Oι οικολόγοι αμφισβητούν την ειλικρίνεια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας
Στο στόχαστρο των ακτιβιστών βρίσκονται κυρίως τα ογκώδη και ενεργοβόρα SUV.

Oι οικολόγοι αμφισβητούν την ειλικρίνεια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου ΙΑΑ μετακομίζει για πρώτη φορά από τη Φρανκφούρτη στο Μόναχο και οι διοργανωτές της υπόσχονται μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση της κινητικότητας, όμως οι οικολόγοι αμφισβητούν την ειλικρίνεια των προθέσεων του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η πάλαι ποτέ σημαντικότερη διεθνής έκθεση αυτοκινήτου στον κόσμο, που διοργανωνόταν επί δεκαετίες στη Φρανκφούρτη, βρισκόταν εδώ και χρόνια σε ελεύθερη πτώση.

 

Η συρρίκνωση του αριθμού των επισκεπτών, η απουσία ολοένα περισσότερων εταιρειών, αλλά και οι έντονες διαδηλώσεις των οικολόγων ενάντια στη ρυπογόνα αυτοκινητοβιομηχανία είχαν τελικά ως αποτέλεσμα τη μετάθεση της έδρας της ΙΑΑ (από τα αρχικά των γερμανικών λέξεων Ιnternationale Automobil Ausstellung) από τη Φρανκφούρτη στο Μόναχο.

 

Οι διοργανωτές της έκθεσης αυτοκινήτου στη βαυαρική πρωτεύουσα υπόσχονται μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση της κινητικότητας, γι' αυτό και την ονομάζουν πλέον ΙΑΑ Mobility, ενώ θα δώσουν έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος, την ψηφιοποίηση και τη μικροκινητικότητα, ώστε να απευθυνθούν και σε ένα ευρύτερο κοινό, που δεν ενδιαφέρεται μόνον για SUV, ιπποδυνάμεις και υψηλές επιδόσεις.

 

Το νέο σλόγκαν της ΙΑΑ Mobility του Μονάχου είναι «What will move us next» και ξεπερνά τα όρια του αυτοκινήτου ως μοναδικού –ή κύριου– μέσου μετακίνησης.

 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα συμμετέχουν στην έκθεση δεκάδες εταιρείες συμβατικών και ηλεκτρικών ποδηλάτων, πατινιών, αυτόνομων λεωφορείων, ακόμη και ιπτάμενων ταξί, ενώ οι περισσότερες από τις περίπου 100 πρεμιέρες νέων αυτοκινήτων αφορούν ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

 

Η ΙΑΑ Mobility του Μονάχου θα εγκαινιαστεί στις 7 Σεπτεμβρίου –εκτός απροόπτου και κορωνοϊού επιτρέποντος– από τη Γερμανίδα καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ, ενώ μέσα στην πόλη θα δημιουργηθούν διαδρομές με την επωνυμία Blue Lanes, όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να τεστάρουν νέα μοντέλα χαμηλών και μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα ή να βιώνουν την εμπειρία της ρομποτικής στάθμευσης χωρίς οδηγό μέσα στο όχημα!

 

Επίσης θα πραγματοποιηθούν ανοιχτές ημερίδες γύρω από το μέλλον της αυτοκίνησης με οικολογικό και τεχνολογικό χαρακτήρα, οι οποίες αναμένεται να προκαλέσουν έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ των ομιλητών και ακτιβιστών υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος.

 

Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης greenpeace
Έντονες ήταν οι διαμαρτυρίες των οικολόγων το 2019 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

 

Αν και θα λείπουν πολλές σημαντικές μάρκες αυτοκινήτων, όπως π.χ. οι Toyota, Volvo, Peugeot, Citroen, Opel, Nissan, Fiat, Honda κ.λπ., οι διοργανωτές φιλοδοξούν να τους πείσουν με το νέο κόνσεπτ ώστε να λάβουν μέρος στην επόμενη IAA Mobility μετά από δύο χρόνια.

 

Αμφισβήτηση υπάρχει, πάντως, και από την πλευρά των οικολόγων, οι οποίοι είχαν πραγματοποιήσει το 2019 στην ΙΑΑ της Φρανκφούρτης μαζικές και δυναμικές διαδηλώσεις κατά των αυτοκινητοβιομηχανιών κατηγορώντας τις για υποκρισία και για υψηλή ρύπανση της ατμόσφαιρας.

 

Μάλιστα ζεσταίνουν και για φέτος τις μηχανές τους, καθώς αμφισβητούν την ειλικρίνεια των προθέσεων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Όπως αναφέρει η συμμαχία έξι σημαντικών οικολογικών οργανώσεων της Γερμανίας, «το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας θέλει να προσδώσει στον εαυτό του, λίγο πριν από τις ομοσπονδιακές εκλογές, μία πράσινη απόχρωση. Οι BMW, Volkswagen, Daimler κ.ά. εξακολουθούν να κερδίζουν όμως, όπως και πριν, χρήματα με πολύ ογκώδη αυτοκίνητα, που καταπνίγουν τη ζωή στις πόλεις.

 

Αντί για παρουσιάσεις που λειτουργούν ως άλλοθι, πρέπει οι αυτοκινητιστικοί όμιλοι να διαφοροποιήσουν την παραγωγή τους προς μικρότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον οχήματα. Αυτή τη μετάβαση οφείλει να την επιταχύνει η επόμενη ομοσπονδιακή κυβέρνηση με μία πολιτική για τη συγκοινωνία, που θα δίνει έμφαση στην κυκλοφορία με ποδήλατο, με τα πόδια και με τα Μέσα Μαζικών Συγκοινωνιών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων κατά 50%».

 

Θα καταφέρει να ανακόψει η ΙΑΑ Μobility Μονάχου την πτωτική πορεία των διεθνών εκθέσεων αυτοκινήτου και να σηματοδοτήσει την επανεκκίνηση αυτού του τύπου των εκδηλώσεων; Σίγουρα πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, το οποίο θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από την ειλικρίνεια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και την πραγματική της επιθυμία να αφουγκραστεί τις ανησυχίες ενός ολοένα μεγαλύτερου αριθμού πολιτών, που παρακολουθεί με δέος την κατάρρευση του περιβάλλοντος, με πρωτόγνωρες σε ένταση και συχνότητα φυσικές καταστροφές.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ