κυρίως σε μέλη της LGBTQIA+ κοινότητας και τον ρόλο της γυναίκας. Φυσικά, κάθε ανάλογο παράδειγμα δεν είναι απλά καλοδεχούμενο, αλλά κυρίως, αναγκαίο. Η συγκεκριμένη διαφήμιση όμως κάνει ένα μεγάλο βήμα απέναντι σε όλα τα άτομα που έχουν βιώσει το πώς είναι να ζεις τον αποκλεισμό με εμπόδια στη χαρά και τη δημιουργία της ζωής.

Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους Facebook Twitter

Μια όμορφη στιγμή για την ελληνική διαφήμιση, κυρίως γιατί απευθύνεται ουσιαστικά σε όλους. Αλλά και από άποψη περιεχομένου. Δευτερόλεπτα τηλεοπτικού χρόνου γεμάτα ενέργεια και αποφασιστικότητα για αλλαγή, με σκοτεινά πλάνα που αντιπαρατίθενται με φωτεινά, αναδεικνύοντας τις ιστορίες ανθρώπων που υπερνίκησαν τα εμπόδια των προκαταλήψεων. Δέκα πρωταγωνιστές που, είτε μέσω της προσωπικής τους ιστορίας είτε μέσω του έργου τους για τους άλλους, μας καλούν να δούμε τις ανάγκες τους ως ευκαιρία για να αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητα. Γιατί «η χαρά αποκλείεται να αποκλείσει κάποιον», όπως αναφέρει και το κεντρικό μήνυμα.

Mία διαφήμιση που «μας βλέπει» όλους Facebook Twitter

Η νέα διαφήμιση της μπύρας Μύθος ανοίγει δρόμους και ελπίζουμε ότι θα τους ακολουθήσουν κι άλλοι διαφημιζόμενοι, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας συμπερίληψης. Το εγχείρημα εξακολουθεί  για κάποιους να είναι τολμηρό, καθώς  μέρος της ελληνικής κοινωνίας παραμένει συντηρητικό. Ο Μύθος επιλέγει συνειδητά να τοποθετηθεί υπέρ της διαφορετικότητας και κατά των στερεοτύπων, αλλά και να βγει στον αέρα με ένα τηλεοπτικό σποτ, πολύ διαφορετικό από αυτά που έχουν συνηθίσει οι τηλεθεατές. Ένα σποτ που επιβεβαιώνει όλα τα λάθη που έχουν γίνει -και συνεχίζουν να γίνονται- μέχρι σήμερα, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο προς ένα μέλλον στο οποίο καμία κοινωνική ομάδα δεν θα είναι "αόρατη". 

Μάθε περισσότερα στο mythosbeer.gr/eimaidiplasou

Διαφημιστική Παρουσίαση

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Spetses Mini Marathon 2025: Ρεκόρ συμμετοχών με τις συγκινήσεις και την αγωνιστικότητα στα ύψη

Good Living / Spetses Mini Marathon 2025: Ρεκόρ συμμετοχών με τις συγκινήσεις και την αγωνιστικότητα στα ύψη

Οι Σπέτσες πλημμύρισαν από αθλητική ενέργεια, χαμόγελα και στιγμές έμπνευσης, με τους χιλιάδες συμμετέχοντες να δίνουν το παρών στα sold out δρομικά και κολυμβητικά αγωνίσματα.
THE LIFO TEAM
31ες Νύχτες Πρεμιέρας: Το μεγάλο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Αθηνών επιστρέφει με μεγάλο χορηγό τη Nova για ακόμη μία χρονιά

Good Living / 31ες Νύχτες Πρεμιέρας: Το μεγάλο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Αθηνών επιστρέφει με μεγάλο χορηγό τη Nova για ακόμη μία χρονιά

Με μεγάλους καλεσμένους τους Ντάνιελ Ντέι Λιούις και Νιλ Τζόρνταν και πανελλήνιες πρεμιέρες ταινιών όπως η «Boυγονία» του Γιώργου Λάνθιμου, το «Καμία Άλλη Επιλογή» του Παρκ Τσαν-Γουκ και το «Nouvelle Vague» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, ο αγαπημένος θεσμός των Αθηναίων σινεφίλ επιστρέφει από 1-12 Οκτωβρίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πρωτοβουλία Cycladic Identity: 8 νέα προγράμματα σε οκτώ νησιά των Κυκλάδων & δύο διακυκλαδικά

Good Living / Πρωτοβουλία Cycladic Identity: 8 νέα προγράμματα σε οκτώ νησιά των Κυκλάδων & δύο διακυκλαδικά

Η Πρωτοβουλία Cycladic Identity ξεκίνησε από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης το 2023 και στοχεύει στη διατήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη της μοναδικής πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς των Κυκλάδων.
THE LIFO TEAM