Πολύ Κακές Κριτικές: Δύο απ' τις χειρότερες ελληνικές ταινίες της χρονιάς

Πολύ Κακές Κριτικές: Δύο απ' τις χειρότερες ελληνικές ταινίες της χρονιάς Facebook Twitter
16

Μερικές κριτικές είναι τόσο κακές, που τελικά είναι καλές. Και μπαίνουν σ' αυτή τη στήλη.

Ο Δημήτρης Δανίκας είδε την ταινία Ακάλυπτος, με τον Πέτρο Φιλιππίδη αλλά και το «Πλοίο για την Παλαιστίνη» του Νίκου Κούνδουρου και είχε αυτά να πει (στο Π. Θέμα):

«Ακάλυπτος» & «Παλαιστίνιοι» τρικυμία εν κρανίω

Από τη μια, με τον «Ακάλυπτο» και τον Πέτρο Φιλιππίδη, χυδαίος, φτηνός, ανθυποτηλεοπτικός λαϊκισμός. Από την άλλη, με το «Πλοίο για την Παλαιστίνη» του Νίκου Κούνδουρου, ασυγκράτητος, χαοτικός ελιτισμός. Το 'να χέρι νίβει τ' άλλο και μαζί μαλάζουν το γεροντομωρό του Greek Cinema. Πρώιμη εβδομάδα ελληνοκινηματογραφικών Παθών!

Εντελώς Ακάλυπτοι


Τάχα μου κωμωδία. Τάχα μου καυστικά σχόλια εναντίον της λαμογιάς και της διαφθοράς. Τάχα μου σενάριο. Τάχα μου σκηνοθεσία. Τάχα μου γελάκια. Τάχα μου «εμπορική ταινία». Τάχα μου «κωμωδία για το μεγάλο κοινό». Τουτέστιν, αρπαχτή και ό,τι βγει!

Το στόρι, η ιδέα, το κατιτίς δηλαδή, αναφέρεται στην ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του '90. Με πρωταγωνιστές το δίδυμο Καφετζόπουλος - Παρτσαλάκης. Αν μπω στον κόπο να συγκρίνω το πρώτο -το τηλεοπτικό ντε- με το δεύτερο, το κινηματογραφικό, τότε ο μεν Καφετζόπουλος είναι επιπέδου Γούντι Αλεν, ο δε Πέτρος Φιλιππίδης κάτι σαν ανθυπο-Ψάλτης. Sorry, Peter. Αν και εξαιρετικός κωμικός, εδώ κατρακυλάει και πιάνει επιδόσεις του τύπου «Θεέ μου, πόσο χαμηλά έπεσα!». Δεν πειράζει. Ουδείς αλάνθαστος!

Ποιος φταίει; Μα φυσικά οι τρεις -παρακαλώ- σεναριογράφοι. Καθώς και ο σκηνοθέτης. Προερχόμενος από «καλλιτεχνική σχολή», υπογράφοντας στο παρελθόν ιστορίες για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Αφού, σου λέει, δεν τα κατάφερα ως «καλτ» σκηνοθέτης, ας επιχειρήσω ως «εμπορικός» της παραγωγής «Καραγιάννης Καρατζόπουλος». Πλάνη. Μεγιστοτεράααστια. Το Σινεμά είναι ένα και το αυτό. Γιατί ανά τους... αιώνες κυκλοφόρησαν και κυκλοφορούν μπαλαφάρες ως καλλιτεχνικές ταινίες και αριστουργήματα ως εμπορικές. Και τούμπαλιν. Φταίει και ο Φιλιππίδης. Μεγάλο παιδί και άριστος επαγγελματίας είναι. Ας πρόσεχε. Για να καταλάβετε, δηλαδή, η διαφημιστική του εμφάνιση, εκεί που παριστάνει τον μπακαλόγατο Κώστα Χατζηχρήστο λέγοντας «Τρικαλινό τετράμηνης ωρίμασης, το τυρί στις δόξες του», δέκα κλικ πιο πάνω απ' αυτό το αλαλούμ.

Πάμε στο ψητό. Το πρώτο ημίωρο, εντελώς χαοτικό. Η μάνα χάνει το παιδί και το παιδί τη μάνα. Το δεύτερο αρπάζει παραμάσχαλα το Βατοπέδι, τον Εφραίμ και την (υπουργό) Βασούλα -προφανώς την Παπανδρέου- που την υποδύεται η Ζουμπουλία περιφέροντας το όνομά της και καθόλου το χάρισμά της από το «Παρά πέντε». Κοντολογίς, τα αυτονόητα χωρίς κουκούτσι πρωτοτυπίας. Και στο τρίτο ημίωρο σκηνοθετείται η «κηδεία» του απατεώνα Ανδρέα Ακάλυπτου προκειμένου αυτός να γλιτώσει από τα νύχια της Δικαιοσύνης. Αρες μάρες κουκουνάρες.

Το διά ταύτα μελαγχολικό. Γιατί ενός αλαλούμ μύρια έπονται. Οπως ο πολυχρησιμοποιημένος Γεράσιμος Σκιαδαρέσης. Οπως η ταλαιπωρημένη Κατερίνα Λέχου. Οπως η Ζουμπουλία. Οπως σχεδόν άπαντες. Μοναδική παρηγοριά στον άρρωστο, το νωχελικό σουλατσάρισμα της Τζένης Θεωνά (που μαζί με τη Ζέτα Μακρυπούλια συγκροτούν το δίδυμο των κατάλληλων ενζενί για κομεντί), καθώς και μερικές ατάκες όπως «One, two, three καλά, δηλαδή Τρίκαλα», «Αυτή γιατί την έφερες; Τα κατοικίδια τ' αφήνουμε σπίτι», «Σε περίοδο κρίσης ο Ακάλυπτος δίνει λύσεις». Ακόμα, το άσμα των Goin' Through παρέα με ελάχιστες στιγμές από την «κηδεία». Εν κατακλείδι, μείνε σπίτι παρέα με τις σειρές made in Τουρκία.

Mασόνοι, Αραβες, πουτάνες και Εβραίοι


«Πλοίο για την Παλαιστίνη» του Νίκου Κούνδουρου: Στη θέση του θα το έθαβα. Στην καλύτερη περίπτωση, θα το έβλεπα ολομόναχος. Προκειμένου να καταλάβω πώς διάολο κατάφερα και έκανα τέτοιο «πράγμα». Ειλικρινά σας λέω. Από τα δέκα πρώτα λεπτά τσιμπιόμουνα. Μα είναι δυνατόν; Ο δημιουργός ενός «Δράκου» να υπογράψει τον πλήρη ορισμό του χάους και της ασυναρτησίας;

Πολύ Κακές Κριτικές: Δύο απ' τις χειρότερες ελληνικές ταινίες της χρονιάς Facebook Twitter

Με απλά λόγια, μέχρι και το φινάλε «ντεν κατάλαβα τίποτα!». Οπου μεταξύ 2006 και 2007 (αν δεν κάνω λάθος) ομάδες Αράβων, μασόνων, Ισραηλινών και ναζιστών, παρέα με δεκάδες πόρνες από τις πρώην ανατολικές χώρες περιμένουν με τα πόδια στα τσιγκέλια κάποιο πλοίο στο Μικρολίμανο, εκεί ντε, στην ταβέρνα του «Δουράμπεη», που στη συνέχεια θα προσαράξει στην Παλαιστίνη.

Ενδιαμέσως κάποια δημοσιογράφος «κοιμάται» με πρώην ναζί και προκειμένου να αποσπάσει πληροφορίες για τον αφανισμό της Εβραίας μάνας της παριστάνει την ερωμένη λέγοντας «γάμησέ με, βρομιάρη ναζί, είμαι η μικρή σου Λόλα! Γάμησέ με, σκύλε!». Σκηνές που χάρτινα και πλαστικά παραπέμπουν στον «Θυρωρό της νύχτας» με Σάρλοτ Ράμπλινγκ.

Ενδιαμέσως, ακόμα, οι Αραβες κυκλοφορούν στα σοκάκια ενδεδυμένοι ως αρματολοί και κλέφτες. Σκηνές που παραπέμπουν στον «Λόρδο Βύρωνα», του Κούνδουρου φυσικά. Και ενδιαμέσως, ακόμα, οι δεκάδες πόρνες από Ρωσία, Ρουμανία και Βουλγαρία να πηγαινοέρχονται στον φακό ως φιγούρες από το «Μπορντέλο», του Κούνδουρου πάλι, λέγοντας σε σπασμένα ελληνικά τα εξής χαριτωμένα και ιλαροτραγικά:

«Εγκώ όχι πουτάνα, τέλω ντουλέψει» - «Ρωσία τελείωσε. Γκορμπατσόφ τελείωσε. Κομμουνισμός τελείωσε. Τώρα κόκκινη μαφία, λεφτά και πουτάνες» - «Τι τέλει; Αυτό τέλει; Εσύ αρσενική πόρνη» - «Η Σβετλάνα ντεν έχει αφεντικό. Μουνί έχει. Αφεντικό τέλει γκαμίσι. Εγκώ ντεν τέλει» - «Ζήτω Ελλάντα, ζήτω ντιμοκρατία. Μου κλέψανε την γκελάδα μου».

Να προχωρήσω; Ασε καλύτερα. Το διά ταύτα εντελώς απλό: μεεεε!

Το τρέιλερ του φιλμ του Κούνδουρου...

16

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολύ Κακές Κριτικές: 50 Shades of Grey - ένα κακογραμμένο πατσαβούρι

Mικροπράγματα / Πολύ Κακές Κριτικές: 50 Shades of Grey - ένα κακογραμμένο πατσαβούρι

"Αυτό δεν είναι βιβλίο. Είναι καταγραφή ενός υγρού ονείρου μιας δωδεκάχρονης που πάτησε το λάθος βίντεο στο YouPorn, γραμμένη με τη γλώσσα μιας πουριτανής που προσπαθεί να κάνει cybersex."
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

Mικροπράγματα / Πολύ Κακές Κριτικές: Η αφρισμένη κριτική που δεν ήθελε να γραφτεί.

Η Γιάννα διάβασε μια κατασπαρακτική κριτική ενός βιβλίου και μου έστειλε το λινκ. Υπεύθυνος γι' αυτήν ο βιβλιοκριτικός Γιάννης Γεωργακόπουλος του protagon, που προβληματίστηκε πολύ πριν τη γράψει. <br> <br> "Τα έχει όλα αυτή η κριτική", σχολιάζει η Γιάννα. "Δεν ξέρω τι μ' αρέσει περισσότερο. Απεγνωσμένο αγώνα της κριτικής για να μη γραφτεί, αφρούς, φλύκταινες, κάψιμο βιβλίων, την Άννα Βίσση, μάτι που γυαλίζει, τον Παπακαλιάτη - και την φράση που μ' άρεσε περισσότερο: "η παρέα του ποιητή Φανφάρα"
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

10 σχόλια
Είναι γνωστό το ότι ο Ελληνικός κινηματογράφος (πλην κάποιων εξαιρέσεων) πάσχει. Οπότε δεν εκπλήσσομαι ιδιαίτερα με το κράξιμο. Όσον αφορά τις συγκεκριμένες δύο ταινίες:Ο "Ακάλυπτος" στην αρχή μου είχε κινήσει την περιέργεια να πάω να το δω, αλλά το όλο κόνσεπτ "διασκευή σεναρίου παλιού σίριαλ με καστ που έχουμε δει 8.000 φορές σε σίριαλ και ταινίες" μου έκανε λίγο φτηνό και νεκραναστημένο, οπότε δεν ασχολήθηκα περαιτέρω. Όσον αφορά την ταινία του Κούνδουρου, δεν ήξερα την ύπαρξη της, αλλά βλέποντας το (κακό) τρέιλερ εδώ, ούτε μ'αυτήν θα ξανασχοληθώ. :)
Σιγά που θα πήγαινα ποτέ να δω το "σπουδαίο κωμικό" το Φιλιππίδη. Έχει ξεφτυλίσει το Ζήκο. Όσο για τον Κούνδουρο, κρίμα. Και μόνο οι αισχρολογίες που αναφέρονται εδώ μου θύμισαν στερημένους άλλων εποχών κι απωθημένα...Τόσο δύσκολο είναι μια απλή ιστοριούλα δοσμένη υπέροχα;
Στον "αχταρμά" του Κούνδουρου πρόσεξα ότι συμπαραγωγός είναι η ΕΡΤ. Αυτή που προάγει τον πολιτισμό και που θα έπρεπε να χρηματοδοτεί νέα παιδιά. Αντ' αυτού σπρώχνει τους ίδιους και τους ίδιους από το 1970.Πολιτισμός...
Φορείς του πολιτισμού είναι η άθρωποι. Αν δεν τους κάτσει λόγου χάρη μια συμπαραγωγή ή μια επιχορήγηση θα πάνε στο Ραδιομέγαρο να πουλήσουν επανάσταση βρίζοντας χυδαία τον (εύκολο στόχο) Άδωνι, την γυναίκα του και όλο του το σόι.
@Αταξινόμητος 20.6.2013 | 16:07Φοβάμαι πως αν υπήρχε δυνατότητα διόρθωσης ενός σχολίου αφού έχει υποβληθεί, κάποιοι θα την εκμεταλλεύονταν προκειμένου να σβήσουν τις λάθος γνώμες τους.
Και την ίδια στιγμή η ΕΡΤ ήταν συμπαραγωγός στις τελευταίες ταινίες του Αγγελόπουλου, του Βούλγαρη, του Λάνθιμου και του Οικονομίδη. Ούτε εδώ προήχθη πολιτισμός; Υπάρχει άλλος φορέας στην Ελλάδα που θα εμπλέκονταν σε ταινίες όπως αυτές; Προφανώς τα ερωτήματα είναι ρητορικά...Το μόνο κοινό που βλέπω στις 2 ταινίες είναι 2 ξοφλημένοι δημιουργοί: ο ένας με πολύ σημαντικές ταινίες στο πολύ μακρινό παρελθόν, ο άλλος με λίγες καλούτσικες ταινιούλες στην αρχή της καριέρας του και τίποτα άλλο. Ο μεγαλύτερος δεν έχει καταλάβει πως καλλιτεχνικά είναι πεθαμένος εδώ και δεκαετίες και κακώς χρηματοδοτήθηκε, ο μικρότερος τσαλαβουτάει στο βούρκο του τηλεοπτικού γούστου με χαρά και επιμονή, άλλωστε πουλάει εισιτήρια και τον στηρίζουν οι των ιδιωτικών καναλιών. Αυτός είναι ο κανόνας στις τέχνες στην Ελλάδα και ευτυχώς σε κάθε κανόνα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις.Για την κατάσταση της Ελληνικής Κινηματογραφίας καλύτερα να ξεκινήσουμε από τη ρίζα, του ίδιους τους δημιουργούς της. Γενικά στην τέχνη δεν πιστεύω στους αδικημένους, δεν ζούμε στον μεσοπόλεμο αλλά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αφού λοιπόν εδώ αν δεν ανήκουν στις γνωστές παρέες τους τρώει η μαρμάγκα, γιατί δεν δοκιμάζουν την τύχη τους αλλού; Και εδώ είναι ρητορικό το ερώτημα, καθώς αν δώσουν τα απίστευτα σενάρια που φτιάχνουν αλλού, θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι. Δεν τους φταίει η μακαρίτισσα η ΕΡΤ ή το ΕΚΚ για τη βλακεία που τους δέρνει. Αντί να γκρινιάζουμε, γιατί κανένας δεν αναφέρει πως η Ταινιοθήκη μας μόλις τα πολύ λίγα τελευταία χρόνια απέκτησε αξιοπρεπή στέγη με ενδιαφέρον πρόγραμμα (όσοι πηγαίναμε στις προβολές στο κοτέτσι της Κανάρη ξέρουμε τον καημό, ιδίως όταν είδαμε τι θα πει ταινιοθήκη στο εξωτερικό) ή πως η Ακαδημία Κινηματογράφου λειτουργεί τα τελευταία 2 ή τρία χρόνια μόνο. Που θα σπουδάσουν οι νέοι καλλιτέχνες την τέχνη τους, στη Σχολή Σταυράκου, λες και τους περιμένει ο Φίνος να τους προσλάβει; Που θα δουν στο πανί ταινίες επιπέδου και αφιερώματα; Που θα μελετήσουν βιβλία κινηματογραφικής θεωρίας; Και αφού όλα αυτά λείπουν ή κατά μεγάλο μέρος έλειπαν μέχρι προχτές, τι είδους "νέα παιδιά" θα βγάλει ο χώρος;