ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Δημήτρης Κυανίδης<br/>Dancing King

Δημήτρης Κυανίδης<br/>Dancing King Facebook Twitter
ΦΩΤΟ: Angelos Zimaras/Stereosis
0

Από τους πλέον παθιασμένους και ταγμένους δασκάλους χορού, βαθύς γνώστης του κλασικού αλλά και του σύγχρονου μπαλέτου όσο λίγοι, είναι ο άνθρωπος στον οποίο ο Νικήτας Τσακίρογλου, καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, έχει εναποθέσει την τύχη του Χοροθεάτρου που υπόκειται σε αυτό. Ο Δημήτρης Κυανίδης, εδώ και δύο χρόνια, μεθοδικά και στέρεα, χάρη στη βεβαιότητα της πείρας και του υψηλού καλλιτεχνικού αισθητηρίου του, εργάζεται να προσδώσει στην ομάδα ταυτότητα συνόλου με όραμα και συγχρόνως να μυήσει τους νέους Θεσσαλονικείς στη μυσταγωγία του χορού.

Ποιο ήταν το ζητούμενο της διοίκησης του ΚΘΒΕ όταν σου ανέθεταν τη θέση του καλλιτεχνικού υπεύθυνου;
Να διατηρήσω την ομάδα, να την εμπλουτίσω, να της δώσω χαρακτήρα. Να δημιουργήσω ένα δυνατό πυρήνα χορευτών έτσι ώστε να μπορούν ανά πάσα στιγμή να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των χορογράφων που καλούνται να παρουσιάσουν δουλειά τους.

Δηλαδή, δεν κλήθηκες με την ιδιότητα του χορογράφου που θα έστηνε μια προσωποκεντρική ομάδα...
Όχι, η προτεραιότητά μου δεν είναι η χορογραφία αλλά η διατήρηση του επαγγελματικού επιπέδου των χορευτών. Ως προς το καλλιτεχνικό κομμάτι, ο στόχος μου είναι να φέρω όσο περισσότερους νέους χορογράφους-δημιουργούς να δείξουν το έργο τους, σε μια πόλη που ούτως ή άλλως έχει ελάχιστη επαφή με το σύγχρονο χορό.

Ποιο είναι το πιο δύσκολο, να έχεις χορευτές επιπέδου ή να φέρεις το κοινό στις παραστάσεις σας;
Η αλήθεια είναι ότι ένας τομέας στον οποίο πάσχουμε είναι ότι το καλλιτεχνικό δυναμικό της πόλης, λόγω έλλειψης σωστής εκπαίδευσης, είναι χαμηλό. Το επίπεδο γενικότερα δεν είναι μιας κρατικής σκηνής και καθώς οι καλλιτεχνικοί δημιουργοί είναι συγκεντρωμένοι στην Αθήνα, όποιος έχει κάποιο ταλέντο φεύγει. Θα βοηθούσε αν το ΚΘΒΕ είχε δική του σχολή χορού. Όσον αφορά το κοινό, αν εξαιρέσεις τις δευτεροκλασάτες κλασικές παραστάσεις που του σερβίρουν και τρέχει, είναι πιο δύσπιστο με το μοντέρνο χορό. Βέβαια, από την εποχή που ανέλαβε το Χοροθέατρο ο Κωνσταντίνος Ρήγος, δημιουργήθηκε ένα ρεύμα το οποίο έχει παραμείνει και μετά το τέλος της συνεργασίας του. Έτσι, συνεχίζει να υπάρχει ένα νεανικό κοινό που μας ακολουθεί πιστά. Το στοίχημα είναι να το κρατήσουμε, να ανανεώσουμε το ενδιαφέρον του και να το πολλαπλασιάσουμε!

Μέχρι πρότινος είχαμε δει χορογραφική δουλειά σου μέσα σε θεατρικές παραστάσεις. Πώς προέκυψε το Κιθαιρώνας, ο Μυστικός Κήπος, το οποίο έχει να κάνει βέβαια πολύ με θέατρο...
Μου έγινε μια πρόταση και δέχτηκα. Ήταν άλλωστε κάτι που χρόνια σιγόβραζε μέσα μου, αλλά η δέσμευσή μου απέναντι στη διδασκαλία έμπαινε εμπόδιο. Μετά την τόσο θετική ανταπόκριση του Κιθαιρώνα, θέλω ανά πάσα στιγμή, αν έχω ένα λόγο για μια νέα χορογραφία, να μπορώ να τον καταθέσω!

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ