Αφιέρωμα στον γάλλο σκηνοθέτη José Bénazéraf, τον "Αντονιόνι της Πιγκάλ".

Αφιέρωμα στον γάλλο σκηνοθέτη José Bénazéraf, τον "Αντονιόνι της Πιγκάλ". Facebook Twitter
1

L'Éternité pour nous ou Le Cri de la chair (Για μας η αιωνιότητα ή Η κραυγή της σάρκας). 1962. Via Delcampe.net.

Ο José Bénazéraf σκηνοθέτησε τις πολιτικο-ερωτικές φαντασιώσεις της, κατά τα άλλα, αρκετά σεμνότυφης γαλλικής Νουβέλ Βαγκ, πριν καταλήξει προς το τέλος της ζωής του στο καθαρόαιμο πορνό. Προλογίζοντας την ταινία "Το επιθυμητό και το υπέρτατο" του José Bénazéraf σε μία προβολή στην Γαλλική Ταινιοθήκη, ο  Henri Langlois (θρυλικός ιδρυτής της Ταινιοθήκης) είχε παρομοιάσει τις ταινίες του Bénazéraf με "ποτάμια που κατεβάζουν πέτρες και διαμάντια".

 

Jean-Paul Belmondo, José Bénazéraf, σε μία σκηνή της ταινίας A bout de souffle (Με κομμένη την ανάσα) του Jean-Luc Godard.

Στην ταινία A bout de souffle, ο Jean-Paul Belmondo οδηγούσε την Ford Thunderbird του José Bénazéraf. Βλ. Internet Movie Cars Database.

 

Ο José Bénazéraf ανάμεσα σε δύο ηθοποιούς του. Βλ. The November Sparrow.

 

Μία πρόσφατη φωτογραφία του José Bénazéraf (πέθανε την πρώτη Δεκεμβρίου του 2012).

 

Οι κινηματογράφοι Midi-Minuit του Παρισιού (αριστερά) και των Βρυξελλών ειδικεύονταν σε ερωτικές και καλτ ταινίες. Στην αίθουσα των Βρυξελλών η αφίσα διαφημίζε τον Καλόγερο του Ado Kyrou

L'Éternité pour nous ou Le Cri de la chair (Για μας η αιωνιότητα ή Η κραυγή της σάρκας). 1962.

 

L'Éternité pour nous ou Le Cri de la chair. Βλ. Delcampe.net.

 

L'Éternité pour nous ou Le Cri de la chair. Βλ. Delcampe.net.

 

L'Éternité pour nous ou Le Cri de la chair. Βλ. Delcampe.net.

 

L'Éternité pour nous ou Le Cri de la chair. Βλ. Delcampe.net.

 

Le Concerto de la peur ou La Drogue du vice (Το κοντσέρτο του φόβου, ή το ναρκωτικό του βίτσιου). 1963.

 

Le Concerto de la peur ou La Drogue du vice.

 

Le Concerto de la peur ou La Drogue du vice.

 

Le Concerto de la peur ou La Drogue du vice.

 

Le Concerto de la peur ou La Drogue du vice.

 

Paris Erotika ou 24 heures d'un Américain à Paris (Παρίσι Ερώτικα ή το εικοσιτετράωρο ενός Αμερικανού στο Παρίσι). 1963.

 

Paris Erotika ou 24 heures d'un Américain à Paris.

 

La Nuit la plus longue ou L'Enfer dans la peau (Η πιο μεγάλη νύχτα ή Η κολασμένη σάρκα). 1964.

 

La Nuit la plus longue ou L'Enfer dans la peau.

 

La Nuit la plus longue ou L'Enfer dans la peau. Βλ.The November Sparrow.

 

Le Désirable et le Sublime (Το επιθυμητό και το υπέρτατο). 1969.

 

Le Désirable et le Sublime. Βλ. Psychovision.net.

 

Le Désirable et le Sublime. 

 

Frustration ou Les Dérèglements d'une jeune provinciale (Απογοήτευση ή Οι διαταραχές μια νεαρής επαρχιώτισσας). 1971.

 

Frustration ou Les Dérèglements d'une jeune provinciale.

 

Frustration ou Les Dérèglements d'une jeune provinciale.

 

Saint-Tropez interdit (Απαγορευμένο Σαιν-Τροπέ). 1985. Αυτό το ιδιότυπο "ντοκιμαντέρ" του José Bénazéraf ήταν η τελευταία ταινία του που προβλήθηκε σε αίθουσα. Βλ. Nanarland.

 

Saint-Tropez interdit. Βλ. Emovieposter.com.

 

Saint-Tropez interdit. Βλ. Nanarland.

 

Saint-Tropez interdit. Βλ. Emovieposter.com.

 

Το τελευταίο πλάνο της ταινίας La Nuit la plus longue. Βλ. The November Sparrow.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Σαν σημερα / Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Μυστικιστής, φιλόσοφος, πνευματικός δάσκαλος, συγγραφέας, μουσικοσυνθέτης, ταξιδευτής, υπήρξε πνεύμα χαρισματικό που επηρέασε κόσμο. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του (29/10/1949) πολλά ερωτήματα γι' αυτό τον «γητευτή ψυχών» παραμένουν άλυτα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια