Hyundai N: Oδηγική απόλαυση στο μάξιμουμ
Πλημμύρισε άλογα η πίστα των Μεγάρων κατά την παρουσίαση των καυτών μοντέλων N της Hyundai.

Hyundai N: Oδηγική απόλαυση στο μάξιμουμ

Οδηγούμε στην πίστα των Mεγάρων τρία μέλη της αθλητικής οικογένειας Ν της Hyundai, τα οποία προσφέρουν αυθεντική αγωνιστική αίσθηση, αλλά είναι απολύτως λειτουργικά και ευχάριστα και στις καθημερινές μετακινήσεις.

Γενέτειρα όλων των μοντέλων Ν είναι το κορεάτικο κέντρο εξέλιξης της Hyundai στην πόλη Νamyang, ενώ οι εξαντλητικές δοκιμές τους γίνονται στην απαιτητική γερμανική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

 

Η ιδέα της Ηyundai να δημιουργήσει μία οικογένεια σπορ μοντέλων, που θα ανεβάζουν τους παλμούς της καρδιάς σε ρυθμούς στροφόμετρου και θα προσφέρουν γνήσια αγωνιστική αίσθηση όταν κινούνται σε πίστα, αλλά να μπορούν να επιτελέσουν τον καθημερινό μεταφορέα ενός ζευγαριού ή μίας οικογένειας, δεν είναι φυσικά καινούρια. Στην περίπτωση ωστόσο της Hyundai η συνταγή πέτυχε τόσο πολύ, ώστε συνέβαλε καθοριστικά στην αναβάθμιση του κύρους της, αλλά και στην προσέγγιση ενός διαφορετικού αγοραστικού κοινού εκτός mainstream λογικής.

 

Θα αναρωτηθείτε βέβαια πώς συμβιβάζεται μία τέτοια στρατηγική με την έντονη συζήτηση γύρω από την κλιματική αλλαγή, την επέλαση της ηλεκτροκίνησης και την περιθωριοποίηση των βενζινοκίνητων hot hatch, που γίνονται σταδιακά είδος υπό εξαφάνιση;

 

Η αλήθεια είναι ότι οι Κορεάτες αρέσκονται να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα με τολμηρές επιλογές, που έχουν ωστόσο δικαιωθεί στην πράξη, όπως για παράδειγμα η απόφασή τους να μην αποσυρθούν από τη μικρή κατηγορία, αλλά να παρουσιάσουν το νέο Hyundai i10, που σαρώνει.

 

Ηyundai i20 N

Hyundai N: Oδηγική απόλαυση στο μάξιμουμ
Το νέο Hyundai i20 N προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό μοντέλο των Κορεατών, που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WRC.

 

Φυσικά ο πήχης των προσδοκιών μας ήταν τοποθετημένος πολύ ψηλά, όταν βρεθήκαμε στην πίστα των Μεγάρων για να οδηγήσουμε τα τρία (ντεμί)αγωνιστικά μοντέλα Hyundai i20 N, i30 N και το SUV Kona N.

 

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας βρέθηκε το νέο Hyundai i20 N, επειδή προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό μοντέλο των Κορεατών που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WRC και επειδή αποτελεί την προσιτότερη πρόταση της τριάδας, όμως μας κέντρισε το ενδιαφέρον και το ανανεωμένο i30 N με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

 

Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις του νέου Hyundai i20 N εντοπίζονται κυρίως στην πίσω αεροτομή με σχεδίαση βγαλμένη από το WRC, τον ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα για καλύτερη ψύξη του κινητήρα των 204 ίππων, τις ειδικές ζάντες 18 ιντσών σε γκρι ματ απόχρωση, τους προβολείς LED και τα σκούρα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα μαύρου διαμαντιού. Να μην ξεχάσουμε φυσικά το γαλάζιο χρώμα N Performance Blue, που αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο όλων των μοντέλων Hyundai N.

 

Το εσωτερικό είναι εξίσου σπορτίφ φιλοσοφίας, τα σπορ καθίσματα μας άρεσαν αισθητικά και έκαναν εξαιρετική δουλειά στην πίστα, τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων διαθέτουν δερμάτινες επενδύσεις και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων προβλέπονται αγωνιστικού τύπου πινελιές, όπως η ένδειξη αλλαγής σχέσης και η LED κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, που μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία του λαδιού του κινητήρα.

 

Hyundai N: Oδηγική απόλαυση στο μάξιμουμ
Οι αλουμινένιες πενταλιέρες και το σπορ δερμάτινο τιμόνι προϊδεάζουν θετικά τον οδηγό του Hyundai i20 N.

 

Πριν περάσουμε στην πίστα, θα ήταν χρήσιμο να κάναμε μία αναφορά στις τεχνικές προδιαγραφές του hot hatch της Hyundai. Το i20 N ζυγίζει μόνον 1.190 κιλά, όσο δηλαδή και το αγωνιστικό μοντέλο που τρέχει στο WRC και εφοδιάζεται με κινητήρα 1,6 λίτρων και εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, χάρη στα οποία επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 6,2’’ και πιάνει τα 230 χλμ./ώρα τελική.

 

Επίσης εφοδιάζεται με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, το πλαίσιό του έχει ενισχυθεί σε 12 σημεία και προσφέρει μία σειρά παραμετροποιήσεων, από τις οποίες επιλέξαμε τη σπορ ρύθμιση Ν για την οδηγική εμπειρία μας στην πίστα.

 

Εκεί μας εντυπωσίασε το εμπροσθοκίνητο i20 N με την αμεσότητα του τιμονιού του, την εξαιρετική απόδοση του μοτέρ (ειδικότερα πάνω από τις 2.800 σ.α.λ.), την πολύ καλή αίσθηση του γρήγορου σασμάν, αλλά και την αντοχή των φρένων του παρά τη σκληρή χρήση από μία σειρά δημοσιογράφων του Ειδικού Τύπου.

 

Θα πρέπει μάλιστα να τονίσουμε, ότι η Hyundai προσφέρει για όλα τα μοντέλα Ν πέντε χρόνια πλήρους εγγύησης ανεξαρτήτως χιλιομέτρων και κάτω από όλες τις συνθήκες χρήσης, ακόμη δηλαδή και αν οδηγείτε τα αυτοκίνητα συνεχώς στο όριο στην πίστα! Όλα αυτά με τιμές εκκίνησης από 24.990 ευρώ, που μπορεί να χαρακτηριστούν άνετα «ειδική προσφορά» σε σχέση με τους κατά πολύ ακριβότερους ανταγωνιστές του κορεάτικου μοντέλου.

 

Hyundai i30 N

Hyundai N: Oδηγική απόλαυση στο μάξιμουμ
Το ανανεωμένο Hyundai i30 N κυκλοφορεί σε δύο εκδοχές, με 250 και 280 ίππους.

 

Το Hyundai i30 N κυκλοφορεί ήδη τρία χρόνια, οπότε είχε φτάσει το πλήρωμα του χρόνου για μία στοχευμένη ανανέωση. Οπτικά αυτή απoτυπώνεται στη νέα μάσκα με τους ανασχεδιασμένους προβολείς LED, στον επιθετικότερο μπροστινό προφυλακτήρα και στις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών στη δίλιτρη έκδοση των 250 ίππων και 19 ιντσών στην κορυφαία εκδοχή Performance με τα 280 άλογα. Επίσης προβλέπονται κόκκινες δαγκάνες φρένων και μεγαλύτερες απολήξεις εξατμίσεων, ενώ στο εσωτερικό οι αλλαγές κρίνονται μάλλον ανεπαίσθητες.

 

Εδώ σε αντίθεση με το i20 N ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, προστέθηκε στις δυνατότητες επιλογής ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων, ενώ χρειάζεται ένα μίνι σεμινάριο για να εμπεδώσεις καλά τις άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης και παραμετροποίησης.

 

Οι επιδόσεις του ανανεωμένου i30 N είναι αναμενόμενα καυτές, με τα 0 – 100 χλμ./ώρα να έρχονται στην έκδοση των 280 ίππων σε μόλις 5,9’’ και τον κόφτη να παρεμβαίνει στα 250 χλμ./ώρα.

 

Στην πίστα των Μεγάρων οδηγήσαμε κυρίως την αυτόματη έκδοση Performance και δεν κρύβουμε ότι δύσκολα ένας γνήσιος petrolhead θα αποφύγει να την ερωτευτεί κεραυνοβόλα. Τουλάχιστον εμείς δεν τα καταφέραμε, αφού αποδείχθηκε ένα εξαιρετικά ισορροπημένο σπορ αυτοκίνητο, που μπορείς να το εμπιστευτείς για εμπειρίες στα όρια της αγωνιστικής οδήγησης. Πάντα στο προστατευμένο περιβάλλον μιας πίστας και φυσικά κατά κανένα τρόπο σε δημόσιους δρόμους, όπου θα οδηγήσουμε σεμνά το συγκεκριμένο μοντέλο μόλις το πάρουμε για το καθιερωμένο test drive, τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης και τον Κ.Ο.Κ.  

 

Hyundai N: Oδηγική απόλαυση στο μάξιμουμ
Το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων κάνει όντως τη διαφορά και το συνιστούμε θερμά σε κάθε υποψήφιο αγοραστή ενός Hyundai i30 N.

 

O δίλιτρος κινητήρας τραβά φοβερά από τα χαμηλά επίπεδα περιστροφών, η δύναμη των 280 ίππων περνά σωστά στην άσφαλτο, οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν ανεπαίσθητες, τα επίπεδα πρόσφυσης παραπέμπουν σε WRC και τα φρένα έπιαναν δυνατά ακόμη και έως το τελικό στάδιο «βασανισμού» του κορεάτικου μοντέλου.

 

Μας άρεσε επίσης η σαφής πληροφόρηση του οδηγού, πότε πλησιάζει στο όριο, ενώ οι αναρτήσεις δεν μας ταλαιπώρησαν ιδιαίτερα, αν και είχαμε επιλέξει τη σπορ ρύθμιση.

 

Για εμάς προσωπικά είχε ωστόσο μεγάλο ενδιαφέρον και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη NDCT, το οποίο μας ενθουσίασε και θα το συστήναμε ανεπιφύλακτα σε όποιον διαθέτει τα απαιτούμενα χρήματα. Οι οκτώ σχέσεις του άλλαζαν στο ιδανικό timing και γρηγορότερα από ό,τι θα γινόταν αυτό με το χέρι, ενώ το κιβώτιο αποκρινόταν αστραπιαία στις εντολές μας.

 

Πρόκειται για μία εξαιρετική προσθήκη, καθώς αναβαθμίζει τη χρηστικότητα του ανανεωμένου Hyundai i30 N στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ δεν του αφαιρεί ούτε ένα κλικ από το αγωνιστικό DNA του.

 

Φυσικά, με το Hyundai i30 Ν ανεβαίνεις σε σχέση με τον i20 N τιμολογιακή κατηγορία, καθώς η έκδοση των 250 ίππων ξεκινά από 30.490 ευρώ και εκείνη των 280 αλόγων με το Performance Pack από 34.990 ευρώ. Αν έχετε πάντως αυτά τα χρήματα και είστε λάτρης της σπορ οδήγησης, τότε βάλτε το ανανεωμένο i30 N πολύ ψηλά στην ατζέντα σας.

 

Ηyundai Kona N

Hyundai N: Oδηγική απόλαυση στο μάξιμουμ
To Ηyundai Kona N συνδυάζει όλες τις ικανότητες ενός εξαιρετικού SUV με σπορ επιδόσεις και αίσθηση οδήγησης.

 

To Κοna N δεν αποτελεί, σύμφωνα με τη Hyundai, απλά ένα γρήγορο SUV, αλλά ένα hot hatch ντυμένο με το αμάξωμα ενός μοντέλου ελεύθερου χρόνου. Ο περιορισμένος χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας στο Μέγαρα δεν μας επέτρεψε να το οδηγήσουμε, οπότε περιοριζόμαστε σε γενικότερη περιγραφή των βασικών χαρακτηριστικών του και επιφυλασσόμαστε για ένα μελλοντικό test drive.

 

Το Kona N μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με το i30 N, ο κινητήρας του αποδίδει 280 ίππους, διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό και προσφέρει επίσης πολυάριθμες δυνατότητες παραμετροποίησης.

 

Επίσης υπάρχουν τέσσερα προγράμματα πρόσφυσης, ένα για σχετικά λίγο χιόνι, ένα για παχύ χιόνι, ένα για λάσπη και ένα για αμμώδη εδάφη, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από 42.990 ευρώ.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ