Η μετοχή της Apple έχει σημειώσει πτώση 4% τον τελευταίο μήνα, από τότε που ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ξεκίνησε τον «εμπορικό πόλεμο» με την Κίνα.  

 

Η Κίνα αποτελεί έναν από τους κυριότερους πελάτες της Apple με περίπου 20% των κερδών της εταιρείας να προέρχονται από τη συγκεκριμένη χώρα. Παρόλα αυτά οι αναλυτές επισημαίνουν πως οι επενδυτές πρέπει να έχουν μακροπρόθεσμη λογική, όταν μιλάμε για τον εμπορικό πόλεμο.

 

Την Παρασκευή οι ΗΠΑ και η Κίνα καθιέρωσαν δασμούς ύψους 34 δις δολαρίων, η μία χώρα για τα προϊόντα της άλλης. Φαίνεται πως ο εξελισσόμενος εμπορικός πόλεμος δεν πρόκειται να έχει σύντομο τέλος. 

 

Η Κίνα έχει υπάρξει η μεγαλύτερη αγορά για την Apple τα τελευταία χρόνια και είναι χαρακτηριστικό πως η εταιρεία πούλησε πάνω από 41 εκατομμύρια iPhone στην Κίνα το 2017.

 

Μερικοί ειδικοί επισημαίνουν πως η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου στην Κίνα μπορεί να προκαλέσει αντιαμερικανικά αισθήματα και να οδηγήσει σε μποϊκοτάζ των αμερικανικών προϊόντων όπως το iPhone.

 

Κάτι παρόμοιο έγινε την περασμένη χρονιά με την νοτιοκορεατική εταιρεία Lotte Group, που αναγκάστηκε έτσι να κλείσει δεκάδες καταστήματα στην Κίνα.

 

Παρόλα αυτά, αρκετοί αναλυτές επισημαίνουν πως οι επενδυτές πρέπει να αγνοήσουν τις άμεσες συνέπειες του εμπορικού πολέμου και να σκέφτονται μακροπρόθεσμα. Σύμφωνα με τον Αnanda Baruah της Loop Capital Markets, το τμήμα της εταιρείας που ασχολείται με υπηρεσίες, όπως το Αpp Store, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η Apple Services σημείωσε άνοδο στα κέρδη της περισσότερο από 30% στα δύο από τα τελευταία τρίμηνα του έτους.

 

«Θεωρούμε πως η συγκυρία είναι καθοριστική και ένας σημαντικός παράγοντας είναι πως η Apple έχει ξοδέψει αρκετό χρόνο και ενασχόληση σε τοπικό επίπεδο, ώστε να αναγνωρίζει και να μπορεί να προσαρμόζεται στις επιμέρους ανάγκες και δυνατότητες της αγοράς σε κάθε χώρα» λέει ο Baruah.

 

Ο αναλυτής τονίζει πως η Apple Services έχει σωστή γεωγραφική διασπορά στο πελατολόγιο της, και πως η Κίνα παραμένει ένα σχετικά μικρό κομμάτι σε αυτό το παζλ.

 

«Υπηρεσίες όπως το App Store, το Αpple Pay, η Apple Music, το iCloud και άλλες δείχνουν τη δύναμη τους. Το ίδιο συμβαίνει και με την γεωγραφική διασπορά. Καμία περιοχή του πλανήτη δεν έχει μεγαλύτερο μερίδιο από 25% στην αγορά της εταιρείας» λέει ο Baruah.


Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος τεχνολογικών ερευνών της GBH Insights Daniel Ives η Αpple, η Κίνα και η εταιρεία που κατασκευάζει iPhone, η Foxconn, έχουν μια απόλυτα αλληλοεξαρτόμενη σχέση την οποία η Κίνα δεν είναι πιθανό να θέλει να εμποδίσει.

 

Η Foxconn κατασκευάζει έναν πολύ μεγάλο αριθμό από τις συσκευές της Apple που προορίζονται για την κινέζικη αγορά.

 

«Έχοντας υπόψη την στενή σχέση ανάμεσα στην Apple και την Foxconn στην Κίνα, πιστεύουμε πως υπάρχει ελάχιστος κίνδυνος στο να εμποδιστεί η Apple να συνεχίσει να πουλάει το iPhone στην κινέζικη επικράτεια», λέει ο Ives.

 

Άλλωστε και οι δύο εταιρείες αναλυτών συνεχίζουν να θεωρούν την Apple μια συμφέρουσα λύση για τους επενδυτές. Η Loop Capital Markets προτείνει την αγορά της μετοχής της εταιρίας στα 210 δολάρια, ενώ η GBH Insights θεωρεί την μετοχή της εταιρείας «πολύ ελκυστική».