Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική

1

Η ΑΣΚΤ, που ξεκίνησε το 1837 ως Σχολείο των Τεχνών στην οικία Κωνσταντίνου Βλαχούτση στην οδό Πειραιώς, δίνοντας το στίγμα της νεοελληνικής τέχνης στο τέλος του 19ου αιώνα (ο Γύζης ξεκίνησε από εδώ και ο Λύτρας δίδασκε και ζωγράφιζε από το 1866 ως το 1904), ανέδειξε όλα τα ελληνικά και παγκόσμια εικαστικά κινήματα των τελευταίων δύο αιώνων «και συνέβαλλε αδιάλειπτα στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου, αποτελώντας τον σημαντικότερο πυρήνα εκπαίδευσης και παραγωγής εικαστικής τέχνης». Από το 1992 έχει μεταφερθεί από τo κεντρικό κτίριο Αβέρωφ της Πατησίων στον σημερινό της χώρο, το εργοστάσιο υφαντουργίας Σικιαρίδη, στην οδό Πειραιώς, σε 30.000 τ.μ. δομημένου χώρου που άλλαξαν όχι μόνο τη φυσιογνωμία της σχολής αλλά και τον τρόπο λειτουργίας της.

Οι εκθέσεις των πτυχιακών φοιτητών κάθε χρόνο στους χώρους της ΑΣΚΤ είναι ένας από τους λόγους που αγαπάμε την Αθήνα.

Σήμερα η ΑΣΚΤ αποτελείται από δύο τμήματα, το Εικαστικών Τεχνών (Τομέας Ζωγραφικής, Γλυπτικής και Χαρακτικής) και το Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης (από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 λειτουργεί και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Θεωρία και Ιστορία της Τέχνης»), και στα κτίριά της φοιτούν περίπου 1.000 φοιτητές. Στην αρχή της χρονιάς εγκαινιάστηκε η βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ στην οδό Πειραιώς 256, μία από τις πιο άρτιες καλλιτεχνικές βιβλιοθήκες της Ευρώπης που στεγάζεται σε ένα κτίριο 2.500 τ.μ. σχεδιασμένο από τους αρχιτέκτονες Σουζάνα και Δημήτρη Αντωνακάκη, με 64.000 βιβλία, 413 τίτλους περιοδικών και 600 χαρακτικά. Πρόκειται για την αρχαιότερη και πληρέστερη βιβλιοθήκη τέχνης στην Ελλάδα. Αυτήν τη στιγμή το παρόν και το μέλλον των εικαστικών της Ελλάδας βρίσκεται μέσα στα κτίρια της ΑΣΚΤ, από την τέχνη του δρόμου και τα installations μέχρι τους χαράκτες, τους γλύπτες και τους ζωγράφους. Οι εκθέσεις των πτυχιακών φοιτητών κάθε χρόνο στους χώρους της ΑΣΚΤ είναι ένας από τους λόγους που αγαπάμε την Αθήνα.

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών: Κυρία ετών 180, αειθαλής και ακόμη δημιουργική Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Αθήνα
1

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η όχι τόσο «καθαρή και λαμπερή» Αθήνα του Χάρη Δούκα

Φωτορεπορτάζ / Η όχι τόσο «καθαρή και λαμπερή» Αθήνα του Χάρη Δούκα

Οι εικόνες των ξεχειλισμένων από σκουπίδια κάδων που αντικρίζει κανείς κάνοντας μια βόλτα στους δρόμους του κέντρου της Αθήνας θυμίζουν τις εποχές που απεργούσαν οι υπάλληλοι καθαριότητας του δήμου. 
ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΑΫΦΑΝΤΗ
Στον Ταύρο η πρώτη πολυκατοικία που παράγει περισσότερη ενέργεια από όση καταναλώνει

Περιβάλλον / Στον Ταύρο η πρώτη πολυκατοικία που παράγει περισσότερη ενέργεια από όση καταναλώνει

Με παρεμβάσεις μόνωσης, αερισμού και φωτοβολταϊκού συστήματος, ένα κτήριο στον Ταύρο θα γίνει το πρώτο στην Ελλάδα που παράγει περισσότερη ενέργεια από όση καταναλώνει
LIFO NEWSROOM
Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Οθόνες / Αίγλη Cinema: Το εμβληματικό θερινό του Ζαππείου επέστρεψε, καλύτερο από ποτέ

Μετρώντας πάνω από έναν αιώνα ζωής, το σινεμά του κέντρου με την προνομιακή τοποθεσία μάς περιμένει ξανά για προβολές σε ένα καταπράσινο σκηνικό, με εντυπωσιακό ήχο, φαγητό και ποτό που ονειρευόμασταν να βρούμε σε ένα κυλικείο.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Παράνομη στάθμευση: Πώς βάζει φρένο στη λειτουργία της πόλης

Ρεπορτάζ / Παράνομη στάθμευση στην Αθήνα: Παρκαδόροι, τουριστικά λεωφορεία και αντικοινωνική συμπεριφορά

Η παράνομη στάθμευση είναι μία από τις βασικές αιτίες πίσω από το κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο της Αθήνας. Μια έρευνα για το χάος που δημιουργεί στους δρόμους της πόλης, για τους ελέγχους και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, γι' αυτά που σχεδιάζονται αλλά και για τους παράγοντες που κάνουν τη λύση της εξίσωσης ακόμη πιο δύσκολη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ