Πειράματα στο Σχολείον

Πειράματα στο Σχολείον Facebook Twitter
drog_A_tek
0

Οι τρεις βραδιές που ξεκινούν στις 30 Ιουνίου στο Σχολείον στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (και κάθε μέρα, μέχρι τις 2 Ιουλίου) ανοίγουν έναν οπτικο-ακουστικό κύκλο, «μία σειρά παραστάσεων που κινούνται πέρα από τον καθιερωμένο χώρο των ηχητικών/οπτικών περφόρμανς και αντλούν τη θεματολογία τους από το πολύβουο και αεικίνητο χάος της επικοινωνίας της πληροφορίας». Στοιχεία κινηματογράφου, θεάτρου, μουσικής, ηχητικών/οπτικών εγκαταστάσεων, νέων μέσων και αφηγήσεων του παγκοσμιοποιημένου χώρου συνδυάζονται επί σκηνής για να δημιουργηθεί το περιβάλλον της κάθε περφόρμανς, η οποία είναι διαφορετική κάθε μέρα.

«Τα έργα που παρουσιάζονται στον οπτικο-ακουστικό κύκλο είναι έργα που έχουν απωλέσει τον κειμενικό χαρακτήρα τους» εξηγούν οι συντελεστές των παραστάσεων. «Η σειρά των γεγονότων έχει θρυμματιστεί σε άπειρες μικρές δημόσιες αποσπασματικές αφηγήσεις, που ξεπηδούν από τον ιδιωτικό χώρο του καθενός από εμάς μέσα σε ένα άχρονο ωκεανό. Στόχος του κύκλου είναι να συνθέσει μέσα σε ένα δάσος από διηγήσεις του κόσμου της πληροφορίας και να κατασκευάσει ηχητικά/οπτικά περιβάλλοντα, όπου ο κάτοικος/θεατής θα είναι ο χειριστής του χρόνου που βιώνεται και δεν αποθηκεύεται». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής:

ΤΡΙΤΗ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ
DROG_A_TEK: CIVIL WAR (ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ)

Τυπώνουν μουσική, αφίσες, αυτοκόλλητα, γράφουν σε τοίχους και στο Διαδίκτυο. «Εκπέμπουν αλλά και λαμβάνουν γνωστές/άγνωστες διηγήσεις και εφήμερες επιθυμίες». Επιστρέφουν στο χώρο του Σχολείου ένα χρόνο μετά την πετυχημένη παράστασή τους indust_REAL_EVOL_ution με μια παράσταση με τον τίτλο Εμφύλιος Πόλεμος. Αυτήν τη φορά χρησιμοποιούν το τοπίο της σάρωσης/χαρτογράφησης/αποθήκευσης της καθημερινότητας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από κάμερες και συστήματα διαχείρισης της δημόσιας ασφάλειας, χαρτογραφώντας για άλλη μια φορά στιγμές σε πραγματικό χρόνο και παράγοντας προσωρινά ηχητικά και οπτικά περιβάλλοντα. «Ένας εμφύλιος πόλεμος αποθηκεύεται σε μια ψηφιακά τυποποιημένη ακολουθία αριθμών» εξηγούν.

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ
COTI K., ΝΙΚΟΣ ΒΕΛΙΩΤΗΣ, LEE PATTERSON

Κανείς από τους τρεις δεν χρειάζεται συστάσεις. Ο Coti K. έχει συνδέσει το όνομά του με μερικά από τα πιο πρωτοποριακά γκρουπ και καλλιτέχνες της εγχώριας σκηνής στα 20 χρόνια που ασχολείται με τους ήχους: Στέρεο Νόβα, Tuxedo Moon, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Dada Data, Raining Pleasure, Μιχάλης Δέλτα, Ilios και πολλοί άλλοι. Ο Νίκος Βελιώτης είναι τσελίστας διεθνούς φήμης, video artist, οργανωτής του Φεστιβάλ Πειραματικής Μουσικής 2:13, συνθέτης των κομματιών για το CD «Οι Ανάσες των Λύκων» με τον Γιάννη Αγγελάκα. Από το 1999 ταξιδεύει με τη μουσική του σε ολόκληρο τον κόσμο κι έχει αρκετή δισκογραφία, με συνεργασίες εντός κι εκτός Ελλάδας. Ο Lee Patterson είναι ηλεκτρο-ακουστικός συνθέτης, με έδρα το Mάντσεστερ. Εξερευνητής των μικροήχων και άλλων κρυμμένων ηχητικών θησαυρών, έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως οι David Toop, Rhodri Davis, Toshiya Tsunoda για τη δημιουργία εγκαταστάσεων και live εμφανίσεων σε όλο τον κόσμο.

ΠΕΜΠΤΗ 2 ΙΟΥΛΙΟΥ
THE ERASERS: THE WAVE (ΤΟ ΚΥΜΑ)

Οι Erasers έχουν παίξει στο ICA στο Λονδίνο, έχουν συμμετάσχει στην πρώτη μπιενάλε της Αθήνας κι έχουν κάνει πολλές περφόρμανς σε φεστιβάλ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τελευταία τους δουλειά τα Κρατικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2008, όπου επιμελήθηκαν την τελετή. Ο Biomass είναι ένας DJ και παραγωγός ηχητικών/οπτικών που ξεκίνησε το 1996 στην Ιταλία, παίζοντας σε φεστιβάλ και καταλήψεις, συνδυάζοντας μίνιμαλ ατμόσφαιρα με ηλεκτρικό dub και πολιτικές ιδέες. Έχει κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ (το «Electrozali» μόλις κυκλοφόρησε). Οι Sancho 003 είναι το ηλεκτρο-ακουστικό ντουέτο των Φώτη Σιώτα (βιολί, βιόλα) και Κώστα Παντέλη (κιθάρα), που από το 2006 αυτοσχεδιάζει μεταξύ θορύβου και ησυχίας, επανάληψης και αφαίρεσης, σαμπλάροντας τα όργανά τους. Πρόσφατα κυκλοφόρησε ο δίσκος τους «We Buy Gold». Το «Κύμα» είναι ένα live cinema περφόρμανς που χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη τις μαρτυρίες μεταναστών που ζουν στην Αθήνα. Ένα οδοιπορικό μέσα από τα σύνορα, τις ταυτότητες και το γεωγραφικό χώρο που σκιαγραφεί την κοινωνία των «μη πολιτών» σε αναζήτηση εκείνης της φανταστικής επικράτειας που θα επιτρέψει τη μόνιμη εγκατάσταση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ