Οι Βάνδαλοι λεηλατούν τη Ρώμη.

Facebook Twitter
8

Η εισβολή στη Ρώμη των Βησιγότθων το 410. Ο Alaric ο Α' υπήρξε ο πρώτος αρχηγός γερμανικού φύλου που κατέκτησε τη Ρώμη. Εικονογράφηση του National Geographic (1962). Βλ.mmdtkw.org.

 

Βλ. Wikimedia Commons.

Οι Βάνδαλοι εισβολείς. Βλ. fineartamerica.com.

 

Βλ. bibliovault.org και antiqbook.com.

 

Η λεηλασία της Ρώμης από τους Βανδάλους έγινε με αυστηρό προγραμματισμό, χωρίς άσκοπες καταστροφές και βιαιοπραγίες, έπειτα από συμφωνία με τον Πάπα Λέοντα Α'. Η πόλη χωρίστηκε σε τμήματα, και επί δύο εβδομάδες οι Βάνδαλοι πήγαιναν από το ένα στο άλλο αφαιρώντας όλα τα αντικείμενα αξίας. Βλ. heritage-history.com. Δεξ., Η λεηλασία της Ρώμης από τους Βανδάλους, έργο του Heinrich Leutemann. Βλ. Wikimedia Commons.

 

O Genserich λεηλατεί τη Ρώμη, έργο του Karl Briullov (1799–1852). Bl. gjsentinel.com, Wikimedia Commons.

 

Αριστ., Η λεηλασία της Ρώμης (1890), έργο του γάλλου ζωγράφου Joseph-Noël Sylvestre . Βλ. colorado.edu. Δεξ., Η μάχη στο δάσος του Teutoburg (1909) , έργο του γερμανού ζωγράφου Otto Albert Koch. Βλ. readtiger.com.

 

Η συνάντηση του Πάπα Λέοντα Α' με τον Αττίλα στη Mantova το 452 (λεπτομέρεια), έργο του ιταλού ζωγράφου Raphael. nobility.org. Με την πρωτοβουλία του, ο Πάπας έπεισε τον Αττίλα, με "επιχειρήματα" που παραμένουν αδιευκρίνιστα, να μην εισβάλλει στη Ρώμη. Βλ. nobility.org. Δεξ., βλ. sogreatacloudofwitnesses.bl.

 

Η συνάντηση του Πάπα Λέοντα Α' με τον Αττίλα (1514), έργο του Raphael. Stanza di Eliodoro, Palazzi Pontifici, Βατικανό. Βλ. Wikimedia Commons.

 

Ο Πάπας Λέων ο Α' ζητά από τον Genserich να μην προκαλέσει βιαιοπραγίες στη Ρώμη (λεπτομέρεια από μινιατούρα του Μεσαίωνα). Βλ. kb.nl.

 

Η Πορεία της αυτοκρατορίας: Η Ολοκλήρωση της Αυτοκρατορίας (1836), έργο του ThomasCole. Collection of The New-York Historical Society, New York City. Βλ. taylorempireairways.

 

Η Πορεία της αυτοκρατορίας: Η καταστροφή (1836), έργο του ThomasCole. Collection of The New-York Historical Society, New York City. Βλ. taylorempireairways.

 

Η Πορεία της αυτοκρατορίας: Ερήμωση (1836), έργο του ThomasCole. Collection of The New-York Historical Society, New York City. Βλ. taylorempireairways.

 

Ο Joe Escalante με τους The Vandals. Βλ.rebelnoise.com.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

5 σχόλια
H λεξη Γραικος (Greci) ειναι αρχαια λατινικη με την οποια οι Ρωμαιοι αποκαλουσαν τους Ελληνες. Τα χρονια του μεσαιωνα ομως, μετα την κυριαρχια του Χριστιανισμου, ο Ελληνικος πολιτισμος θεωρουνταν πολιτισμος των διεφθαρμενων και των ασεβων. Ετσι και η λεξη Γραικος δηλαδη Ελληνας, απαξιωθηκε πληρως σημαινωντας στη συνειδηση των Χριστιανων ανατολης και δυσης, υβρη για αυτον που χαρακτηριζονταν ετσι. Δεν ειχε την εννοια εθνικου χαρακτιρισμου, αλλα πολιτισμικου. Ειναι τηρουμενων των αναλογιων, σαν να αποκαλουμε στη σημερινη μας κοινωνια καποιον φασιστα, ή κατι αλλο το οποιο θεωρειται ξεπερασμενο και καταδικασμενο απο την ιστορια. Ετσι θεωρουταν ο Ελληνισμος το μεσαιωνα. Ενας ξεπρερασμενος απο την ιστορια πολιτισμος. Το αν αποκαλουσε τους Ρωμαιους της πολης γραικους ο Καρλομαγνος, ηταν στα πλαισια του ανταγωισμου ανατολης δυσης, για να δειξει οτι η δικη του αυτοκρατορια ηταν ο κληρονομος της Ρωμης και οχι η ανατολη στην οποια μιλουσαν τη γλωσσα των Γραικων δηλαδη τα Ελληνικα. Ας σταμαησουμε επιτελους να εχουμε κομπλεξ με το "Γραικος". Ουτε υποτελης σημαινει ουτε σκλαβος ουτε τιποτε τετοιο. Στο μεσαιωνα ηταν υποτιμιτικο να σε αποκαλουν Ελληνα οχι γιατι σε θεωρουσαν κατωτερο αλλα επειδη σε θεωρουσαν ασεβη ειδωλολατρη και αλλα τετοια τα οποια φυσικα ειναι ξεπερασμενα σημερα.Αν μας χαλαει να μας αποκαλουν Γραικους θα πρεπει να μας χαλαει που μας αποκαλουν Ελληνες.
To "Γραικύλος" ηταν ο χαρακτηρισμος των Δυτικων για τους υπακοους της "Νεας Ρωμης" που σημαινε κατι ξεπεσμένο και παρηκμασμένο, οχι το "Γραικος".Η λεξη Γραικος ηταν αρχαια ελληνικη λεξη που αναφερεται συχνα σε κειμενα και σε μυθους: "Κι η κόρη στον οίκο του ευγενή Δευκαλίωνα, η Πανδώρα με τον πατέρα Δία, τον οδηγό των Θεών όλων, σμιγμένη στην αγάπη γέννησε το χαιρομαχητή Γραικό".Η λεξη αντικαταστηθηκε επειτα απο τον ορο Ελληνας (οπως αναφερεται και ο Αριστοτέλης στα "Μετεωρολογικά" Ι, 352α)
> Ο Alaric ο Α' υπήρξε ο πρώτος αρχηγός γερμανικού φύλου που κατέκτησε τη Ρώμη.Ελληνιστί: Αλάριχος.> Η μάχη στο δάσος του TeutoburgΕλληνιστί: η μάχη του Τευτοβούργιου δρυμού.
Γιὰ τὴν Ἱστορία, ἡ ῥωμαϊκὴ αὐτοκρατορία εἶχε μεταφερθεῖ στὴν ΝέαῬώμη ἀπὸ τὸ 324 μ.Χ., γιὰ νὰ ἀποφευχθεῖ νὰ συμβεῖ στὴν Βασιλεύουσααὐτὸ ποὺ συνέβει στὴν μὴ δραστήρια πιὰ πολιτικὰ Παλαιὰ Ῥώμη. Ὡστόσο τὸ τελευταῖο πλῆγμα στὴν πόλη θὰ τὸ φέρει πολὺ ἀργότερα ὁ Κάρολος ὁ Μέγας, τὸ 794 μ.Χ., ὅπου θὰ ἐκφραγκίσει πλήρως τὸν πληθυσμό, καὶ θὰ ἰδρύσει τὴνψευδεπίγραφη ``Ἁγία ῥωμαϊκὴ Αὑτοκρατορία΄΄, ἀποκαλῶντας τοὺς Ῥωμαίουςτῆς Κωνσταντινούπολης ``Γραικοὺς΄΄ (κακοδόξους καὶ αἱρετικὺς δηλαδή -γιὰ νὰ τὸ στηρίξει αὐτό, δημιούργησε μὲ τὸν Πάπα Λέοντα Γ' τὸ ζήτημαμὲ τὸ filioque).Εἶναι παράδοξο ὅτι ὅλοι ἀναφέρονται στοὺς Βανδάλους καὶ ὅχι στοὺςΦράγκους, τοὺς ὁποίους μάλλον τοὺς τοποθετοῦν ψηλὰ (βλέπε πὼς ὁνομάζεταιτὸ βραβεῖο γιὰ νέους τῆς εὑρωπαϊκῆς ἔνωσης: Charlomagne!). Ἡ ῥωμαϊκότηταστὴν Δύση χάνεται μιὰ γιὰ πάντα στὰ τέλη τοῦ 8ου αἰώνα, κάτι ποὺ δὲν κατάφεραν οὔτε οἱ Βάνδαλοι.
Ο λογος που δεν αναφερεται ως εκ-Φραγκισμος ειναι οτι και εμεις τεινουμε να συγχαιουμε τους Φραγκους με τους Νρμανδους. Ο Καρολος ο Μεγας - Καρλομαγνος, ηταν 100% Νορμανδος. Γι αυτο λανθασμενα διαιωνιζουμε την καταληψη της Ανατολικης Ρωμαικης αυτοκρατοριας αργοτερα απο τους Σταυροφορους ως Φραγκοκρατια. Απεναντιας αυτοι ηταν Νορμανδοι και Ενετοι.
Δεν ήταν Νορμανδός. Ήταν Φράγκος γεννημένος στη Λιέγη της Γαλλίας η οποία δεν ήταν νορμανδική. Οι Νορμανδοί πολιόρκησαν το Παρίσι πολλά χρόνια αργότερα. Οι Καρολίδες ή Καρολίγγειοι βασιλιάδες στους οποίους ανήκε ήταν διάδοχοι των επίσης Φράγκων Μεροβίγγειων. Μπορούμε να ισχυριστούμε ότι είναι λίγο σχετική η καταγωγή όλων αυτών των γερμανικών φύλων όπως και η στενή συγγένειά τους. Επειδή είχε στην κατοχή του κληρονομικά την περιοχή της λεγόμενης Αυστρασίας (βόρεια Γαλλία) αρχικά, δεν σημαίνει ότι ήταν Νορμανδός. Προσωπικά θα συμφωνήσω με τον κ. Παπαδόπουλο: είναι απορίας άξιον γιατί δεν γίνεται λόγος για τον απόλυτο εκφραγκισμό της Ρώμης εκείνη την εποχή.