Πέθανε ο Τζέικομπ «Coco» Σούμαν, ο μουσικός που επέζησε από το Ολοκαύτωμα παίζοντας μουσική στα στρατόπεδα συγκέντρωσης

Πέθανε ο Τζέικομπ «Coco» Σούμαν, ο μουσικός που επέζησε από το Ολοκαύτωμα παίζοντας μουσική στα στρατόπεδα συγκέντρωσης Facebook Twitter
0

O μουσικός της τζαζ και της σουίνγκ Χέινζ Τζέικομπ «Coco» Σούμαν, πέθανε σε ηλικία 93 ετών, σύμφωνα με ανακοίνωση της δισκογραφικής του εταιρείας.

Ο Σούμαν, επιζών του Ολοκαυτώματος, «ενθουσίαζε το κοινό του» όχι μόνο με τη μουσική του, αλλά και το «χιούμορ και τη ζεστασιά του», αναφέρει στην ανακοίνωσή της, η Trikont.

Ο μουσικός αγάπησε τη μουσική σουίνγκ, όταν την άκουσε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου, το 1936.

Αργότερα εξαναγκάστηκε να ψυχαγωγεί τους φρουρούς σε ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, αφού συνελήφθη το 1943.

Η Trikont, η δισκογραφική εταιρεία με βάση το Μόναχο που εκπροσωπούσε τον Σούμαν, ανέφερε ότι ο μουσικός πέθανε στο Βερολίνο την Κυριακή. Η αιτία του θανάτου του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη.

Ο Σούμαν, που γεννήθηκε στο Βερολίνο το 1924 από Εβραία μητέρα και πατέρα που προσηλυτίστηκε στον Ιουδαϊσμό, έγινε γνωστός στην underground μουσική σκηνή της πόλης στη δεκαετία του 1930.

Έμαθε μόνος του να παίζει ντραμς και κιθάρα και συμμετείχε στο πρώτο του συγκρότημα όταν ήταν έφηβος.

Το ψευδώνυμο «Coco» το απέκτησε από την Γαλλίδα σύντροφό του, η οποία τον αποκαλούσε έτσι επειδή δυσκολευόταν να προφέρει το όνομά του, Τζέικομπ.

Το 1943, με την άνοδο των ναζί, ο Σούμαν συνελήφθη και απελάθηκε στο Theresienstadt, ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, σε περιοχή που σήμερα βρίσκεται στην Τσεχία.

Ενώ βρισκόταν στο Theresienstadt, ο Σούμαν έγινε μέλος ενός συγκροτήματος, γνωστού ως οι Ghetto Swingers. Αναγκάστηκε να παίζει για τους αξιωματικούς των SS, οι οποίοι διοικούσαν το στρατόπεδο και αργότερα περιγράφει την εμπειρία αυτή ως «ανυπόφορη».

«Παίζαμε μουσική στην κόλαση» ανέφερε ο Σούμαν για την περίοδο που πέρασε στο Theresienstadt, σύμφωνα με τη Huffington Post.

Την επόμενη χρονιά, μαζί με άλλα μέλη των Ghetto Swingers, στάλθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς, στην κατεχόμενη από τους ναζί Πολωνία, όπου τον ανάγκαζαν να παίζει για τους κρατούμενους που έκαναν καταναγκαστικά έργα.

Ο Σούμαν, ο οποίος αργότερα επιβίωσε από μία «πορεία θανάτου» των κρατουμένων, όταν οι φρουροί των ναζί εγκατέλειψαν το στρατόπεδο καθώς πλησίαζαν οι συμμαχικές δυνάμεις, ανέφερε ότι η μουσική του «έσωσε τη ζωή».

Επέστρεψε στη Γερμανία στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και συνέχισε να παίζει μουσική, κάνοντας αρκετούς δίσκους.

Αποτέλεσε επίσης έναν από τους πρώτους εξέχοντες μουσικούς ηλεκτρικής κιθάρας της χώρας

«Είμαι ένας μουσικός που ήμουν κρατούμενος σε στρατόπεδα συγκέντρωσης», είχε αναφέρει ο Σούμαν τα μετέπειτα χρόνια, προσθέτωντας: «Όχι κρατούμενος στρατοπέδου συγκέντρωσης που παίζει μουσική».

Με πληροφορίες από το BBC

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.