Όταν η Ρουμανία υπέταξε την Αργεντινή στη φάση των «16»

Όταν η Ρουμανία υπέταξε την Αργεντινή στη φάση των «16» Facebook Twitter
Ο Ρουμάνος αρχηγός της ομάδας Gheorghe Hagi προσπερνά τον Αργεντινό μέσο Jose Basualdo κατά τη διάρκεια του αγώνα ποδοσφαίρου του Παγκοσμίου Κυπέλλου (Φωτ.: dpa/picture alliance μέσω Getty Images)
0

Το ημερολόγιο έγραφε 3 Ιουλίου 1994. Στο Ρόουζ Μπόουλ της Πασαντένα, οι φιλόδοξοι Ρουμάνοι του Ιορντανέσκου άφησαν εκτός συνέχειας την Αργεντινή του Μπασίλε, στο πλαίσιο της Φάσης των «16» του Παγκοσμίου Κυπέλλου των ΗΠΑ. Μέχρι και σήμερα, η συγκεκριμένη αναμέτρηση χαρακτηρίζεται από ορισμένους ως η κορυφαία στην ιστορία του ποδοσφαίρου.

29 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ιστορική πρόκριση της Ρουμανίας έναντι της Αργεντινής με 3-2. Οι Βαλκάνιοι, με πρωταγωνιστές τους Ντουμιτρέσκου και Χάτζι κατάφεραν να σοκάρουν και εν τέλει να αποκλείσουν από τη συνέχεια του θεσμού την λαμπερή αλλά και λαβωμένη Albiceleste.

Λίγες μέρες πριν από την πρώτη σέντρα, η πλειοψηφία του κόσμου λόγιζε την Αργεντινή ως ένα εκ των φαβορί, όπως είθισται εξάλλου από τουρνουά σε τουρνουά. Το καλοκαίρι του ’94 ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα φανταζόταν οι Λατίνοι.

Η τρίτη θέση στον 4ο Όμιλο, η ήττα από τη Βουλγαρία αλλά και οι απώλειες των Μαραντόνα και Κανίγια επηρέασαν, όπως απεδείχθη, το ηθικό των παικτών του Μπασίλε.

Για τους Τρικολόρι μπορεί η πρόκληση να ήταν μεγάλη, ωστόσο γνώριζαν πως όλα ήταν εφικτά, ειδικά σε ένα παιχνίδι με φόντο την πρόκριση στους «8». Άλλωστε, ήταν πασιφανές ότι εκτός του μομέντουμ, υπήρχε περίσσεια ποιότητα σε εκείνη τη φουρνιά της Εθνικής Ρουμανίας. Αυτό εξάλλου, αποδείχθηκε περίτρανα στο παιχνίδι με την Αργεντινή και την Σουηδία μετέπειτα.

Η αναμέτρηση, όπως και οι περισσότερες σε εκείνο το Παγκόσμιο Κύπελλο, διεξήχθη μεσημέρι, με τις υψηλές θερμοκρασίες να είναι ανυπόφορες. Η μπάλα έκαιγε κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά, καθώς μόλις στο πρώτο εικοσάλεπτο είχαν σημειωθεί τρία γκολ.

Το σκορ άνοιξε στο 11’ ο Ντουμιτρέσκου αιφνιδιάζοντας με απευθείας εκτέλεση φάουλ τον Ίσλας. Πέντε λεπτά αργότερα, η απάντηση ήρθε δια της λευκής βούλας, με τον Μπατιστούτα να ισοφαρίζει μέσω πέναλτι. Η Ρουμανία ωστόσο, συνεχίζοντας το υψηλό πρέσινγκ και τις κόντρα επιθέσεις, ξαναπήρε τα ηνία δύο λεπτά αργότερα, με τον Ντουμιτρέσκου να διπλασιάζει τα τέρματα του αλλά και της ομάδας του.

Μετά την ανάπαυλα, η ομάδα του Ιορντανέσκου όχι απλώς διατήρησε την υπεροχή της, αλλά κατόρθωσε να αυξήσει τη διαφορά χάρη στον δικό της Ντιέγκο.

Στο 58’ ο Γκεόργκε Χάτζι, γνωστός και ως Μαραντόνα των Καρπαθίων, έκανε το 3-1 για τη Ρουμανία, έπειτα από υποδειγματική ασίστ του Ντουμιτρέσκου. Οι Αργεντίνοι, φανερά αποσβολωμένοι από την έκβαση του αγώνα, κατάφεραν μόνο να μειώσουν στο 75’ με τον Μπάλμπο, ο οποίος και διαμόρφωσε το τελικό 3-2.

Η Ρουμανία βρισκόταν και επίσημα στους «16» καλύτερους του κόσμου, αφήνοντας την Αργεντινή εκτός συνέχειας και τους υπόλοιπους με ανοικτό στόμα. Μια μέρα πριν τους εορτασμούς για την «Ημέρα Ανεξαρτησίας» των ΗΠΑ, τα προεόρτια είχαν ήδη ξεκινήσει για μια παρέα από τα Βαλκάνια…

Σαν Σήμερα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ