Οιωνοί, κατάρες και μιάσματα∙ αποφάσεις των θεών από τη μία, ακραία ανθρώπινα πάθη από την άλλη: όλα ετούτα μαζί έχουν πλέξει τον φονικό ιστό που τυλίγει τον Αγαμέμνονα, ενώ εισέρχεται αποκαμωμένος στο λουτρό του.

 

Κι ενώ ο θάνατος είναι το τελευταίο πράγμα που περνάει από το μυαλό του ήρωα, ο Αισχύλος έχει αριστοτεχνικά συνθέσει γύρω από τον μελλοθάνατο ατμόσφαιρα απειλητική, εκθέτοντας όλες τις παραμέτρους που οπλίζουν το χέρι της Κλυταιμνήστρας με το φονικό όπλο.

 

Η συζυγοκτόνος βασίλισσα δεσπόζει με την παρουσία της σε ολόκληρη την τραγωδία. Με ποιους τρόπους επιτυγχάνεται η αναπαράστασή της ως ανατρεπτική, απειλητική, εξωφρενική; Σε δύο κυρίως επίπεδα καταδεικνύεται η υπέρβαση των ορίων εκ μέρους της: στο επίπεδο της γλώσσας και σε αυτό της σεξουαλικότητας.

 

Η τραγωδία Αγαμέμνων του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε θα παιχτεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 22 -23 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.